شکست ارتش‌های دست‌ساز آمریکا در مقابل داعش و طالبان/ توان دفاعی کشور مرهون دفاع مقدس است

سرلشکر رشید گفت: با تفکر و روش آمریکایی‌ها نمی‌توان جنگید؛ چرا که ارتش دست‌ساز آمریکا در عراق توسط داعش فروپاشید.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر پاسدار «غلامعلی رشید» فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس که صبح امروز (شنبه) در میدان صبحگاه ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن و ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: تجلیل از دفاع مقدس یعنی تجلیل از تولد قدرت دفاعی و تهاجمی جدید نیروهای مسلح که ارتش، سپاه و نیروهای مردمی و بسیجی ما در همان دوران دفاع مقدس متولد شدند، نقش‌آفرینی کردند و حماسه‌های بزرگی را آفریدند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ذیل تفکر و روش آمریکایی‌ها قرار داشتند، گفت: طی سال‌های اخیر در عراق و افغانستان شاهد زوال و انحطاط این نوع تفکر در شکل‌دهی ارتش‌های این دو کشور از سوی قدرت‌های استکباری بودیم.

بیشتر بخوانید:

سردار سلیمانی: سرلشکر فیروزآبادی موجبات یکپارچگی و اقتدار نیروهای مسلح را فراهم کرد

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) ادامه داد: امروز مشاهده می‌کنیم که با تفکر و روش آمریکایی‌ها نمی‌توان جنگید؛ زیرا ارتش دست‌ساز آمریکا در عراق توسط داعش و ارتش افغانستان در برابر طالبان فروپاشید.

سرلشکر رشید با تأکید بر اینکه ارتش مستقل از تفکر استکباری، قادر به پاسخگویی به هر نوع و هر سطحی از تهدید است، افزود: روش و تفکر سازماندهی که امروز نیروهای مسلح ما در ارتش و سپاه از آن برخوردارند و همچنین روش آموزش و تجهیز نیروهای نظامی و امنیتی و سیاستگزاری صحیح دفاعی که در مجموعه نیروهای مسلح دیده می‌شود، امروز قادر به مقابله با تهدید، جنگ و بحران است.

وی بیان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که سیاست‌های دفاعی و دکترین ما و روش تفکر فرماندهی ما در حوزه‌های مختلف آموزشی، تجهیزاتی، تاکتیکی و راهبردی همگی بومی هستند و بخش اعظم این داشته‌ها برگرفته از تجربیات دوران دفاع مقدس است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران امروز برگرفته از تجربیات دوران دفاع مقدس و بسترساز امنیت و بازدارندگی است، افزود: ما خسارت‌های ناشی از عدم آمادگی در آغاز جنگ تحمیلی را، امروز به هوشیاری و اشراف مداوم و برخورداری از آمادگی دفاعی و رزمی تبدیل کرده‌ایم.

سرلشکر رشید اضافه کرد: ما آسیب‌پذیری مردم این سرزمین در برابر تهاجم هوایی و موشکی دشمن در شهرها را که مردم بی دفاع طی آن مورد هجمه قرار می‌گیرند، به قدرت موشکی و پدافند هوایی تبدیل کردیم.

وی با اشاره به تلاش مذبوحانه دشمن در راستای تضعیف قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: نگرانی، فشار و بهانه‌تراشی دشمن در حوزه قدرت موشکی ما از جمله «موشک‌های نقطه‌زن، دقیق‌زن و ناوزن» جمهوری اسلامی ایران به این دلیل است که می‌بیند ایران اسلامی به‌طور مستقل صاحب قدرت موشکی شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تنها قدرتی هستند که در منطقه جنوب غرب آسیا سیاست‌های دفاعی خود را مستقل از منافع و قدرت‌های بیگانه و سلطه‌گر تعریف می‌کنند و در چارچوب اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و منافع ملت ایران حرکت می‌کنند. دشمن از این سیاست‌ها و قدرت تحقق آن، نگران و وحشت‌زده است.

سرلشکر رشید ادامه داد: امروز با برخورداری از قدرت دریایی، ضعف در برابر حملات دشمن به نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری در هشت سال دفاع مقدس را به برتری ایران و ضعف تحقیرآمیز دشمن تبدیل کرده‌ایم.

این فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فقدان پیمان دفاعی و امنیتی با دیگر دولت‌ها و کشورها در دهه ۶۰ را اکنون با پیوند زدن با ملت‌ها و بعضاً دولت‌ها و ایجاد قدرت‌های اعتقادی منطقه‌ای و مردمی تبدیل کرده‌ایم.

وجود ۶ ارتش در ورای مرزها برای دفاع از ایران و انقلاب اسلامی

وی یادآور شد: شهید حاج قاسم سلیمانی سه ماه پیش از شهادتش در جلسه قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا با فرماندهان نیروهای مسلح گفت که من به پشتوانه ستاد سپاه، ستاد ارتش، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع اکنون شش ارتش را بیرون از سرزمین ایران برای شما سازماندهی کردم و کانالی به طول هزار و ۵۰۰ کیلومتر و عرض هزار کیلومتر تا سواحل مدیترانه ایجاد کرده‌ام که در درون این کانال، شش لشکر اعتقادی و مردمی به سر می‌برند و هر دشمنی که بخواهد با انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بجنگد، باید از این شش ارتش عبور کند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) ادامه داد: یک ارتش در لبنان به نام «حزب‌الله»، دو ارتش در فلسطین اشغالی به نام‌های «حماس» و «جهاد اسلامی»، یک ارتش در عراق به نام «حشدالشعبی»، یک ارتش در یمن به نام «انصارالله» و یک ارتش در سوریه که همین‌ها موجب بازدارندگی برای کشور عزیز ایران شده است.

سردار رشید افزود: عصبانیت آمریکا از قدرت منطقه‌ای ایران ناشی از همین امر است که جمهوری اسلامی ایران هر دو مؤلفه قدرت یعنی اول برخورداری از نیروی مسلح قدرتمند و آماده رزم در برابر هر متجاوز خارجی در درون سرزمین و دوم بهره‌مندی از یک قدرت منطقه‌ای در بیرون از سرزمین، برخوردار است؛ که این دو مؤلفه قدرت برای بازدارندگی از دید همه کارشناسان نظامی، ضروری و حیاتی است و نظام جمهوری اسلامی از هر دو مؤلفه برخوردار است.

منبع: دفاع پرس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    5 20
    مملکت را درست مدیریت کردید هنر کردید ما مثل چوب از داخل موریانه خورده هستیم با این اقتصاد یک ماه بیشتر توان مقابله نظامی نداریم جبهه دشمن عوض شده و ما خوابیم و قبله را اشتباهی گرفتیم
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      11 1
      اینارو به رئیس جمهور آلبانی بگو، ما میدونیم شماها از داخل موریانه خورده هستین و نفس های آخرتونو تو کمپ میکشین، خدا رحمتتون نکنه!!!
  • شربت اوغلی IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    25 2
    ارتش تورکان دست ساز نیست مگر کاردستی است؟ ما تورکان امریکای جنوبی به همراه تورکان شاخ افریقا بعد از فتح کره زمین نگاهی به سیارات دیگر میداریم
  • کارشناس IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    1 6
    ماهی چند حقوق میگیری؟
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 0
    طرح بعضی مطالب موجب تضعیف محور مقاومت است....اینگونه نبوده که ما ملت های منطقه را فدای امنیت خود کرده باشیم.
  • US ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 3
    اونهای که رفتن جنگ جوانهای زمان شاه بودند شکم سیر بودندالان کسی حال جنگیدن نداره مردم دنبال نون و اب و اجاره خونه میدوند که نمیرن بلایی سر مملکت اوردین که اذربایجانم واسه ایران شاخ شده قلدری میکنه دیگه همه فهمیدن ایران ضعیف شده و وقتشه بیان سراغش یه روزی میرسه که تمام کشورهای همسایه بریزن تو ایران هرکی یه تکه ای بکنه لعنت به شما..
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      0 0
      ساکت آمریکایی بزودی خواهی ...
  • خداپرست IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 0
    ملت‌های منطقه فدای ایرانیان نشده‌اند، بلکه با انقلاب اسلامی همراه شده‌اند. محور و مرکز قدرت انقلاب اسلامی نیز کشور ایران است و لازم است این مرکز، حفظ شود. در همین زمینه، فیلم مستندی از یک مجاهد حشدالشعبی دیدم که می‌گفت من و خانواده‌ام فدای ایران. اگر در مقابله با داعش شکست بخوریم، به همراه خانواده‌ام به ایران می‌آییم و از ایران دفاع می‌کنیم.
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    هدف مذاکره در مسئله هستی باید حفظ و تامین امنیت ایران و رفع تحریمهای اولیه و ثانویه باشه بخاطر اینکه دورتا دور ایران ناامن شده اگر ایران ضعیف و خلع سلاح بشه تمام همسایه ها به کشور ما دست درازی میکنند همین الان زمزهای شومی از کشور شمالی ایرانی میاد..محل انجام مذاکرات هم باید تغییر کند چرا یه کشور اسیایی نباشه..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس