اسماعیل گرامی مقدم

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: تجربه نشان داده است که خاتمی، ناطق‌نوری، روحانی و لاریجانی باتوجه به مشی فکری‌شان نمی‌توانند درقالب یک اتاق فکر سازمان‌یافته دور هم جمع شوند.

به گزارش مشرق، روزنامه شرق گفت‌وگویی با اسماعیل گرامی‌مقدم، از اعضای جبهه اصلاحات ایران و سخنگوی حزب اعتماد ملی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

جبهه اصلاحات باید برای ادامه مسیر تصمیمی جدی بگیرد

- جبهه اصلاحات ایران باید برای ادامه مسیر تصمیمی جدی بگیرد و دیگر تصمیمات اختلافی نباشد. موضع انتخاباتی برای انتخابات مجلس دوازدهم هم باید روشن و شفاف اعلام شود.

- جبهه اصلاحات باید سازمان تشکیلاتی خود را تقویت کند؛ به‌خصوص باید در استان‌ها فعالیت بیشتری شود.

انتقاد به هر تصمیم دولت یا مجلس دور از منطق است

- اصلاح‌طلبان نباید نسبت به هر تصمیمی که دولت می‌گیرد نقد و اعتراض کنند؛ زیرا این رویکرد اصل اصلاح‌طلبی را زیر سؤال می‌برد.

- اگر اصلاح‌طلبان به هر تصمیمی که دولت یا مجلس می‌گیرد انتقاد کنند، راهی دور از منطق را پیموده‌اند.

خوب و بد دولت و مجلس را با هم بگوییم

- ما در حزب اعتماد ملی هم موضع‌مان همین است که در هر جایی که دولت و مجلس گام مثبتی در راستای تحقق منافع ملی برداشتند، حمایت کنیم و در جایی که دولت و مجلس خلاف منافع ملی رفتار کردند، نقد منصفانه داشته باشیم.

- دولت و مجلس اگر خوب کار کنند همه ملت منتفع می‌شوند و اگر ضعیف باشند حتما همه ضرر خواهند کرد.

اگر نقد منصفانه داشته باشیم، حتما اعتماد به جامعه بازمی‌گردد

- اگر ما نقد منصفانه داشته باشیم، حتما اعتماد به جامعه بازمی‌گردد و اصولگرایان هم می‌آموزند که نباید به صرف جناح‌بندی‌های سیاسی طرف مقابل را نقد کرد.

- آنها چه در دولت آقای خاتمی و چه در دولت آقای روحانی به هر اقدام اصلاح‌طلبان حمله می‌کردند، حالا ما اصلاح‌طلبان نباید همان مسیر نادرست آنها را برویم.

سران اصلاحات نمی‌توانند اتاق فکر مشترک تشکیل دهند

- تجربه نشان داده است که خاتمی، ناطق‌نوری، روحانی و لاریجانی با توجه به مشی فکری‌شان نمی‌توانند در قالب یک اتاق فکر سازمان‌یافته دور هم جمع شوند. حالا ممکن است گاهی با هم سخن بگویند و پیشنهادهایی را مطرح کنند اما تشکیل یک اتاق فکر بعید است.

- به یاد دارم در انتخابات شورای سوم خیلی تلاش شد تا آقایان هاشمی، خاتمی و کروبی جلساتی با هم برگزار کنند که نشد؛ البته فکر می‌کنم یک جلسه برگزار شد و دیگر ادامه نیافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    2 0
    اصلاحات کروهک معاند وبرانداز است که بایستی سریعا خانه های تیمی آنها جمع ودستگیر وروانه زندان شوند
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    به جاش اطاق "زرّ" باید تشکیل بدن، جون از فکر کردن عاجزن!!!
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    2 0
    ایشان خودش از اصلاح طلبان است با این نظرات باید بپذیریم که اصلاح طلبی یا دچار دگر دیسی شده است و یا انشقاق . شاید هم در سر ، نقشه جدیدی برای فتنه دارند
  • پیروزه IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    هر چه وطن فروش است در این حزب است و هر چه هست برای خود شان می خواهند .این ۸ سال و قبل تر که اصلاح طلبها بر مسند قدرت بودند چکار کردند تنها هدفشان شورندن مردم بر علیه نظام بوده وبس
  • احمد IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    عجیب نیست که هرچی آشوب و فتنه هست از اصلاح طلبان هست؟ از اول انقلاب که امروز زبانی هم سران اصلاحات حاضر نیستند از آنها برائت بجویند تا ۷۸ و ۸۸ و ۹۸. حتی تجمعات کوچک هم بدون تصمیم و ایفای اصلاح طلبان انجام نمی شود.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    تصمیمات اصلاح طلبان از یک مرکز واحد ان طرف مرز گرفته میشود نیازی به اتاق فکر نیست فقط جهت چگونگی اجرا وجلوگیری از اختلاف اجرا
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    الحمدلله. ان شالله همیشه سرگردان باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس