کد خبر 1275019
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
آلمان خواستار باگشت ایران به مذاکرات وین شد!

وزیر خارجه آلمان بی اشاره به تعلل اروپا در انجام تعهداتش در قبال برجام و خروج آمریکا از این توافق بین المللی در سال ۲۰۱۸، خواستار باگشت ایران به مذاکرات وین شد!

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آلمان امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای در وبگاه خود بی اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام در سال ۲۰۱۸ میلادی و تداوم بدعهدی اروپا در قبال تعهداتش در خصوص ایران از تهران خواست به میز مذاکره برگردد!

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه آلمان در این باره آمده است که «هایکو ماس» وزیر خارجه این کشور ادعا کرده است: در خصوص توافق هسته ای با ایران، زمان رو به اتمام است. دعوت از تهران برای بازگشت به مذاکرات درباره برجام را نمی توان به طور نامحدود تمدید کرد. دولت جدید اکنون باید سریعاً راه خود را برای بازگشت به میز مذاکره بیابد. ما همچنین در روزهای آینده درباره این موضوع مذاکره خواهیم کرد.

این در حالیست که نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین پیشتر در پیامی توییتری از درخواست اعضای شورای حکام آژانس بین‌الملی انرژی اتمی از آمریکا برای پایبندی به برجام خبر داده بود.

گفتنی است که تعلل طرفین اروپایی برجام در برآورده کردن مزایای اقتصادی برجام و همراهی آنها با واشنگتن، موجب شد تا ایران در اقدامی اعتراضی، از تعهدات برجامی خود بکاهد و بازگشت به آنها را به رفع کامل تحریم‌ها مشروط کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    11 0
    اینا جای گرم و نرم نشستن دستور میدن. خودشو دو روز مثل ما تحریم کنن جان به جان افرین تسلیم میکنه اونوقت به ما دستور میده بیاین به تعهداتتون پایبند و همزمان تحریمم باشین.
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    10 0
    بشین تا بیایم.
  • ایرانی تبار IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 0
    غلط کرده آلمان نازی و مستعمر، اربابشون نتونسته غلطی بکنه حالا میمون ارباب اومده حرف چرونی کنه.. هر وقت از استعمار آمریکا خارج شدید اونوقت بیا ببینیم شرایط مذاکره داری یا نه، والا
  • مسعود NO ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    آلمان غلط کرد با همه اجدادش یکی نیست بگه تو اضافی هستی اصلا زور نداری زر می‌زنی فقط شرکت‌هات به زور ارباب از ایران و عراق فرار می‌کنن بدبخت حقیر تو رو چه به پیشنهاد یا خواستار شدن آخه دوهزاری؟!!!
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    4 0
    برو گمشو. نازی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس