کد خبر 1273638
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
"ماموریت محرمانه‌" تیم اسرائیلی در یک کشور عربی

یک روزنامه عبری زبان جزئیات ماموریت محرمانه یک تیم اسرائیلی-آمریکایی در عراق برای بازسازی مقبره یکی از پیامبران را افشا کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی در یک گزارش طولانی نوشت: در سال ۲۰۱۷ در دوره‌ای که گروه تروریستی داعش بر منطقه نزدیک به مقبره "ناحوم نبی" در کردستان عراق کنترل داشت، اسرائیل عملیات محرمانه‌ای را برای بازسازی مقبره این پیامبر انجام داد.

این روزنامه نوشت، ماموریت بازسازی مقبره ناحوم نبی در آوریل ۲۰۱۷ با یک تیم اسرائیلی-آمریکایی در منطقه القوش واقع در شمال شهر موصل عراق اجرا شد. یک سال پیش از این ماموریت، خبرهایی دال بر اینکه مقبره در آستانه تخریب کامل است و به بازسازی فوری نیاز دارد، منتشر شده بودند.

همچنین روزنامه یاد شده نوشت، تیم اسرائیلی-آمریکایی شامل کارشناسان بازسازی معابد یهودی کار بازسازی این مقبره را که قدمت آن به قرن هفتم پیش از میلاد می‌رسد، کاملا محرمانه آغاز کردند و تا پایان نیز این ماموریت محرمانه باقی ماند.

این روزنامه عبری زبان افزود: عملیات بازسازی با ورود برخی از اعضای کارگروه به خاک عراق برای ارزیابی میزان خسارات وارده به مقبره به ویژه در بخش سقف آن آغاز شد اما آنها پس از مجوز ویژه آریه درعی، وزیر امور داخلی سابق، در نهایت موافقت مقامات اقلیم کردستان عراق را به دست آوردند.

روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی در ادامه نوشت: در حال حاضر مقبره ناحوم نبی برای بازدیدکنندگان باز است اما در مورد بازدید اسرائیلی‌ها از این مقبره اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

مقبره ناحوم نبی یکی از مهمترین مکان‌های تاریخی شهر القوش در موصل عراق است و ناحوم نبی یکی از پیامبران مشهور بنی اسرائیل است که نامش در کتاب‌های مقدس ذکر شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس