والیبال قهرمانی آسیا| پرواز از روی دیوار چین/ ایرانِ بی‌رحم فینالیست شد

تیم ملی والیبال کشورمان با عبور از سد چین به فینال رقابت های قهرمانی آسیا راه پیدا کرد.

به گزارش مشرق، مرحله نیمه‌نهایی بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا امروز (شنبه) به میزبانی ژاپن و در شهر چیبا پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران که با شکست تیم‌های کره‌جنوبی و چین‌تایپه به عنوان صدرنشین گروه F مرحله دوم، به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد، از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران و در سالن شماره یک مسابقات به مصاف چین رفت.

تیم ملی والیبال ایران در ست دوم این مسابقه ۲۵ بر ۱۷ مغلوب چین شد، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۷ به پیروزی رسید تا در نهایت ۳ بر یک فاتح این جدال حساس باشد.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، امیرحسین توخته، امین اسماعیل‌نژاد، میثم صالحی، علی‌اصغر مجرد و جواد کریمی در مناطق یک تا ۶ زمین استفاده کرد و محمدرضا حضرت‌پور نیز به عنوان لیبرو به میدان رفت.

بیشتر بخوانید:

تک‌تازی ایران در قاره‌کهن/ حضور بی‌دردسر شاگردان عطایی در نیمه‌نهایی

جدال دو تیم در حالی به سود ایران تمام شد که تیم چین با میانگین ۹ مسابقه ملی برای بازیکنان خود از تجربه بیشتری نسبت به تیم ایران (سه بازی) برخوردار بود. همچنین میانگین سنی تیم چین با ۲۴.۵ سال، نسبت به تیم ایران (۲۴ سال) بیشتر است.

تیم ملی والیبال ایران با شکست چین برای ششمین بار به دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا راه یافت.

ملی‌پوشان ایران در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ به مقام قهرمانی دست یافت و در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ نایب قهرمان قاره کهن آسیا شد. یک مدال برنز (۲۰۰۳) نیز در گنجینه افتخارات تیم ایران قرار دارد.

تیم‌های ژاپن و چین‌تایپه نیز در آخرین مسابقه مرحله نیمه‌نهایی به مصاف یکدیگر می‌روند تا تیم فاتح این میدان، حریف ایران در دیدار نهایی جام بیست‌ویکم شود.

همچنین در دو مسابقه این مرحله و در گروه تیم‌هایی که برای رتبه پنجم تا هشتم مسابقه می‌دهند، تیم‌های استرالیا و قطر موفق به شکست کره‌جنوبی و پاکستان شدند تا فردا در آخرین دیدار خود برای رتبه‌پنجمی به میدان بروند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • M IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    6 0
    ماشالا ب پسرای قشنگم منتظریم ک جام رو تو دستای میلاد ببینیم :)
  • جوجه تیغی بدنساز IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 19
    دو زار نمی ارزه. الهی تو فینال داغ به دلتون بشینه که تو المپیک داغ به دلمون نشوندید. الهی تمام اسپکا بخوره تو دماغاتون و ناکار بشید.
    • من IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      5 0
      عقده ای
    • رضا IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      5 0
      دارند تلاششون رو می کند چقدر قدر نشناسید
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      2 0
      :))))) داداش گلم یک نفس بکش چقدر عصبی هستی شما البته حق داری شلخته بازی می کنن ولی بازم نباید تو این موقع حساس این رو بگیم بالاخره ملی هست.
    • هموطن IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 0
      شگفتاااا شک دارم شما ایرانی باشید ، پیش مشاور برید حتما واقعا نیاز دارید
    • ایرانیم IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 0
      بی غیرت
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 15
    به عقیده من برای المپیک و مسابقات جهانی نیاز به مربیان بین المللی بزرگ در حد ولاسکو داریم.
    • محمد IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      11 1
      با کمال احترام عقیدتون اشتباه است چرا که بهروز عطایی با تیم ملی نوجوانان در سال ۲۰۱۷ و با تیم ملی جوانان در سال ۲۰۱۹ قهرمان شد.مگه بهتر از بهروز هم هست؟
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      2 3
      ولاسکو همچین مربی سرشناس و بین المللی نبود بعد از کار تو ایران و نتیجه چشمگیری که داشت تازه خواهان پیدا کرد و تیم ملی کشورش خواستارش شد و...
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 0
      پاسخ به 15:36 احتمالا اطلاع ندارید که ولاسکو قبل اینکه سرمربی تیم ملی ایران بشه سال ها سر مربی تیم ملی ایتالیا بوده و عصر طلایی والیبال ایتالیا را رقم زده و لقب معمار والیبال مدرن ایتالیا را گرفته. الان هم مشاور فدراسیون والیبال ایتالیاست. مسابقات المپیک و قهرمانی جهان مربی ای را می طلبه که بازی خوانی های این میادین بزرگ را به عنوان تجربه داشته باشه
  • رضا CH ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    این ژاپونیهای مارمولک حسابی از پوئن مهمانداری و همچنین نفوذشون در والیبال آسیا استفاده کردند و یک داور هنگ کنگی برای مسابقه ایران و چین گذاشتند (هنگ کنگ قسمتی از چینه ) این داور سه پوئن مسلم رو به چینیها تقدیم کرد . و برای بازی خودشون و تایوان یک داور چینی گذاشتند ؟؟؟؟ که تشنه خون تایوان به علت جدا شدنش از چین هستند .
  • سیاوش IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 4
    بنظرم مربی های ایرانی عقده ای هستن وبزرگ خود بین چرا بردیا سعادت محرم کردن جوان خوس اتیه با اخلاق و فنی چون میخوان بگن منم‌
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      3 0
      من نمفهمم چرا اکثر ایرانیا دوست دارن دقیقا درمورد هر موضوعی ک اطلاع ندارن نظر بدن و جالبه بقیه رم محکوم میکنن جناب مثلا محترم بردیا امکان حضور توی ایرانو نداشت چون ایران منطقه قرمزه و اگه میومد بعد از برگشت باید قرنطینه میشد ک اینجوری چند تا از بازیای باشگاهیشو از دست میداد بخاطر همینم باید ی راست بیاد ژاپن ک تمرینشو با بچه ها داشته باشه و بر مسابقات جوانان آماده شه
  • علی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    بلند قامتان درود بر شما همه از شما التماس دارند انتقام المپیک و دوره قبل را با پیروز قاطع بر ژاپن بگیرد طوری که تا قرنها از این شکست سنگین توسط شما ناراحتی ما برطرف باشد میدانیم هر موقع جوان و مردان ایرانی غریدند افتخار آفریدند مثل فوتبال ملبورن جام جهانی .اما هر موقع ریس یا مدیر نالایق سر پست آمد و تصور پوچ که باید مربی خارجی باشد خجل شدیم .چون الکنو منفورترین مربی در این دهه بر قلبمان ماند .ما دعایتان فقط هرگز مغرور هیچ موقع نباشید بزرگترین وقتی که شرم یار شدیم غرور آمد. ژاپن حتما باید با افتخار ببرید چنان که معرف قبلا کرد .از رفتم او من خجل هستم .علت مدیریت کسی که مدرک ششم ابتدایی گرفته مدرک دکترای داده‌اند.اف بر خائن شعارتان باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس