واکنش های منفی به لباس مردانه تیم ملی فوتبال بانوان/ تلفیق کج سلیقگی و بی توجهی به عرف جامعه

خرق عادت یکباره فدراسیون فوتبال جای تامل دارد و باید این سوال را از کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال پرسید نمونه های قبلی که بیشتر هم پوشش ورزشی داشتند چه ایرادی داشت که این ساختارشکنی صورت گرفت؟

سرویس ورزش مشرق - هنوز انتقادها و حواشی لباس کاروان المپیکی ایران از یادمان نرفته بود که رونمایی لباس تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان حواس ها و توجهات را به سمت خود جلب کرد.

تیم بانوان فوتبال هفته گذشته برای حضور در رقابت های مقدماتی قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ عازم تاشکند ازبکستان شد و لباس رسمی اعزام این تیم انتقاداتی را در پی داشت. در تصاویر منتشر شده از این اعزام، بانوان ملی پوش کت و شلوارهایی پوشیده اند که بیشتر مردانه بوده تا زنانه و برخلاف عرف فرهنگی و اجتماعی کشور است در حالی که تیمهای ملی بانوان کشورمان در رشته های مختلف، همواره با لباس هایی با قواعد مشخص در رویدادهای بین المللی و برون مرزی شرکت کرده اند که تشکیل یافته از یک عرف و شکل ملی و دینی بوده است و نهایت انتقادی که از آن می شده به رنگ یا نوع طراحی بوده نه ساختار کلی لباس!

بیشتر بخوانید:

واکنش منفی به لباس مردانه تیم ملی فوتبال بانوان/ تلفیق کج سلیقگی و بی توجهی به عرف جامعه

ساختارشکنی در فدراسیون فوتبال و تیم ملی بانوان/ غفلت یا اجرای پروژه قبح زدایی؟ +عکس

ساختارشکنی در فدراسیون فوتبال و تیم ملی بانوان/ غفلت یا اجرای پروژه قبح زدایی؟ +عکس

دیدن این پوشش و فرم برای بانوان چیزی جز شترگاوپلنگ نبوده و معلوم نیست این ترکیب با طراحی قبلی بوده یا سلیقه شخصی؟! تماشای گذرای تصاویر پوشش بانوان ملی پوش به خوبی غیرمتعارف و ناهمگون بودن ترکیب لباس ها را نمایان می کند.

این خرق عادت یکباره فدراسیون فوتبال جای تامل دارد و باید این سوال را از کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال پرسید که این طراحی و پوشش بر اساس کدام عرف و کدام شکل دینی انجام شده است؟ نمونه های قبلی که بیشتر هم پوشش ورزشی داشتند چه ایرادی داشت که این ساختار شکنی صورت گرفت؟

اینجاست که متولیان امر و مسئولان مربوطه باید بررسی کنند که آیا این طراحی و ساختارشکنی تعمدی بوده و آغاز یک اصلاحات در ورزش و فوتبال بانوان است یا نه؟ که حتی اگر عمدی هم در کار نبوده باشد باید با این اقدام برخورد لازم صورت بگیرد تا در آینده شاهد چنیم قبح زدایی ها و ناهنجاری هایی نباشیم.

* مصطفی خاطری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 137
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    35 35
    آقای رئیسی ... آقای سجادی ... آقایون علما ... آقایونو خانمهای انقلابیون ... ابدیت در پیش است
    • RO ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      25 40
      ببند دروازه غار رو. تو هم در همون راه ابدیتی.
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      27 11
      والله بعضی ها فک میکنن اینجا دروازه غارِ که میان توهین و عربده کشی و جاهلی صحبت میکنن، ببند اون دروازه غارو!!!! والله همه توان نوشتن کلمات اهانت آمیز رو دارن توانمند کسی یه که توان کنترل زبان و حرکاتشو داشته باشه،
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      13 13
      اگر وقار و متانت را در پوششان رعایت می کردند و از لباس و روسری یا مانتوی بلند استفاده می کردند ، می فهمیدند که چقدر در نزد خدا و رسولش ص عزیزتر بودند . با دیدن این لباس ها متوجه موضوعی شدم ، متاسفانه لباس کوتاه ، خانمها را کم وقارتر و کم اهمیت تر جلوه می دهد و بیشتر چشمها را به سمتشان می برد تا تحسین ها را ، از ما گفتن
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    85 74
    کجای این لباس ساختارشکنی هستش ؟؟ هم نوع پوشش لازم حفظ شده و هم نوع حجاب رعایت شده. بسیار هم خوشتیپ شدن.
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      38 57
      کاملا برخلاف موازین اسلامی-ایرانی-فرهنگی هستش استعفای فوری را خواستاریم
    • حامد IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      28 40
      شما کی باشین که عرف و موازین تعیین کنید ببند بابا
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      28 27
      لباس کاروان اعزامی باید مانتو بلند تا مچ پا، و یا بهتر از همه چادر مشکی باشه.
    • آزاده IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      17 20
      ‌خیلی هم ساختارشکنی هست!اون پیرهنی که زیر کت پوشیده اند فقط کمی زیر لگن میآید و از جلو هم خیلی کوتاه است،شلوار هم که اگر کمی تنگ تر بود خود ساپورت میشد!این طرز پوشش خود،عادی انگاری ساپورت وپیرهن کوتاهه!به عکس نشسته خانمها نگاه کنید!شلوار کاملا به بدن چسبیده و بدن نماست.پیامبر فرمود بود که زنان لباسهایی میپوشند که انگار برهنه اند ولی خودشون فکر میکنن لباس دارن!یکیش هم،همین ساپورته.
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      7 7
      اصل حرفتو در آخر نوشتی!!! خوش تیپ؟!!!!!!!!
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      18 3
      طرف خودش کم حجاب یا بی حجابه بعد بیاد چادر سر کنه توهین به حجاب نیست از نظر شما؟ اگه هر کدومشون از این حد مقیدتر بودن مطمئن باشین یا عکس نمیگرفتن یا چادر روی این پوشش میپوشیدن.
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      12 13
      نه تنها خوشتیپ نشدن برعکس حتی چهرشون مردانه هم شده! ضمنا لباس رسمی خانم‌ها در بسیاری از کشورها کت و دامن و تو مملکت ما مانتو شلوار با مغنعه است و کت و شلوار در همه جای دنیا فقط لباس رسمی آقایان می‌باشد و لا غیر
    • وطن پرست DE ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      8 2
      اون موقعی که نماینده ایران درسازمان ملل ساختار شکنی کردی و با لباس هفت رنگ رفت شماها کلی تشویق کردید. حالا اینم نوش جون کنید. بدبخت های کاسب ریش و چادر. نتیجه پوشش غیر رسمی دیپلمات ایرانی می شه پوشش هنجار شکن ورزشکارهاش. حالا خوبه همچین ورزشکار دهن سوزی هم نیستند.
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      0 1
      اصلاح طلبای شکست خورده انتخابات میخان دولت رئیسی را زیر سوال ببرند فریب لشکر کامنتی را نخورید
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    40 25
    بابا ول کن ، به چه چیزهایی گیر میدین!!
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      5 21
      پس به چی باید گیر داد؟ اینا مقدمه نابودی اسلام
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      0 3
      درسته شما ولی که به ولی و ولنگاری هل می دی
  • جاویدایران NL ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    21 19
    البته چندان هم بد نیست اما کمی زیادی بنظرم مردانه اومد! نظرمن اینه که مابایدحجاب رو به شکل مدرن و تازه تر هم عرضه کنیم تابتونیم دختران جامعه رو بیشتر جذب کنیم، ازنظرمن جذب حداکثری خیلی مهمه، من موضع خودم رو خیلی سربسته اینطور بیان میکنم که شخص من فقط از بی حجابی های سیاسی از جنس چیزی که مسیح علینژاد و مسیح علینژادها میخوان وتبلیغش میکنن بشدت مخالفم، خیلی از بی حجاب ها هستن که عاشق ایران و حامی حکومت هم هستن من اونهارو کاری ندارم و ازشون حمایت هم میکنم اما کسی که بی حجابی و شُل حجابی کنه تا بخواد بار سیاسی و هدف سیاسی خاصی رو به جامعه ودیگران منتقل کنه بشدت مخالفم این هستم و باید با همچین آدم هایی بشددددت برخورد کردچون این آدم ها خائن و وطن فروش میشن، البته برخوردبا اینهادرعین حال که باید محکم باشه اماجوری باید باشه که دشمنان نتونن سو استفاده کنن.
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      9 20
      احسنت به شما و تمام اونایی که حرف منطق حالیشونه. بدم میاد تا یه چیز پیش میاد طرف قبل از اینکه دلیل بنویسه نوای وا اسلاما سر میده . اسلام یعنی تسلیم . تسلیم همان عقلانیت پاکی که خدا به صورت فطری برای همه قرار داده.
    • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      2 3
      درود بر شما کاملا با شما موافقم .. عالی بود
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    40 20
    از عوامل طراحی لباس بانوان تیم ملی به دلیل طراحی زیبا و همچنین شرعی این لباس کاملا پوشیده تشکر می کنم جناب مشرق از غار بیا بیرون کجای این لباس غیر پوشیده است.
    • یوسف IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      13 5
      متأسفانه برداشتهای شخصی از دین باعث شده مه هنجارشکنی ها در جوامع اسلامی عادی جلوه کنه!!؟؟؟ حجابی که خدا در قرآنش به اون امر کرده با این لباس فاصله زیادی داره!!؟؟ امر خدارو بفهمیم و بهش عمل کنیم اینکه منو شما خوشمون بیاد یا نیاد چیز دیگه است!! باید ثابت کنیم بنده کی هستیم!؟؟ خدا، دلمون یا شیطان!!؟؟؟
    • صادق IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      1 3
      آقا یوسف دوست دارم بدانم دستورات خدا در ارتباط باحجاب چیه شما که درک درستی از مسائل دینی دارید و آیا پوشش چادر در قرآن کریم و احادیث آمده یا از تندروهای تاریخی ماست
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    10 18
    کاملا واضح است که ورزش بهانه ای برای نفوذ و شبیخون فرهنگی است. اما آقایان دبشان را به دو مدال خوش کرده اند. حتی مقامات مرد به تماشای مسابقات ورزشی بانوان می رروند بی هیچ حیا و خجالتی
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    19 9
    واقعا خجالت آوره فلان کشور دور افتاد برای حفظ هویتش که تازه کسی خبر نداره از بس کوچیک هست و دور لباس ملی خودش رو تو المپیک می پوشه همه دست می زنن وای ببین چقدر جالب حالا ما بعد از 7000 تمدن غنی با دین اسلام که کاملترین هست این شده طراحی لباس پیگیری کنید بعید نیست دار و دسته سرویس های اطلاعاتی دشمن که دنبال سند 2030 و ساختن مسیح علینژاد تو این هم دست داشته باشن اینا یک هدف دارن بی هویت کردن تمدن های اصلی جهان وقتی اونا نباشن آمریکا 400 ساله ادعای تمدن می کنه یا صهیونیست های آواره بی هویت.
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      83 7
      بعضی از نظردهندگان فرمودن که لباس چه ایرادی داره، یا پوشیده هستن، یا یه نفر لباس همسر اردوغان و لباس زنان مالزی رو پیشنهاد داده، ما ایرانی هستیم از قبل از اسلام هم زنان ایران پوشیده بودن و در شان زن ایرانی چنین لباسی ست؟ زنان مالزی و اردوغان و... خوب مردان اسکاتلند و... لباسشون دامن هست بنظر شما چطوره در بازیهای بعدی مردان ورزشکار از این نوع دامن ها بپوشن!!!! چرا بایست دیگران برا ما الگو باشن، بارها رهبر معظم انقلاب از حجاب و پوشش ورزشکاران ایران در مسابقات تعریف و تمجید کردن چرا همون ها رو الگو قرار نمی دهیم، اگه قرار به تنوع و زیبایی باشه لباسهای محلی زیبای کردی، لری، قاسم آبادی گیلان و دیگر اقوام و استانها. کت و شلوار لباس رسمی مردان هست حالا منورالفکر شدیم و میگیم چه ایرادی داره خانمها هم بپوشن، خوب منبعد آقایان هم دامن و دیگر لباسهای مخصوص بانوان رو بپوشن. اگرچه در دوره ظهور حضرت صاحب الزمان هستیم و از نشانه های این دوره مردان خودشان را به شکل زنان و بلعکس هست، به این روایت توجه فرمایید: پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم می فرمایند: در آن زمان به لباس هایشان فخر کرده و مردم هرچند که لباس پوشیده اند؛ ولی در زمره ی برهنگانند(یعنی لباس های آنان، پوشاننده ی بدن آنان از نامحرمان نیست) منبع:نوائب الدهور، ج۱، ص ۲۶۶. همه در پناه خدا باشیم از شر فتنه های آخرالزمان
    • RO ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      16.8 دوست عزیز، اینکه گمان میکنید الان آخرالزمان به معنای مصداقی اون زمان موعوده کار رو خراب میکنید. میدونستید در دوره حکومت سربداران خراسان تاکید موکد میشد ظهور نزدیکه؟؟؟ ؟ و هر جمعه اسب سفیدی رو میفرستادن دروازه شهر به استقبال. ایضا در دوره جنگهای جهانی هم دوباره این گفتمان به شدت اوج گرفت و هر بار خیل عظیمی رو به ناباوران اضافه کرده. الوقاتون الکاذبون. اما با بخشی از کلام شما موافقم. شما بدونین تا تمام مدلهای حکومتی بشر غیر معصوم امتحان نشه موعود فرا نمی رسه. اما اینکه ایا ما مجازیم هر عملی رو با خطوط کتب قدیم به مقایسه بگذاریم و بعد بگیم این کار حرامه و کذا و کذا خودش مشکل عقلی و مهمتر شرعی داره. اگر قبلا مکتب بود. الان زنان و دختران به دبستان و دبیرستان میرن. این تفاوتهای رفتاری در عصر صدر اسلام و بعدها به خصوص در زمان حضرت امام جعفر صادق علیه السلام هم مشهوده. در مراکز علمی ایشان طلاب خانم هم تحصیل علوم میکردن. در مورد لباس همسر اردوغان باید بگم بسیار پوشیده است. خوب خوبه. شما طرح ایرانی میخواین بدین؟؟؟ بسم الله. بفرمایید. این گوی و این میدان.
    • 16:08 هستم IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      8 1
      جناب 18:21 شما در متن نوشته زمانی مشخص شده مشاهده فرمودین؟ نوشته دوره ظهور، دوره نیازمند طی مراحل و فراهم شدن مقدماتی ست تا اتفاق مدنظر رخ بده، مثلا میگن دوره درمان و... دوره باید طی بشه تا نتیجه مطلوب حاصل بشه، حال دوره چیه به روایات مراجعه بفرما و نشانه های دوره آخرالزمان را مطالعه بفرما، یکیش برافراشته شدن پرچمهای سیاه و... ،بعد از الوقاتون الکاذبون خودتان وقت ظهور تعیین میکنین؟ اونم اینکه تا تمامی مدلهای حکومت بشری امتحان بشه!!! اولا به چه استنادی چنین مطلبی را نوشتید، آیا مدلهای حکومت بشری حدی هم داره بقین نه، هرکس میتواند ادعای مدلی حکومت داشته باشه چون همه ماها بشریم پس نستجیربالله ظهور امام محقق نمیشه، اون مطالبت هم در خصوص خطوط کتب قدیم و... یعنی چه من متوجه نشدم چه ارتباطی با بحث داره یا حضور بانوان در مدارس قدیم و الان جدید و... کسی منکر تغییر قوانین و احکام ثانویه شده؟ شما چنین مطالبی رو متوجه شدین؟ از افتخارات فقه شیعه پویا بودن اونه، در همین دوران معاصر، (دوره، دوران )زمانی مرجع عالیقدری حکم به حرام بودن تنباکو دادن، آیا الانم کسی حکم موصوف را جاری و ساری میدونه؟ در مورد لباس همسر اردوغان نظر شماست که پوشیده ست از نظر من نه، تا نظر شرع چه باشه؟ آیا معصومین علیه السلام نیز چنین پوششی برا بانوان خود می پسندن؟ بعید میدانم. و اما اندکی بدون تعصب مطلب رو میخوندی میتوانستی لباسهای محلی پیشنهاد شده رو ببینی، همانطور که در المپیک اخیر بسیاری از کشورها با لباس محلی و ملی خودشون در مراسم رژه رفتن، چه اشکالی داره پوشش متنوع اقوام ایران در این مراسمات استفاده بشه. بسم الله بفرما این لباس های قاسم آبادی گیلان، لباس شیرزنان کرد، لباس محلی بانوان محترم لر و بختیاری و.... اینم میدان های بین المللی. در انتها سعی کن در مطالب و یا سخنانت از هتاکی و بددهنی و توهین بپرهیزی اینم هم حکم قانونی داره و هم حکم شرعی. پشت کیبرد همه توان نوشتن مشکل عقلی و... رو دارن. ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      38 1
      ۱۶:۰۸ التماس میکنم منفی نده!!!1111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      37 0
      ۱۶:۰۸ مرد حساب سر افغانستان که داری باهام نمی جنگی !!!!!!!!!! یه چیز گفتی یه چیز شنیدی !!! من باید حرفم مثبت تموم شه ! مثبت ! مثبت مثبت مثبت
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      4 0
      جدی میگم من 16:08 نیستم، دیگه منفی هم نمیدم فقط بگو وی پی انت برا کجاست. مُردم از خنده نامرد
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      2 0
      19.45 . ممنون از وقتی که صرف کردین و مطالب خوبی که به اشتراک یگذارین. اما در مورد انواع حکومتهای ناقص بشری باید خدمتتون عرض کنم استناد زیاده قطعا انواع ظلمها اتفاق میفته . حکومت پشت حکومت . مدل کاپیتالیسم. کمونیسم و تمام ایسم هایی که انسان محور نیست . استناد عقلی است و اما به این منبع مراجعه کنید بحارالانوار /کافی/ملاحم/و نشانه های از دولت موعود
    • 16:08 هستم IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      4 0
      18:21 و 21:52 عزیز سلام درستش همینه که اینجا نظرات مطرح و به بحث گذاشته بشه تا نتیجه آن روشنگری در بیاد و از همدیگه یه چیزی بیاموزیم و چقدر خوبه بدون شناخت نسبت به دیگران از موضع توهین و تهمت دوری کنیم، آرزوی موفقیت و سلامتی برایتان دارم و امااااااااااااااین چکاری بود که با 21:03 سر نظر 18:21 آوردین؟!!!! اینهمه مثبت ومنفی از کجا اومده نظرات دیگرو خوندم خدایی از شدت خنده اشکام جاری شده بود و نفسم در نمی اومد، خیلی خوب نوشتی. همیشه شاد باشی که ما رو خندوندی.
  • رضا IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    35 44
    اقا ول کنید تو رو قران
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      22 41
      بس کنید بابا شما هم با این افکار مسخره طرف زیر چادر هزار غلط داره میکنه خم به ابرو کسی نمیاد حالا تا یکی یکم پوشش معمولی میپوشه خیلیها به واق واق کردن می افتن برو برادر مغزت مریضه اول خودتو درمان کن بعد هم افکار دختر مملکتتو تا خودش پوشش مناسب ( نه حتمن چادر ) بپوشه
  • دیدگا IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 23
    بی صاحابه دیگه !!
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    11 9
    مشرق کاسه داغ تر از اش
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 7
    من ماندم چرا همش میگن ای خدا بسه دیه چقه کرونا چقه سیل چقه زلزله چقه .....بابا بسه دیه یکم به خودتان بیایید این چه وضعشه چرا اینقدر بی حیایی و بی بند و باری زیاد شده ...زنان که دیگر عریان شدن مرد ها هم هوس باز بخداوندی خدا یکم به کارامون فکر کنیم به رفتارامون...صبره خدا هم حدی داره ... چرا فکر میکنید اینا عذاب نیست عذاب فقط بارش سنگ از آسمان و سنگ شدن آدما نیست این ها هم عذاب است چقدر دله امام زمان مون را به درد و رنج بیاریم مگه ما کی هستیم که اینجور با این کارامون جلوی ظهور آقا رو داریم میگیریم کدوم از ماها دلمون میخاد آقا بیاد ای خدا ..... دلمان خوش است محرم و صفر هست و گریه میکنیم و عزاداری میکنیم و تازه بعضی جاها هم میگیم کاش ما اون زمان بودیم به کمک امام حسین می رفتیم بخدا هیچکدوممون نمیرفتیم میدونید چرا؟؟؟ چون الان هم یه امام داریم یه امام تنها و غریب که هیچکدوممون یادش نیستیم واسه ظهورش قدم بر نمی داریم امر به معروف نمیکنیم بی حیا شدیم بی غیرت شدیم .و صد ها کار دیگر که هر کدوم موجب اشک و غصه امام زمان خودمون شده بخدا امام زمان هم مثل امام حسین آنهاست کیست که یاری‌اش کند ....آقا جان ببخش ما را که همش با کارامون دل شما را می شکنیم.....😞😞😞😞اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 3
    دیگه ظاهرا خواستن هی خودشونو زشت و زشت تر کنن. ! اوج شلختگی.
  • محمد IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    28 4
    لا اقل کت و شلوار زنانه طراحی میکردید این چیه دیگه چه رنگ زشتی هم داره واقعا چه کسی به جای مردم ایران نظر میده چرا یک کلام از مردم نمیپرسن چقدر این طراحان این کت و شلوار بد سلیقه ان پاک آبروی ایران و ایرانی را میبرن اگر بلد نیستید طراحی کنید لااقل با دو تا طراح درست و حسابی مشورت کنید ملت ایران که آبروشو از سر راه نیاورده که شما اینجوری به باد میدید .بحث حجاب نست چون حجابشون رعایت میشه ولی بحث طراحی زیبا هست اینا نمایندگان ایران هستند باید لباس شیک و رنگ خوب بپوشن مگه کشور ایران چی کم داره از یه سری کشورهای میکروسکوپی واقعا شرم اوره این کسانیکه اینطوری آبروی ایرانیها را میبرن باید محاکمه بشن
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      6 1
      حرف محمد منطقی هست !
  • منصور IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    28 13
    دمشون گرم شما هم لطفا انقد لغت اختراع نکن ساختار شکنی اونی بود که مردم سرشون توو زباله دونی خم شد نه اینها باز هم میگم دمشون گرم. دوست داشتن هنوزم دارم میگم دمشون گرم
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    54 22
    اصلا قضیه دینی نیست. قبح زدایییییییییییییییییییییییییییییییی؟ از چی؟ از زشت و بدترکیب بودن ؟ همه چیز رو دینی نکنید. شکل دینی چیه الان ؟ چادر مناسب فوتبال ؟ لباس اینها مثل رپرهاست. ما کت و شلوار زنانه هم داریم. کت زنانه دامن کوتاه متصل به کمر داره که گاه همسر اردوغان میپوشه . زنان مالزی هم می پوشن. این شلوار چسب و کت بیقواره مخصوص رپرها ! قیافه درپیتی به گروه داده !!!!
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      4 19
      آره با همین افکار تجدد است که لباس ها آب بردین و زنان را در دید نامحرمان قرار دادین چرا این را نمی گویی به چه حقی زنان باید ملا عام ورزش کنند و افراد نامحرم او را ببینند؟ برای مسابقه؟ مسابقه بخورد تو سرتون
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 0
      یجوری نوشتی آدم نمیدونه مثبت بده یا منفی!
    • RO ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      8 2
      14.44. بخوره تو سر خودت بی تربیت بد دهن. من با خود فوتبال و این اسراف بازیها شدید مخالفم. نادون!! میگم لباس اینها تحریک کننده نیست. پس چرند ننویس. عجب نادونهایی پیدا میشن.
    • RO ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      7 3
      14.44. خیلیییی بد فکر هستی.
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 0
      برای ما با اخلاق هم شدن!!!
  • میشناسیم IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 8
    الآن دولت اون روحانی ِ... بود وامصیبتا سرداده بودید و چه چیزهایی‌ رو که بهم ربط نمیدادید. خوراک یک ماه حمله و تخریب رسانه‌ای به دولت بیعرزه لاتدبیرلاامید براتون جور شده بود. این اتفاق الان دردولت آقای رئیسی اتفاق افتاده، تهه واکنش و مطالبه‌گری‌تون همینه؟! (البته که انتقاد اینشکلی خوبه، بدون شلوغ‌کاری و تخریبِ چیزهای دیگه، منتهی.. چه عرض کنم خودتون در جریانید إن‌شاءالله)
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 6
      خیلی هم لباسهای خوبی هستند و دولت رئیسی هم درست عمل کرده این مساله را نمی توانید جنجال کنید علیه دولت انقلابی آقای رئیسی
  • سید مجتبی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    9 4
    با سلام و خسته نباشید ،دوستان اگر مستحضر باشید ورزشکاران متابلیسم بالا و سوخت و ساز زیادی دارن،بندگان خدا در لباس های خیلی پوشیده اذیت میشدند،بد هم نیست پوشیده است،اما چه بهتر که کت و شلوار نبود شبیه مردان
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 4
    چقدر زشتن ، لباسارو نميگم
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    10 7
    ساختار شکنی نیست . طالبانی رفتار نکنید . مردم حقوق انسانی دارند . با مغر کوچ خود و جیب گشاد خود مردم را اذیت نکنید و بازی ندهید
  • مانا IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    21 13
    الحمدلله که همه چیز حل شده و مشکلی نیست بجز لباس بانوان فوتبالیست
  • جواد IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    8 1
    پوشیده است حالا برای خارج استفاده می شود ، حساس نشو
  • جواد IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    5 2
    پوشیده است حالا برای خارج استفاده می شود ، حساس نشو
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    14 29
    اجرای بی سر و صدای سند ۲۰۳۰
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      15 5
      اولا سند 2030 رو به انگلیسی بخون و بعد حرف بزن . من مخالف بودم و تشکر کردم از حذف سند چون توهین به شعور و تواناییهای ایرانیها در تصمیم گیری بود. اما عمده بخشهای سند بر اموزش فقرزدایی تکیه داره. اینطور مثل طوطی که حرف میزنی ادم دلش میخواد چنان بزنه تو سرت که له و لَوَرده بشی. گاف و شین رو بهم نباف. مشکل لباس اینها مغز معیوب طراح هست.
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      4 10
      مشکل اینا مغز معیوب طراح نیست.شماهایی هستید که دو کلمه انگلیسی یاد گرفتید و ادای روشنفکرارو در میارید.اون مغز غربزده ای مثل تو که این طراحی رو تایید کرده و اجازه دوختش رو داده هم مثل شما فقط ادای با سوادا رو در آورده.با زدن سر این و اون نمیتونی واقعیت رو عوض کنی
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      9 3
      ۱۷:۰۴ ببین من چهار زبان بلدم نه دو تا. بعدشم ادم نادون رو خوب تشخیص میدم همونایی که ادای دین رو در میارن و داعش و هزار فرقه تشکیل میدن. پس ببند لطفا.
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      3 1
      عزیزم من چینی، روسی انگلیسی و عربی بلدم. حالا شرق زده ام یا غرب زده؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خخخخ
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      4 0
      17:04 کاش بجای این چهار تا زبون که ادعای دونستنشو داشتی زبان معرفت یاد میگرفتی.هممون فهمیدیم شما زبانت خوبه و متن انگلیسی سند رو خوندید اما چیزی که شما عمرا متوجه بشی دستهای پشت پرده ایه که دنبال بی آبرو کردن ملت ایران هستن یک روز با طراحی لباس نامتعارف که خوراک رسانه های غربی میشه نمونش همین قضیه طراحی لباس کاروان المپیک .این قصه ادامه داره خواهیم دید .در ضمن یاد گرفتن زبان خارجی که فقط حافظه رو پرکنه و تاثیری تو افزایش سطح معرفت و شناخت مسایل روز نداشته باشه فقط به درد محیط دانشگاه میخوره که این خود دلیل بر نادانیه محضه
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      2 0
      19:47 شما خود شیفته تشریف دارید
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 0
      19:47 اتفاقا یه عده ای هم ادعا داشتن زبون دنیا رو فقط اونا بلدن اتفاقا انگلیسی هم فول بودن و به طور کاملا اتفاقی از نظر اونا بقیه نادون بودن و این شد که مملکت رو داشتن به پرتگاه میکشیدن.خدا رو شکر که آدمایی مثل بنده که فقط زبون مادری رو بلدن نذاشتن به خواستشون برسن
  • FR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    8 4
    باید قبل از دوختن و پوشیدن و دعوت خبرنگاران جلوشون گرفته شه نه اینکه بزنن کوزه رو بشکونن بعد بزنیم توی سرمون که وای کوزه رو شکستن
  • محسن IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    32 11
    لباسها پوشیده بودند مگر اینکه شما بخای دنبال چیزی بگردی
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 12
    غفلت یکبار، دوبار ، و حداکثر ۳ بار است این حرکت قبح شکنی برنامه ریزی شده است، دولت رئیسی تا بیشتر از تفاله های نفوذی دولت بنفش ضربه نخورده زودتر فکری بکند
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 25
    حالا مگه لباس ورزشی آنها اسلامی بوده؟!!!!!!! چرا آن را نمی گوی؟ چرا بی دلیل ورزش کردن در مقابل دوربین ها را نمی‌گویی؟ آیا اسلام واقعی این است؟
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      9 3
      اسلام واقعی تازه بر شما وحی شده ؟ دستور امده ورزش بانوان حرامه؟ آخه جلبک مغزِ داعشی چرا چرند میگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کی داعش منقرض میشه ؟ کسی که با این عکس خشن تحریک بشه استثنای خلقت بشری است!
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      12 2
      ببین یا برو جذب طالبان شو یا احمد مسعود. ایران جای تو نیست.
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      2 2
      ۱۴:۴۵ - دورشو و برو افغانستان و هر سیاه چاله دیگه.
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      3 7
      به جای حرف مفت ببین نظر چی گفته گفته ورزش در مقابل دیدگان همه نه خود ورزش کردن
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 3
      چاپ بشه ! شماره ۱۹:۰۸ - مفت حرف ، حرف تو هست. ورزش داریم تا ورزش . تو تیم قایقرانی رو ببینی که نشتن و پارو میزنن تحریک میشی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وجدانا جواب بده. بعد کی از جمهوری اسلامی ورزش بانوان پخش شده ؟ این یارو مگه تو افغانستان تو دولن اشرف غنی از تلویزیون دیده باشه !!!!!!!!!!!!!!! پس دور ورت نداره.
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 1
      ورزش کردن حالا هر نوع ورزشی در دید نامحرمان خلاف توصیه دین است و لطفا هم کلاه شرعی برای خودتان نسازید
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 12
    ما از کجا به کجا رسیدیم حالا طراحش یه غلطی کرده شما زنها مگه صاحب ندارید این جور لباسها را می پوشید
    • پرویز DE ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      9 4
      مثلا تو صاحب زنت هستی !!!!؟ خدای من ببی در قرن بیست و یکم بداد کشور و مردم ما برس ، این طرز فکر یک مرد ایرانی مثلا مسلمانه ، لابد همسرت را اسداله صدا میکنی و باید پنج قدم پشت تو راه بیاد ، بدبختی اینه این طرز فکر ابلهانه و غیر انسانی رو یک اسلامی به آخرش اضافه میکنید و باعث میشید که ایرانی ها در ساختن جک های مستهجن و توهین آمیز مذهبی مقام اول را در جهان داشته باشند ، موفق باشی حاجی ، هرچه بیشتر تند روی کنی به راحت شدن جامعه از شر این نوع دین بیشتر کمک میکنی
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    11 0
    خیلی هم لباسشون خوبه ،در مقابل اونی که توی جامعه زنها میپوشند این خیلی هم پوشیده و هم زیباست
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    9 1
    ولله خیلی هم قشنگه به شما چه مربوط که در مورد پوشش دیگران نظر میدین؟ خودشون پوشیدن و دوست داشتن. اینجا همه چی زوریه؟؟
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 1
    این جل و جمبل چیه اینا پوشیدن رپرهام عارشون میشه اینارو بپوشن ااااه دولت و وزیر عوض کردیم که شاهد آلودگیهای بصری نباشیم
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    لباسشون‌عالیه
  • حق IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    10 2
    حالا خدا رو شکر که دل مشغولیات ایران زیاده وگرنه دوباره رضا پونزها تو جامعه زیاد میشدن و میفتادن به جان زنان و دختران مردم تا پونز فروکنند تو پیشانیشون. این لباس اغواگر نیست به هیچ وجه. فقط زشته . بدترکیب و قناس هست. و هیچ هویتی طراحی نداره.
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 2
      اون رضا نییست مجید جان، اکبر هست اکبرگنجی که از ریاکاران و دوروهای به اصطلاح اطلاحطلب هست که دهه 70 و 80 با رفتارهای افراطی و عجیبش کلی از دختران رو از اسلام زده کرد بعد هم روی واقعی خودشو نشون داد و الان هم داره برعلیه اسلام و جمهوری اسلامی در شبکه های خارجی فعالیت میکنه
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    چیکار دارین به لباس اینا. کت و دامن که نمیتونن بپوشن کت و شلوار پوشیدن حجابشونم که رعایت کردن ولشون کنید بابا
  • شاهمراد جکسون IQ ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    5 4
    ای داد.از هم اسلام به خطر افتاد
  • saeed IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    6 1
    خیلیم عالی هستو قشنگ چرا تحقیر میکنید بانوان جامعه رو باید چادر باشه سرشون؟افکارتونو مثبت کنید
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 2
    نفوذ فمینیسم تا کجا پیش رفته لباس به کنار حتی رفتارشون هم انگار مردانه است
  • طالبان مهربون RO ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    7 11
    همشون رو رجم و سنگسار کنید.
    • BE ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      0 0
      با شلاقی از پر قو عزیز دلم ، بجای سنگ هم از نقل و نبات استفاده شود بهتر است ، استغفرالله ربی و اتوب الیه
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    8 0
    اینکه بعضی ازحضرات با دیدن خرمرده هم تحریک میشن مشکل خودشونه وگرنه این لباس پوشیده است
  • صداقت IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 4
    باید با مسئولین خاطی برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران باشد این ها نماینده جمهوری اسلامی ایران هستند
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 2
    هردم ازاین باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد
  • حسینی IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 2
    اینها که این قدر دوست دارند شبیه مردان باشند نامه تغییر جنسیت به آنها بدهند
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 7
    ای داد و بیداد از آخرالزمان و ماهایی که در مورد حکم واضح و دقیق ه خدا و قرآن نظر شخصی میدیم و همش میگیم به نظر من،از دید ه من و ...،اتفاقا فقط بحث بحث ه قیامت و حجاب و 1400 سال قبل هست،یعنی چی که همه چیز رو دینی نکنید مگه این دنیا غیر از دین و امتحان ه دینداری چیزی داره؟چرا میگی افکارمون مال 1400سال قبل و تندروئه؟همین نظریه هایه شخصی و تشخیصهایه خودمونه که یواش یواش دینمون از دست میره و مرگ با عاقبت به شر میاد سراغمون و تمام....،در مورد هر چیزی ملاک رو خدا و دین قرار بدیم و خودمون رو صاحب نظر ندونیم،تنها راه نجات همینه حالا خودتون میدونید و محکوم کردن ه ماها به تند روی و خشک ه مقدسی،ماها بهشت و جهنم رو دیدیم و همه ی حرفایه خدا رو بعینه باور داریم نمیتونیم بگیم این واقعیات وجود نداره وقتی با چشم دیدیم،خدا همه ی ما رو نجات بده
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      3 4
      یه یه چیزی داریم به اسم "خود درماندگی اموخته شده" که شهید مطهری به شدت باهاش مبارزه میکرد. الان خود تو سنبل همین تنبلییییییییییییییییییییییییییییییی مفت خورییییییییییییییییییییییییییی اموخته شده هستی . عوض آه کشیدن اقدام کن. ازین کلمات رو منم می تونم بنویسم . انذار و تبشیر به این مدل بازی های بچگانه تو با کلمات نیست. میزان هوش تو از پاراگرافتی که نوشتی در حد 95/97 ارزیابی میشه نه بیشتر. با این منطق بچه خودت رو هم در اینده نمی تونی مجاب کنی چه برسه به مردم. یه گدایی رو میشناختم به جان همه دعا میکرد فقط وای به حال اون کسی که پول بهش نمیداد . اونوقت شروع میکرد به نفرین کردن. لب کلام اینکه حال دعا و نفرین اون گدا علی السویه بوده و هست. شما هم برو مطالعه کن . برو منطق کلامیت رو قوی کن. اه و وایلا و نفرین بازی معضلی رو درمان نمی کنه.
  • حامد IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    گاهی انسان چیزی می بیند که باور نمی کند. معرفی سجادی به عنوان وزیر ورزش و وزیر روحانی به عنوان رئیس انرژی اتمی تعجب انگیز بود. البته همین ابتدا وزیر ورزش خود را نشان داد و رئیس انرژی اتمی نیز به زودی خود را نشان خواهد داد
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 0
      آبرین آبرین دنبال نشانه ها باش. نشانه شناسی و کج مج شناسی ! به جاهای باریکتری هم میرسی
  • فری IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 2
    خاک تو سرتون که این لباسم ساختار شکن میدونین..جمع کنید بندو بساطتونو خداوکیلی شما برید با طالبان زندگی کنید خوش میگذره بهتون
  • DE ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    حالا خیلی هم سخت نگیرید.
  • مرصاد IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 2
    لطافت زنانه ؛ با این فرم لباس ، زیر سئوال رفته ! ضمنا لباسی که جلب نظر کنه ، حجاب اسلامی نیست ، مثل همین لباس مردانه ، برای زنان ! حداقل اگه رنگ روشنی داشت ، قضیه فرق میکرد !!
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    اونی که ما رو به اقدام کردن راهنمایی کردی و مطالعه کردن و سخن ه حق رو با گیر دادن به نوع ه تایپ کردن بر نمیتابی و جلویه حرف خدا جبهه میگیری،از کجا میدونی من اقدام نمیکنم و بچه ی خودم رو نمیتونم متقاهد کنم؟آیا تو این صفحه کار دیگه ای میشه کرد؟دروغ میگم اگه میگم در برابر فرمان خدا اجتهاد نکنید؟چرا منو مفت خور و تنبل نامیدی؟دلیل انطباق بی ربط ه منو با فرموده شهید مطهری در چی دیدی؟من فقط در شما حسادت دیدم برادر یا خواهر
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 0
      این ه ه ه چیه قضیش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا اینطوری تایپ میکنی ؟تو املای درست رو برو یاد بگیر بعد از دین حرف بزن. مطالعه بده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بعدشم اوصيکم و نفسي بتقوي الله. هردو باید بریم مطالعه کنیم !!!! عوض آه و ناله !
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 0
      20.43. حالا شما هم نمیخواد نازک نارنجی باشی. ناراحت نباش. منظورم از مفت خوری و تنبلی و قصور اینه که نباید تا چیزی پیش میاد به جای یه پاراگراف حرف منطقی، راحت آماده بنویسیم «وااااای بر شما خاطیان و روسیاهان که جهنم صدایتان می کنااااد» . باید توجیه هم کنارش باشه. دینداری سطح نمیخواد عمق میخواد و مطالعه. اونطور دینی، دین ترسوهاست. قبول نداری؟؟ دین تجار داریم. دین ترسوها داریم. دین واقعی داریم.
  • DE ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    یعنی این لباس مردانه بی ریخت خیلی تحریک آمیز است ؟؟؟؟ یک ضرب المثل خارجی می گوید بعضی ها مدام در بشقاب سوپ بدنبال پشه می گردند برای نق زدن .. بابا دست از سر دختران بدبخت بردارید ..
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    واقعا جای بسی تاسف دارد که رسانه ها به جای مشکلات اساسی کشور دنبال این چیزا هستن عزیز من این مشکل دیگه درست نمیشه فکر این رو خیلی وقت پیش باید میکردن اصلا پوشش برای هر کس جنبه ی شخصی دارد از بس تو سیاست اشتباه گرفتار شدیم که وضعیت حجابم اینجا کشید اصلا حجاب اجباری از اول معنایی نداشت اسم مون مسلمانه ولی فقط حجاب رو ازش بلدیم ای کاش تو خیلی چیزا اسلام رو رعایت میکردیم
  • RO ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 1
    بنده هیچ لختی توی این تصاویر نمی بینم. خداییش لباسشون مشکلی نداره
    • مطهری BE ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      0 0
      خوب نگاه نکردی
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 1
    متاسفم برایتون که علی رغم داشتن دستگاه های تبلیغاتی عریض و طویل از گشتهای ارشاد و حوزه های علمیه و امر به معروف و نهی از منکر گرفته تا اعزام صدها مبلغ و برنامه های تلویزیونی مذهبی و صرف هزینه های گزاف و... نتونستید اینا را به اسلام دعوت و حجاب و نماز درست و حسابی بهشون یاد بدید. از این قرار می توان گفت که سند ۲۰۳۰ در این سالها اثرش را به خوبی نشان داده. خودتون دیگه مقصرید و وضعیت را به جایی رساندید که اگر یه مبلغ یا مامور گشت ارشاد در این جامعه به فلانی تذکر حجاب و.. بدهد اکثر دخترا ۱۰۰ درصد خلاف تذاکرات اینا عمل می کنن
  • حسن حقیقی IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 7
    مگه تو زمین فوتبال با چادر یا مانتو بازی میکردند حالا به کت شلوار گیر دادید مگه اینا تو ایران قشنکتر از این پوشش دارند ترا خدا بس این این اراجیف و حرفهای خاله زنکی را
  • رضا IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    وای که چقدر شماها عقب افتاده اید
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    بله برادر منم خودم از همه گرفتارتر و خاطی ترم اگه ه میذارم آخر حرفام در مدرک لیسانس 20سال قبلم در دانشگاه گیلان خدشه ای نیست فقط برا اینه که کسایی اگه خوندن براشون سخت تر و در حد و اندازه سواد شما نیستن راحت بخونن،فرمایشتون در مورد مطالعه رو کاملا موافقم و توصیه میکنم کتاب قلب سلیم از شهید دستغیب و معراج السعاده از ملا احمد نراقی و گناهان کبیره رو همه ی ما بخونیم تا از رذایل اخلاقی نجات پیدا کنیم چون در دوران دانشگاه با خوندن و عمل به این کتابها مکاشفاتی برام بوجود اومد که میگم بهشت و جهنم رو دیدم و چشم بسته میگم هر چی خدا گفته و پیامبر و ائمه به یقین حق و حقیقت و ما حق نداریم از خودمون نظر بدیم چون عاقبت بر شر میشیم البته این حرفا در این دوران بوی تحجر میده ولی جز این برای من هیچ چیزی تو این دنیا وجود نداره،ممنونم که منو به تقوا سفارش کردید و ایراداتی که به ذهنتون رسید بهم تذکر دادید
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 0
      تندرست باشید. شما ببخشید جسارت و تندی منو. کتابهایی رو که گفتین از بهترینهاست. یا علی .
  • مطالعه IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 2
    من میخوام یه چیز بگم که کسی تو کامنتها بهش اشاره نکرده. مشکل این لباسهای میدونین چیه ؟ امیدوارم تو پاسخگویی کمک کنه. این مدل لباسها اندروژنوس هست: به انگلیسی : Androgynous fashion/ wardrobe عمدا زنها , مردها چیزی بینابینی میپوشن که ویزگی هر دو رو داره . تا از مرز بندی جنسیتی "زن یا مرد" خارج بشن. من این نوع اقدام رو هم اتفاقا مصداق طراحی نرم / جنگ نرم میدونم. با دیدن این نوع طراحی اتفاقا هم مردها و هم زنهای عادی احساس طبیعی بدی بهشون دست میده. مثل همین لباسها. ولی متاسفانه داره با هدف خاص تو اروپا و امریکا باب میشه. خواهشا مشرق عزیز راجع به همین مدلهای آندروژنوس که هدفشون القای "حذف هویت جنسی مشخص" هست مطلب بگذاره.
  • وطن پرست DE ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    جدا؟ اینجاست که باید بگیم جوووون. وقتی که داشتید زنونه مردونه می کردید حواستون نبود که اینجا می رسیم. شما هم جاهلان همدست این هنجارشکنی هستید. وقتی فصل زمستان و پاییز دنبال حق اضافی برای خبرنگارها هستید دقیقا همون موقع خانوم علینژاد داره برنامه ریزه بهار و تابستون رو می کنه.
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 1
    اینا خودشون برای خودشون مردی هستن.!!!فکر نکنم به شوهر هم نیاز داشته باشن.!!بالاخره تفاوتی بین زن و مرد بودنشان دیده نمی شه.بجای این هم نطق علیه این بندگان خدا برید سراغ بانی اصلی وقاحت که فدراسیون فوتبال هستش.خودمونی بگم مدیر شهوت باز نمی تونه برای کشوری که این همه خون برای اسلام داده خدمت کنه.همچین مدیرانی به درد کشورهای هوس باز حاشیه خلیج فارس می خورن نه مملکت امام حسینی ما
  • کوروش IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    5 0
    مشکل لباس چیه ؟ کاملا پوشیده هستش. مشکل مغز و افکار بیمار شماست که میخواین قوانین عصر شتر را تو عصر موتور پیاده کنید . حالا بشین چرندیاتی از قبیل جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و.. ببافین تهاجم فرهنگی ۱۴۰۰ بما شد تهاجم زمانی رخ داد که لباسهای محلی زیبا را کنار گذاشتند و چادر سیاه سر مردم کردند ، جامعه هم به قانون جبری واکنش و مقاومت نشون میده و این میشه وضعیت امروز ما
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 0
    این خانم‌ها برای من هیچ جذابیتی ندارن
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 5
    شما هنوزم میخواین تو عصر حجر زندگی کننین بابا جمع کنید این مسخره بازی هارو یکم به دور و برتون نگاه کنید ما داریم تو قرن 21 زندگی می‌کنیم نه 1400 سال پیش
  • ایرانی IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 0
    خیلی پوشش عالی بود احسن برای اولین بار
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    با همین فرمون تا 2030. علم‌الهدی چیزی نمیگه؟!
  • احسان IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    امثال اشخاصی که میگن استعفای فوری....، مثل روز روشن هستش که افرادی هستن امثال گروهک مجاهدین و وابستگان به سیستم اسرائیل که حتی از پیشرفت در نوع و طراحیِ پوشش بسیار مناسب و البته شیک دختران ایران، ناراحت شدند و ایران و ظواهر آن را همچون ۳۰سال گذشته می‌خواهند تا در جوامع بین المللی همواره نظام و مردم ایران را جهان سومی و متحجر نشان دهند تاکه اسلام و در نهایت شیعه را تخریب کنند...!!
  • محمد IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 2
    واقعا با این طرز فکر تا سی ساله دیگه جهان سومی میمونیم.بدبختها آنقدر از دنیا عقب هستند که وقتی دختران ورزشکار ما مثل انسانهای با شخصیت لباس میپوشن این عقب افتادهای فرهنگی واجتماعی به این نوع لباس ایراد میگیرن .بدبختا برین افتخار کنین که این شیرزنان به دنیا نشان میدن که همه جا نمیشه مثل سوسک حاظر شد.دست آن ‌کسی که این نوع لباس آبرومندانه را برای این عزیزان تهیه کرد درد نکنه.بلاخره یکبار هم که شده ورزشکاران ما سوژه خنده دنیا نشدن.مردم نگذارید همه چیز را به شما تحمیل کنند حمایت کنید نه مثل بعضی عقب ماندها همه چیز دنیا را بد بدانید.اروزی موفقیت برای ورزشکاران خوش تیپ وشیک پوش ایران زمین.
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 0
    ظاهرأ پوشیدست ولی کوتاهه مدلش هم زنونه نیست!بی سلیقگی شده.
  • به تو چه IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 1
    چقدر بی ریختن
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 0
    بسیار هم زیبا و رسمی و ورزشی
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 1
    اصل حضور بانوان مسلمان در چنین ورزش هایی و در معرض دید نامحرمان و کفار قرار گرفتن اشتباه هست، حالا لباس بماند!
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    فقط خانما باید خودشون رو بپوشونن اصلا این لباس چه عیبی داره ملت نون ندادن بخورن خجالت بکشین
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    عالی .بچه ها موفق باشین
  • محمد IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    چه مشکلی دارن!!! جاییشون بیرونه!!! یعنی این مسئولین شوتن.... این همه مشکلات و بدبختی، بعد اینا گیر دادن به چهارتا ورزشکار بدبخت که دارن میرن مدال بیارن و برا مملکتشون افتخار آفرینی کنن به خدا طالبان از شما الگو مبگیرن
  • روزبه کیانی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    ساختار کجا رو شکسته؟؟؟شما یا سرتون خیلی زیر برفه یا تو ایران زندگی نمی کنید!!!برو تو خیابون تا با ساختار و عرف و هنجارهای پوشش بانوان آشنا بشی. خودفریبی سودی نداره.پوشش جامعه ی بانوان ایران شاید از غرب عریان تر نباشد اما قطعاً جلف تر است.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    بابا ول کنید آدرس کارخانه شأن بدید از آنها بخرند تا صدایشان خاموش شود و اینقدر ایراد نکیرند8759
  • حمیدرضا IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    چرا تو‌گونی نمیپیچین آخه این دارم التحریکا خو گربه ماده هم ببینن دست خودشون ک‌نی اختیار ندارن از خودشون اشتباه ی کرموزوم تو‌ دی آن ای اوناس ک‌ شبیه انسان شدن اما عقلو اختیار از خود ندارن فقط شباهت ظاهریه اگر انسان باشن پس سادیسم دارن و مریضن درمان باید بشن با این لباس ک‌بیشتر مردونس تحریک میشن قبح داره براشون البته نشر نمیشه این نظر چون قبح اول خودتون کشف کردین
  • محمد DE ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 1
    به جای پرداختن به لباس زنان یه وضع اقتصادی و از این قبیل مسائل وارد شوید لطفا حجاب خانم ها دردی از ما دوا نمی کند
  • هیچکس IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 3
    بابا خفه شید ترو خدا یعنی کل مملکت ما فقط مشکل این کت و شلوار بی ریخت این فلک زده هاست که همش وا اسلاما راه انداختید کورید فساد و رانت وربای بانکی و نون خوردن بزور مردم
  • رمضون IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    من نمی دونم چرا مردم این‌قدر فضول هستند... آخه اون کسی که طراحی و مسؤل این کاره بوده حتما بهتر از من و شما می‌فهمه...بدبختی ما همش بخاطر همین چیزهاست که تو همه کار دخالت میکنیم
  • محمد IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 5
    با سلام دوستانی که در مورد پوشش بانوان ایرانی نظر میدهید و اسلام و قران رو قاضی قرار میدهید هیچکدامتان قران را نمیدانید یا فقط رو خوانی میکنید لطفا بروید قران را با معنی بخوانید و بفهمید آنگاه متوجه میشود جامعه ما خیلی مشکلات فراوانتری دارد که باید مردم در مورد آنها نظر و یا اعتراض کنند خواهشا صحبت های بنده رو توهین تلقی نکنید سپاس
  • محمدرضا IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 2
    اين لباس هیچ مشکلی ندارد شما ها فقط بلدید به همه چی گیر بدید به این لباس پوشیده میگید نامتعارف بس اونایی که تو خیابون راه میرن و بدنشون معلومه اونا چی هستن۸
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    یکبار هم که لباس شیک پوشیدن شما گیر میدید - هنجارشکنی یعنی خوردن حق بقیه یعنی بی قانونی یعنی ظلم - چرا همه چیو شما تو لباس پوشیدن خلاصه میکنید و مشکلات بزرگ جامعه رو ازش حرف نمی زنید؟؟ اون نماینده ای که میگه این ساختارشکنی هست چرا از تورم و مشکلات مسکن و اشتغال و هزار تا چیز دیگه حرف نمیزنه و بیانیه نمیده؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس