کد خبر 1272938
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
آخرین جزئیات از نحوه تدریس و آموزش در سال تحصیلی جدید/ "شاد" در مهر ۱۴۰۰ چه تغییراتی دارد؟

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در نسخه جدید شاد، اتاق گفت‌وگوی صوتی ایجاد شده است، آخرین جزئیات درباره تغییرات شاد و بستر آموزش را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و با توجه به اینکه در مهر ماه عمده آموزش‌ها با تمرکز بر فضای مجازی انجام خواهد شد و طبق گفته‌های سرپرست وزارت آموزش و پرورش،" ۷۰ درصد دانش‌آموزان مهر را با شاد آغاز خواهند کرد و از آبان شاهد بازگشایی حضوری تدریجی مدارس خواهیم بود"  تامین زیرساخت‌های آموزش مجازی یکی از مسائل کلیدی است.

در ۱.۵ سال گذشته، شبکه شاد به عنوان بستر اصلی آموزش مجازی دانش‌آموزان با مشکلاتی هم همراه بود.

بیشتر بخوانید:

استفاده از "شاد" امسال هم برای همراه اولی‌ها رایگان است

ضعف زیرساختی شبکه شاد، کند بودن سرعت، تعاملی نبودن آن و... از مهمترین چالش‌هایی بود که در مدت اخیر مدارس با آن مواجه بودند اما برای سال تحصیلی جدید چه تغییراتی در زیر ساخت‌های شبکه شاد انجام خواهد شد؟

طبق گفته‌های سرپرست وزارت آموزش و پرورش، با همراهی وزارت ارتباطات در سال تحصیلی جدید نیز استفاده از شبکه شاد برای دانش آموزان و معلمان همراه با هزینه رایگان است همچنین قرار است نسخه جدید شاد با امکاناتی بیشتر رونمایی شود.

دسترسی نداشتن حدود ۳.۵ میلیون دانش‌آموز به موبایل و تبلت برای بهره‌مندی از آموزش‌های مجازی چالش مهم دیگری است که احتمالا در سال تحصیلی جدید تکرار خواهد شد و همین موضوع نگرانی از بابت ترک یا بازماندگی از تحصیل جمعیت از دانش‌آموزان را جدی‌تر می‌کند.

ارائه وام برای تهیه تجهیزات آموزش مجازی

موضوع توسعه آموزش و پرورش مجازی در در جلسه نخست شورای عالی فضای مجازی دولت سیزدهم نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که سامانه شاد ذیل وزارت آموزش و پرورش مسئول ارائه آموزش عمومی رایگان باشد همچنین سازمان برنامه و بودجه در قانون بودجه سنواتی ردیف مشخصی به منظور توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش مجازی در نظر گرفته و برای معلمان و دانش آموزان کمتر برخوردار، کمک مالی و تسهیلات ارزان قیمت بانکی جهت تامین تجهیزات در نظر بگیرد.

محمد حبیبی؛ مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره حل مشکلات شبکه شاد برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: نظرات تمام حوزه‌ها و سطوح مختلف برای بهتر برگزار شدن کلاس‌های درس در شاد دریافت شده است و در چند بعد اقداماتی را انجام دادیم،  نخست بعد دسترسی است  بسیاری از دانش‌آموزان مشکل دسترسی به آموزش مجازی دارند، سامانه هدایت طراحی شده است تا دانش‌آموزانی را که به شبکه شاد دسترسی ندارند شناسایی و به آنها کمک کنیم.

بیشتر بخوانید:

قانون اجازه رایگان نبودن شاد را می‌دهد؟

وی افزود: سامانه هدایت در اختیار مدیران مدارس است و دانش‌آموزان نیازمند حمایت بیشتر جهت استفاده از شبکه شاد را شناسایی کرده و اطلاعاتشان را در این سامانه ثبت می‌کنند، آموزش و پرورش با استفاده از نهادهای حمایتی، امکانات آموزشی و تجهیزات را در اختیار این گروه از دانش‌آموزان قرار می‌دهد. هدف این است از آمار ۳۰ درصدی دانش‌آموزانی که به ابزار آموزش مجازی دسترسی ندارند تا حدممکن بکاهیم، سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار تبلت بین دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف کشور توزیع شد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: اطلس آموزشی با هدف مشخص شدن وضعیت آموزشی تمام دانش‌آموزان کشور تهیه شده است، در برخی مناطق کلاس‌های درس حضوری تشکیل می‌شود و آموزش حضوری بستگی به شرایط مناطق دارد، در این اطلس مشخص می‌شود که دانش‌آموزان به چه شیوه‌ای آموزش می‌بینند و اگر آموزش مجازی است از چه بستری استفاده می‌کنند، با این اقدام بر نحوه آموزش نظارت کامل خواهیم داشت. 

آموزش استفاده از نسخه جدید شاد

حبیبی با اشاره به آماده شدن نسخه جدید شاد متذکر شد: هر چقدر آموزش کافی درباره استفاده از ظرفیت‌های شبکه شاد داشته باشیم،  کیفیت آموزش بالاتر خواهد بود بنابراین دوره آموزشی به منظور آشنایی با قابلیت‌های جدید شاد برای معلمان تدوین شده است که به صورت مجازی برگزار خواهد شد، سایت راهبران شاد را ایجاد کردیم و هدف این است، فرهنگیان و کارکنانی که به شاد مسلط‌تر هستند به عنوان راهبر شاد برای آموزش و رفع اشکال سایر معلمان به ما کمک کنند و بیش از دو هزار نفر که تخصص فنی خوب و نگرش آموزش الکترونیک قابل قبولی دارند، عضو راهبران شاد هستند.

تولید محتوا برای شبکه شاد 

وی درباره تولید محتوای آموزشی مطرح کرد: معاونت‌های آموزشی در تولید محتوا فعال شده‌اند و قطب‌های آموزشی در کشور شکل گرفته است که برای ابتدایی ۶ قطب ومتوسطه ۱۷ قطب در کشور فعال شده‌اند و وظیفه طراحی الگوهای تدریس استاندارد را برعهده دارند، این محتوا بر روی شاد قرار می‌گیرد و معلمان می‌توانند به عنوان محتوای رسمی از آن برای آموزش به دانش آموزان استفاده کنند. سازمان پژوهش امسال رمزینه‌هایی را بر روی کتب درسی طراحی کرده است که با استفاده از بارکد، دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند به صورت آنلاین به محتواهای کمک درسی دسترسی داشته باشند و همه اینها فعالیت‌هایی  در راستای تقویت شاد است.

حبیبی درباره اینکه نسخه جدید شاد چه ویژگی‌هایی دارد، بیان کرد: درباره سرویس‌های جدیدی که به شاد اضافه می‌شود، سعی کردیم سرویس‌های موجود را آسیب شناسی کنیم و کیفیت را بالا ببریم، اقدام دوم این است که چند سرویس پرکاربرد طراحی شده و قرار است به شاد اضافه شود از جمله سرویس آزمون‌ساز بسیارقوی که برای امتحانات آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد و سرویس دیگر اتاق گفتگوی صوتی است، سال گذشته سرویس‌هایی مانند تماس تصویری و تماس صوتی دو سویه را برای تعامل داشتیم اما در نسخه جدید شاد این امکان فراهم است که معلم بتواند با تعدادی از دانش‌آموزان به صورت همزمان گفت‌وگو داشته باشد، دانش‌آموزان مختلف همزمان نظر بدهند و تقریبا حالت تعامل داشته باشد تا بیشتر کلاس درس واقعی در فضای مجازی شبیه‌سازی شود.

وی درباره سرعت پایین اینترنت که باعث قطع شاد و اخلال در کلاس درس می‌شود، مطرح کرد: سرعت پایین به عوامل مختلف بستگی دارد، سال گذشته سعی کردیم زیرساخت‌های شاد را تا جایی که ممکن است افزایش دهیم، اوایل مشکلات شبکه شاد زیاد بود اما از دی ماه به بعد کیفیت ارائه خدمات افزایش یافت.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شاد مشکلاتی داشت و به مرور زمان سعی شد زیرساخت‌ها و سرورها افزایش یاید، بررسی‌ها نشان می‌دهد برای امسال در استفاده از شاد افزایش جمعیت خواهیم داشت بنابراین سعی کردیم زیرساخت‌های شاد درطول تابستان افزایش پیدا کند و اگر احساس شود در طول سال تحصیلی به افزایش زیرساخت نیاز است، اقدام خواهد شد.

حبیبی در پایان درباره دسترسی به نسخه جدید شاد مطرح کرد:  تصمیم این است نسخه جدیدی نصب نشود و از آپدیت نسخه قبلی استفاده کنیم، قسمت پشتیبانی بر روی شبکه شاد نیز درج شده است و در صورت مشکل می‌توانند با آن تماس بگیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 100
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    24 5
    عالی شاد دراین روزای مجازی ولی بعضی وقتا هنگ میکنه و دیر پیاما میره...
    • اداره کل آموزش و پرورش IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      3 4
      با سلام و عرض خسته نباشید خدمت همه اولیا و فرزندان عزیز کشورمان ایران لطفا از حضوری شدن مدارس اسرار نفرمایید، در همچین شرایطی هر چقدر مدارس غیر حضوری باشد به نفع خودتان است و جز این نیست! خواهشا با توجه به شرایط عمومی سلامتی مردم عزیزمان کمی قوه ادراک و تحلیل خود و بچه هایمان را بالا برده و رای مثبت در غیر حضوری بودن سازمان ها را تثبیت کنیم تا به حول قوه الهی به زودی این بحران را پشت سر بگذاریم. باتشکر #همه_باهم_با_رعایت_پروتکل_های_بهداشتی_کرونا_را_شکست_میدهیم...
    • مهبد IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 0
      کااااااملا با این نظره بالایی موافق هستمممم
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    13 5
    نسخه 3 شاد بدرد نمیخوره نسخه 25 رو بیارید
    • سودابه IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      4 0
      کاملا درسته منم با ‌‌شما موافقم
    • مهبد IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      3 0
      سلام میخواستم بگم منم کشته مرده ی مجازی نیستم بقول شما اولا امتحانات ما که آخره سال حضوریه بعدشم شما نگران نباش اینقدر معلم های ما سخت میگیرن که نمیتونی تو۲۰دیقه کله امتحانات تقلب کنی چه بسا ویدیو کال باشه بعدم نگران نباش من روزانه بیشتر از ۵ساعت به بالا پارک یا مجالس یا فروشگاه یا هرچی که فکر میکنید نیستیم والا .بچه بخواد بخونه میخونه چه تو خونه چه بیرون حالا طرف میخواد بره مدرسه رفیق بازی یا مدرسه بقله خونشه یا کلا۹سالشه اصلا درکه کاملی از بیماری کرونا نداره و خب بچس میگه میرم هر روز با دوستام بازی و معلمه گلمونم میبینم .خلاصه می‌خوام بگم لطفاً به فکره سلامتی خودتون و خانوادتون و تمامیه دوستو آشناهاتون باشه و کور کورانه تصمیم نگیرید معلم تو حضوری همچین معجزه نمیکنه شاید معلم های شما میکنه ماله ما نمیکنن.و اینکه از طرفه همه قضاوت نکنین یکی مثله من از طریق کرونا فامیلشو از دست داده داغ داره یا دوستش میگیره و استرس داره بهترین دوستش زنده میمونه یا نه:(می‌دونه کرونا بچه بازی نیست برای همینم خودشو جر نمیده حضوری شه.یکیم مدرسه بقیه خونه و دوست رفیقاشم پره تو مدرسه کرونا هم الحمدالله دور از جونش نگرفته فک میکنم تا الان نگرفته دیگه نمیگیره یا واکسن بزنه ضد کرونا میشه.مثله اون بنده خدایی که تو صفه باجه می‌گفت چرا اینقدر شلوغه و صفو رعایت کنید کروناعه ولی خودش ماسک نداشت!:)))لطفاً یک مراقب خودتونو عزیزانتون باشین و دو از طرفه همه قضاوت نکنین و هرچی دهنتون نیاد به بقیه بار نکنید3>هرکس شرایطی داره انسانم آرزوست.... من خودم با آنلاین موافقم خیلی سخت تره ولی عوضش همگی سلامتیمونو داریم .اگرم با حضوری موافقی و چمیدونم میخوای بهم فروش بدی! شما به خودت زحمت نده ریپلای بزنی چون برام مهم نیست😊😁
  • مرضیه IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    40 17
    نظرمان این است که آبان ماه که هیچی اصلا کسی امسال بچه هاش ومدرسه نمیفرسته خودتون رو خسته نکنید شما هرچقدر که نگران جیب تون هستین ماهم نگران سلامتی بچه هامون هستیم
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      45 22
      تو از طرف خودت حرف بزن ما میریم مدرسه تو هم نمیتونی جلومونو بگیری با این پیامات
    • . IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      22 7
      تو نمیخوای مدرسه بری دلیل نمیشه ما نخواهیم بریم من خیلی مشتاقم دوباره مدرسه حضوری شه میدونم اگر همین روند ادامه پیدا کنه دیگ اصلا لارم نیس همین کلاس مجازی هم برم چ فایده فقط نتمم حروم میشه بعدشم اصلا انگیزه ندارم چرا وقتی میتونم از کتاب ببینم و تقلب کنم بنویسم بزور برم بخونمش اره شاید زیاد درس خون نباشم ولی حضوری ک بود یجورایی ادم مجبور بود بخوکه تا فردا یوقت مثلا معلم ازش پرسید اشتباه نگه و‌‌...
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      15 6
      ما واقعا درسمون ضعیف شده دلیل نمیشه که تو نمیخوای ما هم بیچاره بشیم
    • ستایش IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      5 7
      بله درسته ما باید بیام مدرسه اگه مجازی کنید ایشالله بمیرید چون دارید نارو بی سواد میکنید کرونا بگیریم به فدای سرمون چون واکسن میزنیم
    • ندا IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      3 0
      هرکی نمیخواد بره مدرسه، خبرش بره. چقدر توی فیلم تو هیئت ها و صفهای نذری بچه دیدم برا شکمشون
    • یگانه IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      4 0
      تو نمیخوای بری ب ماچه ما میخوای بریم مدرسه اینطور هیچی ‌تو خونه یاد نمیگیریم حداقل تو مدرسه چیزی میفهمیم
    • رضا IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      7 1
      اونهایی که میگن بریم مدرسه جونشونو الکی میفروشن. بیچاره ها* با تلاش خودتون پیشرفت میکنین نه رفتن مدرسه. ما پشت کنکوریا که معمولا با مدرسه هماهنگ میکنیم فقط میریم امتحان میدیم و میشینیم خونه.بجای ۳و نیم ساعت آموزش، ۵ ساعت وقتمون تو مدرسه تلف میشه. هرکی میگه انگیزه نداریم مشکل خودشه بره انگیزه هاشو تقویت کنه. منم نمی گم درس نحونیم. میگم با برنامه و بدون تلف کردن وقت.
    • نلا IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      6 3
      شما از طرف خودت حرف بزن. میخوای خودتو بچتو تا آخر عمر تو خونه نگه داری، نگه دار. ولی واقعا با این آموزش های مجازی ما هیچی یاد نمیگیریم. تروخدا مدارس رو باز کنید. هر سایتی که میاد میگه مدارس میخوان باز بشن، یه سری پدر و مادر میان میگن: نهههه مگه بچو رو از سر راه آوردیم و از این حرفا. خب شما بزارید مدارس باز بشه، بچه هاتونو نفرستید. مگه نمیگید یه سال عقب بیافته مهم نیست؟؟ مگه نمیگید جونش از همه چی مهم تره؟؟ خب آقاجون شما نفرستید. الکی هم نیاد تو این سایتا نظر بدید که مدرسه رفتن ما به خطر بیفته. مرسی
    • Veronika IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      2 0
      لطفا واکسنو بزنید بریم مدرسه خسته شدیم از بس کلمونو کردیم تو گوشی چجوری میتونید مدارس رو غیر حضوری کنید و امتحانات اخر سال رو حضوری بگیرید
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      2 0
      اتفاقا بچه هامونو می‌فرستیم همه خسته شدیم از مدرسه غیر حضوری انشالله حضوری کنن
    • مبینا IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      0 0
      راس میگه مامیریم مدرسه توهم بچت روبیسوادبزرگ کن
    • مهبد IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      0 0
      با نظر شما موافق هستم
    • Shayan.iz IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      من میخوااااام برم مدرسسسسسسسه .
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      تو خودت نمخایی بری مدرسه نرو ولی ما ک نمیتونیم از درسمون دس بکشیم ما خیلی مشتاقیم ک بریم
  • دانش آموز IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    16 11
    لطفا هرچه سریعتر مدارس باز کنین به جای هیئت و.... مدارس باز کنید
  • مبین IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    26 5
    اصلا با بازگشایی مدارس موافق نیستم
    • ملیکا IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      32 5
      آره نوبت مدرسه که میشه اولیا نگران سلامتی بچه ها میشن ولی پارک و مجالس تولد و عروسی حاضریم
    • دلارام IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      3 2
      منم موافق نیستم اصلا
    • سایدا ایمانی جودکی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      2 1
      سلام کلاس دوم ابتدایی هستم من خیلی موافقم برم سر کلاس چون ما تو روستا زندگی میکنیم عاااااشق درسم چون تو شاد اصن هیچی حالیم نمیشه حرف معلم رو بیشتر میفهمم
  • V IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    12 2
    خواهشا جای این مسخره بازیا مدارس و باز کنین اینا همش چرته
  • مهدیس IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    9 6
    مدارس باز شه که چی ببشتر از این ادم بمیره ؟؟ واقعا متوجه نمیشم توی این شرایط بد چرا بعضیاتون اصرار به باز شدن مدارس دارید
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      2 1
      موقع جشنو خرید و اینا کسی نمیمیره ولی موقع بازگشایی مدارس مرگ بیشتر میشه
    • مهبد IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      0 0
      چون فاقد عقل و منطق می‌باشند دیگه آدم از همه نمیتونه انتظار کنه عقل داشته باشه!به خودشونو رحم نمیکنن
  • Bidariista IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    20 1
    کاشکی شاد شبیه اینستا میشد مثلا یه خونه میزاشتین واسش ،توش بنا به مقطع تحصیلی بچها بی درد سر خودکار ودیو های آموزشی گذاشته میشد توسط معلمین داوطلب .بعد اکسپلور داشت و توی اون کلی فوت وفن و فرمول درسی مربوط به مقطع خودمون میافتیم.اینجوری خیلی درس خوندن جذاب تر میشه واسمون.یکم بها بدن قطعا کار سختی نیس براشون.
    • آریانا IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      1 0
      من با نظر شما موافقم
    • الینا IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 0
      منم موافقم
    • علیرضا IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      0 0
      موافقم
    • ستایش IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      0 1
      بنظرت دانش آموزا جنبش رو دارن
    • Sheriff IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      0 0
      موافق نیستم
  • پ IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    7 1
    لطفا مدارس رو باز کنید با مجازی درس خوندن دانش اموزا اصلا پیشرفتی نمیکنن
  • US ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    3 0
    باز بشه بهتره
  • اریانا IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    1 1
    سلام کاش کلاس درسی مون رو برای سال تحصیلی جدید بجای برنامه شاد تو واتساپ ارائه بدید البته بعضی معلم ها هستن که کلاس های درسی شون رو توی واتساپ ارائه میدم چون برنامه واتساپ ‌کیفیتش از شاد بهتره.
    • آریانا RO ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      2 0
      یکی هم اسم من پیدا شد پس از مدتها
  • Ķ IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    3 5
    مدارس باید باز بشه چون واقعا بعضی از دانش آموزان تمام امتحاناتشون رو از کتاب می نویسن و اونایی که خوندن ازمون دادن حقشون پایمال میشه
  • رسول US ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    5 6
    تا حداقل ده برابر اختلاس نشود هیچ کاری صورت نمی گیرد . در آغاز کرونا کشورهای حاشیه خلیج با عراق دادن ژاپنی ها یه برنامه شیک مجازی براشون برنامه نویسی کردند که هر درس یه بارکد داشت و با اسکن بارکد ده معلم درس مربوطه را تدریس کرده و ضبط شده جلو شاگرد بالا می آورد و به این صورت امر آموزش این کشورها اسیب ندید هیچ بلکه ترقی هم کرد. اما در ایران شاد لاکپشتی همون روبیکای رنگ شده بود که برای جمع آوری اطلاعات مردم تا قبل کرونا با میلیاردها دلار شکست خورده بود و با خشکه ی وزیر طرح مردود اطلاعاتی به عالیترین شکل موفق شد _ بازار خاک گرفته موبایل آتش گرفت و به سه برابر قیمت به اولیای بیچاره انداخته شد و وارد کنندگان موبایل حتی با هواپیمای مسافربری اقدام به واردات و فروش با سود چهارصد درصدی کردند و خشکه ی وزیر هم تامین شد . همراه اول هم از فروش حجم داخلی پورسانت نجومی به وزیر داد . همه پولدار شدند ، اولیا مقروض و دانش آموزان بی سواد قبول و امسال هم همین داستان ادامه داره . بگذریم از اینکه مطالب درسی مطلقا از علم روز و تاریخ ایران تهی شده اند و از جفنگیات رمل و جادو پر/ معلم بیچاره هم با ده برابر شدن خرج همچنان همان بخور و بمیر را میگیرد . حتی شرف نداشتند حقوق معلم و سایر کارمندان را یکسان کنند. اضافه حقوق تو سرشان بخوره _که فقط برای معلم نیست . وگرنه همه جا بخور بخوره
    • معلم AU ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      2 0
      درود بر شما
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    3 0
    سلام خوبه که مدارس بازبشه ودانش اموزان برن مدرسه امااگرکرونا ادامه داشته باشه خیلی خطرناکه امیدوارم که هرچه زودتراین کروناتموم بشه
  • دانش آموز IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 1
    من دوست ندارم مدرسه ها باز بشه چون مدرسه من خیلی خیلی دوره و ما نه ماشین داریم نه موتور با اتوبوس هم نمیشه برم باید آژانس بگیرم که میشه روزی 50 تومن و همین اینترنتی بهتره در ضمن معلم های ما خیلی بد درس مدن تو شاد فقط یک معلمم خوب درس میداد که نمره اون درسم بالای 17 شد آخه ریاضی رو باید توضیح بدن که دانش آموزان متوجه بشن نه اینکه 4تا عکس بفرستی و منتظر باشی وقت کلاس تموم بشه و توقع داشته باشی چیزی هم یاد بگیره بعد آنقدر پروین که مردودم میکنن معلومه هیچکس پا نمیشه سر صبح کلاس آنلاین اون مدرسه بود که مجبور بودیم بلند شیم اگه حضوری سه برای من که خیلی بد میشه
    • Ali DE ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      0 0
      از آخر حضوری یا غیر حضوری:|
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    5 0
    سلام من پسرم میخواد بره کلاس دوم ولی اصلا راضی به بازگشایی مدارس نیستم ببخشد اونایی که میگن اولیا واسه پارک بچه ها رو میفرستن ولی واسه مدارس میگن کرونا هست اشتباه میکنن من به شخصه تو این مدت که کرونا هست پسرم رو یک بار هم به پارک یا کوچه نفرستادم انقدر زود قضاوت نکنین ولی به مدرسه نمیفرستم اصلا
  • الناز US ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    لطفا شاد نسخه ی ios رو بیارید
  • محمدحسین IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    دوستان من الان کرونا گرفتم خدا میدونه چند وقت دیگه زنده باشم لطفا از رفتن به مدرسه خودداری کنید برای سلامتی خودتون میگم
    • سرباز حسین! IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 0
      انشالله زود تر خوب بشید
  • علی IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 3
    این دیگ چه سیقه ای مهر مدرسه ها مجازی بعد آبان حضوری دیگ امسال هم یک باره مجازی بکنید دیگ تا کمی کرونا کم بشه ولی کسی فرزندش نمیفرسته مدرسه امسال خودتون خسته نکنید
    • طاها IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      0 0
      میخوان ببینن تومهرچقدرآمارکرونای دانش آموزان بالامیره یعنی دارن آزمایش میکنن اگه کم بود حضوری اگه زیادبودبازم میان عذرخواهی می کنن میگن مجازی کنیداونایی که میگن مدارس باشه بیشترمیخوان بادوستاشون باشندبچه ای که درسخون باشه چه حضوری چه غیرحضوری درسشومیخونه درسوهمیشه هست ولی جون آدمیزادها نیست.
    • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      3 0
      که امسالم با تقلب تموم کنی نه؟
  • ایرانی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    درشته شاد مشکلاتی داره اما مهمترین چیزش اینکه که پارسالم یک ماه اول رایگان بود بعد فقط سه فتگی یگبار برای فقط استفاده یک هفته ۴ گیک می دادن خوب برای بقیه ی روز ها باید نت میخردیم و هر کجا زنگ زدم پاشخگو نبود متسفام واقعا امید وارم حضوری شه
  • امیرحسین مدانلو IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    امیدوارم نسخه جدید بهتر ازاین باشه
  • فرزانه امیری IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    آموزش با مجازی جواب نمی دهد تو‌رو‌خدا مدارس را باز کنید هم اولیا هم دانش آموزان افسرده شدن
  • ۰۰۰ IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    مدرسه هارو باز کنید توروخدا مجازی اصلا به درد نمیخوره هیچی نمی‌فهمیم از درس انگیزه ای برامون نمونده لطفا مدرسه هارو باز کنید
  • Nb IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    کاش یکسال همه جور آموزشی رو تعطیل می‌کردین که ما دانش اموزای سرگردون ببینیم بعد از این دو سال درسخوندن مجازی (و صد البته اموزش بی نتیجه )چه خاکی باید برای خودمونو اینده مون تو سر بریزیم...بخدا گیج شدیم من یکی که بیش از حد عاشق تحصیل و یادگرفتن بودم الان کاملا حالم از هرگونه آموزشی به هرطریقی بدم میاد... 😕
    • مهلا IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 1
      توووورووووووووخدا مدارس رو باز کنین من ک بخدا خیلی اذیتم همه ی اماکن عمومی ...رو باز مکنن به‌جز مدرسه ... من خودم ی دانش اموزم الان تقریبا دوساله که همین اوضاعه دیگه صبرم تموم شدع🥺
  • دانش آموز IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    سلام خسته نباشید بنظر من هیچی نمیتونه مثل اموزش حضوری بشه ولی لاقل اگه غیرحضوری هست برنامه شاد ارتقا بدین لاقل معلم ها تصویر زنده از خودشون بذارن نکه بیان 20 ویدئو بفرستن بعدم برن اینطوری که نمیشه بعضی معلم ها واقعا خوب بودن ولی بعضی های دیگه اصلا وقت نمیذاشتن برا مدرسه ها اگه یجوری باشه که ما معلم رو ببینیم و اونا هم بتونن صدا مارو بشنون و یا حتی تصویر خیلی خوب میشه چون دانش اموز همونجا میتونه سوالشو بپرسه و رفع ابهام کنه یچیزی شبیه سایت ای کروم
  • A IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    سلام اصلا کسی بچه اش را نمیدازه بره مدرسه اینا همش چرته هیچ کسی هم واکسن نمیذازه بچه اش بزنه همش چرته
  • زهرا IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    پارسالم این حرفا رو زدن در عمل قابل اجرا نیست معلم در حد بالاترین خطر قراره داره چون همه به هم ربط پیدا میکنن روستا و شهر هم نداره اگر همون اموزش مجازی قوی بشه و مردم اویزان و الاف نباشن بهتره بهرحال بازگشایی بازم خطر آلودگی داره وحتی واکسن هم چاره ساز نیست چون بازم باید رعایت بشه بنظرم دولت ایران خوب مدیریت نمیکنه قسمت آموزش رو واقعا نبود یک وزیر دانا و دلسوز و قوی و وجود یک سرپرست قدیمی و واگذار کردن اختیارات به مدیران که در دفاتر خودشون نشستن هیچ فایده نداره تنها نسل کشی و قتل عام معلم و دانش اموز هست این واکسن ها هیچ ایمنی نداره پس فایده نداره چون واکسن باید ایمنی ایجاد کنه
  • ناشناس IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 1
    قطعا آموزش حضوری بهتره . اما با جمعیت زیاد تو هر کلاس بعضا بالای 30نفر و سرویس بهداشتی مشترک و متاسفانه قدیمی تهویه نا مناسب کلاسها ،ساعات کلاسهای طولانی ،حجم زیاد دروس ،همه این مشکلات مانع آرامش در کلاسهای حضوری میشود . صحبت کردم معلم با ماسک بیش از 6تا 8ساعت در روز ،حضور 6تا 8ساعتی بچه ها با ماسک در کلاس که اختمالا از آبان هم به دلیل سرما پنجره ها بسته نی شود ،همه و همه همچنان مانعی بزرگ بر سر راه کلاسهای حضوری است . بنابراین بچه ها باید خود را با شیوه مجازی عادت بدهند معلمان هم باید به دنبال شیوه های بهینه آموزش مجازی باشند . برای بچه های ضعیفتر هم یک یا دو جلسه حضوری جبرانی گذاشته شود .
  • م IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    با عرض سلام شبکه مجازی هم کلی هزینه میخواد پارسال خیلی با مشکل روبرو می شدیم از نظر هزینه در شبکه شاد
  • سارینا IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    مدرسه هارو باز کنید ما هیچی از مجازی یاد نگرفتیم شاد بالا نمیاره #ما آنلاین درس نمیخونیم امسال میشم کلاس هفتم اخه چجوری حالی میشیم ما تو روستاییم نت ضعیفه شاد بالا نمیاره اصلا خوب نیس تو رو خدا مدرسه هارو باز کنید
  • مهدی IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 1
    این دیگه چه سیغه ای است خوب امسال هم مجازی کنید سال بعد باز کنید
  • ریحانه IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 1
    به نظرم مدارس باز نشه
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    شاد هیچ تغییری ندارد جز بدبخت کردن دانش آموزان
  • مدرسه IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    سلام ازتون خواهش میکنم مدرسه هارو باز کنید آخه من خیلی مدرسه رو دوست دارم
  • مهدیه IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    لطفا مدارس رو باز کنید ما که سوال آخر راهنمایی هستیم و امتحان هامون حضوری هستن همون بهتر که تدریس هم حضوری باشه
  • مهدیه IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    کل کشور های دنیا کرونا رو شکست دادن شما هم ۲ ساله هی ما کرونا را شکست میدهیم جمع کنید بابا این مزخرفاتتون رو همه دانش آموزا بیسواد شدن رفت
  • زهرا IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 1
    مدرسه ها را باز کنید حداقل برای راهنمایی دبیرستان ابتدایی ها کوچیکن و اولیا هم میترسن بچه کوچیک بفرستن مدرسه تورو خدا باز کنید انتخاب رشته داریم بی سواد شدیم افسرده شدیم دیگع انگیزه ای نداریم زندگی خسته کننده و بی معنی شده😭
  • عباس IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 1
    جالبه هر وقت یک وبسایتی از روی دلسوزی حرف دل دانش آموزارو میزنه و میگه مدرسه ها باز بشه یه عده پدر و مادر میان فیلم هندی بازی میکنن :نه نه من نمیزارم بچم بره مدرسه، سلامتیش مهم تره و از این حرفا. بهتره یکم نظر بچه ها هم بپرسید تا متوجه بشید چقد با پدر و مادرشون مخالفن . من به عنوان یه دانش آموز دبیرستانی دوست دارم برم مدرسه و انقد شعور دارم که بتونم بهداشتو رعایت کنم و نزارم کسی مبتلا بشه . چطور واسه چشمو هم چشمی با جاری و خواهرشوهر ، بچتونو میفرستید صدا کلاس مختلف و جاهای مختلف حالا مدرسه بده اخه .نه خیر چون همه امتحانای بچتونو خودتون میدید و اگه الان بره مدرسه آبروتونو میبره هیچی حالیش نیس.. #حداقل دبیرستان هارو مثل بقیه کشورا باز کنید.
  • یگانه IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    سلام ببخشید ولی اینجا آنتن همراه اول نیس میشه شاد رو ایرانسل رایگان کنین یا اصلا مدرسه هارو باز کنین
  • سارا IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 1
    مدارس و باز کنید لطفا دیگه نمیشه اینجوری ادامه داد نمره من تو سال هشتم ۱۹ بود تو سال نهم ب ۱۸ رسید اینجوری بی سوادتر میشیم چرا واسه جشن عروسی و تولد کرونا نیس واسه مدارس هس انشاالله ک چیزی نمیشه واکسنم میزنیم کسی طوریش نمیشه
  • کمند IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    سلام لطفا مدارس باز نکنید و اونهایی ک میگن بچه همجا هستن خیلی اشتباه فکر کردن و چرت گفتن سلامتی بهتر از بیماری گرفتنه
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    من خودم دوست دارم برم مدرسه ولی جونم برام مهم تره تازه بااین که کلاس پنجمی هستم و درسها خیلی سخته . بازی که نیستش که برم جونمو ریپلی کنم
  • ملین IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    سلام ببینید ما هم با برنامه شاد چیزی یاد نمیگیریم ولی اگر بریم ممکنه کرونا بگیریم و خانواده ما هم بگیرن ولی اگه واکسن بزنیم فرق میکنه حالا هم معلوم نیست کی واکسن بزنن اگر هم واکسن بزنیم باز هم احتمال داره کرونا بگیریم از نظرم برنامه شاد خیلی ضعیفه میگن نت شاد رایگانه کی گفته من نت نداشتم رفتم در شاد اصلا بالا نمیومد
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      0 0
      باید نت داشته باشی ولی از نتت استفاده نمیکنه
  • مسعود IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    اگه مدرسه باز بشه خوبه
  • Ali sz DE ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    نمیدونم چرا احساس میکنم اکثر اونایی که توی کامنت ها خودشون رو بجای پدر مادر ها میزارن خود همین بچه تنبل هان (احساس)
  • Ali DE ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    لطفا مدارس رو باز نکنید ، چون از سال قبل هیچی نفهمیدم و امسال رو هم می‌خوام تقلب کنم ، حالا برا سال بعد یه بهونه دیگه جور میشه ... شما امسال رو مجازی کنین ، کی فردا زنده است.... (((مدارس حضوری)))
  • فاطمه IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    به نظر من بهتره مداری باز بشه
  • Donya IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 1
    خداوکیلی خیلی اثر داره،من شاگرد اول بودم اما این دوسال فقط با تقلب چون هیچی نمیدونستم،بخدا من چند سال پیش اصلا تقلب نمیکردم خدا از چینی ها نگذره،هر چند این مشکلات حق خودمونه،وضع دنیا رو بد کردیم،شاید همین روزا هم امام زمان ظهور کنه والا مگر ایشون نمیاد تا صلح و خوشی بیار آخ مدرسه کجایییی
  • Donya IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    چرا انقدر ناز میکنید با کرونا نمیریم با یه چیزیه دیگه میمیریم اخرش،،،چه خوبه که شهید در راه دانش باشیم🌷😔ز گهواره تا گور دانش بجویید، ولا بخدا،
  • احمدی IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    چراازواتساپ استفاده نمیکنیدبرنامه شاداصلاخوب کارنمیکنه
  • .... IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    مدارس رو باز کنید لطفا با مجازی ب جایی نمیرسیم بجای پیشرفت پسرفت میکنیم.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    من واقعا نمی فهمم تو مدرسه کرونا هست فقط؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا تو محرم با اون حجم ادم بدون ماسک کرونا نبود ؟؟؟؟ الانم که اربیعین اونجا کرونا نیست ؟؟! فقط تو مدرسه که همه بدون هیچ استسناعی ماسک میزنن کرونا هست ؟؟؟! واقعا نمی تونم درک کنم 🙂 مطمعنم فقط دانش اموزایی که با تقلب نمرتاشون خوب شده با اموزش مجازی موافقن فوقش ۱%واقعا به خاطر کرونا هست . #نه_به_آموزش_مجازی پاسخ ناشناس
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    مدرسه باز کنید دست ازاین مسخره بازی بردارید معلم ها واکسن زدند ما هم زدیم واکسن دیگه بهونه نیارید تو را خدا
  • حامد IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 1
    تو رو خدا مدارس رو حضوری کنید کلی از درس ها عقب افتادیم از شما چه پنهون پارسال آرزو داشتم مجازی بشه ولی الان خدا خدا میکنم که حضوری لطفاً حضوری کنید تو رو خدا هیچی از مجازی نمی‌فهمیم حتی بعضی از معلم ها هم تو مجازی خیلی خوب تدریس نمیکنن لطفاً مدارس رو باز کنید
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    عالیی شاد در این روزای مجازی وای بعضی وقت هنگ میکنه....
  • مریم زاک IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    آیا مدرسه ها باز نمی شوند و چرا تو شاد می خوانند
  • مهدی IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    خواهشا مدارس رو باز کنین بخدا هیچی نمیفهمیم از مجازی بخدا خسته شدیم از مجازییییییی
    • اداره کل آموزش پرورش کشور IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      0 0
      با سلام و عرض خسته نباشید خدمت همه اولیا و فرزندان عزیز کشورمان ایران لطفا از حضوری شدن مدارس اسرار نفرمایید، در همچین شرایطی هر چقدر مدارس غیر حضوری باشد به نفع خودتان است و جز این نیست! خواهشا با توجه به شرایط عمومی سلامتی مردم عزیزمان کمی قوه ادراک و تحلیل خود و بچه هایمان را بالا برده و رای مثبت در غیر حضوری بودن سازمان ها را تثبیت کنیم تا به حول قوه الهی به زودی این بحران را پشت سر گذاریم. باتشکر #همه_باهم_با_رعایت_پروتکل_های_بهداشتی_کرونا_را_شکست_میدهیم...
  • ... IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    اقااا مدارسو باز کنید کرونا بگیریم بهتره من از کلاس هشتم تا الان ک میخوام برم دهم هیچی یاد نگرفتم این به کنار پارسال ۳/۵میلیون پول نت دادم چرا حداقل یه فکری برای دانش اموز ها نمیکنید
  • ناشناسم IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    اصلا امسال بیخال شین
  • مهبد IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    راستی اینم بگم تنها هستی با این آموزشها مجازی منم حالم از هرچی درسته بهم میخوره منی که هرساله شاگرد اول بودم ولی با حضوری کردنو کرونا گرفتن عاشقه درس نمیشم دوباره⁦ಥ_ಥ ⁩⁦¯\_ಠ_ಠ_/¯⁩
  • وزارت آموزش و پرورش کشور IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت همه اولیا و فرزندان عزیز کشورمان ایران لطفا از حضوری شدن مدارس اسرار نفرمایید، در همچین شرایطی هر چقدر مدارس غیر حضوری باشد به نفع خودتان است و جز این نیست! خواهشا با توجه به شرایط عمومی سلامتی مردم عزیزمان کمی قوه ادراک و تحلیل خود و بچه هایمان را بالا برده و رای مثبت در غیر حضوری بودن سازمان ها را تثبیت کنیم تا به حول قوه الهی به زودی این شرایط بحرانی را پشت سر گذاریم. باتشکر #همه_باهم_با_رعایت_پروتکل_های_بهداشتی_کرونا_را_شکست_میدهیم...
  • متین IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    بله همه راست میگید واسه جشن وفلان وخیلی چیزهای دیگر بعضی از آدمها متأسفانه خیلی بی توجه هستن و همه هم میدونیم که آموزش حضوری بهتره ولی وقتی که خدای نکرده بلای سر دانش آموزان بیاد اون وقت هم همین حرفا را میزنید این مریضی واسه بچه ها سخت است یک سرما خوردگی ساده می‌گیرن چه حالی میشه وای به حال کرونا انشالله همه واکسن بزن وراهی مدرسه بشن
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 0
    خواهش میکنم که حداقل امسال به مدرسه بریم. لطفا مسئولین پیگیر واکسیناسیون دانش اموزان باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس