سجادی: امیدوارم موید فرهنگ ایثار و شهادت در ورزش باشیم/ منویات مقام معظم رهبری چراغ راه من و همکارانم است

وزیر ورزش و جوانان در دیدار از منزل شهید رضایی از نقش فرهنگ در ورزش و تجلیل از مقام شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای ورزشکار مطالبی را عنوان کرد.

به گزارش مشرق، حمید سجادی در گفت‌وگو با رادیو ورزش با اشاره به حضورش در منزل شهید رضایی و تبریک آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: یاد و خاطره شهدا برای همه ما گرامی است و باید سعی کنیم از این یادمان ارزشمند پاسداری کنیم. همچنین یاد و خاطره ۵ هزار شهید ورزشکار و ۱۳۵ شهید مدافع حرم را گرامی می‌دارم.

وی با اشاره به نقش شهدا در ارتقای سطح فرهنگ در بحث هواداری گفت: در حال حاضر ورزش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شرایطی را سپری می‌کند که همزمان با ارزش‌های خود در حال رشد و توسعه است. همزمان با گرامیداشت و حک کردن یاد و خاطره شهدا، ارزش‌های این عزیزان والامقام را حفظ کنیم. باید بتوانیم این ارزش‌ها را در ورزش، نوع مدیریت، برنامه ها، کارهای اجرایی، برگزاری یک اردو و رویداد ورزشی و در تمام مراحل ورزشی ما از برگزاری جلسه تا در بین مردم بودن را حفظ کنیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: امیدوارم من و همکارانم به گونه‌ای عمل کنیم که موید فرهنگ ایثار و شهادت در ورزش باشیم. وقتی که ما نگاه عادلانه داشته باشیم، وقتی که روحیه مبارزه با فساد، شفاف سازی در ورزش، احترام به بزرگتر و پیشکسوت داشته باشیم، باید به عنوان مثال برای فدراسیون جانبازان و معلولین برنامه‌های ورزشی با رویکردهای مختلفی را برگزار کنیم. چرا که همیشه این افراد قرار نیست قهرمان باشند، اما مجدد در بین ما زندگی خواهند کرد. پس باید در فدراسیون‌های خاص از جمله جانبازان و معلولین، ناشنوایان، بیماران خاص، کمیته ملی پارالمپیک نگاه ویژه‌ای داشته باشیم. باید به نوعی جهادگونه با رفتاری برگرفته از دوران دفاع مقدس به نحوی برنامه ریزی و مدیریت نماییم که همواره جایگاه و شان این عزیزان در جامعه حفظ شود. به فکر این باشیم که اینان حقی بر گردن ما دارند و اینان بودند که ما در حال حاضر هستیم. آن وقت است که ما به تکلیف خود عمل کردیم.

سجادی با اشاره به نقش فرهنگ در ورزشعنوان کرد: تعداد زیادی باشگاه داریم. در یک باشگاه فرهنگی ورزشی چه اتفاقاتی باید رخ دهد تا خانواده‌ها همچنان به ما اعتماد کرده و فرزندان خود را به ما بسپارند. این محافل ما بسیار متفاوت‌تر از دیگر کشورها است. اگر همین ارزش‌ها به عنوان دستورالعمل در ذهن و قلب ما ثبت شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. اگر با همین روش به صورت اخلاقی کار کنیم دیگر نگران این نیستیم که در یک باشگاه یا یک مسابقه ورزشی زمانی که یک خانواده یا کودکی با سن پایین حضور دارد مواردی را بشنود. در همه جای دنیا این موضوعات رعایت می‌شود. باید به این نقطه برسیم که هوادار ما موید فرهنگ والا در ورزش باشد.

وزیر ورزش با تاکید بر فرهنگ غنی کشور ادامه داد: در برخی از کشورها تماشاچیان در انتهای مسابقه ورزشگاه را نظافت و سپس آنجا را ترک می‌کنند. در کشورمان فرهنگ غنی ایثار و شهادت را داریم. آن‌ها به نظافت ورزشگاه پرداخته و جوانان ما جان و خون خود را دادند. این روحیه باید با برنامه ریزی و پایبندی مجدد در ورزش هم دیده شود و همچنان شاهد تبلور فرهنگ غنی جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های ورزشی باشیم.

سجادی با اشاره به منویات رهبر عظیم الشان انقلاب تصریح کرد: در همین چند روز گذشته زمانی که در محضر مقام معظم رهبری بودیم برخی از ارزش‌هایی که اعضای کاروان ما رعایت کردند را یک به یک برشمردند. از چادر، احترام به رقیب، سجده شکر بر روی چفیه، احترام به مادر شهید بابایی که سرپرست معنوی کاروان بودند، نام بردند. ایشان تمامی این موارد را دیدند. همچنین بیانیه‌ای از طرف روسای فدراسیون‌های ورزشی در تبعیت از بیانات رهبر معظم انقلاب تنظیم شد. امیدواریم این موارد چراغ و نقشه راه ما در ورزش باشد. در ادامه به استراتژی‌هایی که حضرت آقا درباره ورزش فرمودند مجددا تاکید و به آن پایبند بوده و برگ زرینی در کارنامه ورزشی ما باشد.

وی در پایان گفت: هر زمانی که ما کار فرهنگی انجام دادیم، مدال‌ها هم در ادامه آن راه آمدند. امیدوارم روزی فرابرسد تا در عرصه ورزشی هم مدال و هم اخلاق را ببریم. چون مدال و کاپ رفته و آمده، ولی آنچه که ماندگار است منش، اخلاق و ارزش پهلوانی در ورزش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    ان شاءلله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس