کد خبر 1272587
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
وزیر کشور: بازارچه‌های مرزی باید فعال شود

وزیر کشور بر ضرورت فعال شدن بازارچه‌های مرزی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی که برای تکریم و معارفه استاندار قدیم و جدید سیستان و بلوچستان به این استان سفر کرده است، از مرکز ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی زاهدان نیز بازدید کرد و در حاشیه این بازدید گفت: یکی از موضوعات خیلی جدی که باید مورد توجه قرار بگیرد، بحث حاشیه نشینی است. طراحی های خوبی صورت گرفته و در شهر زاهدان نیز، هم تصمیم‌های خوبی و هم تقسیم کار ارزشمندی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۲۷۰۰ هکتار از زمین ها مشمول موضوع حاشیه نشینی هستند، افزود: در این خصوص تقسیم و برنامه ریزی شده، بنیاد مسکن برای ساخت ۱۰ هزار مسکن اقدام کرده که ۵۰۰ واحد آن در دست اجراست. شهرداری هم اقدامات خیلی خوبی انجام داده است و البته حمایت آقای موهبتی، استاندار هم ذی قیمت بوده است. این پنجره واحد هم برای رفع مشکلات مردم کار ارزشمندی بوده و این کار با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

وحیدی با تاکید بر اینکه متن و حاشیه نداریم، اظهارکرد: همه مردم در متن هستند و ما باید افراد را از حاشیه به متن بیاوریم. عزیزانی که دچار حاشیه نشینی می شوند، کار و تولید و زندگی داشتند و ما باید شرایطی را فراهم کنیم که آنها به محل زندگی خود برگردند. ما باید برای افرادی که شرایط بازگشت را هم ندارند، شرایط زیست فراهم کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه مهم ترین مساله در سیستان و بلوچستان پیشرفت و توسعه، رفع محرومیت، کاستی و رساندن استان به سطح خوبی از رفاه برای مردم است، گفت: ظرفیت بسیار خوبی در سیستان و بلوچستان هست که همه باید بارور شوند به نظر می رسد به ظرفیت های فوق العاده طبیعی و جغرافیایی و ژئوپلیتیکی این استان به وضعیت خوبی از پیشرفت برسد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بازارچه‌های مرزی نیز گفت: بازارچه مرزی یکی از حوزه ها تعاملات اقتصادی با کشورهای همجوار است. یکی از کارکردهای بازارچه های مرزی سامان دادن به تبادلات مرزی است که این جزو دستورکارهای جدی قرار دارد و باید آن را توسعه دهیم. همه بازارچه ها باید فعال شوند با همکاری که با دولت های همسایه داریم.  

وزیر کشور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: سیستان و بلوچستان در حوزه معادن ظرفیت های خوبی دارد. توسعه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای هوایی و در واقع حمل و نقل ترکیبی جزو اولویت هاست و باید توسعه داده شود. زمین ها و برنامه های کشاورزی نیز باید توسعه داده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس