کد خبر 1274742
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
واشنگتن: انتخابات روسیه نه آزاد بود و نه منصفانه

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به نتایج اولیه انتخابات اخیر دومای روسیه واکنش نشان داد و اعلام کرد: انتخابات روسیه آزاد و منصفانه نبود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به انتخابات اخیر دومای روسیه واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

حزب متبوع پوتین پیشتاز انتخابات پارلمانی در روسیه

در همین ارتباط نیز «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در این بیانیه مدعی شد این انتخابات، که طی سه روز از ۲۶ تا ۲۸ شهریور برگزار شد، «نه آزاد بود و نه منصفانه.»

در بیانیه پرایس ادعا شده است که دولت روسیه با استفاده از قوانین مربوط به «سازمان های افراطی»، «عوامل خارجی»، و «سازمان‌های نامطلوب»، شرایط سیاسی در روسیه را به شدت محدود کرد و مردم را از اعمال حقوق مدنی و سیاسی خود باز داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از بیانیه خود از روسیه خواسته است به تعهدات بین‌المللی در زمینه حقوق بشر و آزادی‌های اساسی احترام بگذارد و به کارزار فشار بر جامعه مدنی، مخالفان سیاسی و رسانه‌های مستقل پایان دهد.

این بیانیه همچنین می‌گوید ایالات متحده برگزاری انتخابات دومای روسیه در قلمروی اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسد و بر حمایت بی دریغ خود از تمامیت ارضی و حق حاکمیت اوکراین تأکید می‌کند.

گفتنی است که نتایج اولیه انتخابات پارلمانی روسیه حاکی از پیشتازی حزب «روسیه متحد» وابسته به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور است.

انتخابات پارلمانی روسیه از بامداد روز جمعه ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) در این کشور شروع شد و برای سه روز متوالی ادامه داشت.

حزب «روسیه متحد» با شمارش بیش از ۸۵ درصد آرا با کسب دست کم ۳۱۵ کرسی از ۴۵۰ کرسی توانست اکثریت را در انتخابات پارلمانی روسیه حفظ کند.

حزب کمونیست روسیه در انتخابات پارلمانی این کشور که ۱۴ حزب در آن شرکت کرده بودند با کسب حدود ۲۵.۱۷ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت. به این ترتیب آرای حزب کمونیست روسیه هم نسبت به انتخابات دوره گذشته حدود ۸ درصد رشد داشته است.

پیش تر نتایج نظرسنجی خبرگزاری ریانووستی روسیه که در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور برگزار شد، نشان داد که حزب روسیه متحد در این انتخابات حدود ۴۵ درصد آرا را به دست می‌آورد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    شما یانکی‌ها برین بمیرین با اون انتخابات مسخره و الکترال کالج و.... واقعا آمریکا بیشتر شیبه کاباره های لاس وگاس و شعبده بازی و غرب وحشی اداره میشه تا یه کشور متمدن!! در ضمن جهت بلند کردن دود بنفش از غربگدایان ،این پیروزی رو به جناب پرزیدنت ولادیمیر پوتین و حزبشون تبریک میگم!!! خخخخخخخخخ
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    انتخاباتی که گزینه آمریکا رای نیاورد آزاد و منصفانه نیست. انتخابات افغانستان که در آن اشرف غنی با 800 هزار رای و آن هم با تقلب علنی رای بیاورد می شود آزاد و دموکراتیک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس