رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس: افق مذاکرات امیدوارکننده است

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترکیب تیم جدید مذاکره‌کنندگان هرچه باشد، افق مذاکرات امیدوارکننده است، گفت: مهم‌ترین کار هیئت مذاکره‌کننده بعدی این است که روی اصول تفاهم کند.

به گزارش مشرق، عباس گلرو با بیان این ترکیب تیم جدید مذاکره کنندگان هرچه باشد، افق پیش رو امیدوار کننده است، گفت: با وجود قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم» و همچنین قاطعیت و شفافیت مواضع دولت آقای رئیسی که در حقیقت مذاکره را نه برای مذاکره بلکه مذاکره را برای رسیدن به یک هدف مشخص دنبال می‌کند، افق پیش روی امیدوار کننده است.

وی با بیان این که دیپلماسی و مذاکره همگی ابزاری در خدمت تامین منافع مردم هستند، بیان داشت: اگر طرف مقابل بخواهد موضوعات زیاده خواهانه را مطرح کند و بخواهد ناجوانمردانه زیر میز بزند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: به اعتقاد بنده مهم‌ترین کار هیئت مذاکره کننده بعدی صرف نظر از محتوای مذاکرات و این که قرار است چند درصد غنی سازی شود و یا به چه میزان سانتریفیوژ بچرخد، این است که ابتدا بر روی چارچوب‌ها و اصول تفاهم کند.

گلرو تاکید کرد: یکی از چارچوب‌ها و اصول لازم ایجاد تضمینی است که می‌تواند منجر به ثبات و پایداری مذاکرات شود لذا اگر قرار باشد مذاکره شود و فردا روزی یکی بیاید و مجدداً زیر مذاکرات بزند، این دیگر مذاکره نیست بنابراین چند اصل مهم و اساسی در ابتدا باید مورد تفاهم قرار گیرد و برایش تضمین‌های قطعی در نظر گرفته شود؛ آن هم تضمینی که طرف مقابل زیر آن نزند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: این تضمین‌ها باید برای طرف مقابل ایران هزینه آور باشد تا اگر کشورهای مقابل تعهد لازم را نقض کردند، جمهوری اسلامی ایران به A مقدار از غنی سازی بازگردد.

وی تاکید کرد: برگشت به حق و حقوق هسته‌ای ما باید سریع، بلافاصله و بدون تضییع بیت المال و اموال مردم باشد لذا این چارچوب‌ها باید در ابتدا مورد تفاهم قرار گیرد بنابراین امیدواریم با وضعیت جدید، کارها شسته و رفته پیش برود.

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترکیب تیم جدید مذاکره‌کنندگان هرچه باشد، افق مذاکرات امیدوارکننده است، گفت: مهم‌ترین کار هیئت مذاکره‌کننده بعدی این است که روی اصول تفاهم کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    2 0
    بیخودی خودتون و مارو علاف نکنین، تضمینی که یانکی جماعت زیرش نزنه وجود نداره، والسلام!!!!!!
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    شما که مخالف بودید مذاکره رو ملغی کنید وای به حال شما که منافع حزبی رو بر منافع ملی ترجیح دادید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس