جدیدترین اخبار کرونا در ایران | کاهش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی / رنگ قرمز کرونایی کم‌کم از نقشه ایران درحال حذف شدن است + نقشه و نمودار

روند بهبودی شرایط در پیک پنجم کرونا همچنان ادامه دارد و اوضاع مراکز درمانی یکی پس از دیگری روبه عادی شدن؛ اما کارشناسان براین باورند عادی انگاری می‌تواند دوباره بحران آفرینی کند.

به‌گزارش مشرق، روند نزولی آمارهای کرونایی از اواسط هفته گذشته در سراسر کشور آغاز شد و بهبودی شرایط نسبت به نیمه شهریورماه کاملاً محسوس شد. به همین دلیل بررسی‌های انجام شده باعث شد تا رنگبندی کرونایی در تمامی مناطق تغییر کرده مناطق پرخطر در کشور به پایین‌ترین حد خود نسبت به ماه گذشته برسند.

در این زمینه کارشناسان تاکید می‌کنند عبور از پیک پنجم اگرچه خبر نقطه امیدواری در این زمینه ایجاد کرده اما عادی انگاری شرایط علی‌رغم تمام تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های مسئولان می‌تواند دوباره بحران را به کشور تحمیل کند.

به گفته این افراد کاهش نرخ اشغال تخت‌های بیمارستانی در واقع عاملی در کاهش نرخ فوتی ناشی از کرونا را نوید می‌دهد که درصورت ادامه این روند تا پایان هفته احتمالاً ثبت موارد فوتی روزانه ناشی از کرونا به محدوده یکصد مورد در روز خواهد رسید.

این گروه تاکید می‌کنند در شرایط فعلی همکاری و همراهی مردم چه در زمینه واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است چون شرایط هم اکنون بسیار شکننده است و ویروس دلتا هم همواره مشغول فعالیت در برخی نقاط کشور از جمعه شمالغربی ایران است.

کارشناسان بهداشت و درمان در ادامه به اهمیت اجرای قانون دورکاری در موسسات، ادارات و یا حضور حداقلی پرسنل اشاره می‌کنند و می‌گویند: براساس سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا این روند در برخی استان‌ها اجرایی می‌شود که جای امیدواری است اما نباید فراموش کنیم کلانشهرها و شهرهای صنعتی همواره به دلیل جابه‌جایی جمعیت و استفاده پرسنل از سیستم حمل و نقل عمومی کانون‌هایی بالقوه بحران‌آفرین هستند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان آذربایجان غربی/مجموع فوتی‌ها از ابتدای همه‌گیری ۶۰۶۰ نفر

جواد آقازاده با اشاره به فوت ۲۷ نفر دیگر بر اثر کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ارومیه با ۱۱ فوتی در رتبه اول قرار داشته و میاندوآب و اشنویه نیز در رده بعدی قرار گرفتند و تاکنون متاسفانه ۶ هزار و ۶۰ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همچنین با ابتلای یک هزار و ۱۴۲ نفر دیگر، شمار کلی مبتلایان به ۲۶۳ هزار و ۷۸۶ نفر رسیده است.

وی شمار بستری سندروم حاد تنفسی در استان را دو هزار و ۲۴۱ نفر عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۷۱ نفر بیمار بدحال نیز وصل به دستگاه ونتیلاتور در سطح استان وجود دارد.

آقازاده شمار بستری‌های مشکوک را نیز یک هزار و ۵۱ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین هم اینک تعداد ۳۲۱ نفر بخش آی سی یوی در بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی بستری هستند.

وی در ادامه با اشاره به واکسیناسیون ۶۰ هزار و ۹۳۵ نفر دیگر افزود: شمار کلی افراد واکسینه شده استان به یک میلیون و ۴۹۲ هزار و ۴۰۶ نفر رسید.

استان اصفهان/۳۱۸ بیمار جدید به آمارها افزوده شد

آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان۱۱۵۶ نفر بودند که  ۳۱۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده ۳۱۶ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت  ۴۲۳ بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶۰۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۳۸۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان را ۳۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد۲۶   نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

نجیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ۲۲ شهرستان استان اصفهان ۲ شهرستان زرد و ۲۰ شهرستان نارنجی هستند و خوشبختانه هیچ شهرستانی قرمز نیست با اینحال وضعیت شکننده است و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد پیک ششم خواهیم شد.

استان ایلام/۳۶۰مورد ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته

محمد کریمیان، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۵۲ هزار و ۴۱۸ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۳۶۰ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۴۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۲۷ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۴۹ هزار و ۴۸۳ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان هفت مورد در شهرستان ایلام، سه مورد شهرستان دهلران و یک مورد مربوط به شهرستان آبدانان گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون ۹۳۰ نفر بوده است. ‌

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان بوشهر/ کاهش ۷۵ درصدی نرخ اشتغال تخت‌های بیمارستانی 

سعید کشمیری، تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر را ۲۵۷ نفر دانست و اظهار داشت: در پیک پنجم کرونا یک‌هزار نفر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بستری بودند و بیش از ظرفیت مراکز درمانی بیماران کرونایی مراجعه می‌کردند که با کنترل این پیک، اکنون اشغال تخت‌ها با کاهش ۷۵ درصدی به ۲۵۷ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه در تست‌های پیک پنجم از هر یک‌هزار نفر ۶۰ درصد آنان کرونا مثبت بود افزود: اکنون این میزان به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره کاهش به بستری‌های جدید در بخش کرونایی بیمارستان‌ها خاطر نشان کرد: روز گذشته ۵۳ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند که نسبت به میانگین ماه مرداد که بیش از ۲۰۰ نفر بود کاهش قابل توجهی دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۴۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۲۳ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری به ثبت ۳ مورد فوتی دیگر در روز گذشته اشاره کرد و گفت: تاکنون یک‌هزار و ۹۲۲ نفر در استان بوشهر به سبب ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۵۵ بیمار نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص و در مجموع از آغاز شیوع کرونا تاکنون بیش از ۸۴ هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از تسریع در تزریق واکسن کرونا خبر داد و با بیان اینکه تاکنون افزون بر ۴۱۰ هزار نفر این واکسن دریافت کرده‌اند خاطر نشان کرد: در مجموع افزون بر ۵۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و این مهم با افزایش مراکز واکسیناسیون تسریع یافته که پیش‌بینی می شود تا اواسط آبان به همه جامعه ‌هدف واکسن کرونا تزریق شود.

استان خراسان جنوبی /۴۴ مورد سرپایی به مراکز درمانی مراجعه کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: روز گذشته ۲۰۳ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۶۴ بیمار جدید شامل ۲۰ بستری و ۴۴ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد ۳۲مورد از بیرجند، فردوس یک مورد، زیرکوه ۲ مورد، سربیشه ۵ مورد، طبس ۹ مورد، قاین ۸ مورد، خوسف ۳ مورد و نهبندان ۴ مورد جدید شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از ۱۷۶ تست سریع کرونا ۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۲۲ نفر کرونا مثبتند، ادامه داد: از این تعداد ۲۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۱۰ نفر نامساعد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۳ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد و فوتی‌های ناشی از این بیماری به هزار و ۱۱۷ نفر رسید.

مهدی زاده افزود: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان ۲۷۲ هزار و ۶۷۳ نفر واکسن نوبت اول و ۱۵۷هزار و ۳۰۸ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

استان خراسان رضوی / نگران پیک ششم هستیم

 محمود شبستری اظهارداشت: خوشبختانه موج پنجم کرونا در خراسان رضوی روبه اتمام است اما شرایط پایدار نیست و درصورت عدم مراقبت و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی امکان بازگشت بیماری وجود دارد.

وی افزود: احتمال اوج گیری موج ششم کرونا از شرق کشور وجود دارد و خراسان رضوی با توجه به رفت و آمدها در مناطق شرقی و جنوبی و همجواری با کشور افغانستان در معرض خطر است از طرفی متاسفانه انطور که باید شهروندان پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

رییس کمیته علمی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: عدم ورود موج ششم کرونا نیازمند مساعدت و کمک همگانی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پوشش فراگیر واکسیناسیون است ویروس کرونا تاکنون ۴۵ جهش داشته که در موج چهارم نوع آلفای انگلیسی و در موج پنجم نوع دلتای هندی آن در خراسان رضوی غالب بود.

شبستری تصریح کرد: خراسان رضوی در حال حاضر از نظر کاهش تعداد مبتلایان وضعیت بهتری نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر کشور داشته و از نظر کاهش تعداد مبتلایان در رتبه هشتم کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: انجام واکسیناسیون در این استان سرعت خوبی دارد و اگر ۷۰ درصد مردم دُز اول و دوم واکسن را دریافت کنند می‌توان  کنترل ویروس کرونا و عدم ورود به موج‌های بعدی را انتظار داشت.

استان فارس/ روند نزولی همه‌گیری ادامه دارد

بررسی روند همه‌گیری در دو هفته اخیر نشان می‌دهد سیر نزولی پیک پنجم همچنان ادامه دارد و براساس آخرین رنگ‌بندی ثبت شده شهرستان‌ها استان فارس از حالت پرخطر خارج شده و جز ۳ شهرستان جهرم، خفر و ممسنی دیگر شهرستان‌ها در وضعیت زرد و نارنجی هستند. 

هر چند بررسی‌ها نشان از نزولی شدن شیب ابتلا به کرونا و تثبیت آن می‌دهد اما نباید از گونه‌های جدید کرونا و هشدار بابت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی غافل شد. براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۹۴۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده ۳۹۳ هزار و ۳۳۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون ۱۷۷ هزار و ۲۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۸ هزار و ۸۳۷ بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون ۴۳۲ هزار و ۱۷۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند به دو هزار و ۹۰۵ نفر رسیده که از این تعداد ۲۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین با اعلام جان باختن ۲۱ هم استانی دیگر در اثر این بیماری در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به ۶ هزار و ۵۱۳ رسیده است. 

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان کرمان/ تزریق روزانه حدود ۴۰ هزار دوز واکسن

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز از تداوم اجرای محدودیت‌های تردد شبانه در استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: فقط ۳۳ درصد مردم، پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت می‌کنند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با اشاره به اینکه حدود هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان داریم و مراجعه سرپایی نیز کاهش پیدا کرده گفت: تعداد مرگ و میرهای کرونایی در استان نیز کاهش داشته است.

علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز با اشاره به اینکه در استان کرمان از پیک سنگین کرونا در این دوره عبور کردیم اظهار داشت: با این وجود وضعیت استان کاملاً شکننده است و نباید از رعایت پروتکل‌های بهداشتی غفلت کرد.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان نیز با اشاره اینکه با ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا به کشور، واکسیناسیون در استان کرمان سرعت خوبی گرفته اظهار داشت: روزانه چیزی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دوز واکسن در استان کرمان تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه سن افراد فراخوان شده برای تزریق واکسن کرونا در استان کرمان کاهش داشته افزود: ثبت نام واکسن کرونا برای افراد بالای ۲۲ سال در استان کرمان که در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند آغاز شده و تاکنون ۲۵ درصد جمعیت هدف استان کرمان ۲ نوبت واکسن خود را تزریق کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره اینکه متولدین ۱۳۷۸ و قبل از آن می‌توانند برای تزریق واکسن در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند ادامه داد: تأکید ما بر این است که گروه‌های سنی فراخوان شده به هیچ عنوان بدون ثبت نام و دریافت نوبت به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنند.

وی با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۶۲۹ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۶۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۳۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۸۵ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۴۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۰۰ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۱۱۵ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۸ هزار و ۵۵۲ مورد رسیده است.

وی به فوت ۱۷ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۵۸۴ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و ۴۴ هزار و ۲۲۸ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۵۲۴ هزار و ۱۸۱ مورد است.

از سوی دیگر اکبر نظری، با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها از روز گذشته به طور رسمی در کشور آغاز شده است اظهار داشت: در حال حاضر و حداقل آغاز ترم مهرماه ۱۴۰۰ کلاس‌های دانشگاه به صورت حضوری نیست.

وی با بیان اینکه از اواسط شهریور ماه که واکسیناسیون دانشجویان ابلاغ شد، دانشگاه‌ها تمهیدات لازم برای واکسیناسیون دانشجویان را فراهم کردند گفت: واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در دستور کار قرار گرفت و در تالار افضل آغاز شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه از روز گذشته واکسیناسیون خانواده دانشجویان را نیز آغاز کردیم افزود: اعضای بالای ۱۸ سال خانواده دانشجویان می‌توانند با در دست داشتن کارت معتبر به دانشگاه شهید باهنر مراجعه کرده و واکسیناسیون خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تا زمانی واکسیناسیون دانشجویان به صورت کامل انجام نشود آموزش حضوری دانشجویان آغاز نمی‌شود گفت: امیدواریم که با سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشور به زودی واکسیناسیون تمامی دانشجویان انجام شده و اجازه آغاز حضوری کلاس‌ها از طرف وزارتخانه داده شود.

نظری با اشاره به اینکه با فراخوانی که روز گذشته انجام شد کلیه دانشجویان در رده سنی قرار گرفتند افزود: واکسیناسیون اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نیز انجام شده و تقریباً تمام اعضای هیئت علمی دانشگاه باهنر کرمان واکسیناسیون خود را انجام دادند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان گیلان /۷ شهرستان در وضعیت زرد و باقی در وضعیت نارنجی

راساس آخرین اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر ۷ شهرستان استان گیلان در وضعیت زرد کرونایی و ۱۰ شهرستان استان در رنگ‌بندی نارنجی کرونایی قرار دارد.

شهرستان‌های املش، سیاهکل، شفت، فومن، بندرانزلی، ماسال و رضوانشهر ۷ شهرستان در وضعیت زرد گیلان است و بقیه شهرستان‌ها به‌دلیل بالا بودن آمار بستری‌شدگان همچنان در رنگ‌بندی نارنجی هستند.

با وجود اینکه هنوز مدت کمی از ثبت آمار فاجعه‌بار کرونایی در استان گیلان می‌گذرد مسافرت‌های تابستانی در روزهای پایانی تابستان به قوت ادامه دارد که قطعاً زمینه‌ساز موج ششم کرونا است.

شایان ذکر است که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان گیلان توسط هم‌استانیان افزایش یافته تا شاهد موج جدیدی در استان نباشیم که حضور مسافران در گیلان تلاش مردم و کادر درمان را بر باد می‌دهد.

طبق آخرین اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان هم‌اکنون ۶۳۸ بیماری کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که از این تعداد ۸۶ نفر به تازگی به این آمار افزوده شده‌اند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان مرکزی/۴۲۹ مورد ابتلای جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین آمار بیماران کرونایی اظهار داشت: بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی، شمار مبتلایان جدید به کرونا در استان مرکزی به ۴۲۹ مورد رسید.

سیدمحمد جمالیان افزود: ۷۳ نفر از این بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی بیان کرد: ۳۵۶ نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: شمار مبتلایان به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به ۹۱ هزار و ۹۹۵ نفر رسیده است.

جمالیان اضافه کرد: ۱۹ فرد مبتلا به ویروس کرونا نیز متاسفانه در استان به دلیل کرونا جان باختند و شمار فوتی‌های این بیماری به ۲ هزار و ۶۵۵ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به موضوع واکسیناسیون در استان مرکزی گفت: فرآیند واکسیناسیون جمعیت هدف در استان مرکزی علیه ویروس کرونا به ۳۲ ساله‌ها رسید و از روز شنبه مشمولان این گروه سنی یعنی متولدین سال ۱۳۶۸ می‌توانند به مراکز دریافت واکسن مراجعه کنند.

جمالیان افزود:  استقبال گروه‌های سنی از دریافت واکسن در این استان مناسب است و با توجه به اینکه ۳۲ ساله‌ها در زمره جمعیت جوان هستند و  فعالیت کاری آنان به طور مستقیم با سایر بخش‌ها است، توصیه می‌شود که به خاطر حفظ و ارتقای سلامتی خود و دیگران هر چه زودتر واکسن  دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: به ‌منظور  گروه‌های سنی جوان که اغلب  کارمند و یا شاغل صنفی هستند، مراکز تجمیعی استان صبح و عصر فعالیت دارند تا فرآیند ایمن سازی تسهیل و تسریع شود.

جمالیان ادامه داد: گروه‌های مشمول سنی دریافت واکسن کرونا باید  ضمن مراجعه به سایت www.salamat.gov.ir و در دست داشتن کارت ملی، هر چه سریعتر به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند و اگر مشکلی در ثبت‌نام دارند بدون ثبت نام به مراکز تزریق واکسن‌ مراجعه داشته باشند.

وی تصریح کرد:  تا زمانیکه ۷۰ درصد یک جامعه واکسن کرونا دریافت نکنند جامعه به ایمنی نسبی نمی‌رسد، بنابراین از تمام  هم استانی‌ها درخواست می‌شود که به دور از هرگونه نگرانی و دلهره با درسترسی به اولین واکسن در این امر مهم مشارکت کنند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دکتر یوسف اویسی IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    متاسفم و بسیار نگرانم که بزودی شاید مرگ های دیگری بواسطه کرونا یا عفونت های میکروارگانیسم های دیگری باشیم . راه مقابله با همه ان ها فقط کاهش التهاب مزمن است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس