کد خبر 1272319
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
آیا استقلال قربانی ضعف مدیریتی شد؟

استقلال با کمی تاکتیک بهتر و با تمرکز و جسارتی بیشتر می‌توانست الهلال را حذف کند اما نام دو ستاره خارجی آن قدر نزد آبی‌ها بزرگ جلوه داده شد که همه چیز را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش مشرق، شاید حتی خوش‌بین‌ترین هواداران تیم استقلال هم دوشنبه شب امیدی به پیروزی نداشتند و خودشان را برای باخت سنگین‌تری هم آماده کرده بودند. این نتیجه ضعف مدیریت در یکی از محبوب‌ترین تیم‌های کشور است. استقلال تهران تعداد زیادی از بازیکنانش را از دست داده و تعدادی بازیکن جذب کرده بود اما بدون حتی یک بازی تدارکاتی راهی امارات شد تا با شکست برابر الهلال دوباره در لیگ قهرمانان آسیا حذف شود.

استقلال در سال‌های اخیر مدام با مشکل مدیریتی روبه‌رو بوده و هوادارانش سال‌های سختی را تحمل کرده‌اند. آنها غیر از تجمع مقابل باشگاه و هجوم به صفحه شخصی وزیر ورزش و درخواست سروسامان دادن به وضعیت این تیم راه دیگری ندارند و همین را مدام تکرار می‌کنند. هواداران استقلال که فصل بیستم لیگ برتر را با فراز و نشیب‌های زیادی به پایان رساندند امیدوار بودند پس از عبور از پرسپولیس در جام حذفی و رسیدن به فینال بتوانند عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهند اما شکست برابر فولاد رویای آنها را بر باد داد. با این حال استقلال در بازی مقابل الهلال عربستان هم شکست خورد تا ناکامی هواداران تکمیل شود.»

بیشتر بخوانید:

مددی مقصر است اما مجیدی هم بی‌تقصیر نیست

در بخش دیگری از این نوشتار آمده است: «استقلال با کمی تاکتیک بهتر و با تمرکز و جسارتی بیشتر می‌توانست الهلال را حذف کند اما نام دو ستاره خارجی آن قدر نزد آبی‌ها بزرگ جلوه داده شد که همه چیز را تحت تاثیر قرار داد. گلایه‌های مدیریتی کار خودش را درست جایی نشان داد که پیش‌تر هم مشخص بود. بازیکنان با روحیه ضعیف مقابل الهلال قرار گرفته بودند و همین باعث شد شکست را پیش از بازی بپذیرند. استقلال برای پیداکردن شخصیت قهرمانی نیاز به بازپروری روحی دارد؛ نیاز به احیای اعتماد به نفس.»

مدیرعامل به چه مواردی متهم است؟

مددی متهم است که در فصل نقل و انتقالات نتوانسته قرارداد چند بازیکن تاثیرگذار را مدیریت کند تا آبی‌ها بدون این بازیکنان به مصاف الهلال بروند و بازنده شوند. مسعود ریگی و فرشید اسماعیلی از جمله مهم‌ترین آنها هستند. مدیرعامل استقلال متهم است که در انتقال مهدی قائدی به الاهلی امارات صداقت و شفافیت لازم را با هواداران و کادر فنی نداشته و با این که در جریان انتقال این بازیکن بوده، اما آنها را انکار کرده است! احمد مددی متهم است که رابطه خوبی با کادر فنی نداشته و نتوانسته شرایط و آرامش لازم برای تمرکز روی مسائل فنی را برای فرهاد مجیدی فراهم کند تا سرمربی آبی‌ها خودش وارد عمل شده و مشکلات تیم را حل کند. مددی اما همه این اتهامات را رد می‌کند و از زبان معاونش می‌گوید که همه چیز درست انجام شده است.

تیم کی هماهنگ می‌شود؟

زمان زیادی تا شروع لیگ برتر باقی نمانده و اگر اوضاع این‌ طوری پیش برود استقلال باز هم مشکل خواهد داشت. بزرگ‌ترین مشکل استقلال مقابل حریف مقتدر عربستانی‌اش ناهماهنگی بین بازیکنان بود. ترکیب استقلال دگرگون شده بود و نفرات جدید نتوانستند با بازیکنان قدیمی هماهنگ شوند. مجیدی و تیمش زمان را از دست داده بودند و آبی‌پوشان مقابل الهلال از عدم هماهنگی رنج بردند. بی‌ثباتی هر سال گریبانگیر آبی‌پوشان بوده؛ موضوعی که در چند سال گذشته تکرار شده است. بازیکنان زیادی از تیم جدا شدند و نفرات جوانی هم به تیم اضافه شدند. با این اوصاف تیم نیاز به زمان دارد تا به انسجام لازم برسد. نکته مهم این است که در این فصل نفرات جدید با نظر فرهاد مجیدی جذب شدند و با تمرین بیشتر در کنار سایر بازیکنان هماهنگی بیشتر به وجود می‌آید.

تصویر مهدی قائدی در جایگاه ‌مهمانان ویژه دیدار استقلال - الهلال یکی از تلخ‌ترین عکس‌ها برای استقلالی‌ها بود. اگر مدیران استقلال می‌توانستند با چانه‌زنی و درایت بیشتر، حداقل قائدی را برای این بازی نگه دارند و پس از آن در اختیار تیم اماراتی قرار می‌دادند شاید نتیجه دیگری در زمین رقم می‌خورد و استقلال حذف‌شده از آسیا لقب نمی‌گرفت. از دیگر صحنه‌هایی که هواداران استقلال را ناراحت کرد حضور فرشید اسماعیلی در جایگاه تماشاگران بود. فرشید اسماعیلی که از سوی هیات‌مدیره استقلال کنار گذاشته شده است، شاید با رفع سوءتفاهمات می‌توانست در این دیدار موثر باشد. ناصر فریادشیران، معاون باشگاه استقلال، گفت: مشکل اسماعیلی به هیچ وجه مالی نبود، بحث انضباطی داشت و باشگاه قراردادش را تمدید نکرد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    2 0
    بپذیریم که هم مدیران ،هم مربیان و هم بازیکنان تیم های کشورمان هم پرتوقع ومدعی و هم فاقد ویژگیهای بایسته یک فرد ورزشی هستند فقط خون دل و استرسشان مال ما هواداران است این روند فقط با تعطیل کردن چند ساله تیم ها اصلاح می شود
  • مرتضي IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    اقاي مددي خجالت نميكشه،،شرم نميكنن،،بيش خانواده خودشون جطوري به هم نكاه ميكنن جطوري ميتونن بخندن،،،از جيب بيتالمال واسه خودشون شهرت درست ميكنن،،،عده أي بي شرف، ،،كمالوند از استقلال جدا شد هيج كسي از وزارت دخالت نكرد،،مربي خواستن بيارن بازم كسي كمك نكرد،،،اما واسه برسبوليس،،يحي رو از مشهد اوردن،،مدير عامل رو واسش عوض كردن،،از لحاظ رواني تكميل واسش خدمت كردن،،تو نتيجه كرفتن تمام داورها واسش بسيج بودن،،اما واسه استقلال جه كردن،،فيلمي كه سر استراماجوني بياده كردن،،فيلمي كه سر شفر بياده شد، تمديد نكردن بازيكن هاي استقلال زمان شفر،،،اوردن دزدي مثل إسماعيل خليل زاده،، خيلي حروم زاده بودن دوستاني نقاب زده بودن
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 0
    قيمت يک بازیکن حریف، بيشتراز قيمت کل باشگاه‌ استقلال‌بوده آنوقت انتظاراستقلال برنده‌ بشود
  • ع IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 3
    آقایان استقلال‌تیم‌استقلال‌قربانی اقای‌مجیدی‌است‌نه‌مدیران
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    کم جوک بگید خواهشا، اگه قرار بود استقلال با 2 تا اسم تاثیر بپذیره مرد حسابی از گروه مرگ که کلی ستاره توش بود تیم اول با اقتدار بیرون نمیومد!! برید نحوه آماده شدن الهلال و استقلال رو ببینید و مقایسه کنید میفهمید مدیریت با استقلال چه کرد!! از 14 تا گل که تو مرحله گروهی استقلال زد، زننده 13 تا گلش از استقلال جدا شدن، با اون افرادی که به استقلال میتونستن کمک کنن سر هر بهانه کنار گذاشته شدن، ستاره هاش رو فراری دادن مثل سالهای قبل، و مدیریت بجای درک بازی با یکی از بهترین تیم های آسیا دنبال شکایت از این و اون بودن و به فکر تیم نبودن، بعد این استقلالی که نابودش کردید رو فرستادی جلو الهلالی که چندتا ستاره گرفت، تیم قبلیش رو حفظ کرد، مربی بهتر آورد، اردوش رو برگزار کرد با چندتا تیم اروپایی، لیگش هم چند بازی کرد بعد اومد به مصاف استقلال!! داستان نبافید لطفا مدیریت باید عوض شه، آقایون با نابود کردن استقلال تو آسیا نمیتونید تیم لنگ حکومتی تون تو آسیا نتیجه بگیره، چون اون بالاسری داره میبینه و مثل دو دفعه ای که رفتید فینال و با اشک برگشتید الانم ادامه بدید بدتر از این خواهد شد شک نکنید!!
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 3
    مددی را اخراج کنید مشکل حل میشود مشکل استقلال مجیدی است که تمام ارکان را میخواهد وجای خودش نیست حتی فتح الله زاده بیاید با این سیستم مشکل حل نمیشود در بازی الهلال کدام جناح درست بازی کرد تیم از پیش باخته بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس