کد خبر 1272654
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
پیام تشکر مقام لبنانی بعد از رسیدن سوخت ایران

رئیس حزب توحید عربی با رسیدن سوخت ایران از طریق سوریه به لبنان از سید حسن نصرالله برای شکست محاصره این کشور تشکر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از وبسایت النشره، «وئام وهاب» رئیس حزب توحید عربی لبنان بعد از رسیدن تانکرهای حامل سوخت ایران از سوریه به لبنان، از سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان تشکر کرد.

دبیر کل حزب توحید عربی لبنان در پیام تشکر خود خطاب به سید حسن نصرالله اظهار داشت: از شما سپاسگزاریم که محاصره علیه ملت ما را شکستید. همچنین از شما برای شکست موانع «ارتباط» میان لبنان و سوریه تشکر می‌کنیم.

وی افزود، قطعا لبنان اولین طرفی است که از بازگشت روابط با سوریه به حالت طبیعی خود بهره‌مند خواهد شد.

منابع لبنانی گزارش دادند که صبح امروز پنجشنبه تانکرهای حامل سوخت ایران که از سمت بندر بانیاس سوریه به لبنان حرکت کرده بودند وارد این کشور شدند.

خبرنگار النشره در این خصوص گزارش داد که این تانکرهای حامل سوخت مازوت ایران وارد منطقه «حوش السید علی» در الهرمل شدند.

سید «حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در آستانه ورود تانکرهای حامل سوخت ایران، شامگاه چهارشنبه، در پیامی ضمن تشکر از مردم، برای حفظ سلامت آن‌ها و تسهیل روند ورود کاروان‌ حامل سوخت به لبنان خواستار عدم تجمع مردمی شد.

سید حسن نصرالله در این خصوص گفت: «ابتدا، از مردم به خاطر این همراهی و این استقبال که از ده‌ها سال پیش تاکنون ادامه داشته تشکر می‌کنم. ثانیا از آن‌ها و از برادران مسئول حزب‌الله در منطقه می‌خواهم که حین عبور کاروان به منظور حفظ سلامت همه و راحتی آن‌ها و برای تسهیل روند انتقال در بهترین حالت ممکن هیچ گونه تجمع مردمی صورت ندهند».

دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی دوشنبه‌شب خود (۲۲ شهریور) اعلام کرد که اولین کشتی حامل فرآورده‌های نفتی، شامگاه یکشنبه هفته جاری، وارد بندرگاه بانیاس سوریه شده و روند انتقال سوخت روز پنجشنبه (فردا) به لبنان آغاز خواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی اعلام کرده بود که کشتی‌های حامل سوخت برای حل بحران سوخت لبنان از ایران به سمت لبنان حرکت خواهند کرد. سید حسن نصرالله با هشدار به آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص تعرض به کشتی‌های سوخت ایران، تأکید کرده بود که مقاومت لبنان این کشتی‌ها را به مثابه خاک کشور خود تلقی خواهد کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    6 0
    پر خیر و برکت باشه برای مردم مظلوم لبنان ان شا الله. خدایا مردم ایران و لبنان سوریه و عراق را از شر امریکا حفظ بفرما مکر امریکا رو به خودش برگردان
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    5 0
    خواهش میکنم، به دل خوش مصرف کنین تا چشم یانکی ها، صهیونیست‌ها، غربگداها و اصلاحاتچی ها در بیاد!!!
  • رسول IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    ازایران تشکر کن ازملت ایران اخوی جان چی میکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس