کد خبر 1272628
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پایگاه ششم شکاری بوشهر همواره نقش مهمی در پشتیبانی از نیروی دریایی ارتش، نیروگاه اتمی بوشهر و تاسیسات نفت و گاز در عسلویه دارد.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده صبح امروز در آیین رونمایی از مستند «ششم شکاری» در بوشهر هم با اشاره به سابقه پایگاه هوایی بوشهر اظهار داشت: بوشهر همواره در خط مقدم مقابله با بیگانگان بوده و تاریخ بوشهر در این زمینه تاریخ پرافتخاری است.

 فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: پایگاه هوایی بوشهر تنها ساعتی پس از حمله عراق به ایران، پایگاه کوت و شعیبیه در عراق را بمباران کردند و پس از آن هم در سال ۵۹ با همکاری نیروی دریایی ارتش توانستند نیروی دریایی عراق را منهدم کنند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پایگاه هوایی ششم شکاری بوشهر نقش اساسی در نگهداری شریان اقتصادی کشور و صدور نفت از خارگ داشت، افزود: پایگاه ششم شکاری بوشهر همواره نقش مهمی در پشتیبانی از نیروی دریایی ارتش، نیروگاه اتمی بوشهر و تاسیسات نفت و گاز در عسلویه دارد.

نصیرزاده در ادامه گفت: اگر پایگاه ششم شکاری بوشهر در این منطقه مستقر شده به خاطر اهمیت ماموریتی است که این پایگاه دارد و جابجایی پایگاه‌ها به همین راحتی نخواهد بود، اگر قرار بر جابجایی باشد باید فرایند قانونی و اداری و سلسله مراتب انجام شود و ما خودمان مجاز به این جابجایی نیستیم.

وی در مورد بازسازی بخشی از بیمارستان امیرالمومنین پایگاه ششم شکاری بوشهر هم اظهار داشت: بیمارستان سرمایه ملی است و بسیار مشتاق به ارائه خدمات به مردم هستیم، بازسازی بیمارستان نیازمند بودجه خواهد بود، هر چند توان بازسازی کل بیمارستان را نداریم اما امکان فراهم کردن دسترسی به بیمارستان و سایر امکانات لازم را داریم.

عبدالکریم گراوند هم در این آیین با اشاره به اهمیت و جایگاه پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: مستندهایی چون ششم شکاری نمی‌توانند به صورت کامل رشادت‌های دفاع مقدس را به نمایش بگذارند بلکه گوشه‌هایی از آن رشادت را به تصویر می‌کشند.

استاندار بوشهر با قدردانی از عوامل تهیه مستند ششم شکاری بیان کرد: برای اینکه دلاوری و رشادت رزمندگان و خلبانان جان برکف نیروی هوایی و سایر نیروهای نظامی را فراموش نکنیم باید به دانش روز فناوری این ارزش‌ها را منتقل کنیم لذا اقدام هنرمندان بوشهری در مستند ششم شکاری همین کار را انجام داده است.

وی اضافه کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در ابتدا در آموزش و تجهیزات وابسته بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش توانست علاوه بر تربیت نیروی انسانی مجرب، به نیروی هوایی برتر منطقه تبدیل شود و این بزرگ‌ترین سرمایه برای نظام است.

گراوند افزود: نیروی هوایی ارتش مایه افتخار و عزت ماست و مستند ششم شکاری گوشه‌ای از رشادت‌ها و ایثارگریهای خلبانان پایگاه هوایی بوشهر را به تصویر کشید.

استاندار بوشهر در پایان خطاب به فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا و همکاری نیروی هوایی ارتش در بوشهر بیان داشت: برای کمک به کادر درمان و امکانات بهداشتی و درمانی استان، بخشی از بیمارستان امیرالمومنین پایگاه ششم شکاری بوشهر نیازمند بازسازی است، لذا انتظار داریم در این زمینه منابعی اختصاص یابد که این بیمارستان بیش از پیش در خدمت نظام سلامت استان برای مقابله با کرونا قرار گیرد.

نعمت الله صدقی فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر نیز در این آیین با اشاره به خدمات ارزنده پایگاه ششم شکاری بوشهر در دوران دفاع مقدس به ویژه در ساعات نخست شروع جنگ تحمیلی گفت: با هدف مستندسازی و گرامیداشت یاد وخاطره شهدا، خلبانان و نیروهای جان برکف پایگاه ششم شکاری بوشهر و در راستای منویات مقام معظم رهبری برای معرفی الگوهای شهادت برای نسل امروز، مستند ششم شکاری تهیه شد.

مستند «ششم شکاری» توسط مسعود نجف‌پور بوشهری از هنرمندان نامی بوشهر با همکاری نیروی هوایی ارتش تهیه شده که در آن ضمن مصاحبه با خلبانان پایگاه هوایی بوشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس، تصاویری کمیابی هم از این پایگاه در دوران مختلف در آن نمایش داده می‌شود.

در پایان این آیین، مستند ششم شکاری رونمایی برای حاضران پخش شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رهام حسامی US ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    1 6
    ببینید هیچ جنگنده ای (Stealth) 100 در صدی نداره . سطح مقطع راداری یا آر سی اس (RCS Radar cross-section)) میزان قابل شناسایی بودن یک شی توسط رادار را بیان می‌کند. هرچه این مقدار بیشتر باشد شکل برای رادار قابل رویت تر است.خوب توان راداری براحتی اونو میبینه .برد:۲٬۲۰۰ (فقط مخازن داخلی سوخت) و برد عملیاتی 1090و اف 14 ایرانی شعاع عملیاتی: ۵۰۰ ناتیکال مایل (575 mi, 926 km)برد ترابری: ۱۶۰۰ ناتیکال مایل (1,840 mi, 2,960 km)و اف 5 همبرد: ۱٬۴۰۵ کیلومتر برد ترابری: ۳٬۷۰۰ کیلومتر خوب از نظر فریب راداری و سیستم امنیتی اف 35 حرف اولو میزنه اما ناوگان بین المللی F-35 دستکم با دو شبکه امن در ارتباط هستند تا بیشترین کارآیی را داشته باشند. اولین شبکه سیستم اطلاعات لجستیک خودکار (Autonomic Logistics Information System) یا ALIS است که که مشکلات هر جنگنده و اطلاعات مربوط به هر بخش از تجزییات آن در سراسر جهان را ردیابی خواهد کرداما ایران میتونه یکپارچگی داده های سیستم ALIS را از بین برده و داده های نادرستی را از طریق سیستم JRE منتقل کنند که می تواند امنیت پرواز را به خطر انداخته و برد سیستم جنگ افزاری را کاهش دهند به نحوی که خلبان خیال کند در خارج از منطقه درگیری و در امان بوده در حالی که در واقع در میانه میدان نبرد قرار دارد لذا هک شده و امریکا هیچ گاه اف 35 در اسمان ایران نمیفرستد.از نز موشکی با توجه به سپر دفاعی ایران هرگز استفاده نمیکند و فقط گزینه خرابکاری میرود انهم با عدم ورود بازرسان اژانس حل میشه و بیرون امدن از معاهده بیم المللی انرژی اتمی .
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    5 2
    نیروی هوایی برتر منطقه؟؟؟؟؟!!!!!توهمات در سطح عالی کشور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس