شکست محاصره لبنان تنها منحصر به سوخت نخواهد بود

عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان در سخنانی تصریح کرد: شکست محاصره لبنان تنها منحصر به سوخت نخواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، «محمود قماطی» عضو شورای سیاسی جنبش حزب‌الله لبنان سخنانی را در خصوص ورود کاروان‌های سوخت ارسالی از سوی جمهوری اسلامی ایران به خاک لبان مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این عضو شورای سیاسی حزب الله گفت: شکست محاصره لبنان تنها منحصر به سوخت نخواهد بود. حزب الله از هیچ تلاشی برای رفع درد و رنج‌های ملت لبنان دریغ نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درحال حاضر ایران و سوریه با ایالات متحده آمریکا مقابله کرده و در برابر آن پیروز شده‌اند. لبنان نیز نباید بیش از این تحت فشارهای ایالات متحده آمریکا باقی بماند.

ورود تانکرهای سوخت به خاک لبنان واکنش‌های متعددی را در داخل و خارج از مرزهای این کشور به دنبال داشت. در همین ارتباط، تجمع علمای «عکار» لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ورود کاروان تانکرهای سوخت از جمهوری اسلامی ایران به لبنان، محاسبات ایالات متحده آمریکا را برهم زد و محاصره اقتصادی واشنگتن علیه بیروت را درهم شکست.

این نهاد دینی در لبنان در ادامه بیانیه خود ضمن تشکر و قدردانی از سید حسن نصرالله به دلیل واردات سوخت از ایران، اعلام کرد: سید حسن نصرالله یک بار دیگر ثابت کرد که فردی قوی و سرسخت است و به وعده‌های خود عمل می‌کند.

در ادامه بیانیه مذکور تأکید شده است: ما از جمهوری اسلامی ایران و همچنین سوریه که در رسیدن کاروان تانکرهای سوخت به لبنان کمک کردند و موجب شدند تا محاصره اقتصادی علیه بیروت درهم بشکند، قدردانی می‌کنیم.

همچنین «علی حمیه» وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان تاکید کرد: تصمیم این کشور برای واردات سوخت از ایران تصمیمی مستقل و از سوی حاکمیت لبنان است که بر مبنای دغدغه و خواست شهروندان این کشور و تمام لبنان اتخاذ شده است. محاصره لبنان توسط آمریکا شکسته شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس