زندگی‌نامه داستانی آیت‌الله بروجردی منتشر شد

کتاب زندگی‌نامه داستانی سیدحسین طباطبایی بروجردی، به قلم آزاده جهان ‌احمدی از سوی انتشارات روایت فتح، چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، سیدحسین بروجردی از تأثیرگذارترین روحانیون معاصر شیعی است که دامنه فعالیت‌های علمی و سیاسی و اجتماعی او محدود به مرزهای ایران نماند. در دوران آیت‌الله بروجردی، حوزه علمیه قم گسترش و تعداد طلاب افزایش زیادی یافت. با حمایت‌های ایشان آثار حدیثی و فقهی متعددی احیاء و منتشر شد و مجموعه بزرگ جامع احادیث الشیعه تحت نظر او تدوین شد.

«آیت‌الله‌العظمی بروجردی» دوباره به میان کتاب‌ها آمد +‌ عکس

بروجردی به تقریب مذاهب اسلامی اهمیت می‌داد و در این راستا نماینده‌ای برای عضویت در دارالتقریب به مصر فرستاد. فتوای معروف محمود شلتوت برای به رسمیت شناخته شدن فقه شیعه نزد اهل سنت نتیجه فعالیت‌های آیت‌الله بروجردی بود.اعزام مبلغ به مناطق مختلف ایران و خارج کشور، ایجاد مراکز بزرگ علمی و مذهبی، ساخت مساجد و مدارس در ایران و کشورهای مختلف، درخواست برای گنجاندن درس تعلیمات دینی در دوره ابتدایی مدارس ایران و... از مهم‌ترین اقدامات دینی، سیاسی و اجتماعی او است.

آزاده جهان ‌احمدی در کتاب «زندگی‌نامه آیت‌الله‌العظمی سید حسین طباطبایی بروجردی» در یک روایت خطی در زمان و با نگاه دانای کل از ولادت او در خانه پدری کتاب را آغاز می‌کند و با نثری داستانی و درعین‌حال مستند، قدم به قدم‌ خواننده را همراه با سیدحسین به مراحل مختلف تحصیلی و خانوادگی او می‌برد.  

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «خدیجه خانم خیلی اهل محبت و همراهی با سید جوان بود با اینکه در شهر غریب بودند و کسی را نمی شناخت اما سعی می‌کرد اظهار دلتنگی نکند تا همسرش با فراغت بیشتری به درس و بحثش برسد حتی آن مدتی که سیدحسین شبها مخفیانه به کلاس درس اسفار جهانگیرخان قشقایی می رفت خدیجه خانم نمی خوابید؛ یکسره ذکر می‌گفت تا همسرش از کلاس درس برگردد. فلسفه خواندن در حوزه صورت خوشایندی نداشت و مواضع تندی نسبت به اهل فلسفه وجود داشت برای همین سیدحسین و چند نفر دیگر مخفیانه به حجره جهانگیرخان می‌رفتند و شرح اسفار را نزدش می خوانند و مباحثه می‌کردند.برای خدیجه جوان هم مبادا در پی این مخفی کاری ها اتفاق بدی برای همسر عزیزش رخ دهد نگرانی و حمایتهای خدیجه چیزی نبود تا از چشمان نافذ و قلب پاک سیدحسین مخفی بماند. او عمیقا قدردان همسر بود.»  

کتاب زندگی سیدحسین طباطبایی بروجردی در ۸۰ صفحه با شمارگان یک‌هزار و ۱۰۰ نسخه به بهای ۲۰ هزار تومان از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شده است.  از آزاده جهان احمدی، پیش از این کتاب «زندگی‌نامه سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی» از سوی نشر روایت فتح منتشر شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    خسته نباشید. هشتاد صفحه !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس