کد خبر 1272636
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
روسیه خواستار خویشتن‌داری طرفین در شبه جزیره کره شد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه و سخنگوی کرملین در تفسیر پرتاب موشک توسط کره شمالی و کره جنوبی، از هر دو طرف خواستند خویشتن‌داری نشان داده و از هر اقدامی که منجر به تشدید تنش در منطقه شود، خودداری کنند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در تفسیری که در سایت رسمی این وزارت‌خانه منتشر شده، اعلام کرد که مقامات مسکو از همه طرفین در منطقه شبه جزیره کره می‌خواهد تا خویشتن‌داری بیشتری نشان داده و آمادگی خود برای گفتگو را اعلام کنند.

زاخارووا تأکید کرد که راه‌های سیاسی-دیپلماتیک برای حل مشکلات در این منطقه جایگزین عاقلانه دیگری ندارند.   وی یادآور شد: «روسیه از تمامی شرکای خود می‌خواهد تا خویشتن داری داشته باشند و در عمل آمادگی خود برای از سر گیری مذاکرات بر اساس توافقات بدست آمده قبلی و انجام مسئولیت‌های برعهده گرفته را مورد تأیید قرار دهند.»

به گفته وی، طرف روسی همچنان به تلاش خود برای تحقق "نقشه راه" روسیه و چین برای حل و فصل مشکلات در شبه جزیره کره ادامه خواهد داد.

در همین رابطه، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز در تفسیر پرتاب موشک از سوی کره شمالی و کره جنوبی تأکید کرد که این کشور از هر دو طرف می‌خواهد تا از هر اقدامی در جهت وخامت اوضاع در منطقه خودداری کنند.

پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: «با توجه به نزدیکی جغرافیایی شبه جزیره کره به روسیه، مقامات سیاسی و نظامی ما روند اوضاع در این منطقه را با دقت زیاد زیر نظر دارند. ما بطور مرسوم از همه طرفین انتظار داریم از هر گونه اقدامی که باعث تشدید وخامت اوضاع در این منطقه شود، خودداری کنند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    1 0
    این یانکی هستند که در شرق آسیا دارند صلح و دوستی را به خصم و دنائت و سخافت و.. تبدیل می کنند تا آمریکا از تمام آسیا گورش را گم نکند و نرود وضع همین خواهد بود - تایوان و کره جنوبی و ژاپن و حتی استرالیاو.. باید از وجود نحس یانکی بوسیله ی ملتهای آن مناطق اذاله نجاست شوند وجود نجس آمریکا جهان را به نجاست وجود بی وجودش آلوده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس