گزارش// دعوای "برگ سبز خودرو" دوباره بالا گرفت؛‌ تهدید مجموعه‌های دستگاه قضائی توسط کانون سردفتران!

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه برگ سبز خودرو سند مالکیت شمرده می‌شود، گفت: اگر بخواهیم برای مال منقول و وسیله نقلیه سند صادر کنیم، باید برای یخچال و تلویزیون هم سند رسمی صادر شود!

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس از بخشنامه دادستان کل کشور مبنی بر الزامی نبودن تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی، دفاع کرد و گفت: دیوان عدالت اداری طی دادنامه شماره ۱۸۶۳ مورخ ۲/۱۲/۱۳۹۹ رأی به ابطال بندهای ۲و ۳ بخشنامه شماره ۱۴۷۲۰۴سازمان ثبت اسناد و املاک کشور داده است و الان برگ سبز خودرو سند مالکیت شمرده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

برگ سبز خودرو معتبر است

وی با تأکید بر اینکه مردم در آینده بابت عدم تنظیم سند در دفاتر اسناد دچار مشکل نخواهند شد، بیان کرد: اگر بخواهیم برای مال منقول و وسیله نقلیه سند صادر کنیم، باید برای یخچال و تلویزیون هم سند رسمی صادر شود! حالا در رابطه با ماشین و وسیله نقلیه اگر گفته می‌شود که برگ سبز صادر شود همانطور که در همه جهان هست، برای این است که گواهی باشد که مال در اختیار و ملک صاحب آن است؛ از قدیم نیروی انتظامی آن را صادر می‌کرده و الان هم به نظر ما وظیفه نیروی انتظامی است که این سند را صادر کند.

نوروزی متذکر شد: اگر ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی را مجلس تصویب کرده، این قانون هیچ اجباری برای تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی ندارد؛ ماده ۴۷ و ۴۸ قانون قانون ثبت هم اجباری برای ثبت اموال منقول نگذاشته و اجبار نیست و از نظر ما همان برگ سبز معتبر است و فرمایشات دادستان کل کشور کارگشا و راهگشاست و دفترخانه‌ها نباید مقاومت کنند.

نماینده مردم رباط‌کریم در خانه ملت دگفت: نمایندگان مجلس و دولت مصمم هستند که کار را بر مردم تسهیل کنند و آسان بگیرند؛ فرق است بین اینکه برای یک اتوبوس یک کسی با ۲۰۰ هزار تومان مراجعه به راهور کند و آن را با برگ سبز جابجا کند با اینکه برود در دفترخانه ۲۰ تا ۳۰ میلیون برای تظنیم سند پرداخت کند.

دانلود

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    2 0
    چرا با یک ماده واحده مصوبه جدید از مجلس گرفته نمی شود؟؟؟؟ عجب ادمی هستند
    • محمد IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      1 0
      این چه قانونی هست که چهار دفترخانه دار رو نمیتونه سرجاشون بنشونه.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    خیلی خوبه . *** بقیه کشورها چه کار میکنند . روال چگونه است ؟ *** با توجه به اینکه خودرو بدون پلاک از کارخانه تولید شده خارج نمی شود و مشخصات آن هم در برگه سبز موجود است . لطفا سند کارخانه یا همان سند سفید را نیز حذف کنید .
  • SE ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    2 1
    حرص و طمع بیش از حد سردفتران برای خالی کردن جیب مردم آنها را در مردم و قانون قرار داده
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    2 0
    بدترین و گندترین قانون مربوط به : دفترداران است که مانند پادشاهی می توانند اختیارات بعد از خودشان را به فرزندانشان منتقل کنند . چرا این قانون کذا و موروثی را مجلس ملغی نمی کند ؟
  • دفتریار IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    ای ادمای ساده لوح نمیگید که پلیس چه سودی از این تعویض پلاک ها میکنه و چرا اصرار داره به دفترخانه نیایید؟ ا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس