کد خبر 1275982
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
بازی دو سر باخت در ماجرای افزایش حقوق ها

افزایش حقوق کارمندان بدون مشخص نمودن منابع تأمین مالی آن به مراتب عواقب جدی تری نسبت به ثبات حقوقی آنها دارد، چرا که چرخه استقراض، چاپ پول و تورم افسارگسیخته را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش مشرق، تجربه تورم افسارگسیخته و سیر صعودی قیمت کالاها به ویژه اقلام ضروری، موجب شکل گیری این مطالبه در جامعه می‌شود که حقوق و دستمزدها با توجه به نرخ تورم افزایش یابد تا رفاه و قدرت خرید خانوارها حفظ شود.

از طرفی هنگامی که چنین مطالبه‌هایی از سمت مردم فراگیر و به دغدغه اصلی بسیاری از اقشار جامعه تبدیل می‌شود، دولتمردان به اقدامات پوپولیستی و وعده و عیدهای بی پشتوانه روی می‌آورند. برای نمونه در سال‌های اخیر افزایش حقوق کارمندان نقل جلسات هیئت دولت وقت بوده است. اما اینکه آیا این افزایش حقوق‌ها، نفعی برای کارمندان و اقشار مختلف مردم خواهد داشت یا خیر بررسی و پیگیری‌های بسیاری را در این زمینه می‌طلبد.

بیشتر بخوانید:

تمدید مهلت تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی

تیم اقتصادی دولت منتخب باید هر چه زودتر به فکر راه چاره‌ای باشد که بدون ایجاد هزینه از این مسیر افزایش حقوق‌ها خارج شود

به عقیده بسیاری از کارشناسان اقتصادی، افزایش حقوق کارمندان بدون مشخص نمودن منابع تأمین مالی آن به مراتب عواقب جدی تری نسبت به ثبات حقوقی آنها دارد. چرا که دولت برای فروکش کردن مطالبات، اقدام به چاپ یا استقراض بی رویه از بانک مرکزی می‌کند. این جریان مالی بدون پشتوانه به افزایش نقدینگی دامن می‌زند و به مراتب تورم را افزایش می‌دهد. این افزایش تورم، عددی بزرگ‌تر از میزان افزایش حقوق است و کارمندان عملاً از افزایش حقوق‌ها تأثیر خاصی را در قدرت خرید خود مشاهده نمی‌کنند. حال باید این نکته را نیز در نظر گرفت که تمامی جامعه را کارمندان شکل نداده و این افزایش حقوق مختص اقشار خاصی از جامعه است. لذا این این اقدام و به دنبال آن افسارگسیختگی تورم، با شدت بیشتری به زندگی سایر اقشار صدمه‌های جدی و مخربی وارد می‌کند و این امر زمینه ساز تضعیف عدالت در یک جامعه می‌شود و در نهایت جنبه دیگر این اقدام نیز زمان اجرای آنها است.

دولت تدبیر و امید پس از چندین سال پیگیری مردمی در روزهای آخر دولت خود به فکر اجرای این امر افتاد. دولتی که ماه‌های پایانی عمر خود را تجربه می‌کرد، دست روی پرونده افزایش حقوق کارمندان گذاشت و با اقدام برای دائمی شدن این امر، پوست موز را زیر پای دولت بعدی انداخت. بنابراین دولت سیزدهم با چالش‌های سخت و نفس‌گیری در این زمینه مواجه خواهد شد و باید در اندیشه تأمین منابع مالی این طرح باشد و با تورم حاصله از اجرای آن دست و پنجه نرم کند. به نظر می‌رسد تیم اقتصادی دولت منتخب باید هر چه زودتر به فکر راه چاره‌ای باشد که بدون ایجاد هزینه‌ای از این مسیر خارج شود.

داستان افزایش حقوق‌ها از کجا شروع شد؟

حسن موسوی فرد، کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص افزایش حقوق کارکنان بخش‌های مختلف دولت گفت: اولین بار در بهمن سال ۹۸ سازمان برنامه و بودجه در یک اقدامی که منشأ آن هیچوقت مشخص نشد، به برخی از دستگاه‌ها اجازه افزایش حقوق را از محل اعمال برخی ضرایب قانون مدیریت خدمات کشوری که برای برخی از دستگاه‌ها اعمال نشده بود، صادر کرد. این مسئله بدین گونه بود که سال ۹۳ بعضی از دستگاه‌ها با اعمال این ضرایب حقوق کارکنان خود را افزایش داده بودند ولی تا سال ۹۸ این امر متوقف بود. البته در بخشنامه سازمان برنامه و بودجه تاکید شده بود که با توجه به منابع داخلی این افزایش حقوق‌ها صورت بگیرد اما طبیعتاً این اتفاق رخ نداد و دستگاه‌ها این امر را بدون توجه به وضعیت منابع اجرا کردند و طبیعتاً این برداشت از منابع بودجه عمومی دولت انجام گرفت. این رخداد عملاً آغاز دومینویی بود برای رقابت بخش‌های مختلف دولت برای گرفتن افزایش حقوق به روش‌های مختلف.

مجلس با تصویب قانون تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها، میزان وجوه ماهیانه قابل پرداخت به کارکنان این سازمان را به نحوی بی سابقه افزایش داده است

وی ادامه داد: بخش مهمی از این امر، تبعیضی است که در سیستم پرداخت حقوق در کشور ما وجود دارد. ما متأسفانه یک قانون کار یکسان برای همه کارکنان در کشور نداریم. ما قانون کار را داریم که در مورد کارگران اعمال می‌شود که بخشی از کارکنان درون دولت، از قانون کار پیروی می‌کنند و حقوق‌های به نسبت پایین‌تری دارند. از طرف دیگر قانون مدیریت خدمات کشوری را داریم که بنا بوده همه کارکنان دولت را شامل شود و اینها به صورت مقایسه‌ای قرار بگیرند و با ضرایب مشخص حقوق بگیرند و تنها دولت هر سال یک عددی که معادل عدد ثابت ضریب هست را تعیین و برای همه کارکنان اعمال شود. اما متأسفانه از همان ابتدای تصویب، این قانون اجرا نشد و بخش مهمی از دولت مانند وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی خودشان را از قانون خدمات کشوری مستثنی کردند و این موجب شد که دریافتی‌های بسیار بالا در بخش دولتی پیدا کنند و طبیعتاً کارکنان دولت احساس تبعیض جدی پیدا کردند.

بازنشستگان به همسان سازی حقوق‌ها خوشبین نباشند

یکی از مهمترین گروه‌هایی که مطالبه افزایش حقوق خود را داشتند، بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی بودند. شروع این ماجرا از طرح مجلس در مردادماه ۹۹ شکل گرفت. بحث متناسب سازی پیشینه قدیمی تری دارد اما ریشه قانونی این بحث به مواد ۱۲ و ۳۰ برنامه ششم توسعه بر می‌گردد که در این مواد، سه صندوق بازنشستگی مکلف به متناسب سازی حقوق بازنشستگان خود در طول اجرای برنامه ششم شدند.

اولین نقد به طرح متناسب سازی ها، این است که هیچ تعریف روشنی از متناسب سازی در این طرح ارائه نشده است و آنچه که از آن برداشت شد این بود که حقوق هر بازنشسته به ۹۰ درصد حقوق شاغل هم تراز خود برسد. پیرو این اتفاق، در قانون بودجه سال ۹۹ دولت در بند «و» تبصره ۲، حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان به صندوق‌های بازنشستگی اختصاص داد. در این تبصره صرفاً نام دو صندوق تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح ذکر شده بود اما در ادامه دولت به صورت غیرقانونی از این منابع برداشت کرد و این پول را به صندوق بازنشستگی کشوری نیز تخصیص داد. بر همین مبنا مردادماه سال ۹۹ ابتدا سازمان تأمین اجتماعی اقدام به متناسب سازی حقوق بازنشستگان خود کرد. از آن جایی که سازمان تأمین اجتماعی از اقشار مختلفی تشکیل شده است، نمی‌توانست بحث ۹۰ درصد را به درستی اجرا کند. لذا خودش اقدام به تدوین یک جدول بر اساس سابقه بازنشستگان کرد و مطابق با آن متناسب سازی ها انجام گرفت.

در صورت تصویب تسری فوق العاده به کارکنان اداری قوه قضائیه، نسبت تفاوت میان حقوق و مزایای کارکنان اداری و قضات قوه قضائیه به طور قابل توجهی تغییر پیدا می‌کند

بنابراین به دلیل افزایش حقوق بازنشستگان یک رضایت نسبی موقتاً شکل گرفت. این روند تا مهرماه ادامه پیدا کرد و آن زمان موعد اجرای متناسب سازی دو صندوق کشوری و لشکری فرا رسید. اتفاقی که در آن زمان اتفاق افتاد این بود که اعتبار تخصیص یافته برای این دو صندوق بسیار بیشتر از اعتبار صندوق تأمین اجتماعی بود و در نتیجه حقوق آنها به نسبت بیشتری افزایش پیدا کرد. این اتفاق موجب ایجاد احساس نابرابری شدید و اعتراض در میان بسیاری از بازنشستگان شد و تا جایی پیش رفت که تجمعات مختلف در محل سازمان تأمین اجتماعی و یا مجلس شکل گرفت. نهایتاً توانستند این اتفاق را رقم بزنند که دوباره سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ یک مرحله دیگر متناسب سازی انجام داد.

نقد دیگر وارده بر این طرح، تحمیل بار مالی قابل توجه به دولت است. به عقیده پژوهشگران این حوزه، در حال حاضر ما در کشور مقوله‌ای به نام بحران صندوق‌های بازنشستگی داریم و تقریباً تمام صندوق‌های بازنشستگی ما به جز سازمان تأمین اجتماعی ورشکسته هستند. به این صورت که منابع و مصارف آنها با یکدیگر هم خوانی ندارد و از بودجه عمومی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم ارتزاق می‌کنند. برای نمونه در بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۷ هزار میلیارد تومان به حقوق عادی صندوق‌هایی مانند نیروهای مسلح و یا فولاد تخصیص داده شده است. به گواه این پژوهشگران، در شرایطی که ما نیاز مبرم به اجرای اصلاحات در صندوق‌های بازنشستگی داریم، چنین طرحی اجرایی شد که در سال ۹۹ حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بار مالی آن تخمین زده می‌شود.

یکی دیگر از نقدهای کارشناسان به طرح متناسب سازی، این بود که ردیف بودجه برای تأمین مالی طرح دیده نشده است. در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ در واقع پولی به صندوق‌های بازنشستگی داده نشده است. دولت در عمل به این صندوق‌ها سهام واگذار کرد و خواستار آن شد که با فروش این سهام متناسب سازی حقوق‌ها اعمال شود. این در حالی است که صندوق‌ها به این روند معترض هستند زیرا تعدادی دارایی مانند هپکو به آنها داده شده در حالی به دلایل متعدد مانند شرایط نامساعد بورس نمی‌توان به زودی آن منابع را در بورس فروخت و به ناچار اقدام به فروش منابع داخلی خود کردند. طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی، در حال حاضر ماهانه ۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و نمی‌تواند آن را تأمین کند. از طرف دیگر حتی ردیف بودجه‌هایی که دولت تخصیص داده است، کفاف مالی طرح را نمی‌دهد و صندوق‌ها مجبور به اقداماتی مانند تهاتر هستند.

مسئله بعدی پیرامون این موضوع، این است که بار مالی ایجاد شده در سال‌های آینده وجود خواهد داشت در حالی که اعتبار تخصیص داده شده برای یک الی دو سال است. زیرا اعتباری که تأمین شد از طریق واگذاری سهام بود و اموال و سهام‌های دولت طبیعتاً محدود است. امسال از همین محل توانستند ۱۲۰ هزار میلیارد تومان را تأمین کنند اما در سال‌های آینده اختصاص چنین مبلغی بسیار سخت خواهد بود. یکی از مغلطه‌های دولتی‌ها از جمله محمد باقر نوبخت در دولت قبل این بود که این طرح تورم زا نیست چرا که بار مالی آن در بودجه دیده شده است. این در حالی است که به گواه پژوهشگران اگرچه شاید بتوانیم برای امسال تصور کنیم که منابع آن در نظر گرفته شده است اما برای سال‌های آینده منبع مالی پایداری دیده نشده است در حالی که این هزینه برای همیشه پایدار است.

پیوستن کارکنان قوه قضائیه به صف افزایش حقوق

مجلس با تصویب قانون تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، میزان وجوه ماهیانه قابل پرداخت به کارکنان این سازمان را به نحوی بی سابقه تا میزان بیش از سه برابر افزایش داده است. این در حالی است که به علت محدودیت منابع مالی، اعمال فوق‌العاده خاص سازمان زندان‌ها، سال‌ها پس از تصویب این قانون، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در حال حاضر ما در کشور مقوله‌ای به نام بحران صندوق‌های بازنشستگی داریم و تقریباً تمام صندوق‌های بازنشستگی ما به جز سازمان تأمین اجتماعی ورشکسته هستند

در امتداد طرح حاضر، تعدادی از نمایندگان مجلس اسلامی درصدد تسری این فوق‌العاده خاص به کارکنان اداری قوه قضائیه هستند. از منظر آنها سختی و حساسیت کار این کارکنان، حقوق بسیار ناچیز ایشان و همچنین تعداد زیاد ارباب رجوع آنها ازجمله دلایل توجیهی لزوم تسری این فوق‌العاده خاص به کارکنان اداری قوه قضائیه به شمار می‌آید. در مقدمه طرح مذکور، به سختی کار بیش از حد و تعدد مراجعات عمومی به کارکنان قوه قضائیه و همچنین کافی نبودن حقوق ایشان برای تأمین حداقل معیشت به عنوان دلایل توجیهی پرداخت فوق‌العاده خاص پیشنهادی اشاره شده است. این در حالی است که تمامی مشاغل عمومی کشور دارای شرایط و اقتضائات و سختی‌های خاص خود بوده و تصویب چنین طرح‌هایی باعث شکل‌گیری مطالباتی برای سایر کارکنان بخش عمومی برای تسری این فوق العاده ها به آنها خواهد شد و درنهایت شکل‌گیری توقع مساعدت مشابه به صورت سلسله وار بخش عمدهای از نظام اداری کشور را در بر خواهد گرفت.

از طرف دیگر به گواه یکی از کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، در صورت تصویب طرح حاضر و تسری فوق العاده مدنظر به کارکنان اداری قوه قضائیه، نسبت تفاوت میان حقوق و مزایای کارکنان اداری و قضات قوه قضائیه به طور قابل توجهی تغییر پیدا کرده و حتی به نظر می‌رسد در مواردی حقوق و مزایای برخی از کارکنان اداری از برخی قضات نیز بیشتر خواهد شد. بر این اساس نه تنها در نظام حاکم بر حقوق و دستمزد سایر قوا، بلکه در نظام حقوق و دستمزد قوه قضائیه نیز اختلال ایجاد شده و مطالبات قضات مبنی بر لزوم افزایش حقوق و مزایای ایشان تشدید خواهد شد.

آنچه که در این میان مشخص است، آن است که آن اقشار ضعیفی که در حال حاضر در بدنه دولت خواستار افزایش حقوق هستند، باید بدانند که این افزایش حقوق هم اگر اتفاق بیفتد افزایش قدرت خرید آنها موقتی خواهد بود و تورمی که سیل آن دامن گیر همه خواهد شد، عملاً این قدرت خرید در سال آینده از بین خواهد رفت. اگر ما می‌خواهیم جلوی تورم را بگیریم، باید بدانیم یکی از پایه‌های اصلی تورم کسری بودجه است و عموم بودجه ما نیز صرف پرداخت حقوق کارکنان دولت می‌شود و اگر هر قدر به آن اضافه کنیم موجب کسری بودجه بیشتری می‌شویم. راه حل پایدار حمایت از اقشار ضعیف حقوق بگیر و کسانی که قدرت خرید پایینی دارند، ایجاد یک نظام رفاهی جامع است که در آن دولت از منابع یارانه‌ها و مالیات‌ها، به یکسری از اقشار به طور هدفمند کمک کند. به جای اینکه بخواهد در مدل حقوق آنها دخالت کند در مواقعی که این اقشار نیازمند حمایت بودند، این نظام به صورت هوشمند به آنها کمک می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 121
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 37
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    17 1
    این بازی دو سر باخت از آنجایی شروع شد که برخی وزارتخانه ها و سازمانها مانند بهداشت تامین اجتماعی اقتصاد و دارایی و نفت حقوق کارمندهای خود اضافه کردند بطوری که یک کارمند در اینجاها الان حدود دو تا پنج برابر معلمها کارمندان محیط زیست و جهاد حقوق میگیرند البته کارمندان بهداشت منظورم پزشکها نیست بقیه هستند الان سازمان خوب و بد بوجود اومده
    • محسن IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      6 9
      دوست عزیز اگراطلاعات نداری الکی شانتاژبازی درنیار ونظر نده حقوق بنده که دروزارت بهداشت مشغول به کارم خیلی کمتر از یک معلم دارم حقوق می گیرم شما از کجا اوردی حقوق بالای کارکنان بهداشت وچنین استدلالی کردی بعدشم کارمند اقسام مختلفی داره ازرسمی تاشرکتی که هیچ یک از این کارمندانوحقوقشون یکسان نیست
    • مسلم IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      2 7
      اقای محترم بنده تو وزارت بهداشت کار میکنم حقوقم سه میلیون و هشتصد هزار تومنه نه اضافه کار بهم میدن نه چیز دیگه ای لطفا تحقیق کن بعد چرتو پرت بگو فیش حقوقمم میخواید شماره بزار برات بفرستم
    • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      و‌کمبته امداد! نهادی خوب در خدمت و بد در به خدمت کارمند رسیدن!! بیست و پنج درصد اضافه کردند بند اضافه کاری را کم کردند شد پونزده درصد بعد اضافه کاری را خیلی جاها ممنوع کردند انگار نه انگار هرروز به مراجعات و‌گرفتاری های مردم اضافه میشود باز هم‌ هر ماه هی از حقوق کم‌ میشه گرانی های دیگر به کنار فقط این ماه پونصد تومان حقوقم کم شده یه ملیون و‌دویست به اجاره ام اضافه!!
  • مجید US ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    12 12
    افزایش حیرت انگیز حقوق اساتید چی؟
    • احمد DE ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      1 0
      حتما شما نیروی خدماتی
    • ترابیان IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      3 1
      معلم ها در سال سه ماه کار مفید در کشور دارند اگر کرونا و ریزگرد و باران و برف وجود نداشته باشد
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    7 6
    حالا این افزایش حقوق نباید حتما به صورت نقد باشه میتونه پرداخت کالا و مایحتاج زندگی باشه انشاالله تورم از بین بره تمام مردم ایران دارای رفاه و آسایش و آرامش باشن
    • RO ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      9 0
      باانشاله و ماشاله کار درست نمیشود6
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      زمان جنگ با نفت شش دلار هنوز وضع بهتر بود
  • .. IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    8 3
    اینهمه مقدمه چینی وچرت وپرت...که باطرح تسری مخالفت بشه.... شما نگران نباشید اصلا حقوق کارکنان به نصف حقوق قضات هم نمیرسه با این طرح....بعدش این طرح شامل قضات هم هست....
    • محمد حسینی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 1
      خیلی زشته یه کارمند خودش رو در حد یه قاضی بدونه، مثل این هست که یه کارمند اداره بهداشت خودش رو با یه پزشک بخواد مقایسه کنه، انصاف هم خوب چیزیه ، در صورتی که جایگاه و مسئولیت یه قاضی بسیار بالاتر از یه پزشک متخصص هست، من قاضی نیستم ولی آدم آزاده ای هستم و حرف حق رو میزنم ، تمام دنیا به قضاتشون اهمیت فوق‌العاده‌ای میدن!!
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    8 2
    از زمانی که بحث افزایش حقوق در نظام دادگستری مطرح شد. عده ای مشکوک و معلوم الحال فریاد وای وای سر دادند همان ها که نمی دانند تعداد کارکنان سیستم دادگستری یک پنجاهم برخی ادارات هم نیست که حقوق های انچنانی می گیرند و این جماعت که همیشه مسایل کشورهای خارجی را با مسایل داخلی کشورمون مقایسه می کنند حداقل نظام پرداخت حقوق و مزایا و امکانات رفاهی کشورهای دیگر رو هم با کشور خودمون مقایسه کنند.
  • NL ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    17 6
    از بودجه سازمان های بی خاصیت کم کنید که تورم ایجاد نشود. حقوق کارمندان را زیاد نکنید همین قدر هم کار نمی کنند
    • ایرانی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      13 1
      حق با شماست هزار تا نهاد پول میگیرن ما رو ببرن بهشت واسه اقتصاد فقط یه متولی داره
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      11 0
      تو اخبار دیگر کشور ها را نگاه کنید همه چیز در ادارات و سازمانها ساده است ‌. تو ایران برای کوچکترین مراسم کلی بنر و گل آرایی وجود دارد حالا خوردنی بماند . تو وزارت خانه ها میز وزیر ها را در مراسم معارفه دیدم ، میز‌ سلاطین نیز به این عظمت نبود و تمام درو دیوار ادارات را چوب کردند و همه مدیران شدن تویوتا سوار و ماشین داخلی سوار نمی شن . خلاصه تجملات در ادارات بیداد میکند .
  • قدرت اله دیلمی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    12 0
    نمایندگان محترم مجلس و دولتمردان می بایست توجه داشته باشند که حداکثر حقوق باید سقف داشته باشد نه این سقفی که تعیین کرده اید مثلاٌ حداکثر حقوق نباید از بیست میلیون بالاتر باشد چه وزیر باشد چه نماینده مجلس و چه یک کارمند باشد آلان بیشتر بودجه را حقوق های بالای بیست میلیون می بلعد که مجلس و دولت به آن توجه نمی کنند زیرا نمایندگان و وزیران محترم در این راستا فکر افزایش حقوق خودشان هم هستند باید از خودگذشتگی کرد نمی شود اکثر کارمندان و کارگران حقوق زیر ده میلیون تومان داشته باشند و اساتید دانشگاه و نمایندگان مجلس و وزیران و ..... حقوق های بالای بیست میلیون تومان داشته باشند آقای محترم همسانسازی حق بازنشستگان کشوری و لشگری و تامین اجتماعی است و به نظرم حتی باید حقوق مساوی با همترازان خود داشته باشند شما به همترازی حساس نباشید به حقوق های بالای بیست میلیون توجه کنید که چند درصد از این حقوق برخوردار می باشند حقوق باید سقف داشته باشد و در یک مبلغی دیگر افزایش نداشته باشد حتی اگر ده سال به سنوات خدمت آنها باقی مانده باشد از حقوق بازنشستگاه که در فشار و نابرابری حقوق با همترازان خود قرار دارند دفاع کنید .
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      2 0
      با این وضع حد اقل در آمد یک کاسبکار چقدر باید باشد که بود و نبودش برای اقتصاد یکی است
    • رصا IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      گل گفتی آقای دیلمی فقط حقوق این آقایون که گفتی یا حقوق بالا کاش ۲۰میلیون بود ماهی ۵۰ تا ۶۰تومن و سالی یک میلیارد هم بعضی جاها میگیرند
  • شاهسوند IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    7 0
    اگر میخوان جلو حقوق های نجومی رو بگیرن باید تمام قوا و زیر مجموعه ها و... تابع یک نظام حقوقی و یک قانون باشند نه اینکه قانون تصویب میشه و اول از همه قوه مقننه از این قانون مستثنا بشه و.....
  • حسین IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    21 2
    ما کارمندان که در این سه سال گذشته حقوقمون ۶۰ درصد کاهش داشته ، اگه بازم زیاده بیاین و ماهیانه از ما یک مقدار پول بگیرید تا منابع درست بشه و کسری بودجه جبران بشه. خجالت نمیکشید شما؟ به جای گفتن اصل مشکلات همش به حقوق گیر میدید.خیلی بی شرفید.
  • اصغر قلی زاده IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    7 0
    کار هر کس نیست خرمن کوفتن گاو نر می خواهد و مرد کهن
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    12 3
    این حرفا بوی لیبرالها رو میده . ی کارگر دستمزدش روزی ۳۰۰ هزارتومن شده چطور ی کارمند با ماهی ۵ میلیون خرج زن و بچه ش رو بده ؟‌
    • سعید IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      3 0
      احسنت.دیوار از دیوار کارمند بدبخت کوتاه تر پیدا نمیشه.
    • مهدی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      1 0
      کجا ۳۰۰ میدن؟ پس چرا نمیری کارگری کنی؟ کارگر داره نون بازوشو میخوره ولی کسی چشم دیدن همینو هم نداره تو پول کجاتو میخوری؟
    • مظلوم IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      کارگر بدبختی ک اگر وفقط اگر قرارداد داشته باشه نهایتاً ۱۵۰ تومن بیشتر نیست چجوری حساب کردی ۳۰۰ اونم با کلی تحقیر و منت
    • ... IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      آقا مهدی کاری به افراد محروم ندارم ولی وقتی که جناب کارمند داشت زحمت میکشید و درس میخواند این جناب کارگر داشت خوش گذرانی میکرد و به خودش زحمت نمی‌داد. کارمند داره مزد زحماتشو میخوره
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      چون با کارگر زیاد سروکار دارم مینویسم کارگر روزی 200 هست 300 نیست اونم ساختمانیش تو کارهای فنی 150 هست و ساختمانی ها که از یک ماه هر روز سر کار نیستند بعد نه حق بیمه نه عیدی نه سنوات اینا رو حساب کنی اگر هم هر روز سر کار باشه میشه همون حقوق اداره کار و بعد این کارگر چرا بیسواد باشه و فنی بلد نباشه مگر همشون کند ذهن اند از روزگار سخته الان خیلی از کارگران درس خونده هستن بازم در عمل این دولت نهم و دهم بود کارگران ساختمانی را با پول دولت بیمه تامین اجتماعی کرد
  • علیرضا IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    5 1
    اولا با اینگونه مملکت داری چه حقوق ها افزایش یابد چه نیابد تورم افسارگسیخته خواهد بو دوما مگر بانی و باعث تورم کارمندان هستند قطعا کارمندان و بازنشستگان نیستند بلکه دولت و نمایندگان وکیل دوله هستند . سوما اگر افزایش حقوق نباشد بازنشسته ها از کجا پول در بیاوند و زندگی کنند. چهارما شما نماینده مردم هستید و باید از مردم در مقابل دولت دفاع کنید نه اینکه دولت لایحه بدهد و شما مخالفت کنید. این کار شما اخر و عاقبت بدی به کشور رقم خواهد زد
  • حسام IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    4 2
    قشر مباشر در تدریس یعنی معلمی که مستقیم با دانش آموزان تدریس دارد درفقر مطلق است فوق لیسانس سی سال سابقه ابتدایی چهار میلیون دریافتی ۸ سال پیش یک دست لباس خریدم تا کنون هیچ لباس مندرسم بی سلیقگی نیست تبعیضه کارگر افغانی با چهار میلیون برات تره خرد نمی کنه بااین تبعیض وعده قیامت
  • علی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    3 1
    اگه افزایش حقوق درصدی اجرا نمیشد الان اینقدر دستمال گریه وزاری تودست دولت نبود وقتی همین قانون ۵۰درصد مزایای فصل دهم اجرا کردن اولا که همه دستگاه۵۰در اضافه نکردن درثانی براساس آخرین فیش حقوق اجرا کردن یعنی هر چی فیش سنگینتری داشتی حقوق بیشتری اضافه شد بعضی از دوستان افزایش حقوقشون از اصل و فرع حقوق آضافه شده به کارمندای جز بیشتر شد.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    5 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • ایرانی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    10 3
    نویسنده مطلب فوق از دسته آدمهایی است که معلومه از کارمند جماعت خوشش نمیاد اولا میگه کارمندا بخش کوچک جامعه هستن احتمالا فقط ۴ میلیون حقوق بگیر رو بلد بشمره در حالیکه هر کدوم از اونها خرج چند نفر رو میدن زن و بچه و گاهی مادر و پدر و ... پس حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر از جیب کارمند نون میخورن اینو ایشون بفهمه دوم ایشون انگار حالیش نیست که وظیفه حاکمیت جمهوری اسلامی اینه که خلق ثروت کنه و به مردمش رفاه بده وظیفه شه شیر فهم شد البته بزرگترای ایشون معتقد هستن که برای اقتصاد انقلاب نکردن و خودشونو به بالا بردن رفاه مردم مکلف نمی دونن و میخوان با شکم گشنه مارو ببرن بهشت حالا که دولت انقلابی تون سر کار اومده اراجیف رو بذارید کنار به شکم ملت برسین مغزشون از روضه و .... پره اگر عرضه ندارید یامفت نگید و وراجی نکنید ایشون از نوشتشون معلومه که از جماعت گشنه پرورن یه جا بشینن و با نون و پیاز برن سراغ حوری بهشت اینا بدرد فلاکت جماعت ایرانی نمیخوره روضه تونو جای دیگه بخونین یه گریزی هم زده به تقاضای افزایش حقوق کارمندای قوه قضاییه و گفته سختی کار برا همه س بله اونی که تو عسلویه تو گرما جون میکنه و شماها حقش رو نمی دید کارش سخته اما جسمش فرسوده میشه ولی کارمند دادسرا و قاضی که هر روز با دزد و قاتل و زناکار و ....سرو کار دارن جنازه می بینند اشک و گریه مبینند دزد بی شرفی گه شکم پاره میکنه واسه گوشی دو میلیونی رو می بینن و..... روحشون هم فرسوده میشه اگه گرفتار چنین دزدی بشی بیای دادسرا می فهمی که قاضی و کارمند چه سختی کار دارن اصلا بت چه ربطی داره چه کاره عالمی ؟ واقعا مملکت با شماها به قهقرا و کثافت فرو میره
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    3 0
    حقوق که افزایش نیابد و از طرفی اجناس افزایش قیمت دارند .*** فقط و فقط یک راه وجود دارد و آن تضمین دسترسی عادلانه طبقه کم درآمد که کم هم نیستند به اجناس مورد نظرشان .*** این از نظر من یعنی احیای دوباره کوپن و همه زیر ساخت های آن از جمله مشخص بودن سرپرست خانوار و وجود فروشگاه های زنجیره ای مجهز به صندوق و اینترنت . فقط و فقط اراده و سازکار نظارت مورددنیاز است .
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    6 1
    انگار تو این ملکت کوپن جرم است که هیچ رسانه ای از آن سراغی نمی گیرد . حقوق که افزایش نمی یابد . کوپن هم که نمی دهند . قیمت ها که صعودی است . یکدفعه بگید ....
  • قربان ربانی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    5 0
    این روزها نوک شمشیر شکم سیرها و شکم پر خا و نجومی بگیران بسمت بازنشستگان وکارگران را نشانه گرفته اند و جوسازی میکنند که افزایش حقوق ایجاد تورم میکندسالیان سال هست که چندر غاز حقوق با زنشستگان وکارگران افزایش نیافته آیا تورم ثایت مانده است که اکنون میگوید افزایش حقوق موجب تورم میشود؟؟شکا ضد کارگرهستید هروقت تورم را ثابت نگه داشتید انوقت بیاید در مورد تورم سخن بمیان آورید شماها لیبرال وضد کارگرید
  • !! IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    3 2
    از چماق های روحانی ، که به شکل هویج عرضه شد !!
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    4 5
    من کارمند دادگستری هستم... با ده سال سابقه لیسانس و رسمی و متاهل، ناخالص حقوقیم 6 میلیون تومان هست بدون هیچ مزایایی... اضافه کاری هم اینجا نمی دن سخت ترین کار اداری و درگیری با انواع جرایم و تهدیدات طرفین و حجم کاری بالا و ارباب رجوع فراوان و درگیری با تمامی سازمان ها و رویارویی با مسائل امنیتی و. .. آیا درست است یک عصو هیات علمی 30 میلیون بگیرد و من 6 میلیون؟
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    8 1
    مجلس خودش باید بخاطر افزایش حقوق بی‌مورد اعضای هیات علمی توبیخ شود...
  • محمد IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    3 0
    هرازچندگاهی به اسم افزایش حقوق کارمندان یاکارگران آقایان درافشانی می کنندخروجی کارشان وفقط افزایش چندبرابری اجناسه،یک شاگردمغازه هم اینومی فهمه که برخوردعاقلانه این است که،اگردرسال nدرصدحقوق افزایش دارداجناس،خدمات عمومی و...هم نبایدبیش ازآن افزایش داشته باشدوالا این افزایش هاتوهمی بیش نیست....
  • آتانی IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 6
    بنده دبیر آموزش و پرورش هستم کاری برام پیش اومد و پام به دادسرای قزوین رسید خدا شاهده کار قضات و کارمندان دادگستری و دادسرا خیلی خیلی سخته هرچی بهشون برسن بازم کمه.
  • رضا IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    3 2
    با بیست و دو سال سابقه در دادگستری و با مدرک کارشناسی ارشد دریافتی بنده حدود شش و نیم میلیون می باشد، این در حالی هست که در بهمن ماه سال گذشته سی درصد و در فروردین ماه امسال بیست و پنج درصد به حقوق قضات اضافه گردید و در همین طرح تسری نیز حدود ده الی بیست میلیون تومان به حقوق قضات افزوده خواهد شد حال اون عزیز نماینده چگونه ادعا می نماید که با اجرای طرح تسری حقوق برخی کارمندان بیشتر از برخی قضات خواهد شد. یا للعجب اگر حقوق کارمند با مدرک همسان بیشتر از دادیار آزمایشی گردد آیا ایرادی دارد. در نظام دادگستری اگر قضات و کارمند را کفه های ترازو در نظر بگیریم اگر کل کارمندان قوه را در یک کفه و یک نفر قاضی باز عرض می نمایم یک نفر قاضی آزمایشی را هم در کفه دیگر ترازو قرار دهند باز قاضی کفه اش سنگین تر خواهد شد. لطفا کمتر به پای کارمندان بدبخت سیستم قضایی بپیچید آنانکه درونشان خودشان را می سوزاند و بیرونشون دیگران را. باز حاضر به مناظره با هر شخصی در این خصوص هستیم. تنها راه حل خروج از بحران مالی در کشور تحریم شده فقط اجرای عدالت است و بس، گرفتن از ثروتمندان و کسر از حقوق های بالا و توزیع آن به حقوقهای پایین. همگی در یک کشتی نشسته ایم و از یک سفره بهره مندیم، شایسته نظام اسلامی نیست که برخی از این خان نعمت ب محابا بهره مند گردند و برخی چون کارکنان زحمت کش سیستم قضایی با کوله باری از درد سیستم و معیشت حتی به اندازه کفاف زندگی خود بهره مند نگردند.
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    6 0
    هزینه های زندگی ده برابر شده! حقوق نهایتا دو سه برابر! حالا چی دارید میگید؟
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    5 0
    خدایا شکرت که عامل تورم و افزایش افسار گسیخته قیمت ها پیدا شد
  • FR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    3 1
    اون سازمان برنامه بودجه فاسد نباید دادگاهی بشود ؟ این حجم عظیم افزایش حقوق ها یا مفت مفت خوری بدون زحمت و کار کردن اونم حرام بدون پشتوانه با چاپ پول که فقط میخواستند تولید گرانی کنند و یک عده ای از جامعه را حذف کنند که به این حقوق ها و نقدینگی فاسد دسترسی ندارند نباید دادگاهی شوند مجلس انقلابی هم در همین مسیر حرکت کرد افزایش ۹۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه کل کشور از کجا آمده که مجلس انقلابی تصویب کردید ؟ من یادم میاد کارمند سال ها طول میکشید خونه دار یا ماشین بخرد الان همون سال اول خونه اش را خریده ماشینش خریده تازه این جدای از کارمندان جاهای خاص مثل قوه قضائیه دادگستری نفت بهداشت یا کارمندان و مدیران بانک ها که با پول بیت المال لاکچری زندگی میکنند این چرخه فاسد تورمی و نقدینگی دست ساز میشود میتوان جلویش را گرفت عدالت برقرار کرد و اقتصاد و مردم را نابود نکرد والله اینها پول های حرام است از جیب ملت است که نتایج حرام به بار خواهد آورد
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    6 0
    کارمندان استاندار فرمانداری و بخشداری بدبخترین آدمها هستن بنده بعد از اداره میرم مسافر کشی دو فرزند با مدرک فوق‌لیسانس با حقوق ۷تومن در. ضمن فرزند شهید هم هستم. من همین حالا حاضر هستم با یکی از کارمندان دادگستری جابجا بشم
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    8 1
    سه ساله که تورم بالای 100 درصده ولی افزایش حقوق پارسال 15 درصد و امسال هم 25 درصد بوده. چرا فقط زورتان به کارمندان بدبخت که مالیاتشان را هم کامل میدهند میرسد. چرا حقوق اعضای هیات علمی ها را یکباره دو برابر کردید و با حقوق های 35 میلیونی تازه معاف از مالیات هستند. چرا کارانه 750 میلیونی پزشکان را بر نمیدارید که حق کرونا و انواع حقوق های جدا میگیرند و مالیاتشان را هم نمیدهند.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    5 0
    پس زمزمه کاهش حقوق کارمندان راست بود. همیشه با شایعه شروع میشه و بعد تکذیب میشه و بعد عادی سازی میشه و در نهایت اجرا میشه.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    7 1
    آخه کدوم کشور عقب افتاده ای به کارمندش ماهی 200 دلار حقوق میده که تازه همینم میگید زیاده.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    5 0
    چطور گران شدن خودرو و برق و آب و اینترنت و گاز و تیرآهن و مواد پتروشیمی و حوراک و پوشاک و لوازم تحریر و همه چی و همه چی تورم رو اضافه نمی کنه و چندر غاز اضافه شدن حقوق ها برای جبران گرانی ها هوار هوار باعث تورم میشه؟ اینها توجیهات کسانی تست که میخواهند از نیروی کار ارزان به عنوان رانت استفاده کنند و از بدبختی ملت پول دربیاورند. توحیه می کنند که مثلا خودرو گران نشود کارخانه ورشکست میشود خب حقوق هم اضافه نشود خلنواده کارگر و کارمند ورشکست میشود و فلاکت و گرسنگی و و هزار درد دیگر به همراه دارد، آقایان که شرکته و کارخانه ها از آن خودشان است آن طرف قضیه را میبینند که همه چیز باید گران شود ولی این طرف قضیه را عمدا" نمیبینند و از این توجیهات غیرانسانی معلوم نیست از کجا در می آورند
  • GB ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    7 1
    مگه نمیگفتین مشکلات مدیریتیه و روحانی میخواد نارضایتی درست کنه؟ چرا فقط زورتون به کارمندا و بازنشسته ها میرسه؟ برید از وکیل و دکتر و سرمایه دار مالیات بگیرین البته اگه تونستین
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    8 0
    دیوار کارمندان از همه کوتاهتره. زور دولت حتی به یک جماعت 1000 نفری سردفترداران هم نرسید و از دادستان کل کشور هم حساب نبردند.
  • GB ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    5 0
    گناه ما چیه خدایا
  • علی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 2
    سلام کارمند دادگستری هستم با ده سال سابقه کار و مدرک کارشناسی ارشد حکمم زیر هفت تومنه خدمت دوست عزیزی که این مطلب رو نوشتن باید عرض کنم که احتمالا درست طرح تسری رو مطالعه نکردین اولا طرح تسری اگه بخاد به کارمندان اداری قوه قضاییه اختصاص پیدا کنه منابعش از خود بودجه قوه قضاییه هست حتی فصالهاش هم مشخصه پس اینقد نگید بار مالی برای دولت داره دوما افزایش حقوق قضات و سایر کارکنان از جمله قراردادی هم شاملش هست پس هیچ وقت حقوق ی کارمند و قاضی برابر یا بالاتر نمیشه سوما در طی همین دو سال دو بار حقوق قضات افزایش پیدا کرده طوری که الان فاصله حقوق یه قاضی با یه کارمند هم سابقه به بیش از دو برابر رسیده این انصافه اونم تو دستگاهی که خودش مجری عدالته پس چرا موقع افزایش حقوق قضات اینهمه سروصدا نکردین زبونتون فقط واسه ما کارمندا درازه چهارما اگه دولت مشکل بودجه داره از حقوق های بالای بیست تومن کم کنه و به حقوقهای پایینتر اضافه کنه
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    3 1
    من بعنوان یک کارمند عرض می کنم اول قدرت خرید از دست رفته کارگران و کارمندان رو بهشون برگردانید، سپس جلوی افزایش قیمت کالاها و نرخ خدمات رو بگیرید در نهایت باشه افزایش حقوق ها رو هم بردارید نه اینکه از سال ۹۷ تا حالا همه چیز ده برابر شده یعنی تورم ۱۰۰۰ درصدی واونوقت جونتون برای ۲۰ درصد افزایش حقوق می لرزه
  • رضا IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    6 0
    تحقیق و تفحص از حقوق و درآمد و دارایی پزشکان و وکلا و قضات و هیات علمی دانشگاهها و مدیران دولتی و شفاف سازی از میزان درآمدی ایشان آرزوییست که به عمر هبچ ایرانی قد نخواهد داد.
    • حمید IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      2 0
      برادرم قاضی دادگستری هست... و من فیشش رو دیدم چرا قضات و وکلا و پزشکان رو یکی کردی... یک قاضی الان نصف هیات علمی میگیره در حالی که سالهاس در قانون گفته باید معادل هم بگیرند! ولی در پرداخت مالیات هر دو مالیات ثابت ده درصدی می پردازند... شما را به خدا از چیزی اطلاع ندارید ستن نگید... داداشم ۷ صبح و میره و ۷ شب میاد ولی هنوزم میگه نمیتونم به پرونده ها رسیدگی کنم و میترسم حق شاکی یا متهم رو ندم.... ضمنا بالاترین فرار مالیاتی ایران ابتدا مال وکلا هست و رقم حدودیه ۴۰ هزار میلیارد و بعد پزشکا ۳۰ هزار میلیارد
  • بازنشسته لشگری IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    2 0
    عدم رعایت عدالت در پرداختی های وزارت خانه ها اصلی ترین مشکل نظام پرداخت حقوق است شما کافیه حقوق شاغلین در وزارت بهداشت را با شاغلین دیگر وزارت خانه ها مقایسه فرمایید نمی دونم کجای دنیا این همه تفاوت در حقوق ها وجود دارد ؟؟؟
  • بوسجين IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    3 0
    زماني دولت مي تواند به اين مسابقه يك طرفه حقوق و بازار ازاد قيمت ها خاتمه دهد كه نظارت بر جامعه به شكل درست داشته باشد و گرنه بازنده اصلي ان اول حقوق بگيران بعد دولت و حجم بزرگ نقدينگي خواهد بود بازار ازاد ايران بازار سنتي بدون نظارت سودا گرانه است حتي دو تاجر و مغازه دار نزديك به هم قيمت هاي متفاوت دارند نه نظارتي و نه كنترلي اگر ضوابط درست باشد همان طور كه كارمند خلاف كار اخراج مي كند صنفي كه در قاعده و قانون فعاليت نكند لغو فعاليت و ممانعت در ان رشته در رابطه با او اعمال گردد هم انسان هاي متقنن وارد ان مي شوند و هم با توجه به خيل بيكاران مظلوم در جامعه گشايش براي انها ايجاد مي كند
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    3 0
    به جای این اراجیف خلق ثروت کنید! و بعد از آن عادلانه ثروت را تقسیم کنید!
  • یونس IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    2 0
    سلام ما کارمندان دولت خواستار اعمال یکسان حقوق و مزایا هستیم، پس فوقالعاده خاص مطرح نیز درباره ما هم باید اجرا شود. ما از رئیس جمهوری محترم درخواست اجرای عدالت در پرداخت ها میباشیم. اصلا فکرش برای ما سخته که عدالت در پرداخت نباشه. چون اعتقاد داریم رئیس جمهورمان فردی عادله باکمال تشکر
  • حمید IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    کاملا واضح است نویسنده اطلاعی از دریافتی کارکنان و حتی قضات دادگستری ندارد.... قضات مظلوم دادگستری با انواع خطرات جانی و ناموسی و روانی رو به رو هستند حدود۱۵ سال از قانون نظام هماهنگ پرداخت می گذرد! قانونی که طبق آن باید قاضی معادل هیات علمی دانشگاه بگیرد... قانونی که هیچ وقت اجرا نشد... و الان قضات نصف هیات علمی ها حقوق می گیرند و سطح علمی شان هر روز کمتر می شود چرا که هیچ نخبه حقوقی حاضر نیست هیات علمی و وکیل شدن را به دردسر قضاوت و حقوق ناچیزش بفروشد مگر اینکه دیوانه و عاشق باشد... میانگین حقوق کارمند دادگستری ۳.۵ میلیون است... این در حالی هست که اگر یک کارمند دادگستری در نامه نگاری هایش با حجم انبوه ارباب رجوع اشتباه کند و باعث یک ساعت بازداشت غیر قانونی افراد بشود باید به جرم او رسیدگی شود که موجب حبس و جزای نقدی است... تعداد کثیری از کارمندان دادگستری خواهان استعفا بدون جریمه نقدی هستن جریمه هایی که توان پرداخت آن را ندارند پس مجبورند بمانند. حالا اگر قرار هست دولت به هیچ وجه حقوقشان را افزایش ندهد حداقل بگذارد بروند....
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    یه عمره فقط شعار میدید تورم را کنترل کنید با افزایش حقوق چیزی درست نمیشه ولی کی قراره درست بشه فقط زورتون سر کارمند بیچاره میرسه که یا حقوقشون کم میکنید یا تمام تلاشتون را میکنید تا مانع افزایش حقوقش بشید آقایی که نظر میدی و مطلب چاپ میکنی شده یه روز بری بجای یه کارمند دادگستری با متهم و سایر ارباب و رجوع هایی که هجوم میارند برای کارهای مربوطه سرو کله بزنی تا میزان سختی کار یه کارمند دادگستری را بفهمی یا نه ؟ فقط همین جور میای و یه مطلب میزاری تا مانعی بر سر راه باشی اصلا بگو حقوق خودت چنده میتونی با ماهی ۵ میلیون با دوتا بچه و کرایه خونه ۲میلیونی در ماه و قسط های بانکی زندگی کنی ما امیدمون به خداست اگه خدا بخواد هیچکس نمیتونه مانع بشه
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    افزایش حقوق رو برای حقوق های بالا جدا کنید از حقوق 4 و 5 میلیونی اغلب کارمندان برای کارمندانی که حقوق 4 و 5 میلیون میگیرند میگویند افزایش حقوق مثلا 500 تومنی تورم زا هست اما حقوق 30 میلیونی که افزایش 4 میلیونی رو هیچ کسی اعتراض نمیکنه منابع برای این افراد مصرف میشه نه افزایش کم حقوق کارمند کم حقوق بگیر بازی دو سرباخت درواقع برای کارمندانی است که حقوق های نجومی میگرند چون هم مبالغ حقوقشان زیاد است و هم افزایش هایشان بیش از این به زخم ما نمک نریزید
    • رامسین IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 0
      چرا دروغ میبندی نگهبان دم در بیمارستان ۵میلیون میگیره شما که کارمند بیمارستان هستی ۳میلیون میگیری
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    کارمند دولت سال 90. 600 دلار سال 1400. 248 دلار
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    مشرق ب تورم افسار گسیخته اشاره کن اونو درمان کنند همه چیز حله
  • ستونه IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    کمی انصاف به خرج بدین در خصوص دریافتی کارکنان اداری قوه قضاییه. پایین ترین حقوق دریافتی رو با بیشترین سختی کار کارکنان اداری دادگستری ها دارن. چطور میشه افزایش کارکنان سازمانهای دولتی و نظامی بدون مصوبه مجلس و با تصویب دولت بدون سرو صدا اجرایی میشه کسی به نقد نمیذاره که تورم زاست و به ضرر جامعه بحث به کارکنان دادگستری ها میرسه اسمون به زمین میرسه؟ چرا کسی بحث از حقوق سی میلیونی اعضای هیات علمی و وزارت کشور و شرکت های دولتی و وزارت نفت نمیکنه؟! کاش منصف بودین کارکنان اداری قوه به طور متوسط 5 میلیون زیر حکمی دارن.
    • میلاد IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 0
      اخه توکه از هیچی خبر نداری چرا میگی کدام نظامی یا ارگان دیگه حقوقش بی سروصدا زیاد شده برادر من تورم زیاده حقوق ۴تومنی مث قطره توی دریا میمونه الان حقوق مثل گوشت نذری شده تا بیاد آب میشه من خودم بعدازظهرها مسافر کشی میکنم زیاد فکر کردن به حقوق باعث پیری میشه ما هیچ وقت نمیتونیم با حقوق کارمندی صاحب خانه وماشین بشیم
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    ما داشتیم همین درد دلها و حقوقها و چرا همسان سازی کمتر از ۱۰ در صد و تخصص و ۴۰ سال کار و خلاصه داستان روزهای اخر مشغول نوشتن بودیم یکدفعه فریاد برامد که وررودی غیر مجاز مینویسی. سایت مرا بروی شما لستیم.... گفتیم الحمدلله ، که. درد دل هم مجاز و غیر مجاز دارد
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    این چیزها رو اون زمان که کامیون داران اعتصاب کردند و کشور رو به تعطیلی کشوندند و باعث این تورم سرسام اور شدند می نوشتید الان درامد یه کارمند بیچاره رو بهانه کردید
  • روح IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    سلام. ایا واقعا کارمندان و کارگران منشا تورم هستند . ؟ چاپ پول بی پشتوانه و تقصیر و قصور بانک مرکزی در سنوات اخیر و خلق پول سر گردان هیچ تاثیری نداشت؟ آیا با نجومی بگیران برخورد شد ؟ آیا نظام هماهنگ پرداخت که مصوبه سال ۱۳۷۰ هست چقدر بعد از سی سال اجرا شد . ؟ ریشه تورم شتابان در بی تدبیری دارد نه حقوق کارگران و کارکنان . ما نظام نظارت قوی می خواهیم . حضرت علی علیه السلام فرمودند .الحق القدیم لایزیله شی . حقی که از قدیم ایجاد شده هیچ چیزی آن را از بین نمی برد. فرمودن مالی که به ناحق از بیت المال ربوده شده حتی در مهریه زنانشان هم داخل کرده باشن ، می ستانم . انضباط مالی و اجرای قانون از کجا آوردی چقدر در عمل پیاده بشه مهمه. التماس تفکر ##
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 0
      وقتی در ازا پول چاپ شده دولت دست مردم کالا و خدمات نباشه یا میشه تورم یا توسط مردم خرج نشده و پس انداز شده و جایی بدتر خودش را نشان داده مثل حساب بانکی که ناگهان بر اثر هر اتفاقی که باعث تورم باشه این پس اندازها ناگهان از بانک خارج و وارد بازار شده آنوقت مگر چقدر کالا در بازار وجود داره خب همه چی گران شده و تورم و بی ارزشی پول شده و تازه دولت روحانی علاوه بر تورم تو بورس هم پول مردم رو از بین برد بعد میگن چرا مردم پساندازشون رو تبدیل به دلار و طلا میکنند این واسه کسایی بود پولشون به پس انداز برسه و خیلی ها با گرانی بازار و درآمد ثابت سفره شان کوچکتر شده پس انداز کجا بود حل این مسایل مدیریت و افراد پاک دست میخواد مثل امثال شهید رجایی انشالله آخر این دولت خوب باشه
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    عذر می خوام چرا مجلس و دولت نسبت به حذف مزایا و پاداش و اضافه کاریهای سوری برخی ادرات نظیر شرکت های نفت و گاز، شهرداری ها و تامین اجتماعی، ادارات امور مالیاتی و گمرک و سازمان بورس و بانک ها و ادرات برق و کارخانجات و شرکت های دولتی که عمدتا نجومی بگیرند اقدام نمی کند؟ خوب شما اول بیاید جلوی دریافتی های زیاد این ادرات رو بگیرید؟؟؟؟! چه دلیلی دارد اختلاف پرداختی ها در ادرات مختلف آنقدر زیاد باشد که شما هر دوره برای یک اداره ای فوق العاده حقوق و غیره تعیین کنید؟ خوب از ریشه یکسان سازی رو اصلاح کنید. اینجا ایراد اصلی به خود دولت و مجلس هست.
  • مردم طجر کشیده ایران IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    بازی دو سر باخت در ماجرای افزایش حقوق‌ها جالبه باز نشسته ها و بازمانده ها وازکار افتادگان تامین اجتماعی اعتراز کردند حقوق شون همسانسازی بشه لشگریو کشوری ها هم به همان نسبت حقوقشان اضافه شد اونوقت رئیس تامین اجتماعی با سربلندی وافتخار گفت حقوقها همسانسازی شد وبازهم یک ورق از دفتره بی عدالتی ورق خورد وسره بازنشستکان ومستمری بگیران تامین اجتماعی یک کلاه گشاد گذاشتند واقعا که ما شدیم دوسر باخت العان هم سنگ فرهنگیها بر سینه می خورد وخبری از بزرگ شدن سفره فقیرانه ما از کار افتاده ها وحداقل بگیر های تامین اجتماعی نیست
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 1
    واقعا چرا در وضعیت کنونی کشور مدام حقوق ها افزایش پیدا میکنه بیشتر درآمد دولت صرف پرداخت حقوق کارکنان میشه پس ملت عادی و زاغه نشینی که نه حقوقی دارن نه شغلی دارن با فلاکت دارن زندگی میکنن جوان های بیکار تو خونه نشسته اینا چیکار کنن فقط مدام افزایش حقوق افزایش حقوق جوان بیکار ت تو خونه نشسته حاضرن با حقوقی ماهی ۳ میلیون جای اونیایکه از حقوقشون شکایت دارن کار کنن واقعا ین وضعیته افزایش حقوق یعنی تورم یعنی افزایش قیمت خودرو افزایش قیمت مسکن خورد و خوراک وفشار روی ملت ضعیف و بیچاره ....
  • ناشناس IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    بالاخره نفهمیدیم زیاد میشه یانه؟
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 0
      دوست عزیز کارمند وکارگر هم با ۳ تا نهایت ۶ میلیون در ماه جز همون ضعیف بیچاره ها هستند اگه شما تن سالم داری و نمیتونی در ماد۵ میلیون در بیاری از بی عرضگی خودت هست شما سواد نداری ۵۰۰ میلیارد رانت دولت روحانی فقط ۵ درصد حامعه را برد به عرش و ۹۵ درصد را بدبخت کرد شما از نجومی بگیران اطلاع نداری از کارخانه ها و تولیدیهای که در ساعت ماه حقوق ۴ میلیون کارگر را پارو میکنند شما از دلارهای دولتی و خصولتی و باندهای مافیا خبر نداری افسوس ۵ میلیون حقوق یک کارمتد که لیسانس داره و ۲۰ سال داره جون میکنه را داری که ۴۰۰ هزار زیاد بشه اگه سالمی خجالت داره من بعد ۲۰ سال ترجیح دادم شغلم را ول کنم چون ۶ تومان نصفش کرایه خونه هست تو روستا اگه ۱۰۰ تا مرغ تخمی بیاری و نگهداری بیشتره درامدش هزار ها تا تولیدی هست مسافرکشها الان بیشتر در میارند از کارمند همه کارمندها که وقت مسافرکشی را ندارند داداش اگه تنت سالمه تفکر کن این اراجیف را ننویس
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    بیچاره کارگر تو اول سال یه بار حقوقش افزایش میشه بعد با این وضع گرانی حقوق اش ۱۰ روز به پایان میرسه بترسید از حق الناس ای مدیران پول پرست وظالم از خدا بترسید الکی با لبیک گفتن حسین دم از انساتیت نزنید
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    هر دفعه حقوق اضافه شد چند برابر مخارج بیشتر شد ای کاش حقوق کمتر بشه قبض ها خرج زندگی کمتر بشه
  • عدالت IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    همه عزیزان نظر دادند و نظرات همه محترمه ، ولی بی انصافیه بعضی از مشاغل را با بقیه کارمندان مقایسه کنیم اولا ،: در همه جوامع جهان اولی دومی سومی به سه قشر توجه ویژه‌ای به مناسبت شغلی میشه قاضی و معلم اعم از اساتید و معلمان مدارس ، متاسفانه کارکنان دیگر بسیار کار خود را با این سه شغل مقایسه می‌کنند که همین امر در سطوح بالای مملکتی نیز جاری است طوری که حقوقها ی خودشان را با این سه شغل می‌سنجند ، اگر چه همین سه شغل نیز حقوق مناسبی نیز ندارند ، معلمان محترم که اصلا حقوق خوبی ندارند و قضات نیز بدتر از اعضای هیات علمی دانشگاه ، که این سه رکن سنگ بنای توسعه هر جامعه‌ای است که حاکمیت نیز به واسطه جو سازی ها نتوانسته آنچنان که باید در وضعیت این سه قشر ، تجدید نظر کنه ، و آنچه در سطح جامعه از سه تا بیان میشه بیشتر جو سازی است و لاغیر
  • محمد IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    خودتان هم میدونید که افزایش حقوق ها فقط شامل قشر خاصی از کارمندان شده. کارمندان قراردادی فاصله دریافتی زیادی نسبت به کارمندان رسمی دارند. در بین خود کارمندان قراردادی هستند کسانی که با هم همسابقه هستند ولی فاصله دریافتی انها هم با هم زیاد هست. شما اگه راست میگید عدالت در پرداخت حقوق رو درست کنید. بنده کارمند دانشگاه علوم پزشکی هستم با12 سال سابقه کار با دریافتی 6 میلیون . درحالی که دربین خود کارمندان ما هستن کسانی که دریافتی 8 میلیونی دارند. وحتی کارمندان رسمی 2 برابر ما دریافتی دارند و یا حتی بیشتر. شما اگه واقعا شهامت دارید پرداخت حقوق ها رو به عدالت نزدیک کنید. ا
  • محمود IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    معلم عزیز اگه راست میگی فیش حقوقی خودت رابزارومن هم حاضرم اینکاررابکنم.تازه دراین ایام کروناازخونه ات بیرون اومدی؟بلعکس مادراین ایام علاوه بر افزایش وفشارکاری چندبرابرشهیدهم دادیم بدون هیچ دریافتی بیشتر.درصورتی که شما،لم دادین جلوی تلویزیون.اتفاقاهرافزایشی وهرتسهیلاتی بوده برای فرهنگیان بوده،
  • علی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    سلام رتبه‌بندی بندی معلمان که حدود 900 هزار نفر هستند نه کسری بودجه مطرح هست نه قضیه ورشکستگی صندوق ها ولی برای طرح تسری قوه قضاییه که کل پرسنل ان به صد هزار نفر هم نمی رسد تورم بالا میره صندوق های بازنشستگی ورشکسته میشوند شکاف در کره زمین پیدا میشه ببینید قضاوت کردن بعضی ازاین نشریات معلوم والحال
  • جون ادم در کشور فقط ارزان هست IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    من ۷ تومان حقوق میگرفتم با مدرک لیسانس ول کردم رفتم روستا ۱0۰۰ تا مرغ تخمی اوردم درامدم بشتر هست همکارم مرعداری اجاره کرد سرمایه بیشتر داشت سالی ۶۰ میلیون درامدش در ماه ۵ تا حقوقشه پس نگید کارمند حقوق میگیره جوانها بیکلرند نمیگم گل و بلبله جوانها اگه عرضه باشه چند غاز حقوق را با اندک حرکتی در میاورند مخصوصا کار تولید خیای کارمندها زودتر از موعد بازنشست میشند و دنبال کار تولیدی میرند اگه تو این مملکت هستین ۵ تا ۶ میلیون برا یکماه یک کارمند ادزش ۵۰ میلیون بیرون سرمایه بزاری نداره ۶ تومان در ماه نصفش کرایه خونه هست برا ماکه مستاحریم مت بچه روستا بودم ول کردم رفتم الان راضی تر فاتحه حقوق کارمتدی را بخونید چقدر بیسواد و تنبل هستتد کسایی که چشمشان ۶ تومان حقوق کارمتدی را گرفته و نظر میدن البته از رانت بازی و اقتصاد کشور اطلاع ندارند و خودشان هم عرضه کار کردن ندارند البته کسانی هستند واقعا مشکل دارند سالم نیستند باید حمایت بشند خانواده های بیسرپرست باید حمایت بشند معلول و مریض باید حمایت بشه باور کن با۵ تا ۶ میلیون تو شهرها نمیشه زندگی اقای جوان روستایی اگه تن سالم داری تکون بخودت بدی تو روستا هم به تولید کشور کمک کردی هم درامدت از کارگری و کارمندی و منت کشیدن از بالا دست بهتره البته دولت و مجلس هم باعث و بانی مهاجرت هستند بانی و باعث تورم هستند و درکل متاسفم از کسانی که افسوس حقوق ناچیز کارمند را میخوزند و تن سالم دارند واقعا متاسفم من چند تا نظر دیدم چه خبر حقوق کارمند زیاد بشه کسایی که نون شب ندارند هستند اگه کسی سالم باشه و نون شب نداشته باشه و نتونه حقوق ۳ تا ۶ میلیون کارگر یا کارمند را دربیاره و در افسوسش باشه تاسف داره واقعا چون من مطمین شدم با یک تولیدی کوچک میشه تو یک روستا هم درامد یک کارمند را داشت ایا همه اجناس ده برابر نشده کجا حقوق یک کارمند و کارگر ۱۰ برابد شده البته مدیرهای نجومی بگیر که کوفتشان بشه
  • Ali IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    کارکنان دولت شاغل مزایایی در دوره اشتغال دریافت می نمایند که در دوران بازنشستگی به آنها داده نمی شود. زیرا آن مزایا شامل کسور بازنشستگی نیست ولی در دوران اشتغال با دلگرمی به آنها می توانند روزگار خود را به نحوی مدیریت نمایند. اما حقوق مشمول کسور بیمه بازنشستگان بدون مزایای اشتغال بسیار نا گوار می شود. پس همسان سازی حقی است که حتما باید برای بازنشستگان اجرایی شود. و دولت می بایست برای رفاه این قشر از جامعه خدمت گذاری نماید. چون در زمان اشتغال به موقع دست به نقد سر هرماه مالیات خود را به دولت پرداخت نموده اند، ولی بقیه اقشار سالانه و آنهم به صورت اقساط پرداخت می نمایند. همچنین دولت در زمان نیاز از سازمان های بازنشستگی پول قرض کرده و اجازه نداده است آن منابع حقوق بازنشستگان به موقع سرمایه گذاری مناسب شود و هنوز هم بدهکار این صندوق ها است. با این وصف دولت و مجلس نمی توانند به این قشر پشت پا زنند و بگوید بروید پی کارتان.
  • مهدی رنجبر IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    حقوق های بالا راجلوش بگیری قاضی وکیل استاد دانشگاه وازهمه بیشترپزشکها و نمایندگان مجلس وزیران وغیره بعدمالیاتها راازکسانی که پول زیاددارندومالیات نمی دهندبگیرید وجلوی دست اندازی شرکتهای خصولتی مثل نفت وگازکه حقوق زیادومزایای زیادی گیرندرابگیریدحداکثرحقوق باید برای همه رعایت بشه حتی وزیرنماینده مجلس پزشک استاد دانشگاه نظامی وغیره ومزایای من درآوردی هم حذف بشه کارانه وزارت بهداشت
  • م م IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    سلام.کارمند رسمی ازمایشی امور مالیاتی هستم با ۸سال سابقه و درامدزایی میلیاردی روزانه برای دولت.امسال با افزایش حقوق دارم ۶ تومن میگیرم.هنرکنن درماه یک تا دوتومن مجموعا بابت وصولی و اضافه کار بهمون میدن و اما دریافتی مدیران ما دیدنی و شنیدنیه.ما وصول میکنیم عزیزان پاداششو میگیرن و مفتخر میشن به چنین کارمندانی.
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    یعنی اگه افزایش هرساله حقوق کارمندان نباشه. دلار ارزون میشه . خونه ارزون میشه ماشین ارزون میشه . مواد غذایی که دریک سال تا ۱۰۰ درصد هم افزایش قیمت داشته اند رو هم دیگه ارزون ثابت میشه . پس فهمیدیم باعث و بانی اوضاع وخیم مالی کشور و تورم همش افزایش ناچیز حقوق کارمندان هست. خدایه ناکرده فکر نکنید کار دلال بازی و رانت خواری ... غیره هستش
    • طاهری IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 0
      من کارمند بهزیستی هستم تعداد ارباب رجوع ما فکرکنم حتی ازدادگستری هم بیشتراست ومتاسفانه سختی کار طاقت فرسا با معلولین ومددجویان و آسیب ها و... ولی حقوق دریافتی کارمندان این سازمان آخرین مرتبه پرداخت حقوق بین تمام ادارات هست ای کاش این تبعیض برداشته میشد
    • شهروند IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 0
      واقعا همینطوره .درکشوری که ادعا میشه دروضعیت جنگ اقتصادی هستیم ،دولت فقط جوش کارمندانش رامیزند که یک موقع از تورم عقب نمانند ،اما بیچاره جوانهای بیکار که کم هم نیستند ،کارکران روز مزد وفصلی ،افراد با سرمایه اندک و شغل ازاد که در این وضعیت حتی خرید نان وتخم مرغ وسیب زمینی هم برایشان بسیار سخت شده ‌.اما جنابان کارمندان دولت حقوق متعادل با تورم ، مزایای ویژه ،مسافرتهای شمال با پلاژهای لوکس ،وامهای میلیاردی برای خرید مسکن وماشین ولوازم خانه (چون توان پرداخت اقساط وام را دارند دولت براحتی به انها وام میدهد ) و......مسافرتهای خارج کشور مال انهاست ،ماشین های لوکس خارجی مال انهاست ،چندین خانه واپارتمان درشهرهای بزرگ وکوچک مال انهاست و....بقیه مردم بیچاره فقط نظاره گر این تبعیضها . حتی استخدام دولتی هم با رانت وتبعیض هست وامکان استخدام در ارگانهای دولتی برای بقیه مردم بیجاره نیست . وبعد این جماعت مرفه وبی دغدغه به اصطلاح کارمند دولت ، که دوسال هست به بهانه کرونا ،درخانه مشغول خدمت دولتی هستند ،برسرخان بی صاحب بیت المال، فقط دغدغه افزایش حقوق دارند .
  • ناشناس IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    افزایش حقوق دربرابر تورم افسار گسیخته اقتصادی هیچی نیست وقتی فقط در عرض واسه ماه لبنیات ۵۰درصد حبوبات ۵۰درصد برنج ۳۰تل۴۰ درصد روغن۴۰نا۵۰ درصد افزایش داشته که اینها رو درکنار افزایش اجاره بها مسکن کرایه تاکسی و اتوبوس ومترو پوشاک.....می‌بینید که فقط قشر حقوق بگیر قشر بز گی از اون عقبتراز تورم هستن
  • ناشناس IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    با سلام اون کسی که این جوری داری ناله میکنی اگر مردی غیرت داری بیا یک سال توی زندان خدمت کن تا ببینی چند سال پیر میشی نفست از جای گرمی بلند میشه نمی دونی زندان و زندان بانی یعنی چه حرف اضافه نزن همیشه کارمندان زندان مظلوم واقع شدند همه نیروهای دولتی زمین مفت گرفتن الا کارمندان زندان یکی نیست از حق ما دفاع کنه ماهم اگر بیاییم جلوی مجلس تحصن کنیم بعد نفهمید دنیا دست کیه معلم‌ها که ۵ماه در سال تعطیل هستند نه شیفتی نه دنگ وفنی سریع حقوقشون رو با یک اعتراضی اضافه میکنید اینقدر قرار و سنگ اندازی نکنید که خدا شاهده بلایی سرتون بیاریم که اون سرش معلوم نباشه یک مشت دزد بی همه کس .
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    چرا این موضوع که دولت بدهی خودش را باید به تامین اجتماعی بدهد نمی گویید بازنشستگان تامین اجتماعی از سرمایه و پس انداز سالها زحمت خودشان در سازمان تامین اجتماعی حقوق می‌گیرند نه مثل صندوق های دیگر مانند لشکری و کشوری از بیت المال و مالیات و پول نفت و با چاپ پول حقوق بازنشستگانشان را تامین می‌کنند که این موضوع باعث تورم میشود
  • ناشناس IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    وجدانا حکم‌های شرکت نفتی‌ها.برقیها.مخابراتیها رو رو کنید .زورتون به کارمندان زندان میرسه دیوار های ۴متری زندان رو مثل اینکه نمیبینید هرکی مرده بیاد توی زندان خدمت کنه تا بفهمه سکته یعنی چه هیچ پزشکی راضی نمیشه توی زندان خدمت کنه اگه ادعا دارید بیاین تو زندان کار کنید تا بفهمید که سختی یعنی چه.معلمها که ۵ماه عیش و نوش میکنن رو خوب رو چشمتون دارید ولی زندان بان نه.
  • رضا IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    ببیندباهم دعوانکنیدبهداشت دادگاه اموزش وپرورش راه اهن بجزمدیران بقیه همه بدبختن دولت اگه راست میگه یه فکردرست بکنه تورم روزانه داره میره بالاحقوق هاسالی یباراونم بزوریه چندرغاز تنهاراهش یه راه حل درست اقتصادی ازطرف دولته خداکنه اقای رییسی بتونه
  • حمید رضا غدامرضایی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    با سلام وقتی دولت جدید توانست خرید خانه را طوری ارزان کرد که یک کارگر بازنشسته با مستمری که میگیرد توانست خانه ای بخرد دیگر نیاز به بالا بردن حقوق ها نیست
  • مجید IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    افت تولید ناخالص ملی به یک سوم وعدم فروش نفت وتحریم وصادرات غیر نفتی جزیی این فاجعه ملی را ایجاد کرده توسعه دانشگاه ازاد ودولتی وهزینه های ان وبیکاری همگانی فارغ التحصیلان وابستگی فرزندان کارمندان تا سنین ۴۰ سالگی به خانواده وتوقف چرخه تولید واشتغال دور باطل ومشکل لاینحلی ایجاد کرده این راه حل نیست که به برخی یارانه بدهیم وقتی ۸۰ درصد کارمندان در زیر خط فقر زندگی میکنند منبعی هم برای ان وجود ندارد صنعتی نمانده از انها مالیات بگیرید ناگزیر راه ونزویلا وسودان وهمه کشورهای مفلوک را ادامه میدهیم
  • حمید IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    با عرض سلام .اول باید بدانیم کارشناسانی که این نظر های پوچ می دهند چقدر حقوق می گیرند دوم اینکه در حال حاضر با ای حقوق بازنشستگی ۸گره ۹ هست بعد ۳۰سال کار کردن لازم نیست حقوقهارا افزایش بدهند فقط ۳۰ سال قبل اول استخدام با حقوق دریافتی حداقل ۲سکه طلا میشد خرید به جای حقوق فقط همان ۲ سکه را بدهند
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    1 0
    نیازی به چاپ اسکناس بدون پشتوانه نداره پولهای بلوکه شده ایران را که بالغ بر صد میلیارد دلاره و آزاد کردن تجارت را توافق برجام برگردانید.
  • فتح اله IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    من معلمم و بعد از هفده سال سابقه ، فهمیدم که آسانترین کار معلمی است ، در قبال این کار آسان ، حقوق زیادی میدهند ممنونم
  • یک باز نشسته درمانده لشگری IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    خیلی راحت میشه فهمید که هر شخصی که این گزارش را ثبت کرده ادم منفی وخیلی عقده ای نسبت به باز نشستگان ویا بهتر بگویم کارمندان دولت دارد.طرحی که سال هاست به دنبال این افزایش در نظر گرفته شده هم ردیف بودجه ای دارد وهم خیلی کارشناسی شده وشفاف به ان پرداخته شده ؛حالا یه تعدادی همیشه هستن که با چنین طرح هایی مخالفند وبه نحوی میخوان به دیگران القا؟کنندکه این طرح تورم زا وافسار گسیخته است!..باید گفت نه اشتباه فهمیدی خیلی هم خوبه وحتما"به لطف خداوند اجرابی میشود.واسلام
  • ابی IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    هر زمان دولت تورم را صفر کرد .و آب و برق و گاز و بنزین و مالیات و دیگر خدمات دولتی را افزایش نداد ، حرف شما میتونه درست باشه که افزایش حقوق کارمندان و کارگران و کلا حقوق بگیران دو سر سوخت است .
  • محمد IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    مجموع کل حقوق کارگران کارمندان وسایر اقشار حقوق ثابت بگیر حتی نزدیکدرامد یکی از کارخانه های درجه یک کشور ویا در امد یک معدن درجه یک کشور نمیشود پسچطور میتواند این حق که بابت ریختتن عرق ویا گذاشتن یک عمر تلاشبه اقتصاد یک کشور تورم ایجاد کند بجای این حرفها بروید سوراخهای بیشماری که در بدنه اقتصاد در طی سالیان با ایجاد قوانین موضعی ویا دلایل دیگر ایجاد شده را رفعکنید مطمئن باشید با دادن حقوق این مردم برکت از دست رفته بر میگردد
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    ای کاش دولت به درستی برسی کنه تورم نه از اضافه کردن حقوق کارمندان و بازنشستگان است از جاهای دیگر است خواهشا حقو بگیرا تو سر همدیگر نکوبید.بعد از تورم حقوقها کم کم اضافه شده مشکل طرف خودشان است. و جاهایی که پولهای بیشماری هزینه الکی میشود.نه حقوق بگیر که از گشنگی میخواد مقبره.تف بر مسئول بی کفایت
  • ناشناس IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    1 1
    من موندم بعضی ها چقدرکثیفن.فقط بالا رفتن حقوق کارکنان دولت باعث تورم میشه.پس قدرت خرید چی میشه.افزایش سرسام آور کالاها چی میشه. بابا مردم ایران دارن سوء تغذیه میگیرن.من خودم حقوق بگیردولتم بخدا نمیتونم گوشت بخرم نمیتونم لبنیات بخرم هزینه تحصیل بچه هام موندم.آقایان رسانه ها اگردین ندارین لااقل آزاده باشین.
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    یک کارمند دولت و حتی یک بازنشسته دولت تا با مدرک دیپلم تا ده برابر بیشتر از یک بازنشته تامین اجتماعی با همان مدرک حقوق میگیره باز نشستگان لشکری که بماند. تصور کنید در حکومت مدعی عدل علی چطور اجرای قسط و عدل میشه!!!!!!
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    1 0
    با سلام اگر بنا بود مشکل اقتصاد کشور با افزایش حقوق حل شود چرا دراین سه سال وضعیت بدتر شده است. اگر یارانه نقدی گره گشا بود چرا کشورهای اروپای اجرا نمی کنند نتیجه این شد که ارزش پول ملی بسیار کاهش یافته و مردم در هزینه روزمره زندگی با نگرانی به اینده نگاه می کنند و بسمت طلا ودلار و بورس و خرید خودرو و خرید املاک رفتند .و اوضاع بدتر از بد شد .و خزانه دولت و بانک مرکزی بشدت در این شرایط تحریم و عدم مدیریت اقتصادی به از هم پاشیدگی رسید.وتا شخصی از انقباض اقتصاد و صرفه جویی سخن می گوید دولت مردان برای خوشامد مردم سخن از افژایش حقوق میگویند دز حالی که می دانند خلق پول فقط با خالی کردن جیب مردم در افژایش قیمت کالاها و خدمات و انرژی و استقراض از بانک مرکزی است.و وای برکسانی که حقوق و درآمد مشخصی ندارند و روز مزد هستند.که ناچار ب جمع گروه بازفت رفته و سرشان را تا کمر در سطل زباله فرود آورند تا شاید برای شام چیزی برای خوردن داشته باشند
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    1 0
    افزایش حقوق باعث تورم می شود و مردمی که درامد ثابط ندارند فقیرتر می شوند و تورم هم افزایش زیادی می کند بهتر نیست بجابی افزایش حقوق قیمتها را پایین بیاورید و ارزش پول را بالا ببرید که مردمی که حقوق بگیر نیستند درامد خوبی ندارند روز به روز فقیرتر نشوند
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    آقای عزیز حقوق بالا دستی ها که نجومی می گیرند را نصف کنید ما کارمندان راهم نصف بخدا راضی هستیم نه آنها کارانه وهدیه های 500 میلیونی می گیرند وقتی به باز نشسته بدبخت می رسه ترشه لعنت خدابرشم
  • ن IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    منشا تورم دولت ها هستند که بی حساب وکتاب پول خرج می کنند تا پروژه های خود را بپایان برسانند بدون اینکه پولی در بساط داشته باشند وناچار قیمت دلار را بالا می برند ومردم را بد بخت می کنند وپول از جیب مردم بر می دارند که این پول ها حرام است ومردم ناراضی هستند در این بین عده ای از آب گل آلود ماهی می گیرند ومیلیاردر می شوند چرا قیمت ها دایم در حال تغییر است چون دولت ها بیش از اندازه درآمد خود خرح می کنند چرا شکاف طبقاتی روز به روز بیشتر می شود به علت رفتار نامناسب دولت ها حالا باید حقوقها را افزایش دهند که آنهم باعث ایجاد شکاف طبقاتی می شود چون آنایی که حقون بالایی دارند حقوق بالاتری خواهند گرفت وامیدی هم به درست شدن نیست
  • حسن US ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    والا ما درمان کار می کنیم حقوقمون چهار و خرده هست چجوری میگن بهداشت و درمان زیاده،،بعد خب وسایل گران میشه حقوق همون بمونه کدوم احمق کارشناس هست که اینجور حرف میزنه ،،خب قیمت اجناس ارزان بشه حقوق دست نزنند ،،مثلا هلو از سی و پنج چهل کیلویی بیارند روی ده هزار تومان مشکلی نیست حقوق زیاد نکنند
  • روح‌ الله IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    در کشوری که تخم مرغ شانه ۶۰تومانه برنج آشغال هندی۳۰۰انتظار دارید حقوق ثابت بمونه
  • اشرف نجاتی زاده IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    خب اول جلو تورم رو بگیرین، سفره کارمند اینقدر کوچیک شده که جز شرمساری چیزی واسه خانوادش نداره، یه غذای ساده کلی هزینه میبره،حسرت همه چیز رو دلمون مونده، وجدان هم خوب چیزیه، چرا به حقوقهای نجومی اعتراض ندارین؟
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    تجربه هر وقت با افزایش روبروشدید سریع خود را برای ۵ سال بدهکار کنید و کالای سرمایه بخرید از سال ۶۹ به عنوان یک کارمند این طرح را اجرا کردم
  • محمد حسینی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    مطمئن باشید مردم راضی نیستند از این دست درازی های بی ضابطه و بی حساب و کتاب به بیت المال توسط وزارتخانه های خاص ، این درست نیست که هر وزارتخانه ای که تعداد کارمندان بیشتری داشت برای مقاصد سیاسی و کسب رأی بیشتر به آنان فقط رسید ، بیت المال از آن همه ی ایرانیان است،ملت راضی نیستند به ولله ، یه روزی یه جایی بد چوبشو میخورید، چه عاملین این خیانت و چه بهره مندان از آن
  • علی احمدی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    خرید خدمات دولت در همه جای دنیا با کمترین دستمزد به عنوان مناقصه انجام میشود ولی متأسفانه در کشور ما با بعضی از مسئولین خائن دوتابعیتی برعکس این موضوع انجام شد ، اضافه کردن حقوق کارمندان و معلمان بزرگترین خیانت به کشور بود که توسط دولت قبلی انجام شد ، این اشتباه نباید ادامه دار شود ، هیچ جای دنیا این اتفاق نمی‌افتد!!
  • رصا IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    ای بمیرید که خوار چشمتون شده شندر غاز بازنشستگان اقلیت آدم اصلا تو جای سخت از پول نفت یا گاز یا این همه منابع از اینا میده مگه چند نفرند یا چقدر می‌گیرند بابا
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    اینها ادامه همان تفکرات باند هاشمی است و البته همون اقتصاددان معروف که اسمشو نمیارم تز های خطرناکی دادن که هنوز در اقتصاد لیبرالی کشور وجود دارد
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    حتما نباید حقوق هارا اضافه کنید مثل برادران سپاه به همه ملت بن غذا وبن کالا بدهید که تورم وگرانی پیش نیاد مگه اونا تخم دوزرده کرده اند اگر اونا تو جنگ بودن ما هم بودیم اینقدر استثنا قائل نشیدچطور به خانواده شهدا و جانبازان بن بنزین میدهیدحتی بن غذا واقلام خوراکی ما ملت هم مال همین مملکتیم ودرجنگ هم شرکت کردیم با اضافه کردن حقوق وبعد دوباره اضافه کردن اجناس دردی دوا نمیشه من الله التوفیق
  • محمد IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    اقتصاد یک علم است و از روزه خوانان و مداحان بر نمیاید! تنها راه عبور از این معضل اقتصادی اصلاح ارزش پول ملی است و بس ، دلار اگر به ارزش واقعی زیر ۱۰هزار تومان برگردد مشکل فقر هم حل میشود ، و گرنه حقوقها ۴ برابر هم بشود با این تورم و گرانی مصنوعی و عمدی ،! فقر ادامه خواهد یافت . (قیمت ارز در ایران بصورت مصنوعی و عمدی توسط حاکمیت بالا رفته است!) پول عراق جنگ زده و افغانستان بی دولت گرانتر از پول ماست!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس