کد خبر 1273851
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۶
قیمت انواع میوه در بازار چقدر است؟

تیمی از محققان در تازه‌ترین مطالعات خود دریافتند زندگی شادتر، ارتباط مستقیمی با میزان مصرف میوه، سبزیجات و ورزش دارد.

به گزارش مشرق، تحقیقات جدید به رهبری دانشگاه کنت و دانشگاه ریدینگ نشان داده است که مصرف میوه و سبزیجات و ورزش می‌تواند سطح شادی را افزایش دهد.

در حالی که پیوند بین شیوه زندگی و رفاه قبلا ثبت شده در مجله مطالعات شادی نشان می‌دهد که میان سبک زندگی تا رضایت از زندگی نیز رابطه مستقیم وجود دارد.

این اولین تحقیق در نوع خود است که ارتباط میان شادی، مصرف میوه و سبزیجات و ورزش را نشان می‌دهد.

محققان، دکتر آدلینا گشواندتنر (دانشکده اقتصاد کنت)، دکتر سارا جول و پروفسور اوما کامبامپاتی (هر دو از دانشکده اقتصاد دانشگاه ریدینگ)، از رویکرد متغیر ابزاری برای فیلتر کردن هرگونه تاثیر از شادی به سبک زندگی استفاده کردند. این نشان داد که مصرف میوه، سبزیجات و ورزش باعث خوشحالی مردم می‌شود و نه برعکس.

یافته‌ها نشان می‌دهد که توانایی افراد برای تاخیر در ارضاء و اعمال خودکنترلی نقش مهمی در تاثیرگذاری بر تصمیمات شیوه زندگی دارد که به نوبه خود تاثیر مثبتی بر رفاه دارد.

این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که مردان بیشتر ورزش کرده و زنان میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می‌کنند.

با توجه به اینکه می‌دانیم بیماری‌های ناشی از سبک زندگی علت اصلی بیماری و مرگ و میر در سراسر جهان هستند و انگلیس دارای یکی از بالاترین میزان چاقی در اروپاست، این یافته‌ها می‌تواند پیامدهای قابل توجهی در سیاست سلامت عمومی داشته باشد.

دکتر گشواندتنر گفت: حرکت‌های رفتاری که به برنامه ریزی برای تقویت اهداف بلند مدت کمک می‌کند، به احتمال زیاد در حفظ شیوه زندگی سالم مفید خواهد بود. اگر شیوه زندگی بهتر نه تنها ما را سالم‌تر بلکه شادتر می‌کند، پس این یک پیروزی روشن است.

پروفسور کامبامپاتی گفت: در سال‌های اخیر تغییر بیشتری در انتخاب شیوه زندگی سالم‌تر ایجاد شده است. تعیین اینکه مصرف میوه و سبزیجات بیشتر و ورزش می‌تواند شادی را افزایش داده و مزایای سلامتی را نیز به همراه داشته باشد، یک پیشرفت بزرگ است. این نیز ممکن است برای سیاست مبارزه با محیط زیست و پایداری مفید باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس