رئیس‌جمهور: هیچ‌کس نباید به‌خاطر فقر از آموزش و تحصیل بازماند/ در ۴ روز آینده ۷۰درصد جمعیت ایران واکسینه می‌شوند

رئیس‌جمهور گفت: تا ۴ روز آینده ۷۰درصد جمعیت واکسینه می‌شوند لذا از آموزش و پرورش درخواست دارم که با رعایت اصول بهداشتی به‌سمت آموزش حضوری پیش رویم.

به گزارش مشرق، سیدابراهیم رئیسی روز شنبه در آیین آغاز رسمی سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ مدارس کشور، با بیان اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش بزرگترین سرمایه گذاری است و پیشرفت کشور در پرتو آموزش و پرورش و مهارت آموزی است، اظهار داشت: همه دستگاه ها و نهادها باید به آموزش و پرورش کمک کنند و در خدمت آن باشند.

رئیسی در ادامه، عدالت آموزشی را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: هیچ‌کس نباید به علت فقر از آموزش باز بماند.

ببینید:

فیلم/ رئیسی: کسی نباید بخاطر فقر از تحصیل جا بماند

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت یاد ایثارگران به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: یاد دانش آموز عزیز ایذه‌ای «علی لندی» را گرامی می‌دارم که با مسئولیت‌پذیری و ایثار‏ علاوه بر نجات جان دو هموطن نشان داد که دانش آموخته مکتب ایثار و شهادت است.

 رئیسی در ادامه با بیان اینکه هدف اول و اصلی خلقت‏ رشد و کمال است، گفت: خانواده و مدرسه دو نهاد مکمل هستند که جایگاه ویژه‌ای در زندگی بشر دارند. مدرسه مکمل خانواده است و البته معلم ستون و محور مدرسه است.

رئیس جمهور گفت: با توجه به جایگاه محوری معلم در نظام آموزش و پرورش‏ حفظ و ارتقای شأن و منزلت و معیشت معلمان بسیار مهم است و طرح رتبه‌بندی معلمان ناظر به تحقق همه این اهداف است و صرفا جنبه معیشتی و مالی ندارد.

رئیسی در ادامه سخنان خود مدرسه را ستون همبستگی اجتماعی دانست و گفت: همه ما در دوران کرونا قدر مدرسه را بهتر دانستیم و متوجه شدیم مدرسه به عنوان نقطه ارتباط خانه با لایه‌های دیگر اجتماع چقدر اهمیت دارد.

ببینید:

عکس/ گفتگوی یک دانش آموز با رئیس جمهور

رئیس جمهور افزود: همچنین باید از همه زنان و مادران جامعه که در روزهای تعطیلی آموزش حضوری، نقش معلم را در خانه‌ها برای فرزندان این سرزمین ایفا کردند صمیمانه قدردانی کنم. این تجربه نشان داد که خانواده و مادر چه ظرفیت‌های مهمی دارند که باید به آنها توجه شود و در مسیر رشد جامعه ارتقا یابند.

آقای رئیسی ادامه داد: جایگاه محوری و نقش اساسی مدارس اقتضا می‌کند که همه نهادهای کشور در عرصه‌های مختلف رسانه، اقتصاد، فرهنگ و غیره به آموزش و پرورش کمک کنند و همه دستگاهها موظف هستند در خدمت مدرسه باشند.

بیشتر بخوانید:

پرسش مهر امسال رئیس‌جمهور: ایران قوی دارای چه ویژگی‌هایی است؟

رئیس جمهور افزود: صرف کردن منابع در امر آموزش و پرورش نه هزینه‏ بلکه بزرگترین و پرثمرترین سرمایه‌گذاری است که می‌تواند آینده کشور را تضمین کند. پیشرفت کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش و توسعه مهارت‌آموزی بوده و اینجاست که عدالت آموزشی اهمیت واقعی خود را نشان می‌دهد.

رئیسی با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید به علت فقر از آموزش باز بماند، گفت: باید با شناخت دقیق، گام‌های اساسی برای تحول آموزش و پرورش براساس سند تحول مصوب‏ به عنوان سند بالادستی برداشته شود.

دکتر رئیسی با بیان اینکه اگر سند تحول اجرا نشود‏ مدارس و آموزش و پرورش کشور متحول نمی‌شود، اضافه کرد: مدرسه باید تحول‌گرا باشد و تحول مدرسه در گرو آن است که کار در دست چهره‌های تحول‌گرا باشد. کسی که انگیزه تحول ندارد نمی‌تواند سند تحول را اجرا کند.

رئیس جمهور گفت: گزارش نحوه و میزان اجرای سند تحول آموزش و پرورش باید به طور مرتب ارائه‏ و مشخص شود بخش های باقیمانده سند به چه دلیل اجرا نشده است. همه باید بدانند که سند تحول آموزش و پرورش مستند همه تحولات این نهاد است.

رئیسی در ادامه با طرح پرسش مهر‏ که «ایران قوی دارای چه ویژگی‌هایی است و نقش دانش آموزان در شکل گیری ایران قوی چیست؟» اظهار داشت: جا دارد از همه مسئولان آموزش و پرورش و معلمان و همه کسانی که مقدمات بازگشایی مدارس را فراهم می‌کنند، صمیمانه قدردانی کنم. تلاش زیادی شده است که آموزش در هر جایی که امکان آن فراهم است حضوری باشد اما به هر صورت صیانت از سلامت و جان فرزندان و معلمان اولویت اصلی دولت است.

دکتر رئیسی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده به زودی به هدف واکسیناسیون ۷۰ درصدی در جامعه می‌رسیم و درخواست من از مسئولان آموزش و پرورش این است که به سمت گسترش آموزش حضوری با رعایت دقیق اصول بهداشتی حرکت کنند.

دکتر علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز پیش از سخنان رئیس جمهور از تلاش همه دست اندرکاران آموزش در کشور که با وجود سختی‌های فراوان در دوران شیوع کرونا اجازه ندادند آموزش تعطیل شود، قدردانی کرد.

آقای کاظمی گفت: علاوه بر تلاش‌هایی که برای روشن نگاه داشتن چراغ آموزش در عرصه فضای مجازی صورت گرفته،‏ شمار قابل توجهی از همکاران ما در مناطق محروم با تردد از مسیرهای سخت‌گذر اجازه ندادند تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین متوقف شود و برخی حتی جان خود را در این راه تقدیم کردند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین از پیگیری‌های انجام شده برای به نتیجه رسیدن طرح رتبه‌بندی معلمان قدردانی کرد و آن را نشانه دغدغه‌مندی رئیسی برای عزت، منزلت و معیشت معلمان و باعث امیدبخشی به جامعه آموزش و پرورش کشور دانست.

رئیس جمهور پس از ایراد سخنان خود در آیین گشایش سال تحصیلی جدید‏ در یکی از کلاس‌های درس این مدرسه حضور یافت و دقایقی با دانش آموزان گفتگو کرد.

رئیسی همچنین در جمع اولیای دانش آموزان و جمعی از اهالی منطقه که در حیاط مدرسه اجتماع کرده بودند حضور یافت و با شنیدن سخنان و درد دل‌های آنان، دستوراتی به مسئولان محلی برای حل مشکلات مطرح شده دا

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    5 2
    بسلامتی لطفا برای اونایی که واکسن نزدن اجبار نکنید اگر پروتکل را رعایت نکردن جریمه یشان کنید
    • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      موافقم
  • US ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    3 3
    خخخخخخ
  • US ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    3 3
    خخخخخخخ
  • ‌.... IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    6 2
    مهم دو دوز هست نه یک دوز
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      2 3
      خب اولي رو بزن منتظر باش تا وقت دوز دومت هم برسه
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    7 2
    ایران هر کس پول و پارتی داشت به جایی میرسد ایران مخوفترین مافیاهای روی زمین را دارد
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 0
      حرفت بشدت رایگانه...
  • DE ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    3 1
    باید و نباید را ول کن ! در سراسر کشور میلیونها بچه بخاطر فقر از تحصیل باز مانده اند و امسال 2 میلیون نفردیگر به آنها اضافه شده .
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 1
    تا زمان کنترل کامل ببماری وتبدیل به حالت اندمی مدارس نباید بازبشن بچه ابتدایی مگه متوجه میشه پروتکل بهداشتی چیه مدارس ایران بیشترشون استاندارد فضای فیزیکی روندارند
  • US ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    الحمدلله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس