مرز مهران نمایه

در حالی که در روزهای اخیر برخی از باز شدن مرز زمینی و تردد زائران خبر می‌دهند، مرز مهران نه تنها بازگشایی نشده، بلکه به روی افرادی که موافقتنامه هم دارند، بسته شد.

به گزارش مشرق، در حالی که در روزهای اخیر بسیاری از افراد زائران را تشویق به حضور در مرزها می‌کنند و حتی برخی از آنها اخباری از خروج زائران اربعین از مرزهای زمینی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، همچنان مرزهای زمینی با عراق بسته است.

مرز مهران؛ اول مهر ۱۴۰۰ (دانلود)

احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه مرزهای زمینی با عراق بازگشایی نشده است، اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل عراق مرزهای زمینی تا پایان ایام اربعین بازگشایی نخواهد شد و هیچ تردد زائری از مرزهای زمینی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مرز مهران فقط برای بازگشت زائران اربعین باز می‌شود، ادامه داد: برخی از زائران در انتظار بازگشایی مرز زمینی هستند، اما ما از آنها می‌خواهیم به شهرهای خود بازگردند و از تجمع در مرزها بپرهیزند. چرا که با وجود داشتن ویزای عراق هم امکان عبور از مرز زمینی وجود ندارد.

محمدی‌فر در پاسخ به سوالی درباره عبور برخی از زائران از مرزها و تبلغیات برخی افراد برای حضور مردم در شهرهای مرزی تصریح کرد: تاکنون هیچ زائر یا مشتاق اربعین از مرز زمینی به عراق سفر نکرده و مرز حتی برای ساعاتی هم باز نشده است. بنابراین از مردم می‌خواهیم که به توصیه‌های برخی از افراد توجه نکرده و به شهرهای مرزی مراجعه نکنند.

البته روز گذشته حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز با حضور در مرز مهران از وضعیت این مرز بازدید کرد که به گفته مسؤولان سازمان تبلیغات اسلامی امروز حتی مرز زمینی مهران برای افرادی که موافقت‌نامه عراق هم داشتند، باز نشد. بر همین اساس، افرادی که موافقتنامه داشتند نیز نتوانستند از مرز مهران عبور کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس