اميرعبداللهيان نمایه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر خارجه بلاروس در حاشیه نشست شانگهای در دوشنبه، بر رفع مشکلات دانشجویان ایرانی در این کشور و همچنین برگزاری هر چه سریع‌تر نشست کمیسیون مشترک تأکید کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه رایزنی‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه نشست سران اعضای شانگهای، با «ولادیمیر ماکی» وزیر خارجه بلاروس دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن اعلام علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط همه جانبه با بلاروس، برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور را در کوتاه‌ترین زمان پیش رو خواستار شد.

*  تأکید بر رفع مشکلات دانشجویان ایرانی در بلاروس

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به برخی مشکلات دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در بلاروس، خواستار رفع فوری این موضوعات شده و پیگیری این مشکلات مورد تأکید طرفین قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

توضیح امیرعبداللهیان درباره عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای

وزیر امور خارجه کشورمان، سیاست تحریم و تهدید را جزو سیاست‌های شکست خورده، ولی دائمی آمریکا خواند و تأکید کرد: سیاست تحریم آمریکا، ادامه سیاست یکجانبه گرایی این کشور بوده که از نظر جمهوری اسلامی ایران مردود و غیرقابل پذیرش است.

«ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با همتای ایرانی خود، آمادگی کشورش برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک را اعلام و بر علاقه‌مندی بلاروس برای توسعه روابط با ایران تأکید کرد.

بیشتر بخوانید:

تبریک وزرای خارجه پرتغال و اتیوپی به امیرعبداللهیان

وی ضمن تقدیر از مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر سیاست یکجانبه گری و تحریم‌های آمریکا، یکجانبه گرایی را محکوم به شکست خواند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه همچنین طی دیروز و امروز (پنجشنبه و جمعه) ۲۵ و ۲۶ شهریور ماه با وزرای خارجه چین، هند، پاکستان و روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. وی همچنین در نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، چین و پاکستان درباره اوضاع افغانستان شرکت کرد. قرار است بیانیه این نشست چهارجانبه امروز منتشر شود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای پاکستانی خود در دوشنبه بر ضرورت همفکری ایران و پاکستان در خصوص چگونگی بازیابی ثبات و صلح پایدار در افغانستان تأکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس