کد خبر 1272996
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۶| برنت ۷۵ دلار و ۵۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۷۵ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گزارش مشرق، در حالی که پس از دو طوفان پیاپی هفته های اخیر بخشی از تولید نفت تولیدی آمریکا در خلیج مکزیک در حال بازگشت به مدار است قیمت نفت روز جمعه کاهش داشت، اما هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت رشد هفتگی حدودا ۴ درصدی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت جهانی نفت

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۷۵ دلار و ۵۰ سنت رسید و بخش عمده رشد قیمت ۲۱ سنتی جلسه قبلی را خنثی کرد. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم پس از عدم تغییر عمده در روز پنجشنبه، امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۷۲ دلار و ۴۳ سنت رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا در این باره گفت: «در حالی که تولید نفت فراساحلی آمریکا که در نتیجه طوفان آیدا کاهش یافته بود به کندی در حال افزایش است و در حالی که وضعیت در بخش های بزرگی از آسیا هنوز به وضعیت عادی بازنگشته است و برخی کشورها همچنان درگیر گسترش سویه دلتا هستند، قیمت نفت امروز اندکی کاهش داشته است.»

اما با توجه به اینکه ترمیم خسارات ناشی از طوفان آیدا و طوفان هفته گذشته نیکولاس کندتر از حد انتظار پیش می رود قیمت هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت رشد هفتگی حدودا ۴ درصدی قرار دارد.

مویا افزود: «به رغم وضعیت ضعیف کلی حاکم بر بازار کالاهای خام که ناشی از تقویت دلار بوده است، قیمت نفت یک هفته خود را پشت سر گذاشته است.»

روز جمعه ارزش دلار به بالاترین رقم یک هفته گذشته رسید و سبب گرانتر شدن نفت و سایر کالاهای ارزش گذاری شده به دلار برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

با وجود گذشت دو و نیم هفته از طوفان آیدا، تا روز پنجشنبه حدود ۲۸ درصد تولید نفت آمریکا در منطقه خلیج مکزیک همچنان مختلف بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس