شرایط انتقال مشروط فرزندان اعضای هیات علمی ابلاغ شد/ ممنوعیت تغییر رشته همچنان پابرجاست

رئیس سازمان سنجش در نامه ای دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی برای پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نامه ای به معاونان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی برای پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

در نامه رئیس سازمان سنجش آموزش کشور آمده است: «پیرو نامه شماره ۲۶۲۳۴ مورخ ۴ مردادماه ۱۴۰۰ به پیوست متمم دستورالعمل اجرایی مصوبه جلسه ۷۳۵ مورخ ۲۵ تیرماه ۱۳۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر الحاق تسهیلات انتقال مشروط به نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی ارسال می‌شود.

بر این اساس، فرزندان اعضای هیأت علمی که در سال ۱۴۰۰ پذیرفته شده اند می‌توانند در صورت احراز شرایط و ضوابط مربوطه از تسهیلات انتقال یا انتقال مشروط استفاده کنند.

موضوع به نحو مقتضی به اطلاع اعضای هیأت علمی ذینفع آن مؤسسه رسانده شود.»

بیشتر بخوانید:

دانشگاه تهران در وضعیت قرمز

این نامه به زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاون آموزشی وزارت علوم و معاون آموزشی وزارت بهداشت رونوشت شده است.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره این ابلاغ گفت: سازمان سنجش مجری تصمیمات نهادهای قانونی است و دلیل ابلاغ این دستورالعمل در شهریورماه طی فرآیندهای اداری در زمان استقرار وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.

دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور

دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور (موضوع مصوبه جلسه ۷۳۵ مورخ ۲۵ تیرماه ۱۳۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی) برای
پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ طی نامه شماره ۲۶۲۳۴ مورخ ۴ مرداد ۱۴۰۰ و متمم آن طی نامه شماره ۴۶۷۴۹ مورخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ سازمان سنجش به تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ارسال شده است.

بیشتر بخوانید:

آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها چگونه است؟

ثبت نام برای استفاده از تسهیلات فوق ۴۸ ساعت پس از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ آغاز و به مدت ۳ روز به صورت اینترنتی انجام شده و امکان مراجعه حضوری با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی به این سازمان تحت هیچ شرایطی وجود ندارد.

نحوه اجرای تسهیلات نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور

ثبت نام همانند سال ۱۳۹۹ به صورت اینترنتی و با مراجعه به آدرس http://fm.sanjesh.org انجام می‌شود. مراتب به نحو مقتضی به اطلاع اعضای هیأت علمی ذینفع آن دانشگاه رسانده شود.

لازم است متقاضی، مدارک لازم را طبق بند ۵ دستورالعمل اجرایی مذکور، تهیه کرده و اسکن آنها را از طریق سایت فوق ارسال و انتخاب رشته کنند و از مراجعه حضوری به سازمان سنجش اکیداً خودداری کنند.

طبق دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی و متمم آن، فرزندان اعضای هیأت علمی در صورت احراز شرایط لازم، می‌توانند از تسهیلات انتقال یا انتقال مشروط استفاده کنند اما امکان تغییر رشته وجود ندارد.

تقاضای داوطلبان توسط سازمان سنجش بررسی و نتایج به همراه تصاویر مدارک ارسالی به سازمان، بر روی پرتال دانشگاه‌های مبدا و مقصد (http://university.sanjesh.org/Sarasari) قرار می‌گیرد.

نتیجه وضعیت هر داوطلب از طریق پروفایل شخصی (صندوق شخصی داوطلب که در زمان ثبت نام برای او ایجاد می‌شود) و یا پیامک به اطلاع ایشان خواهد رسید.

معرفی شدگان با اصل مدارک ارسالی در زمان تعیین شده، به دانشگاه مقصد مراجعه و اقدام به ثبت نام می‌کنند.

دانشگاه مقصد باید اصل مدارک را با تصاویر ارسال شده بر روی پرتال تطبیق داده و سپس نسبت به ثبت نام ایشان اقدام کند. درصورت وجود هرگونه مغایرت در مدارک، ثبت نام امکانپذیر نبوده و باید مراتب برای بررسی به سازمان سنجش اعلام شود.

هر زمانی مشخص شود که بین اطلاعات موجود در پرتال و مدارک ارائه شده توسط داوطلبان، مغایرتی وجود دارد و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نسبت به رعایت ضوابط و کنترل دقیق اصل مدارک با پرتال اقدام نکرده باشند، قبولی داوطلب لغو و کلیه مسؤولیت آن عیناً بر عهده مؤسسه آموزش عالی ذیربط خواهد بود.

موارد مندرج در دستورالعمل ثبت نامی نیز باید در زمان ثبت نام مورد بررسی قرار گیرد. دانشگاه مبدا باید مدارک قبولی و کارت ورود به جلسه داوطلبان را به دانشگاه مقصد ارسال کند.

داوطلبانی که با استفاده از این تسهیلات نقل و انتقال می‌یابند نیازی به ثبت نام در دانشگاه مبدا ندارند. با توجه به عدم ثبت نام در دانشگاه مبدا، اخذ شهریه از این داوطلبان در دوره‌های شهریه پرداز توسط دانشگاه مبدا ممنوع است.

در پیوست فرم معرفی عضو هیأت علمی رسمی و همچنین فرم معرفی عضو هیأت علمی پیمانی (فقط برای اعضای هیأت علمی پیمانی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی طبق قسمت الف و ج بند ۶-۱ دستورالعمل اجرایی تسهیلات فوق به دانشگاه‌ها ارسال شده است.

این معرفینامه باید بصورت رسمی، تایپ شده و همراه با مهر و امضا معاونت آموزشی دانشگاه محل خدمت عضو هیأت علمی و دارای شماره و تاریخ باشد. دانشگاه‌ها باید کاملاً مطابق متن فرم‌های ارسالی، معرفی نامه اعضای هیأت علمی رسمی و پیمانی را تهیه کنند.

با توجه به تفاوت شرایط اعضای هیأت علمی پیمانی، از ارائه معرفی نامه اعضای هیأت علمی پیمانی در قالب فرم هیأت علمی رسمی جداً خودداری شود.

فرزندان اعضای هیأت علمی که در آزمون کاردانی به کارشناسی و یا آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید و یا دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۰ پذیرفته شده اند، برای استفاده از این تسهیلات، با توجه به تعداد اندک متقاضیان، باید تمامی مدارک لازم را بر اساس دستورالعمل اجرایی تهیه و درخواست خود را از طریق سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org ثبت کنند.

پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود. متقاضیان پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

پس از بررسی و تهیه معرفی نامه ثبت نام در دانشگاه، نامه مربوطه به همراه مدارک هیأت علمی از طریق سیستم ERP به دانشگاه ارسال و به متقاضی اطلاع داده می‌شود برای ثبت نام با همراه داشتن اصل مدارک به دانشگاه مراجعه کنند.

دانشگاه باید اصل مدارک را با تصاویر ارسالی از سازمان تطبیق دهد و طبق این نامه اقدام کند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی و به منظور تسریع در انجام امور، امکان پاسخگویی حضوری وجود ندارد و اعضای هیأت علمی هرگونه درخواست در خصوص این تسهیلات را می‌توانند از طریق سامانه درخواست اینترنی به نشانی http://darkhast.sanjesh.org با عنوان فرزندان اعضای هیأت علمی اسکن و ارسال کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس