انصاریان

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان در حاشیه یکی از محافل انس با قرآن در سمنان، بر تلاوت در هیئات و مناسبت‌های مختلف تأکید کرد.

به گزارش مشرق، سعید پرویزی، قاری بین‌المللی، هفته گذشته در یکی از محافل انس با قرآن استان سمنان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان همراه بود، حضور یافت و به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

در حاشیه این محفل، سعید پرویزی برای دقایقی با این خطیب معروف هم‌کلام شد و طی آن ضمن تمجید از اجرای یکی از فرازها، توصیه‌هایی درباره مقوله تلاوت نیز مطرح شد که در ادامه متن صحبت‌های مطرح شده این مفسر قرآن  آمده است.

«در هیئات ماه‌های محرم و صفر و ماه رمضان، و سایر مناسبت‌ها دو موضوع هست که باید به آن بها داده شود. یکی از این دو موضوع تلاوت قرآن و بیان مسئله و احکام شرعی است. خودمان در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف این موضوع را لحاظ کرده‌ایم. تلاوت قرآن جایگاه بالایی دارد و حتماً باید در وقت مناسب با حضور قراء مشهور و ممتاز به آن پرداخته شود تا مخاطب بشنود.

توصیه‌ حجت‌الاسلام انصاریان درباره تلاوت در هیئات و تشویق قاری

موضوع دیگر بحث تشویق قاری از سوی مستمعین است که سؤال شد، آیا تشویق مستمعین برخلاف آیه «وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ» است؟ برخی گمان می‌کنند بر اساس این آیه اگر کسی قاری را تشویق کند به معنای شکستن سکوت در استماع است؛ در حالی که تشویق قاری، خلاف این آیه نیست و آیه مربوطه مفهوم مهم‌تر و بالاتری را اشاره می‌کند. این آیه درباره سکوت در برابر احکام، دستورات و قوانین قرآن که برای ما وضع شده است، بحث می‌کند.

اتفاقاً تشویق قاری، مسئله خیلی خوبی است و در روایت است که «ابابصیر» نزد امام صادق(ع) می‌گوید من را تشویق کن و امام نیز در ادامه این خواسته را لحاظ می‌کند.»

یادآور می‌شود، این محفل با عنوان «جامانده‌های اربعین در محضر تلاوت و تفسیر قرآن کریم» 30 شهریورماه در مهدیه اعظم سمنان برگزار شد و به مدت دو شب ادامه داشت. در ادامه فایل تصویری فرازی که مورد تمجید حجت‌الاسلام انصاریان قرار گرفته بارگذاری شده است.

منبع: ایکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس