کرونا

رزاز گفت: عده ای افراد را تشویق به مصرف ماده غذایی خاص چون سیر و زنجبیل برای مقابله با کرونا می کنند در حالی که هیچ ماده غذایی به تنهایی نمی تواند با کرونا مقابله کند.

به گزارش مشرق، جلال الدین میرزای رزاز عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و رئیس انجمن تغذیه ایران درباره تغذیه سالم یک بیمار کرونایی، اظهار کرد: در بیماری‌های عفونی اصل کاری که باید انجام بگیرد، پیشگیری است، بنابراین تقویت سیتم ایمنی بدن می‌تواند از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کند. دور بودن از استرس‌های روزانه، خواب کافی، افزایش فعالیت فیزیکی و یک پیاده روی ساده می‌تواند کمک کننده این امر باشد.

او با اشاره به اینکه تغذیه سالم نیز امری مهم برای تقویت سیستم ایمنی بدن است، گفت: اصل تغذیه سالم بر سه اصول تعادل، تنوع و کفایت برقرار است، رژیم‌های تک غذایی که برای کاهش وزن این روزها رایج شده است، به شدت می‌تواندسبب کاهش سیستم ایمنی بدن شود.

رزاز افزود:گروه‌های تغذیه‌ای به ۵ گروه کلی، کربوهیدارت‌ها، چربی‌ها، پروتئین‌ها، میوه و سبزیجات و لبنیات تقسیم می‌شوند؛ که باید هر کدام از این گروه به میزان لازم مصرف شود. اگر درتامین پروتئین‌های حیوانی مشکل داریم می‌توانیم پروتئین‌های گیاهی را جایگزین آن کنیم، حذف پروتئنیی می‌تواند سلامت فرد را به خطر اندازد.

رئیس انجمن تغذیه ایران تصریح کرد: یکی از مباحث مهم دیگر این است که متاسفانه عده‌ای مردم راتشویق به یک ماده غذایی خاصی، چون سیر و زنجبیل برای مقابله با ویروس کرونا میکنند، در حالیکه هیچ ماده غذایی خاصی به تنهایی نمی‌تواند با کرونا مقابله کند.

او بیان کرد: تشویق مردم به مکمل‌های غذایی موضوع دیگری است، هر نوع ویتامینی را نمی‌توان بدون مجوز پزشک مصرف کرد، ما ۴ نوع ویتامین محلول درچربی داریم، ویتامین A، D، E و K اگر این‌ها بدون نظر متخصصین مربوطه تجویز و یا خودسرانه مصرف شوند آسیب‌های جدی به سلامت فرد می‌زنند.

نقش تغذیه در دوران نقاهت کرونا

رزاز تصریح کرد: بعد از این که تست کرونا منفی شد، باید به رعایت تغذیه توجه کنیم، سیستم تنفسی تا هفته‌ها پس از بیماری کرونا درگیر خواهد بود، حتی بعضی از مقالات اشاره به یکسال می‌کنند تا سیستم تنفسی به حالت عادی خودش بازگردد، بنابراین در ایام کرونا باید خوردن غذاهای فست فود، کربوهیدرات‌های ساده، چون نوشابه، شکر و قند، مواد غذایی فرآوری شده، مصرف مواد سرخ کردنی اجتناب کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس