بیش از هزار فرد مسلح، سلاح خود را تحویل ارتش سوریه دادند

یک منبع امنیتی خبر داد که هزار و سیصد و پنجاه فرد مسلح در شهر طفس، سلاح خود را تحویل ارتش سوریه دادند و به وضعیت آنان رسیدگی شده است.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه در حال تثبیت مواضع خود و استقرار در شهر «طفس» واقع در غرب درعا در جنوب این کشور است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه از امروز دوشنبه، در میان استقبال گسترده مردمی، عملیات تأمین امنیت طفس را آغاز کرده‌اند.

یک منبع امنیتی خبر داد که هزار و ۳۵۰ فرد مسلح، سلاح خود را تحویل ارتش سوریه دادند و به وضعیت آنان رسیدگی شده است. البته انتظار می‌رود که بر تعداد این افراد افزوده شود.

یک منبع نظامی هم گفت که عملیات پاکسازی طفس با دقت بالا در حال انجام است و ساکنان نیز در این زمینه همکاری خوبی با ارتش دارند.

تاکنون ارتش سوریه مواضع خود را در سه محور اصلی تثبیت کرده است: البرید، گردان الاغرار و اطراف بیمارستان ملی. این سه نقطه، نقاط حساس طفس به شمار می‌رود.

ارتش سوریه به تازگی پس از توافق با افراد مسلح حاضر در جنوب این کشور، کنترل مناطق مهمی مانند درعا البلد را در دست گرفته است. عملیات کنترل سایر مناطق جنوب، همچنان ادامه دارد.

در سال ۲۰۱۳ شهرک‌های واقع در غرب استان درعا و در مثلث سوریه، اردن و جولان اشغالی به تدریج از کنترل دولت سوریه درآمد؛ در سال ۲۰۱۸ ارتش سوریه کنترل آنجا را مجددا به دست آورد، اما به برخی شهرک‌ها با عملیات نظامی ورود نکرد تا افراد مسلح آن آشتی با دولت سوریه را بپذیرند اما از آن زمان این امر محقق نشده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس