پشت پرده تاخیر خروج نیروهای آمریکایی از عراق/ هشدار درباره مداخلات واشنگتن در انتخابات پارلمانی

هم زمان با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی عراق برخی درباره تلاش‌های آمریکا برای مداخله در این روند و نتیجه آن هشدار می‌دهند.

به گزارش مشرق، «عباس العرداوی» تحلیلگر برجسته سیاسی عراق در گفتگو با وبسایت المعلومه به دلایل تاخیر خروج نیروهای آمریکایی از عراق اشاره کرد.

وی در این گفتگو تاکید کرد که ایالات متحده همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق خروج نیروهای خود را از این کشور به تاخیر انداخته است.

العرداوی همچنین هشدار داد که آمریکا می‌خواهد همانند سال ۲۰۱۸ در انتخابات عراق مداخله کند. ماندن نیروهای آمریکایی در عراق نشانه خطرناکی از مداخله واشنگتن در نتیجه انتخابات است؛ زیرا می‌خواهد نقشی در آن داشته باشد.

این کارشناس عراقی افزود، خروج نیروهای آمریکایی و اجرای مصوبه پارلمان عراق در این زمینه قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی یک ضرورت است؛ چرا که در غیر این صورت به ناچار شاهد تقلب‌ در انتخابات خواهیم بود.

چند روز قبل نیز «ندی شاکر جودت» نماینده پارلمان عراق درباره دخالت سفارت آمریکا در انتخابات دهم اکتبر سال جاری میلادی هشدار داد.

وی افزود: انتخابات عراق از حیث اهمیت و تاثیر آن در سطح منطقه ای با دیگر کشورها فرق می کند. سفارتخانه‌های خارجی اهتمام خاصی به این انتخابات دارند و سفارت آمریکا بیش از دیگر سفارتخانه‌ها به این انتخابات توجه دارد و دخالت می‌کند.

این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: به منظور برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه باید دولت و کمیساریای عالی انتخابات هرگونه تحرک از سوی سفارت آمریکا و دیگر سفارتخانه های خارجی را رصد کنند.

پارلمان عراق دو روز بعد از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین سابق رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در فرودگاه بغداد به دست تروریست‌های آمریکایی، طرح خروج نظامیان ایالات متحده را تصویب کرد. طی این مدت، طرفین چند دور گفت‌وگو به منظور تحقق این مسئله و دستیابی به مکانیزیمی در این باره داشته‌اند.

آخرین و چهارمین دور گفتگوهای راهبردی میان عراق و آمریکا به ریاست مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در ۲۳ جولای ۲۰۲۱ (۴ مرداد ۱۴۰۰) در واشنگتن برگزار شد و طی آن مقرر شد که نیروهای رزمی آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی عراق را ترک کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس