کد خبر 1274302
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
حزب متبوع «ولادیمیر پوتین»؛ پیشتاز انتخابات پارلمانی در روسیه

شمارش بیش از ۲۰ درصد آرای انتخابات پارلمانی در روسیه نشان می دهد که تاکنون حزب «روسیه متحد» با کسب بیش از ۴۲ درصد آرا پیشتاز این انتخابات است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، کمیته مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد که شمارش حدود ۲۰ درصد آرای اخذ شده نشان می‌دهد که حزب حاکم «روسیه متحد»، حزب متبوع «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور، تاکنون توانسته است با کسب بیش از ۴۲.۹۲ درصد آرا پیشتاز انتخابات پارلمانی در این کشور باشد.

بیشتر بخوانید:

۱۹ حمله سایبری علیه سیستم رای‌گیری انتخابات روسیه

پس از حزب روسیه متحد، حزب «کمونیست فدراسیون روسیه» با کسب ۲۳.۰۴ درصد آرا، حزب «لیبرال دموکراتیک روسیه» با کسب ۸.۷۷ درصد آرا و دو حزب «یک روسیه دادگر- برای حقیقت» و «خلق نو» به ترتیب با کسب ۷.۱۴ و ۶.۸۷ درصد آرا در مرتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است، احزابی که تاکنون نتوانسته اند حدنصاب لازم آرا (۵ درصد) را به خود اختصاص دهند عبارتند از: حزب بازنشستگان، حزب کمونیست‌های روسیه و حزب سبز به ترتیب با ۲.۹۱، ۱.۴۸ و ۱.۰۷ درصد آرا.

تا ساعت ۱۸ عصر روز یکشنبه به وقت محلی، نرخ مشارکت در انتخابات پارلمان روسیه (دوماً) در سرتاسر این کشور ۴۵.۱۵ درصد اعلام شد.

گفتنی است، این اولین بار در تاریخ روسیه است که انتخابات پارلمانی در این کشور سه روز بطول می‌انجامد؛ از روز جمعه هفدهم سپتامبر (۲۶ شهریورماه) تا شامگاه یکشنبه نوزدهم سپتامبر (۲۸ شهریور) که پس از اتمام مهلت رأی دهی و بسته شدن حوزه‌های رأی گیری، روند شمارش آرا بلافاصله آغاز شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    خیلی هم عالی، تبریک به جناب ولادیمیر پوتین رئیس جمهور محترم روسیه!!! برای ما فعلا سیستم کشورهای همسو تغییر اساسی نکنه خیلی بهتره!!
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    ۴۵ درصد مشارکت. عمو پوتینتون عین خودتونه. به پایان داره سلام میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس