نیروهای یمنی.jpg

عملیاتی حساب شده در استان البیضاء آغاز شده اما هدف اصلی رزمندگان یمنی در این محور کوبیدن آخر میخ بر تابوت سعودی ها در استان راهبردی «شبوه» است که می تواند تحولات را در خاک یمن 180 درجه تغییر دهد.

به گزارش مشرق، رزمندگان پس از پیشروی گسترده در بخش «الصومعه» در شرق البیضاء، عملیات جدیدی را در محور شمالی این استان آغاز کردند و با عقب راندن عناصر ائتلاف سعودی موفق شدند چند منطقه را از اشغال خارج و بازپس بگیرند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار گذاشته است، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله از چند محور در شمال استان البیضاء به سمت بخش مهم و راهبردی «بیحان» در جنوب غرب استان شبوه پیشروی کردند.

این منبع میدانی که تحولات را در مرزهای مشترک استان البیضاء و استان شبوه از نزدیک دنبال می کند، افزود: عملیات نیروهای یمنی از ارتفاعات راهبردی «عقبه القنذع و الکراع» به سمت مناطق «غنیه، حمان، کارا، قریقه، الصعدیات و هشه» صورت گرفت.

به گفته این منبع میدانی، رزمندگان یمنی در محور الکراع با عقب راندن عناصر ائتلاف سعودی توانستند مناطق مهمی از جمله «کارا، قریقه، الصعدیات و هشه» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

عملیاتی که معادلات را در خاک یمن تغییر می‌دهد/ استان البیضاء نقطه شروع برای نابودی حیاط خلوت سعودی‌ها + نقشه میدانی
آرشیو

رزمندگان در این عملیات بعد از تثبیت مواضع خود در مناطق آزاد شده،  به سمت مناطق «الحمان، العطف، حمان و غنیه» رفتند و این مناطق را نیز تحت کنترل خود درآوردند.

با پیشروی گسترده و سریع رزمندگان در بخش «بیحان» واقع در جنوب غرب استان شبوه، روحیه شورشیان ائتلاف بسیار ضعیف گردید و منجر به متلاشی شدن خطوط دفاعی آن ها شدکه همین امرمنجر به ادامه پیشروی رزمندگان یمنی تا فرودگاه «بیحان» گردید.

از سویی دیگر، با پاکسازی فرودگاه بیحان و پیشروی رزمندگان یمنی به سمت بخش شمال، جاده اصلی شبوه - مارب» قطع  شد و مسیر انتقال نیرو و تجهیزات به نیروهای ائتلاف سعودی از این محور مسدود گردید.

به گفته منابع محلی، پاکسازی گسترده مناطق مختلف بخش «بیحان» منجر شد که قبایل «بلحارث» در منطقه به رزمندگان یمنی بپیوندند که همین امر منجر به سقوط مناطق وسیعی از بخش «عسیلان» در غرب استان شبوه شد؛ عملیات پاکسازی سایر مناطق بخش عسیلان توسط نیروهای یمنی ادامه دارد.

باید توجه داشت یکی از نتایج پیشروی و پاکسازی بخش های «بیحان و عسیلان» در غرب و جنوب غرب استان شبوه، محاصره شدن عناصر ائتلاف سعودی در محور های جنوب شرقی استان مارب است و سرعت سقوط مناطق اشغالی را چند برابر افزایش می دهد.

عملیاتی که معادلات را در خاک یمن تغییر می‌دهد/ استان البیضاء نقطه شروع برای نابودی حیاط خلوت سعودی‌ها + نقشه میدانی

از بخش «الصومعه» در شرق استان البیضاء خبر می رسد، نیروهای یمنی مواضع را در محورهای «ال ثریا المیفاع، الضمره، العقله، عوین و ...» تثبیت و پیشروی ها هم با پاکسازی و تامین امنیت مرکز بخش «الصومعه» و مناطق «نمر، الحدن، فاریس و ...» ادامه دارد.

به گزارش مشرق، اگر رزمندگان این نقاط را از اشغال ائتلاف خارج و به کنترل دربیاورند، بخش الصومعه به طور کامل آزاد خواهد شد و در مجموع مساحت مناطق پاکسازی شده در این محور به حدود هزار و 600 کیلومتر مربع افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • Mahdi IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    67 94
    ان شالله پیروزی های مستمر برادران انصارلله یمن ان شالله پیروز
  • جاویدایران NL ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    واقعاً یمنی ها چجوری میتونن اینطور عجیب مقاومت کنن پیروز هم بشن در حالی که حتی غذای درست و حسابی هم دریمن وجود نداره! چجوری این غیرت رو دارن من موندم!!!!! البته میدونم نقش ایران رو اما در اون شرایط ایستادگی کردن واقعاً از عجایب هست!! مابایدهمچین چیزی رو در جمهوری آذربایجان هم داشته باشیم، چه نظامی چه غیرنظامی باید طرح و پلن عملیاتی داشته باشیم برای سالهای آینده، هیچ تهدیدی در اطراف مرزهای ما نباید مجال تنفس داشته باشه. با این وضعیتِ خرابِ دولت ریاض در یمن حکومت عربستان داره با ایران مذاکره میکنه ها خخخ این یعنی ضعف کامل و ترس و شکست در برابر ایران، دیروز سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت مذاکرات با عربستان بصورت جدی داره جلو میره خخخ در این وضعیت باشی اما مذاکراتت با طرف ایرانی بصوری خیلی جدی جلو بره یعنی رسماً به غلط کردم گویی در برابر ایران رسیدی خخخ وضع برای عربستان خیلی خرابه ها وگرنه دراین وضعیت هیچ کشوری تا مجبورنباشه حاضربه مذاکره نمیشه. خیلی عالی هست که ماداریم عملاً عربستان رو محاصره میکنیم، تنگه باب المندب رو بعداز هزاران سال دوباره ایران بهش دسترسی خواهد داشت، این تنگه خیلی مهمه، این بسیار زیبا و حیرت انگیزه، درود بر هموطنان باغیرت یمنی. اونایی که میگن نجات سوریه با کمک روسیه انجام شد کجاهستن که جواب بدن اگه اینطوره یمن رو چی میگی؟؟؟؟ ایران یک تنه در یمن ایستاده دولت حوثی هارو به رسمیت شناخته، کل دنیا یک طرف ایران هم یک طرف، نه روسیه ای هست نه هیچی، فقط و فقط ایرانه که در یمن هست، میبینید؟! الان چی داریدبگید؟؟ روسیه هم که سالهابعد وارد ماجرای سوریه شد برای این بود که دید نیروی زرمنده در روی زمین هست که داره جانانه میجنگه وگرنه روسیه با نیروی هوایی خودش وقتی سرباز و رزمنده ای روی زمین نباشه که بجنگه چه کاری از دستش برمیاد؟ همین عربستان هرچی تونست یمن رو بمباران کرد هیچ کاری نتونست بکنه، اونوقت یه عده برای اینکه اعتبار پیروزی در سوریه رو برای ایران کمرنگ کنن میان میگن روسیه وارد شد خخخخ
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      11 61
      سلام اینقدر ملی گرایانه صحبت نکنیم همین مواضع ملی گرایانه یه عده بود که عراق را از ایران داره دور میکنه
    • مصطفی IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      15 43
      در جواب کسی که میگه ملی گرایانه صحبت نکنیم. این افراد با گلوبالیست های صهیون هیچ فرقی ندارند. آره ملت ما از صبح تا شب سریال ترکی و چینی و کره ای و آمریکایی و غربی تماشا کنند و از قهرمانان دیگر ملت ها لذت ببرند اما ما ایرانیان با تمدن چند هزارساله و کلی قهرمانان ملی حق ملی گرا بودن نداریم چون تندروها بهشون برمیخورد.
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      11 12
      مشکل ما با عراق نخست وزیر خائنی هست که مهره آمریکاست و به امید خدا بعد از انتخابات مجلس جدید عراق برکنار خواهد شد
    • AU ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      2 0
      رفتار ایران در قبال انتخابات چه در ایران چه عراق انفعالی هست. آمریکا بهترین رسانه ها را داره. آدمهای خودش را هم در انتخابات برنده می‌کنه و بعد ایران دنبال این راه می‌افته که باید چه خاکی به سرش بریزه و چند سال این اوباش را تحمل کنه. اما هر دفعه این اتفاق می‌افته باز هم ایران درس عبرت نمی‌گیره. با این شیوه نمیشه جلو رفت.
  • مهدی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    خداونو به برادران یمنی ما کمک کند و آنان را پیروز گرداند ان شاءالله
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      66 34
      به ما چه ربطی دارد
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      69 25
      خداوند حرفش را گوش نکن به فریاد مردم ایران از دست سفیهان برس
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      19 53
      ۱۴:۵۵ و ۱۵:۱۳ زوزه بکشید توله های بن سلمان
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      8 37
      خدا در جای حق نشسته و میداند ظالم و مزدور و منافق کیست خیلی خودت را ناراحت نکن که حرف کی یا چی را گوش کند. سگ وهابی و صهیون ملت مظلوم و فقیری را الان نزدیک به 8 ساله دارند هر روز بمباران می کنند حتی اجازه ورود یک دانه گندم را هم نمی دهند و اما می بینیم که قدرت خدا همان مردم مظلوم را دارد در مقابل ظالمان تمام عالم که تادندان مسلح شده اند پیروز می گرداند.شما هم بهتره فکری به حال خودت کنی که الان در صف همان ظالمان هستی
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    2 0
    کسی می تونه رمزگشایی کنه تشابه مدت زمان جنگ ایران و عراق --- جنگ عربستان و یمن . عربستان طرف صدام بود و خیلی از شهدای ما نتیجه کمک لجستیک عربستان بود ........
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    5 3
    از ایران چه خبر
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      2 3
      فی امان الله و عنایته
  • ایرانی DE ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    2 12
    خدا و پیامبر خدا و ملائیکه این حوثی های تروریست و ابلیس و خبیت و پلید را لعنت کند انشاالله
    • احمد IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      3 0
      شه طوری الاحوازی؟!
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    3 4
    اگر حاج قاسم شهيد نشده بود مي گفتم الان حاج قاسم در خط اول جبهه مارب حضور داردخدايش بيامرزد خودش نيست ولي افكار و انديشه اش بر ميدانهاي جنگ جبهه مقاوت حكمراني مي كند
    • FR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      3 2
      مانند حاج قاسم در عمق نفوذ منطقه ای ایران هستند که گمنام اند.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    1 0
    اوه اوا چقدر چاه نفت معلومه سعودی ها تارج کردن
  • احمد IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    2 1
    به پیش تا آزاد سازی کل یمن وحجاز از دست آل یهود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس