کد خبر 1273483
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
آخرین وضعیت کرونا در استان‌های کشور/ رنگ آبی به نقشه کرونایی کشور بازگشت + نمودارها

با عبور اکثر مناطق کشور از قله موج پنجم و کاهشی شدن روند بستری، تهران و بسیاری از شهرها از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند.

به گزارش مشرق، پس از چند ماه بالاخره رنگ آبی مجدداً به نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور بازگشت و با عبور اکثر مناطق کشور از قله موج پنجم و کاهشی شدن روند بستری، تهران و بسیاری از شهرها از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند.

براساس آخرین آمار رنگ‌بندی کرونایی، ۵۷ شهرستان قرمز، ۲۳۸ شهرستان نارنجی، ۱۳۶ شهرستان زرد و ۱۷ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , شهر تهران ,

کدام شهرها در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند؟

بناب، تبریز، مراغه، مرند، ملکان و میانه در آذربایجان شرقی، ارومیه، اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، چالدران، چایپاره، خوی، سردشت، سلماس، شاهین دژ، شوط، ماکو، مهاباد، میاندوآب و نقده در آذربایجان غربی، قدس در تهران، بردسکن، خلیل آباد و درگز در خراسان رضوی، بندرماهشهر، شوش، شوشتر و هندیجان در خوزستان، زنجان در زنجان، جهرم و ممسنی فارس، بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سقز، سنندج، قروه، کامیاران و مریوان در کردستان، اسلام آباد غرب، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب، سنقر، کرمانشاه، گیلانغرب و هرسین در کرمانشاه، ساوه در مرکزی، بهار، رزن، کبودرآهنگ، نهاوند و همدان در همدان، شهرستان‌هایی هستند که هنوز در وضعیت قرمز قرار دارند.

نمودار زیر روندبستری به ازای هر ۱۰۰هزار نفر جمعیت را در کل کشور نشان می دهد؛ بر این اساس آمار بستری در کل کشور نزولی است.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , شهر تهران ,

اگرچه در یک ماه اخیر روند بستری به طور میانگین در کل کشورر نزولی بوده اما در برخی شهرستانها، از جمله کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی، وضعیت بیماران بستری مبتلا به کرونا دارای روند صعودی است. روند بستری در دو استان آذربایجان غربی و کردستان پس از یک دوره کوتاه کاهش، مجدداً افزایشی شده. همچنین شرایط در استان کرمانشاه نیز ناپایدار است.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , شهر تهران ,

البته باید توجه داشت که حتی کاهشی بودن روند بستری در یک استان به معنی کاهشی بودن روند در تک‌تک شهرهای آن نیست. ممکن است روند بستری در بعضی شهرها افزایشی باشد در حالی که مجموع بستری کل آن استان کاهشی است.

وضعیت کرونا در پایتخت

 پس از افزایش شدید تعداد مبتلایان به کرونا در تهران در مردادماه، تعداد مبتلایان کرونا که در بیمارستانهای پایتخت بستری می‌شوند در حال کاهش است.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , شهر تهران ,

هم اکنون مجموعاً ۶۹۰۰ بیمار کرونایی در استان تهران بستری هستند که قریب به ۱۷۰۰ نفر از انها در بخش های مراقبت ویژه تحت نظر هستند و آمارها، کاهش ۶ درصدی مرگ و میر را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.

آمار واکسیناسیون کرونا در ایران

تاکنون ۲۷ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۸۳۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۶۲۵ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۶۰ دوز رسیده است.

با تزریق این تعداد واکسن، میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در کشور به حدود ۳۰ درصد رسیده است و بالغ بر ۱۵ درصد از افراد نیز هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. نمودار زیردرصد پوشش واکسیناسیون تا ۵ روز پیش را نشان می‌دهد.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , شهر تهران ,

سن واکسیناسیون در شهرهای مختلف کشور

طبق اعلام وزارت بهداشت، سن ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا در تمام کشور ۵ سال کاهش یافت و هم‌اکنون تمامی افراد ۳۲ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۸ و قبل) در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir زمان و محل دریافت واکسن را بلافاصله خودشان انتخاب کنند، برای این کار، نیازی به داشتن پرونده بهداشت نیست.

همچنین افراد ۲۲ تا ۳۱ سال (متولدین ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۸)  که ساکن استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان و هرمزگان هستند و در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام کنند.

به‌دستور وزیر بهداشت، افراد ۱۸ سال به بالا ساکن استان‌های قم، کرمانشاه و همدان که در این استان‌ها دارای پرونده بهداشت هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه نوبت‌دهی salamat.gov.ir زمان و محل تزریق واکسن را انتخاب کنند. افراد فاقد پرونده بهداشت در این استان‌ها می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشت تشکیل پرونده دهند و چند ساعت بعد برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 1
    با ۲۰ فوتی چرا نارنجی ست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس