سرلشکر صفوی: آمریکایی‌ها باید از سوریه فرار کنند/ موقعیت ژئوپلتیکی ایران سازمان شانگهای را تقویت کرد

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند در سوریه بمانند و باید فرار کنند و از طرفی از خلیج فارس و غرب آسیا هم مجبور به فرار هستند.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا امروز در آیین رونمایی از کتاب «شهادت شکار» حاوی خاطرات و دست‌نوشته‌های شهید علی تجلایی، اظهار داشت: ملت بزرگ و کهن ایران برای ساختن فرهنگ و تمدن ایران اسلامی تا ۵۰ سال آینده به رهبری ولی فقیه زمان و برای شکل‌گیری قدرت جهان اسلام از بزرگترین پشتوانه عظیم فرهنگی و اعتقادی همچون اسلام ناب محمدی و از عملکرد ۵۰۰ هزار شهید، جانباز و آزاده سرافراز برخوردارند.

وی با اشاره به آثار دفاع مقدس و از سوی دیگر آثار ترک جهاد علمی و جهاد فی سبیل الله، افزود: مسلمان‌ها روزی که پرچم جهاد علمی و شمشیر جهاد فی سبیل الله را بر زمین گذاشتند، ذلیل شدند، سلطه اجانب را پذیرفتند و کشورهای آنان قطعه قطعه شد.

سردار  صفوی احیاء تفکر اسلامی و جهان‌گرایی تمدن اسلامی را از آثار پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت دانست و گفت: با پیروزی انقلاب کبیر اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به رهبری امام (ره) و شکل‌گیری نهضت مقاومت اسلامی در منطقه با محوریت ایران در قرن حاضر با فرماندهی مقام معظم رهبری، شاهد احیاء تفکر اسلامی و جهان‌گرایی تمدن اسلامی و تقویت جنبش‌های اجتماعی و فرهنگ استکبارستیزی و استقلال‌خواهی و هنجارسازی در قواعد رفتاری هستیم که در همین رابطه ساختار سیاسی جدید با محوریت ملت‌ها شکل گرفته است.

وی افزود: بدین ترتیب رویکرد جدیدی در روابط بین‌الملل حاکم شده که بر مبنای تحول ماهیت قدرت بر اساس نهضت‌های مردمی و اراده ملت‌ها با رویکرد استقلال‌خواهی، استکبارستیزی، مقابله با رژیم‌های ظالم مانند آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها شکل گرفته است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: این نهضت جدید و تغییر ژئوپلیتیک قدرت، نشأت گرفته از پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت به رهبری فرمانده معظم کل قوا حاصل شده است و قدرت جدیدی در حال بروز و ظهور است.

وی سپس به تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و پس از آن قرار گرفتن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر امیدآفرینی پرداخت و اظهار داشت: مسیر حرکت دولت جدید ایران در سیاست خارجی و توسعه روابط همه‌جانبه با ۱۵ کشور همسایه ایران و نگاه به شرق و عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای مسیر امیدوارکننده و افتخارآفرین و امیدبخش برای حل مشکلات مردم عزیز کشورمان و انقلاب اسلامی است.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با روسیه، چین و با کره شمالی دچار چالش و تهدید متقابل است، بیان کرد: ایران به‌عنوان بزرگترین قدرت در غرب آسیا به سازمان همکاری شانگهای بر اساس منافع، تهدیدات و دشمن مشترک پیوست؛ البته منافع مشترکی هم با کشورهای سازمان همکاری شانگهای داریم.

وی با اشاره به افزایش متقابل وزن ژئوپلیتیکی ایران و در مقابل سازمان همکاری شانگهای، عنوان کرد: ایران به‌عنوان یک قدرت بزرگ در غرب آسیا با پیوستن خود به سازمان همکاری شانگهای و اتصال قدرتی که در شرق بود به قدرت غرب آسیایی یعنی ایران و نفوذ منطقه‌ای که ایران تا دریای مدیترانه دارد و موقعیت ژئوپلتیکی ایران، در حقیقت وزن ژئوپلیتیکی، ژئواکونومیکی و ژئواستراتژیکی سازمان شانگهای را افزایش داد.

سردار صفوی با تشریح آینده قدرت و شکل‌گیری قدرت آسیایی تصریح کرد: به فضل الهی یک قدرت شرقی یا قدرت آسیایی با ماهیت اقتصادی فرهنگی و تمدنی در مقابل قدرت کشورهای غربی به رهبری آمریکا شکل خواهد گرفت و تا چند دهه آینده این قدرت شرقی و قدرت آسیایی (قاره آسیا) شکل خواهد گرفت؛ قدرت قاره آسیا تا چند دهه آینده قدرت اول اقتصادی جهان خواهد شد و بدون تردید این یک واقعیت و حقیقتی است که قدرت آمریکا رو به زوال و افول خواهد رفت. سیاست‌های راهبردی ایران از این فرصت بزرگ پیوستن به شانگهای و عضویت در سازمان همکاری اقتصادی اوراسیا می‌تواند کمال استفاده را ببرد و برای عبور از این وضعیت نامطلوب و دسترسی به آینده مطلوب برای ایران در همه ابعاد خصوصاً اقتصاد و روابط اقتصادی و سیاسی و حتی پیمان‌های دفاعی و امنیتی بهره ببرد.

وی با اشاره به شکست سیاست‌های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران و قدرت‌گیری ایران به‌عنوان یک قدرت بزرگ در منطقه گفت: آمریکایی‌ها مجبور هستند به این قدرت بزرگ ایران تن دهند و تسلیم شوند و به برجام بازگشت کنند؛ چرا که ایران از شرایط برتر در محیط ملی و منطقه‌ای برخوردار است؛ آمریکایی‌ها مجبور هستند همان‌طور که از افغانستان فرار کردند به‌زودی از سوریه هم فرار کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به برآوردهای خود طی چند سال گذشته، مبنی بر خروج آمریکا از افغانستان عنوان کرد: چند سال پیش گفتم که آمریکایی‌ها نمی‌توانند در افغانستان بمانند و هم‌اکنون هم می‌دانیم آنها نمی‌توانند در سوریه بمانند و باید فرار کنند؛ از طرفی از خلیج فارس و غرب آسیا هم مجبور به فرار هستند و نمی‌توانند در این منطقه بمانند؛ آمریکایی‌ها بدانند ملت‌های منطقه، آن‌ها را از این منطقه بیرون خواهند کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • امیرو IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    9 60
    ما نباید بزاریم تروریستهای آمریکایی عمودی از منطقه خارج شوند. بیایید برای یکبار و برای همیشه انتقام خون شهید بزرگوارمان سردار دلها شهید قاسم سلیمانی را از این قاتلان نجس بگیریم که دیگر هیچوقت فکر بازگشتن نداشته باشند.
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      38 5
      چه می‌کنه این ساندیسهای مقوی
    • CA ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      8 6
      باشه امیرو، نزار، نزار، خخخخخخخ
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      49 4
      تو کانادا ساعتی چند برای سپوری و توالت شوری میدن؟؟! گفتم نزنه دستته برای یه غربگدای دیگه پرسیدم میخوای بیاد عین شما پناهنده بشه!!!
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      2 1
      ببخشید مظنه، امان از این تصحیح اتوماتیک گوشی ها!!!
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      2 2
      10:46 از اونجا که تو میکشی بیشتر میدن. دوست داشتی بیا.
  • رضا IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    3 32
    رحيم جان عمو تو هنوز نفس ميكشى ؟!
    • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      80 3
      نه فقط تو نفس میکشی و بایدن جونت
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      42 2
      اه، تو که هنوز اینجایی!! زود برو بقیهٔ توالت‌ها رو تی بکش که الان مریم میاد
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      1 93
      9:03 اومده اول روی ماه تو رو طی بکشه.
  • امیرو IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    10 0
    جداً آلبانی تبارها خیلی سوختن که سریع میان علامت منفی رو به خودشون می مالند
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    2 65
    هویچ کشور را تامین کنیم کافیه امزیکا پیش کش
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      59 1
      خیلی چیزها تو کشور کمه، برای هویج مصرف خاصی داری که این قدر مورد نیازته؟؟!!
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    بابا دیگه آمریکایی وجود نداره-باید مثل شوروی سابق،شعارمرگ برامریکا وراهپیمایی برعلیه امریکا را پایان داد وفقط چسبید به کشورهای منطقه،همسایه،عربستان واسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس