لبنان نمایه

همزمان با تشدید بحران سوخت در کشور لبنان، سازمان برق این کشور ضمن اعلام به پایان رسیدن بخش عظیمی از ذخایر سوختی این کشور، از احتمال فرورفتن تمام شهرها در خاموشی خبر داد.

به گزارش مشرق، سازمان برق لبنان، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، از احتمال فروفتن تمام مناطق این کشور در خاموشی خبر داد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «النشره»، سازمان برق لبنان اعلام کرد که خطر بزرگ خاموشی سراسری تا پایان ماه جاری میلادی (تا هفت روز دیگر) تمام مناطق این کشور را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سوخت ایران خطری برای لبنان است یا آمریکا؟

در این بیانیه آمده است که ذخایر سوخت لبنان در یکی از نیروگاه‌ها و در دو کشتی اجاره‌شده برای تولید برق به پایان رسیده است.

طبق این گزارش، ذخایر سوخت دو نیروگاه دیگر این کشور رو به اتمام است و این مسئله باعث خواهد شد تولید این دو نیروگاه به طور کامل متوقف شود.

 لبنان یک سالی بود که با بحران شدید سیاسی دست و پنجه نرم می‌کرد. این کشور در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) شاهد صحنه انفجاری مهیب در بندر بیروت بود که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به جای گذاشت؛ انفجاری که در پی آن، دولت پیشین این کشور مجبور به استعفا شد.

در سایه نبود دولت، کمکش‌های سیاسی و عدم توافق احزاب، این کشور با بحران شدید سوخت مواجه شد.

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی از مذاکره با ایران برای درمان بحران سوخت این کشور و حرکت اولین کشتی حامل مازوت از مبدأ ایران به سوی لبنان خبر داد.

تجار لبنانی به واسطه‌ دبیرکل جنبش حزب‌الله محموله‌های سوخت را از ایران خریداری کردند. تاکنون پنج کاروان حامل سوخت ایران وارد خاک لبنان شده است.

به رغم تلاش‌های حزب‌الله برای حل بحران سوخت لبنان، اما برخی احزاب از جمله جریان المستقبل به رهبری «سعد الحریری» از افراد نزدیک به عربستان سعودی مخالفت خود را با این گام اعلام کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    6 0
    واقعا یک انجار و نبود سیستم دولت چه بلای میتونه سر یک کشور بیاره و جالبتر اینکه سعد حریری چرا نمیره از عربستان سوخت بخره و متعجبم از مردمشون که از ایشون حمایت میکنند و خدا به دادشون برسه بدون برق سقوط کامل اقتصادی و زندگی حتمی هست
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    3 0
    پس سوخت ایران چی شد؟
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 1
    از اینپر دنیا تموم نیاز بنزین و گازوییل و مازوت نیروگاهی لبنان رو تامین کردن کار بسیار بسیار دشوار و بسیار بسیار پرهزینه ای برای ما هست . لا اله الا الله
  • کمیل IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    برادران نگران نباشید ؛بزودی آب ،برق ، گاز هم برایتان خواهد رسید
  • ع IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 1
    بنزین‌بفرستید‌تا‌مشکلاشان‌حل‌شود
  • DE ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    2 1
    تجار لبنانی به واسطه‌ دبیرکل جنبش حزب‌الله محموله‌های سوخت را از ایران خریداری کردند. تاکنون پنج کاروان حامل سوخت ایران وارد خاک لبنان شده است.// این برای آن بیشخصیت ها و بی ادب ها و بیسواد ها و کم ظرفیت ها.....یی هست که فکر میکنند لبنانی ها مانند اصلاح طلبها مفتخوار و بخور دربرو هستند ایران صدقه سری به لبنان نمیدهد تجار معروف لبنان در رده های بالای جابجایی پول در دنیا مطرح هستند . ایران کشتی کشتی نفت با چراغ خاموش میفروشد و همان کشتی های خالی و واسطه ها چمدانهای دلا را با خود همراه دارند خیلی بی اطلاع و پرت هستند بعضی ها . حالا هی بشین چرت و پرت های بی بی 30 و بی بی چل و بی بی خل را گوش کن. و به ملت لبنان توهین کن.
  • حامد IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    به نظرم اون انفجار ، ازقصد و کار اسقاطیل بود.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    یک حسن روحانی پرو مکس اونجا حاکمه خدا بهشون صبر بده ما اینجا ک اینجا شرش کم کردیم ولی اونجا امیدی نیست فک کنم...
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    دو کشتی که برق تولید میکنند اجاره کرده اند ؟ این ایده خوبی است تا ایران چند کشتی تولید برق بسازد وبا تامین سوخت ایرانی انها را برای تولید برق به کشورهای مختلف اجاره دهد و یا در صورت ضرورت به شبکه برق کشور وصل کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس