روابط عمومی وزارت خارجه: بدون اخذ و دارا بودن روادید معتبر عراق به سفر نروید

روابط عمومی وزارت امور خارجه با بیان اینکه عزیمت به عراق نیازمند اخذ و دارا بودن روادید رسمی آن کشور است، از زوار ایرانی خواست بدون اخذ روادید معتبر عراق، اقدام به سفر نکنند.

به گزارش مشرق، روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) با صدور اطلاعیه ای، هشدارهای بخش کنسولی این وزارتخانه متعاقب انتشار مطالبی در برخی از سایتهای خبری و یا فضای مجازی مبنی بر موافقت دولت عراق با توافق لغو روادید دو کشور ایران و عراق و یا عزیمت زوار اربعین حسینی از مرزهای زمینی به عراق اعلام کرد.

براساس این اطلاعیه، توافق لغو روادید بین دو کشور ایران و عراق در حال طی کردن مراحل قانونی و اداری خود بوده و مانند هر توافق دیگری برای چگونگی و یا تاریخ اجرایی شدن آن نیازمند مذاکرات آتی بین مسئولان دو کشور است. لذا تا زمان اعلام رسمی دو دولت در خصوص چگونگی و زمان اجرایی شدن آن، عزیمت به عراق نیازمند اخذ و دارا بودن روادید رسمی آن کشور است.

در این اطلاعیه آمده است: از این‌رو به زائران محترم و کلیه عوامل دست اندرکار اعزام زوار از قبیل کاروانها، موکبها و شرکتهای هواپیمایی تأکید می شود بدون اخذ و دارا بودن روادید معتبر عراق، اقدام به انجام سفر و یا جابجایی مسافر نکنند.

این اطلاعیه می افزاید: همانطور که بارها ستاد مرکزی اربعین، سیاست دولت عراق مبنی بر بسته بودن مرزهای زمینی به مقصد عتبات عالیات را اعلام کرده است، مرزهای زمینی بین دو کشور بسته بوده و زائران اربعین حسینی صرفا می توانند از طریق هوایی و با دارا بودن روادید معتبر به قصد زیارت و انجام راهپیمایی به آن کشور عزیمت کنند.

در این اطلاعیه همچنین اعلام شده است: متاسفانه مطالبی در فضای مجازی در حال انتشار است که زوار را برای عزیمت زمینی از دیگر مناطق و اقلیم خارج از استانهای زیارتی عراق ترغیب می کند. عزیمت از اینگونه مناطق به مقصد اماکن زیارتی علاوه بر دارا بودن خطرات امنیتی در مسیر، موجب برخورد قانونی مسئولان نظامی و انتظامی عراق با متخلفان خواهد شد. زیرا مجوزهای مرزی برای ورود به برخی از مناطق عراق برای استفاده در دیگر مناطق این کشور بخصوص کربلا، نجف، سامراء و کاظمین معتبر نیست.

روابط عمومی وزارت امور خارجه در پایان این اطلاعیه از همه زوار حسینی و عاشقان آن حضرت موکدا درخواست کرده نسبت به ابعاد و نتایج حقوقی و کیفری اقدامات خلاف توافقات دو کشور در زمینه روادید، توجه کافی را داشتت و صرفا با استفاده از مسیر هوایی، برای عزیمت به عراق و شرکت در مراسم اربعین سالار شهیدان اقدام کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضو IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    هزینه چندروز اقامت های تفریحی به تایلندوچین وهندو ترکیه وکشورهای شمالی مان هرکدام متغیر ودر رنج هزینه ای 4 تا 7 میلیون و بدون هیچ گیر وبندی میباشد. وزارت خارجه ما که نشان داد فاقد صداقت لازم در پاسخگویی به با صفاترین مسافران خارجی (پیاده روی اربعین)بوده یقین داریم اگراراده ای وجود میداشت دولتمردان عراقی نهایت همکاری را میداشتند.ما این برخورد مغرضانه وزارت خارجه را فراموش نخواهیم کرد و نفرین خودمان را به مسئولین بی کفایت حج و زیارت نثار می کنیم .....
    • مهدی گلپایگانی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      1 0
      داداش کدوم ترکیه و تایلندی الان 7 تومن؟؟؟ اگ هست، شتابان بریم والا
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    یادش بخیر پارسال همین موقعها گلوی بعضیا پای منبر جر نیخورد که :« چه نشستید که فریدون اربعین رو نابود کرده. نمیذاره ملت برن عزاداری»!!!! حالا کجان؟!!! اگه گفتی؟! دارن سر سفره انقلاب بخور بخور میکنن چون هشت سال گشنه بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس