کد خبر 1275257
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: رجب طیب اردوغان را اغلب با نخوتش می شناسند. اما رویا اندیشی او، پنج سال سال قبل با کوذتایی که آمریکا و متحدانش ترتیب دادند، پاره شد.

اردوغان در حالی که توهم امپراتوری عثمانی -این بار از چین تا قلب اروپا و شمال آفریقا!- را داشت، با شوک کودتا از خواب پرید؛ هر چند به اندازه محمد مُرسی همتای اخوانی اش در مصر، بدشانس نبود که گرفتار زندان و مرگ در دادگاه شود.

او با وجود خدمات انتحاری‌اش، از دولت اوباما خنجر خورد. اردوغان 11 مرداد 95  -یک ماه بعد از کودتا- گفت: «با وجود دشمنی میان من و بشار اسد، او کودتا را محکوم کرده، در حالی که همپیمانان ما، آمریکا و اروپا و عربستان، وقتی که نیازمند کمک‌ شان بودیم، از  پشت به ما خنجر زدند».

او همچنین شهریور 98، در چهلمین سالگرد کودتای نظامی۱۲ سپتامبر در جزیره یاسی آدا گفت «محافلی که چهره ای تاریک دارند، کودتای ۱۲ سپتامبر ۱۹۸۰ را طراحی کردند. هنگامی که خبر به واشنگتن رسید، گفتند بچه‌های ما باز هم موفق شدند. شب کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ هم، منتظر بودند همان سخنان را تکرار کنند».

با همه اینها، رئیس دولت ترکیه چند سال است از لیبی و لبنان و سوریه و عراق و یمن تا جمهوری آذربایجان و افغانستان، دنبال جای پاست! غرب هم تا جایی که به نفعش باشد، به اردوغان پر و بال می دهد تا در جهان اسلام (قطب قدرتمند رقیب) شکاف و منازعه راه بیندازد.

آیا ترکیه، که همسو با آمریکا و اسرائیل، سوریه را به ویرانه تبدیل کرد، می تواند در ادعای حمایت از مردم جمهوری آذربایجان یا افغانستان صادق باشد؟ و آیا پذیرفتنی است دولتی مدعی تشکیل امپراتوری شود و حال آنکه خود، تبدیل به مستعمره نظامی آمریکا و ناتو شده؟

دولت ترکیه چند دهه است از موضع پایین می‌خواهد به اتحادیه اروپا ملحق شود، اما تحقیر می‌شود. اردوغان، مرداد 95 گفت «اروپا 53 سال است ما را فریب می‌دهد».

آبان همان سال، در جریان دیدار وزیران خارجه آلمان و ترکیه، جدال لفظی شدیدی درگرفت و چاووش‌ اوغلو گفت «ترکیه از رفتار اتحادیه اروپا خسته شده. ما خواستار به رسمیت شناخته شدن، همچون شریکی برابر هستیم، نه شریکی درجه دو. رفتار اروپا، پر از نخوت و تکبر است».

آمریکا و اروپا چند دهه است ترکیه را عضو شاخه نظامی (ناتو) کرده و بیگاری کشیده‌اند، اما حاضر نیستند در مزایای اقتصادی شریک کنند. ترکیه اکنون، ۴۶۵ میلیارد دلار بدهی دارد. با همه اینها، اردوغان هر بار قمار بدتری را مرتکب می شود، بی آن که بفهمد غرب اجازه نمی‌دهد وارث امپراتوری عثمانی دوباره موی دماغش شود.

او دیشب در  سازمان ملل سخنرانی کرد؛ کلی موهوم گویی کرد و گفت"ما به نقش برادرانه خود در کمک به مردم افغانستان ادامه می دهیم. ما تنها متحد ناتو هستیم که با داعش مقابله کرده و این سازمان تروریستی را شکست داد. جامعه بین المللی نمی تواند اجازه دهد بحران سوریه تا 10 سال دیگر ادامه یابد. ما معتقدیم که باید تلاش های بیشتری برای حفاظت از حقوق مسلمانان اویغور در چین انجام شود".

اردوغان اما یک جمله واقعی هم گفت که نشانه حرمت و موقعیت حقیقی وی است: "رویکرد نادیده گرفتن ترکیه در منطقه که از طولانی‌ترین کرانه در دریای مدیترانه شرقی برخوردار است، باید کنار گذاشته شود". همین! اردوغان سودای سلطانی دارد اما با همه هارت و هورت و بیش فعالی و خیانت هایش به مردم منطقه، در نگاه غرب به چشم رعیت دیده می شود!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 38
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    11 28
    یاد فیلم چند می گیری گریه کنی افتادم !! به بعضیا باید گفت چند میگیری بنویسی!!
    • SE ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      27 9
      آدمکشی اردوغان در سوریه را همه عالم میدانند و کودکان را با آمدن او میترسانند
    • به ۱۲:۱۰ IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      15 3
      اگه پاسخ مستدلی به نوشته (یعنی تک تک مواردی که آقای ایمانی در پاراگرافهای مختلف گفته) داری بنویس وگر نه سکوت کن.
  • فارس وحشی GB ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    10 31
    بد بخت اقلیت فارس چقدر وحشت دارند از اردوغان کبیر که شب روز تلاش میکنند تحقیرش کنند ازروی ناچاری مجبور هستید درمانده های بیابانگرد
    • شسم IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      9 4
      مهمل نباف ابله ! بقول محموت كبير تو كى چى يا چى كى هستى كه راجع به اربابت ( قوم سربلند فارس ) نظر بدى ؟! ايرانى جماعت اگر وحشت ميكرد هيچ گاه با وحشى ترين و زورگو ترين قدرت دنيا - امريكا - پنجه در پنجه نمى انداخت !
    • حسین IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      1 1
      مهاجران هندی تبار باید برگردن همون شبه جزیره گاو پرستیشونا ادامه بدن
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    31 45
    برده چین و روسیه در مورد ترکیه نظر میده. اگر مردم آذربایجان و سوریه و عراق و لیبی و افغانستان ترکیه رو دوست نداشتن محصولات ترکیه این همه تو این کشورها مشتری نداشت. همشهریات هم میان اینجا فحش میدن بعد له له میزنن لباس ترک بپوشن. اتفاقا مردم منطقه از شما متنفرن. فتنه مذهبی رو همیشه فارسها تو منطقه ایجاد کردن‌ اون از اسماعیلیه و صفوی و الان هم شما.
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      19 5
      اشتباه مثبت زدم
    • مرتضی IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      30 6
      نوکر صهیونیسم تو نمی خواد در مورد ایران چندهزار ساله حرف مفت بزنی
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      19 5
      سلطان اسماعیل صفوی ترک بود نه فارس
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      12 5
      نفرت افکن این که آقای ایمانی دائم در روشنگری هاش باعث میشه تعدادی نفرت افکن به مردم ایران توهین کند جای تامل دارد. ولی شما جز نفرت از ایران و ایرانی در وجودت چه داری و با این نفرت بر فرض میخواهی همه دنیا را بگیری و همه را شبیه پان ت.... در ترکیه کنی. آنها که بقیه انسانها را که تفکر برتری تعدادی از اهالی ترکیه را قبول ندارند شهروند درجه دو و سه حساب میکند. لطفا چرندیات و خودت را به دربار پان ایسم و ... در ترکیه ببر و فرهنگ ایران را با کلمات زشت مکدر نکن. هر گنده گویی زمین خوردن دارند آنهم برای گروهی که بویی از انسانیت نبرده اند.
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      0 1
      چند میگیری چمدان و ساک برمیداری؟>>>>>
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      8 5
      در مجامعه علمی در اینکه صفوی ها کرد بودند یا آذری تردید وجود دارد. اما در اینکه ترک نبودند هیچ شکی وحود ندارد.
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      2 0
      داداچ کجابااین عجله..؟ هرکی محصولات یه کشور رواستفاده کنه، طرفداراون کشوره...؟!! یعنی بااین منطق، هرکی ماشین کره ای سواربشه یا ازمحصولات سامسونگ وال جی استفاده کنه، میشه طرفدار کره ی جنوبی...!!!!
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    31 8
    اون هم غربی که حتی به هم پیمانان خودش هم رحم نمیکنه ! چه برسه به رعیت هاش ؟؟؟ این اردوغان یا خیلی احمقه یا از احمق جلوه دادن خودش سودی میبره وگرنه مگه باید چندتا پادو غرب و دیده بود که خود غرب پشت شونو خالی کرد همین اشرف غنی .دو تا پهلوی رضا و مجمدرضا . صدام .....
  • US ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    22 30
    شما ها که حامی ارمنی و یونانی شده اید و خودتان را برای آنها پاره می کنید اصلا آنها شما را آدم حساب می کنند؟
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      11 4
      بی ادب شماها اهل ... گردن خود و خانواده برای دیکتاتور اعظم هستید که به سختی شاید برای کلوپ هایشان قبول شوید. به قبله نگاهتان تشریف ببریم و بگذارید ما در فقر زندگی کنیم و شما با در امد... دریوزگی کنید.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    7 21
    کشور ۱۹۱ میلیارد دلاری برای کشور ۷۲۰ میلیارد دلاری قیافه میگیره. خخخخخخ. پوست و استخون مرغتون بخور صدات درنیاد.
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      14 5
      ایران 41 ساله که تحریمه . میدونستی وقتی پوتین واردات گوجه فرنگی از ترکیه رو متوقف کرد یعنی تحریم کرد - اردوغان نامه نوشت و تو نامش چی بود ؟ شکر خوردم پوتین مهربان. پس شما هم برو ماستتو بخور عافیت اولسون
  • ali IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    38 12
    دوستانی که جنگ قومیتی راه میندازن توجه کنن که نژاد اهمیتی نداره. مهمه که پیش خودتون عزیز باشه و حفظش کنین نع اینکه توسر دیگران بزنین یا یکی رو مسخره کنین. داداشا نمیدونم مسلمونین یا نه. اگه هستین اینو بخون «انّ اکرمکم عنداللّه اتقیکم». نگفته آذری باشید برترید یا نباشید خرید که. در طول تاریخ یه قوم ضعیف میشه بعدش قوی میشه بعد دست نشانده میشه. اینا بین آدما میچرخه. ولی بحث حمله به خاک یک کشور خیلی فرق داره. شمالی هستم. نمیدونم هموطنام ترکن یا آذری هستن. اگه کسی به خاکشون حمله کنه با ماهم طرفه. من اصلا نمیفهمم زبونشونو ولی برای دفاع از ناموسشون با هر کسی سرشاخ میشم. باید از رو نعش ما رد شن. مگه تو جنگ ایران و عراق، خوزستانی ها عرب و لر و ... نبودن. چرا پدرامون رفتن اونجا. از خودشون اصلا نپرسیدن نژادشون چیه. همین وضع برای سیستان و کردستانم هست. حتی اگر مسلمون نباشن.
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      10 6
      یاشیاسان علی آقا
    • محمد IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      12 4
      نمیدونم منظورت ایرانه یا ترکیه با این دلیل که آوردی. ولی بدون این ترکیه که همش داره بحث هتی نژادی رو مطرح می کنه و روز و شب به تحریک کشورهای متطقه میپردازه. بالاخره هر بچه ای از یه جایی به بعد اگه خیلی شیطونی کنه ممکنه گوشش پیچونده بشه!
  • نیما HK ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    19 10
    جمهوری آنکارا هیچ غاطی نمی تواند بکند
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    10 3
    وقتی یک ظالم خودش مورد تعدی قرار میگیره شک نکنید کار خدا بوده تا گوشمالیش بده البته هنوز مونده به خاطر جنایتهاش در سوریه و حمایت از داعش باید تاوان سختی بده
  • ایرانی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    14 23
    متاسفم برای آقای ایمانی متاسف از بابت نفرت از ترک ها. البته این قابل درک هست ولی این دلیل نمیشه هر روز ضد ترک ها مطلب بنویسی حمایت شما از ارمنستان توی جنگ قره باغ نشون داد هیچ دغدغه اسلامی و تشیع نداری و بیشتر تفکر قومی دارید.مطمئن باشید تفکرات شما هیچ گونه تاثیری روی هموطن های ترک نداره در ضمن از هندوستان تا وین اتریش. از دربند روسیه تا حجاز و از جنوب اوکراین تا الجزایر سرزمین ترک هاست
    • هادی IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      13 9
      اشتباه مثبت زدم . من خودم آذری هستم اما از رفتار منافقانه اردوغان بیزارم
    • alireza IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      5 1
      اتفاقا داره درست میگه اقای ایمانی.اما جواب تو این که به نظر من اتفاقا خیلی به امثال شماها رو داده نظام ببهترین امکانات در حد توان کشور دست استان های اذری میرسه هر جور اعتراضیم میکنید باهاتون خیلی مهربانانه نسبت به بقیه استانا رفتار میشه.تو ورزشگاهها هم یه عده وطن فروش پرچم ترکیه میارن ولی باز کاریتون ندارن.دیگه مرگ میخواین.تبریز دو دستی تقدیم کنیم راحت میشه خیالتون؟اما تو خواب ببینید.ناراحتین برین سرزمین ترکیه
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    2 9
    اردوغان برا دهن ذوما خیلی بزرگ مردیه بهتره با بشاک نصراق بحرافی
  • دلسوز GB ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    19 8
    دوستان راه حل ارائه بدین هر روز از تحلیل های الکی خسته شدیم یا برین حمله کنین بجنگین ببینیم کی پابرجا میمونه یا هم بجای دشمنی برید تو تیم ترکیه و ولمون کنید هر روز جنگ قومیتی میندازین توی ترکیه کسی به تحلیل های شما پشیزی اهمیت نمیده با خردوقان یا عردوقان نوشتن فقط دارید بین هموطنای خودمون دشمنی ایجاد میکنین والسلام
  • دلسوز IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    17 14
    یک شب بایکی از هموطنان آذری در فضای مجازی در مورد اردوغان بحث میکردم ‌‌.طرف عکس اردوغان و علی اف روی پروفایل گذاشته‌ بود‌ براش توضیح دادم که فریب اردوغان را نخورید واین آدم یک شیاد بی اصوله ‌‌‌.‌‌‌.‌‌.درنهایت درمورد حمایتش از داعش براش توضیح دادم که‌ چقدر در سوریه وعراق تاثیرویرانگری داشته ک در جهت منافع اسرائیل بوده‌‌...‌! آخرش این بابا اصلا باور نمیکرد که اردوغان کمک داعش میکرده‌،و میگفت اینا اتهامات تروریست‌های پ کا کاست که به ترکیه و اردوغان نسبت میدن!! اونموقع بود ک ضرورت کار رسانه و روشنگری در مورد حمایت اردوغان از داعش را و تاثیرش بر امنیت ملی خودمون را متوجه شدم‌ ‌.بنابراین باید رسانه های ما فیلمهای مستند تانکرهای نفت داعش که ب ترکیه میرفت و موارد دیگر را منتشر کنند تا برای مردم عادی روشن بشود این موجود چه جرثومه کثیفی برای منطقه ست
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      1 2
      فیلمهای ارسال سلاح از ایران با کامیون به ارمنستان در جنگ قره باع رو هم دیدی یا نه؟ تا این فیلمها هست کسی فیلم نفت داعش رو خریدار نیست داداش
  • قادر مهری IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    27 39
    شما نگران مه تورک ها نباشید و ماسه داغ تر از اش نشید ما تورک ها در امن ترین مرزهای جغرافیایی با بهترین همسایگان خود همانا آذربایجان و ترکیه در کمال آرامش زندگی می‌کنیم اینجا مرز کردستان و بلوچستان افغانستان نیست برید به فکر بدبختی های خودتان باشید از آب گل آلود ماهی نگیرید یه وقت غرق میشید هر غلطی هم بکنید ما تورک ها عاشق همزبانان خود در آن سوی مرز هستیم همانطور که شما عاشق نجشیر هستید
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      5 6
      تو عاشق کشور خودت باش
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      22 17
      من هم ترک زبان هستم. اما غیرت دارم و وقتی میبینم نوادگان عثمانی که دستشان به خون مردم شیعه آذربایجان آغشته بود در آن سوی مرز برای ایران و ساکنانش کمین کرده اند غیرتم به جوش میاد. ضمنا اوزو دمه بیز تورکلر سن بی نفر آدامسان
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      19 7
      اگه هر زمان مجبور بشم بین پنجشیر و ایران یکی رو انتخاب کنم بدون شک کشور خودم رو انتخاب می کنم. اگه مجبورم باشم روزی برای کشوری بجنگم بدون تردید آن ایران خواهد بود. حتی اگه دشمنم هم زبانم باشه! من با افتخار ایرانی هستم
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      16 14
      شما بروید دنبال آتا تورک یهودی بدوید تا پاهایتان باز شود ... مرزهای ایران امن است بدبخت وگرنه همون ترکیه با سابقه قتل عام های عثمانی در آذربایجان و اون باکویی ها با سابقه نوکری روسیه و اسرائیل تا حالا صد هزار دفعه قورتتون داده بودن ....خجالت نمی کشی این مزخرفات رو می نویسی .... چرا پاچه بلوچ ها و کردها رو میگیری ... بعد هم کاسه داغ تر از آش نه «ماسه» بی سواد....
    • RO ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      11 16
      منم خودم دری زبانم ولی میگم که زبان ترکی به عنوان یکی از قوی ترین زبانهای جهان باید تو ایران که بیش از 35 میلیوت ترک زندگی میکنن رسمی بشه وگرنه ایران تجزیه میشه. چون خودم دری زبانم گفتم وگرنه نمیگفتم
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    5 6
    ناتو که رو هواست این بیچاره دنبال چیه
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    15 19
    نویسنده محترم از کمک ترکیه به آدربایجان شک دارد گفتنی است ترکیه نزدیک ۳۰ سال مرز خود را با ارمنستان بست و اشعالگری ارمنستان را به رسمیت نشناخت و بازار میلیارد ها دلاری ارمنستان را در سه دهه فدای حمایت از مردم مسلمان قره باغ کرد و.....
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      15 7
      تو غلط کردی همین الان ترکیه دغل باز حجم تجارتش با ارمنستان چندبرابر حجم تجارت ایران با ارمنستان هست البته سگ ارمنستان به شما پان ترکهای نمک نشناس شرف داره این جفنگیاتو رو بزار در کوزه ابشو بخور منافق هزار چهره
  • محرم حمیدی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    7 5
    اینکه حاج رجب طیب اردوغان در سازمان ملل گفته ما معتقدیم که باید تلاش های بیشتری برای حفاظت از حقوق مسلمانان اویغور در چین انجام شود!!! باعث تحریک شدن دولت چین بر علیه منافع دولت ترکیه نمیشه ؟ دولت چین با مسلمانان منطقه ترکستان شرقی در سین کیانگ مشکل داره.
  • GB ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    15 23
    عمق سورش شما واقعا قابل درکه. اردوغان بدون اینکه کاری بکنه یا حرفی بزنه اینطور شمارو به آتیش میزنه وای به روزی که زمان اون اتفاقاتی که تو کابوس میبینید فرا برسه خخخخ اون موقع قیافه یک یکککککیتون دیدنیه
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      20 11
      سوزش چی فندق مغز، یه غلط زیادی توو فضای رسانه ای کرده بود داره جوابش رو میشنوه ، توو دنیای واقعی اگر وجودش رو داشت ، میفهمونیم کت تن کیه. دوزاری
  • GB ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    25 25
    شما ها از اردوغان نمیترسین از 35 میلیون هموطن ترک خودمون میترسین که دیگه خام سیاست های شئونیستی و مرکزگرایانه شما نمیشن خوب میدونن چه کسی و چه چیزی برای آینده شون بهتره
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      12 7
      بدبخت دشمن پرست
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      3 1
      ببند دهن کثیفتو. کدوم 35 میلیون؟!
  • مرتضی IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    3 3
    35 میلیون ترک و معلوم نیست از کجا درآورده
  • US ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    14 15
    من خودم فارسم ولی با مطالعه تاریخ ایران می بینم این ترکها بودند که بعد از اسلام بر ایران حکومت کردند و آنرا تا حالا حفظ نمودند آثار باستانی هر یک از شهر های ایران متعلق به حکومت حاکمان ترک است پس باید منصف باشیم و بر علیه هموطنان ترک خود اینقدر بی مهری نکنیم
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    5 6
    خدا انشاءالله به سزای اعمالش برساند هرچه زودتر اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم والعن اعدائهم واهلک عدوهم اجمعین
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    10 10
    اردوغان یک متوهم است، فکر می کند ترکها دست به سینه نشسته اند تا ایشان از مرز که چه عرض کنم از سین کیانگ(ترکستان شرقی)چین تا دریای مدیترانه یک امپراطوری تشکیل بدهد و بشود فرمانروایش، یا مثلا جهان عرب انقدر درهم و برهم شده که ایشان دوباره قلمرو سلطان سلیمان قانونی را تشکیل دهد، یا مثلا ایران، ایران عصر قجر است که به یک توپ قالب تهی کند، اردوغان نه در سال 2021 بلکه در قرن پیش زندگی می کند، آدمی که نمی داند اخوانی باشد یا پان ترک، از یک طرف مدام اخوانی ها را در جهان عرب شیر می کند و از طرف دیگر کشورهای ترک زبان را به اتحاد فرا میخواند و آرزوی تصرف آذربایجان ایران را دارد که به گور خواهد برد، در کلی خیلی این آدم را جدی نگیرید، آدمی که از یک تانک و چهار نفر سرباز می ترسد و شبانه مردم را به قیام علیه کودتا فرامی خواند و هنوز که هنوز است دارد آدم دستگیر می کند تا مبادا یک روزی دوباره یک نفر بخواهد علیه اش تیر شلیک کند که جرأت جنگ راه انداختن ندارد، البته نباید از نفوذ ترکیه در جمهوری آذربایجان، پاکستان، طالبان و فلسطین و شمال سوریه غافل شد اما در کل خیلی هم نباید جدی گرفت
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    13 21
    من خودم فارسم و میگم درود بر اردوغان کبیر
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      8 6
      میدونی کوه خواری و زمین خواری بقیه خواری ها عاقبت نداره عزیز دل ؟
  • تبریز IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    9 9
    از کل مهملات نویسنده من فقط فهمیدم که نویسنده از حس حسادت و ترس شدید از اتحاد ترکها و رویایی توران اردوغان وحشت دارد. اما بترسید و منتظر باشید چون توران متولد میشود
  • US ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 2
    این آقا خودش هم نفهمیده چی گفته اونچیزی که مشخصه اینه که فقط اردوغان بوده که در سازمان ملل از آذربایجان دفاع کرده، مثل کاری که در جتگ قره باغ کرد. چرا دفاع اردوغان سنی از آذربایجان شیعه شما را اذیت می کند؟ مگر غیر این است که درد شما درد اسلام و شیعه نیست، درد مشترک شما و ارامنه درد ترکهاست.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 3
    چقدر نوشته مزخرفی حتی اگر کودتا دررترکیه پیروز می شد ، فرقی به حال تیران نمی کرد . جوری نوشتین گویا اردوغان می رفت ، یه ایرانی حاکم ترکیه می شد . یه تورک دیگه قدرت را به دست می گرفت چی به شما می رسید ؟؟ سیاستهای کشور ترکیه با یا بدون اردوغان ادامه دارد .
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 3
    همه کارشناس شدن! همه مسائل دنیا رو تفسیر وتدبیر میکنند! با این همه کارشناس چرا وضع خودمون اینه! دنیا رو ول کنین فکری به حال وضعیت خراب اقتصادی خودمون بکنین
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 3
    اردوغان مرد بزرگیست و آدمهای بزرگ دشمن زیاد دارند و با مقاله های شما کوچک نمیشوند اردوغان در سوریه پشت بشار اسد دیکتاتور قرار نگرفت بلکه پیش ملت سوریه بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس