کد خبر 1276190
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
دولت حمایت‌های لازم از شالیکاران را انجام دهد

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حمایت دولت از برنجکاران در فصل زراعی گفت: متأسفانه واردات بی رویه و خارج از عرف برنج مشکلات زیادی را برای شالیکاران به وجود آورده است.

به گزارش مشرق، سید علی آقازاده با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی در اتحادیه اقتصادی شانگهای اظهار کرد: این سازمان ۹ عضو ناظر و ۹ عضو ثابت دارد و یکی از بزرگترین سازمان و اتحادیه‌های جهان است که درهای اقتصادی زیادی را بر روی مردم ایران می‌گشاید.

وی با اشاره به نقش اتحادیه شانگهای در رشد و پیشرفت اقتصادی ایران گفت: حوزه کاری این سازمان فقط اقتصادی نیست و در سایر عرصه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی داری ظرفیت بسیار خوبی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ساختار بروکراسی‌ اداری در کشور بیان کرد: ساماندهی و رشد اشتغال یکی از اولویت‌های مجلس و دولت جدید است زیرا ساختار بروکراسی اداری کشور با مشکل جدی مواجه است و مجلس برنامه ویژه‌ای را جهت تسهیل صدور مجوز کسب و کار در دستور کار دارد.

آقازاده با تأکید بر ضرورت حمایت دولت از برنجکاران در فصل زراعی تصریح کرد: متأسفانه واردات بی رویه و خارج از عرف برنج مشکلات زیادی را برای شالیکاران به وجود آورده است، و اگر دولت حمایت‌های لازم را از برنجکاران انجام دهد هیچ مشکلی در تأمین نیاز داخلی وجود ندارد.

وی یکی از راه‌های کاهش مشکلات برنجکاران در کشور را تعرفه توافقی برنج دانست و افزود: اگر دولت در تلاش برای کاهش آسیب‌های عرضه بی موقع و بی ضابطه برنج در کشور است باید برنج گیلان به صورت توافقی تعرفه شده و دولت برای آن نظارت جدی و کافی انجام دهد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به صحبت‌های نماینده ولی فقیه در گیلان در خصوص پسماند سراوان گفت: ۴۳ سال است که در گیلان مشکل زباله و پسماند وجود دارد لذا اگر مدیریت صحیح در این خصوص در سطح استان گیلان وجود داشت دیگر شاهد ادامه دار بودن این مشکل نبودیم.

آقازاده با ابراز امیدواری از اجرایی شدن بخش اعظمی از پروژه پسماند سراوان در گیلان بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای کارخانه کود عالی و زباله‌سوز سراوان اختصاص یافته و بسیار امیدوارم با اجرایی شدن بخش اعظمی از پروژه سراوان از تخریب محیط زیست گیلان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در حوزه شهری گیلان نشان‌دهنده عدم برنامه‌ریزی تخصصی در سطح مدیران استانی است، تصریح کرد: برخی از مدیران شهری مجوز ساخت و ساز در حریم رودخانه را صادر کردند که جای بسیار تأسف دارد و این امر ناشی از عدم تعصب کافی در بین مدیران شهری و استانی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس