کد خبر 1276645
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: با سقوط مدیریه (شهرستان) «الجوبه» در محافظه (استان) مأرب، تقریباً آخرین شهرستان این استان به غیر از خود شهر مأرب که مرکز این استان است، سقوط کرد و می‌توان گفت اکنون کل استان به استثنای شهر مأرب به کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی انصارالله درآمده است. همچنین بر اساس خبرهای غیررسمی خط امداد و لجستیک نیروهای دولت هادی در داخل شهر مأرب نیز قطع شده و هیچ‌گونه تجهیزات یا مواد غذایی امکان انتقال به داخل شهر را ندارد.

 اما این پیشروی‌های خیره‌کننده و سریع آن هم پس از یک وقفه چند ماهه معلول چه عواملی است؟ به نظر می‌رسد مهم‌ترین عامل پیشروی‌های برق‌آسای انصارالله در مأرب و سقوط متوالی شهرستان‌های این استان، عدم مقاومت نیروهای طرف مقابل خصوصاً نیروهای وابسته به سران قبایل این مناطق است. شواهد حاکی است سران قبایل بدون هیچ مقاومتی شهرها را به نیروهای انصارالله تسلیم می‌نمایند.

 گفتنی است که انصارالله بر اساس شیوه و منش خود در هر منطقه‌ای وارد می‌شود، ابتدا با جوانان آن‌جا ارتباط گرفته و با آنان بر سر اصول مشترکی مانند حفظ وطن، تعصب قومی، لزوم مقابله با تجاوز خارجی و... هم زبان و هم موضع می‌شود و با تحریک این جوانان اکثریت همسویی را برابر رؤسای قبایل قرار می‌دهد و در نهایت این سران برای حفظ جایگاه خود و عدم شکستن اُبهت‌شان مجبور به پذیرش خواسته اکثریت شده و مناطق را تسلیم می‌نمایند. بر این اساس می‌توان گفت مبنای نفوذ انصارالله مدل از پایین به بالاست.

 عامل بعدی حزب اصلاح است. به نظر می‌رسد حزب اصلاح به دلایلی نامعلوم طی هفته‌های اخیر در میدان تغییر موضع داده و در جبهه‌های مختلف در حال تسلیم بدون مقاومت جبهه‌ها به ارتش و کمیته‌های مردمی انصارالله است. این واقعیتی است که در هفته‌های اخیر در چند جبهه مختلف در استان «شبوه» شاهد آن بودیم و این جبهه‌ها بدون مقاومتی چشمگیر به تسلط نیروهای انصارالله درآمد و اکنون شاهد همین الگو در مأرب نیز هستیم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عبدالله مومن IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    24 1
    شجاعت در پیش شیرمردان یمنی حفظهم الله. خجالت زده و شرمنده است.
  • امیر IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    31 1
    خدایا تو خود شاهدی جبهه حق کدام و جبهه باطل کدام هست این رزمندگان یمنی را کمک کن تا یزیدیان امروز یعنی آل سعود را شکست بدهند
    • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      2 0
      دعای مرزداران حتی المقدور بخوانیم
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    15 0
    خدا ياور برادران يمني باشد! ان شاء الله!
  • پیروزه IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    9 0
    خدا به همراه تان ای مردان غیور یمن پیروزی از ان شماست.شکست دشمن نزدیک است پس فرصت به انها ندید چون حق با شماست.
  • احمد IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    3 0
    دلیل اصلی تقویت جبهه مقاومت با آمدن دولت مکتبی وضعف وسستی آمریکا وغربوغربگرایان وسقوط آرمان شهر غربگرایان کابل وفرار اربابشان از افغانستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس