کد خبر 1276032
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۶
آلزایمر نمایه

محققان در پژوهش اخیر خود دریافتند، داروی فشار خون بالا می‌تواند برای مقابله با یک نوع رایج زوال عقل استفاده شود.

به گزارش مشرق، محققان در پژوهش اخیر خود دریافتند، داروی فشار خون بالا می‌تواند برای مقابله با یک نوع رایج زوال عقل استفاده شود.

پیش از این محققان اعلام کرده بودند که یک داروی فشار خون می تواند در بهبود وضعیت بیماران مبتلا به زوال عقل مؤثر عمل کند. آنها به تازگی دریافتند که یک داروی دیگر به نام «آملودیپین» هم که برای کاهش فشار خون مورد استفاده قرار می گیرد می‌تواند همین اثر را داشته باشد. 

بیشتر بخوانید:

اختراع شگفت انگیز ۲ دانش آموز برای آلزایمری‌ها

دانشمندان معتقدند که آملودیپین حتی ممکن است در ابتدا جلوی پیشرفت زوال عقل عروقی را بگیرد؛ زوال عقل عروقی به دلیل کاهش جریان خون در مغز ایجاد می‌شود که به طور معمول در اثر تنگ شدن عروق یا سکته مغزی ایجاد می‌شود.

محققان دانشگاه منچستر تأثیر  داروی فشار خون را روی موش‌هایی با فشار خون بالا و آسیب عروق خونی آزمایش کردند؛ نتایج نشان داد مصرف داروی فشار خو  در موش‌ها منجر به اتساع عروق شده و مواد مغذی بیشتری به مغز آنها وارد می‌شود.

دارو فشارخون بالا که با نام «Istin» و «Amlostin» شناخته می‌شود، همچنین سطح پروتئینی در پوشش سلول‌ها را افزایش می ‌هد که  منجر به افزایش جریان خون به مغز می‌شود.

در حال حاضر درمانی برای زوال عقل عروقی وجود ندارد و  محققان تأکید می‌کنند اگر این مطالعات موفقیت آمیز باشد، این دارو می‌تواند به بیماران امید بدهد که از پیشرفت این بیماری تغییر دهنده زندگی جلوگیری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    4 4
    اصلا اینطور نیست نخورید این داروهای مرگ آور را
    • TW ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      املویپین داروی خوبی برای فشار خونه
  • شربت اوغلی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 2
    بنده از برادان مخلس هستم چاکر تمام تورکان
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 0
    ماهر دارویی را که کشورهای علمی جهان تایید کنند خواهیم خورد داروهایشان هم مسلما مثل اختراعات دیگرشان خوب است همانطوری که دارید استفاده می کنید شماهم برو ازگیاهان هزاران سال پیش استفاده کن در پاسخ به کامنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس