کد خبر 1274638
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
دیاباته: مدیران استقلال باید تیم را دوست داشته باشند / پرسپولیس پیشنهاد دهد نمی‌توانم نه بگویم

مهاجم سابق استقلال گفت: اگر افرادی مدیر استقلال شوند که تیم را دوست نداشته باشند، نمی‌توانند کاری انجام دهند.

به گزارش مشرق، شیخ دیاباته در رابطه با جدایی‌اش از استقلال اظهار کرد: از استقلال رفتم و در قطر قرارداد امضا کردم. می خواهم از ایرانی‌ها و از همه هواداران استقلال تشکر ‌کنم. برای ایران دلم تنگ شده چون با افراد خوبی آشنا شدم. دلم برای محله اکباتان و ورزشگاه آزادی تنگ شده است. جدایی‌ام یک داستان طولانی دارد. زمانی که به ایران آمدم قرارداد دو ساله بستم و تا پایان قراردادم در تیم باقی ماندم و پس از اینکه قراردادم به پایان رسید مجبور بودم بروم و برای همین استقلال را ترک کردم.

او ادامه داد: به خاطر هواداران اگر پیشنهاد بود می‌پذیرفتم چون آنها فوق العاده بودند و تا آخر مرا حمایت کردند. من بدون هواداران نمی‌توانم راجع به باشگاه استقلال صحبت کنم چون آنها فوق‌العاده هستند و امیدوارم مدیران باشگاه هر کاری انجام دهند که استقلال ساختارمند شود.

دیاباته در رابطه با مشکلات مدیریتی باشگاه استقلال گفت: چیزی که می‌توانم بگویم این است که باید افرادی را در مدیریت استقلال به کار گرفت که به هواداران فکر کنند چون هواداران برای حمایت و انگیزه‌دادن همیشه حضور دارند و اگر افرادی مدیر شوند که استقلال را دوست نداشته باشند، نمی‌توانند کاری انجام دهند. باید استقلال را دوست داشته باشند.

او درباره کار با مربیان استقلال بیان کرد: ابتدا می‌خواهم از تمام مربیانی که در استقلال با آنها آشنا شدم تشکر کنم و برای همه آنها احترام قائلم. استراماچونی باعث شد به ایران بیایم و درست است مربی‌ام است اما او مثل پدرم است. برای اینکه بتوانیم مربیان را قضاوت کنیم باید به نتایج نگاه کرد. امروز من بازیکن هستم و برای همه مربیان احترام قائلم چون برای خود استقلال و هواداران این تیم نیز احترام قائلم.

بیشتر بخوانید:

استقلال یک مهاجم خارجی می‌گیرد

مهاجم سابق استقلال درباره مقایسه مربیان استقلال عنوان کرد: فرهاد مجیدی مربی خوبی است و برایم مثل یک برادر بزرگ است. حتی محمود فکری هم به همین صورت و با اینکه در ابتدا به مشکل خوردیم اما وقتی همدیگر را شناختیم متوجه شدم قلب مهربانی دارد. می‌توانم بگویم مربی زمانی خوب است که تیمش برنده ‌شود اما شما باید نگاه کنید و ببینید کدام مربی‌ها نتایج خوبی نگرفتند. ما می‌توانیم مربیان را براساس نتایجشان مقایسه کنیم.

او درباره ارتباطش با بازیکنان استقلال نیز اظهار کرد: اکنون ارتباطی ندارم اما خیلی وقت‌ها با هم حرف می‌زنیم. من سعی کردم زبان فارسی را هم یاد بگیرم و یادتان نرود من ایرانی هم هستم. بازیکنان استقلال فوق‌العاده بودند و دلم برایشان تنگ شده و از اینجا به آنها سلام می‌کنم و برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

او همچنین درباره مهدی قائدی و عملکردش در امارات گفت: بازی را نگاه کردم و خیلی برایش خوشحال بودم. این نشان می‌دهد خیلی در استقلال خوب بودیم و اکنون باشگاه نیاز دارد یک‌سری از موارد را مدیریت کند. برای من باعث افتخار است که می‌بینم یک بازیکن ایرانی چنین عملکردی داشته است. اگر بخواهم راجع به فوتبالیست‌های ایران صحبت کنم زمان زیادی می‌برد. بازیکنان استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و فولاد بازیکنان خوبی بودند.

دیاباته درباره بازگشت به ایران نیز گفت: کسی نمی‌تواند سرنوشت خود را ببیند اما اگر پیشنهاد از باشگاهی بیاید که رفتار خوبی داشته باشد چرا که نه؟ وقتی پیشنهاد باشد چرا به آن فکر نکنم؟ اگر حتی پرسپولیس پیشنهاد بدهد نمی‌توانم نه بگویم چون بازیکن فوتبالم و هوادار نیستم. هر جایی که توپ و زمین فوتبال باشد من می‌توانم بازی کنم.

او در پاسخ سوالی درباره خاطرات حضور در ایران بیان کرد: وقتی به ایران رسیدم اولین چیزی که مرا تحت تاثیر قرار داد هواداران بودند. نه فقط هواداران استقلال بلکه همه تیم‌ها و هواداران تراکتور هم به این صورت بودند. وقتی به تبریز رفتیم دیدم ورزشگاه کاملا پر بود و این در ذهنم باقی مانده است.

مهاجم فعلی الغرافه قطر درباره نگرفتن کفش طلایش پس از آقای گلی در لیگ ایران گفت: کفش طلا را ندادند و واقعا چیزی بود که قلبم را به درد آورد. چیزی که مرا واقعا اذیت می‌کند این است که هیچکس در باشگاه استقلال به سمت من نیامد که بگوید شما لایق این جایزه هستید و باید آن را به دست بیاورید. هواداران از جانب من جنگیدند و برای همین من هیچوقت به روی خودم نیاوردم. این جایزه به من تعلق داشت و اینکه این جایزه را به من ندادند ناراحت‌کننده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 3
    خوبه کفشای خودتو ندزدیدن بنده خدا
    • ناشناس IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      2 3
      گل گفتی اتفاقا منم همینو میخواستم بگم
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    ای بابا ان هم یه چیزی گفت دیگه ول کن نیستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس