کد خبر 1272941
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
واکسن نمایه واکسن کودکان واکسن نوجوانان واکسیناسیون

وزیر بهداشت از آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان از دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون تالار قرآن همدان، اظهار داشت: مردم، دانشجویان و داوطلبان، مشارک بسیار گسترده‌ای در واکسیناسیون عمومی علیه کرونا دارند و هیچ کجای دنیا، چنین پتانسیلی وجود ندارد و اگر واکسیناسیون می‌خواست فقط  توسط دولت انجام شود، هیچ گاه به چنین رکوردی در دنیا دست نمی‌یافتیم. 

بیشتر بخوانید:

واکسن ایرانی سوژه یکی از معتبرترین مجلات علمی دنیا

وی افزود: امیدواریم که هفته آینده، میزان تزریق واکسن کرونا در ایران از ۱۰ میلیون دُز فراتر رود که افتخار بسیار بزرگی است. تا تیرماه در کل کشور ۵ میلیون دُز واکسن کرونا تزریق شده بود اما امروز از ۴۰ میلیون دُز فراتر رفتیم و با سرعتی که پیش می‌رویم، انتظار داریم که جلوی عوارض بعدی و مرگ و میر بیماران کووید۱۹ را بگیریم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به مسئولان استانی همدان گفته‌ام که با افزایش مراکز واکسیناسیون، امیدواریم محدودیت سنی برای تزریق واکسن کرونا در همدان را برداریم تا به سرعت و در عرض یک هفته تا ۱۰ روز، کل جمعیت هدف این استان را واکسینه کنیم. 

عین اللهی افزود: بسته به شرایط هر استان، سرعت و مراکز واکسیناسیون محدودیت‌های سنی را بر می‌داریم و هر کجا که واکسن بیشتری تزریق شود، واکسن‌های بیشتری به آنجا اختصاص می‌دهیم. 

وزیر بهداشت گفت: امروز توانستیم رکورد تزریق هفتگی واکسن کرونا در جهان را به نام ایران ثبت کنیم و از ابتدای این هفته تا امروز، ۷.۹ میلیون دُز واکسن کرونا در ایران تزریق شده که رکورد قبلی با ۶ میلیون دُز در هفته، مربوط به آلمان بود و آمار تزریق واکسن در ایران تا فردا به حدود ۹ میلیون دُز در هفته جاری می‌رسد که ناشی از حمایت‌ها و مشارکت های مردمی در واکسیناسیون است.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا تمام اساتید دانشگاه‌ها را واکسینه کرده‌ایم و واکسیناسیون دانشجویان نیز آغاز شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی از اواسط مهرماه بازگشایی می‌شوند اما در مورد سایر دانشگاه‌ها، وزارت علوم تصمیم گیری می‌کند. بازگشایی مدارس نیازمند واکسینه کردن دانش‌آموزان است. واکسیناسیون دانش‌آموزان را از دو هفته آینده آغاز می‌کنیم. 

وزیر بهداشت گفت: در قالب قرنطینه هوشمند، حضور افراد در تجمعات و استفاده از برخی خدمات از جمله حمل و نقل عمومی باید با کارت واکسن باشد تا به دیگران، آسیبی وارد نشود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حقگو IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    1 0
    نه به واکسن اجباری ! وقتی کرونا باعث تلفات جانی در کودکان نمی شود و وقتی که واکسیناسیون تاثیری در جلوگیری از انتقال ویروس ندارد چه دلیلی برای این کار هست !؟ وقتی سویه های جدید دارای مقاوت هستند و واکسن هم تاثیری ندارد و هر سه ماه واکسن کردن چه تاثیری دارد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس