والیبال قهرمانی آسیا| تک‌تازی ایران در قاره‌کهن/ حضور بی‌دردسر شاگردان عطایی در نیمه‌نهایی

تیم ملی والیبال کشورمان با غلبه بر چین‌تایپه علاوه بر صدرنشینی در گروه F، به عنوان تنها تیم بدون شکست رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

به گزارش مشرق، بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا امروز (جمعه) با هشت دیدار دومین روز مرحله دوم به میزبانی ژاپن و در شهر چیبا پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران که روز گذشته در نخستین بازی این مرحله موفق به شکست ۳ بر صفر کره‌جنوبی شده بود، امروز و در سومین مسابقه سالن شماره یک از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران به مصاف چین‌تاپیه رفت.

پیش از این، صعود دو تیم ایران و چین‌تایپه به مرحله نیمه‌نهایی و جمع چهار تیم برتر قطعی شده بود و این مسابقه جدال مدعیان برای صدرنشینی در گروه F بود که ملی‌پوشان ایران با شکست حریف در صدر گروه قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

کره‌جنوبی هم مقابل والیبال ایران تسلیم شد

تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه با اقتدار و در سه ست متوالی با امتیازهای ۲۵ بر ۱۰، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۱ چین‌تاپیه را شکست داد تا حریف تیم دوم گروه E در مرحله نیمه‌نهایی شود.

ملی‌پوشان والیبال ایران در دیدارهای قبلی خود در این رقابت‌ها موفق به شکست ۳ بر صفر تیم‌های هنگ‌کنگ، تایلند، پاکستان و چین‌تایپه شده بودند تا با پنج برد متوالی و بدون واگذاری نتیجه حتی یک ست، به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند و تنها تیم بدون شکست رقابت‌ها باشند.

بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، صابر کاظمی، امیرحسین توخته، میثم صالحی، جواد کریمی و علی‌اصغر مجرد در مناطق یک تا ۶ زمین استفاده کرد و محمدرضا حضرت‌پور نیز به عنوان لیبرو به میدان رفت.

در دیگر مسابقه گروه ایران (گروه F) تیم‌های پاکستان و کره‌جنوبی به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان رحمان محمدی‌راد ۳ بر صفر به پیروزی رسیدند تا پاکستان در رتبه سوم این گروه قرار گیرد.

در دیگر مسابقه این مرحله و از گروه E، امروز تیم‌های قطر و چین به مصاف هم رفتند و چینی‌ها ۳ بر ۲ قطر را شکست دادند تا صعودشان به جمع چهار تیم برتر قطعی شود.

به این ترتیب تا کنون حضور تیم‌های ایران، چین‌تایپه و چین در مرحله نیمه‌نهایی قطعی شده است و آخرین سهمیه پس از دیدار دو تیم استرالیا و ژاپن مشخص خواهد شد، ضمن اینکه قطر هم احتمال صعود دارد  و نتیجه بازی استرالیا و ژاپن تعیین کننده خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا CH ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    11 0
    بچه ها مچکریم دمتون گرم و همچنین مربی ایرانی اقای بهروز عطایی که به همه بچه ها بازی می‌ده به موقع تعویض می‌کنه و خیلی به موقع تایم اوت می‌گیره و مثل مربیان خارجی قبلی نمیره روی اعصاب …….دمتون گرم
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      0 3
      چهارتا تیم دره پیتی بردند خیلی خوشحالی نداره
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      3 0
      ۲۳:۵۱ کره جنوبی هم بینشون بود پس دهنتو ببند
  • احمد سعیدی IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    4 0
    ژاپنی‌ها با برنامه ریزی و حساب کتاب به چین باختند تا به تیم ما نخورند و چین را که یکی از تیم‌های آماده این دوره از مسابقات هست به جان ما انداختند تا با خیال راحت به مصاف به چین تایپه بروند و تیم چین را به جان ما انداختند.
  • آریانا IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    1 0
    بچه ها دمتون گرم واقعا خسته نباشید از آقای عطایی هم کمال تشکر روداریم گل کاشتید
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    2 1
    همه تیمها با تیم دومشون اومدن
  • رضا CH ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    این ژاپونیهای مارمولک حسابی از پوئن مهمانداری و همچنین نفوذشون در والیبال آسیا استفاده کردند و یک داور هنگ کنگی برای مسابقه ایران و چین گذاشتند (هنگ کنگ قسمتی از چینه ) این داور سه پوئن مسلم رو به چینیها تقدیم کرد . و برای بازی خودشون و تایوان یک داور چینی گذاشتند ؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس