کد خبر 1274318
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
سلامت

در حالی که مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی مهم است اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مصرف ویتامین‌ها از فرد در برابر ابتلا به کووید-۱۹محافظت می‌کند.

به گزارش مشرق، سازمان‌های بهداشتی مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها(CDC) و سازمان بهداشت جهانی(WHO) به مردم توصیه کردند که به عنوان اولین خط دفاعی در برابر کووید-۱۹ واکسینه شوند.

متاسفانه بسیاری از مردم به دنبال وسایل حفاظتی جایگزین از جمله داروی آیورمکتین، داروی ضد مالاریا هیدروکسی کلروکین و حتی ویتامین‌ها هستند که توسط مقامات بهداشتی توصیه نشده است.

بسیاری از افراد برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود از مکمل‌های غذایی مانند ویتامین C یا زینک(روی) استفاده می‌کنند اما کلینیک مایو ایالات‌ متحده در این خصوص گفت: بعید است که این مکمل‌ها بر عملکرد سیستم ایمنی بدن افراد تاثیر داشته باشد و از بیمار شدن جلوگیری کند. 

دکتر ساندرا آدامز، پروفسور زیست‌شناسی و ویروس‌شناس دانشگاه ایالتی مونت‌کلر، نیز اظهار کرد: ویتامین‌ها نمی‌توانند به اندازه کافی پاسخ ایمنی بدن را تقویت کنند تا از ابتلا به ویروس کرونا یا هر گونه دیگر جلوگیری کنند.

آدامز ادامه داد: ویتامین‌ها نمی‌توانند از عفونت ناشی از نوع دلتا پیشگیری و در هیچ مرحله‌ای در تکثیر ویروس سارس-کوو-۲(SARS-CoV-۲) یا انواع آن تداخل ایجاد کنند. همچنین ویتامین‌ها برای تقویت پاسخ ایمنی برای جلوگیری از شروع بیماری کافی نیستند.

در حال حاضر و بر اساس اظهارات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نوع دلتا علت ۹۹ درصد از تمام موارد ابتلا به کووید است.

دیویدسون هارمر، پروفسور بهداشت جهانی و پزشکی در دانشکده‌های بهداشت عمومی و پزشکی دانشگاه بوستون، ده‌ها سال در مورد تعاملات بین تغذیه، عفونت و اهمیت ریزمغذی‌ها برای عملکرد سیستم ایمنی تحقیق کرده است.

هارمر گفت: در حالی که مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی مهم است اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مصرف ویتامین‌ها از فرد در برابر ابتلا به  کووید-۱۹محافظت می‌کند.

هارمر می‌گوید: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کمبود ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به سارس-کوو-۲(ویروسی که باعث کووید-۱۹ می‌شود) مرتبط است. با این حال مطالعات محدودی که مکمل‌های ویتامین D را برای جلوگیری از عفونت ارزیابی کرده‌اند، هیچ نتیجه سودمندی نداشته است.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    1 0
    زیر آفتاب بشین، نون پنیر گوجه بخور، بیشتر ویتامین ها تامین میشه. نون سبوس دار، مثل سنگک و بربری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس