کد خبر 1272151
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
وزارت دادگستری آمریکا یک تبعه ایرانی را به ۶۲ ماه زندان محکوم کرد

وزارت دادگستری ایالات متحده روز سه شنبه از صدور حکم زندان برای یک تبعه ایرانی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که یک تبعه ایرانی به نام «مهرداد انصاری» را به جرم صادرات غیرقانونی اقلام نظامی دومنظوره به ایران به ۵ سال و دوماه حبس محکوم کرده است.

بنا به اعلام وزارت دادگستری آمریکا صادرات این اقلام ناقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران بوده است.

گفته می‌شود که مهرداد انصاری ۴۰ ساله و ساکن امارات متحده عربی و آلمان در ماه مه ۲۰۲۱ از سوی یک هیأت ژوری فدرال به دست داشتن در فرآیند تهیه قطعات حساس نظامی برای ایران که ناقض تحریم‌های تجاری علیه ایران است، محکوم شناخته شد.

وزارت دادگستری آمریکا ادعا می‌کند که در فاصله نهم اکتبر ۲۰۰۷ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۱، مهرداد انصاری با دو فرد دیگر در تهیه و فراهم سازی تعداد زیادی قطعات که می‌تواند در تسلیحات هسته‌ای یا برای هدایت موشک، جنگ الکترونیکی تهاجمی، تولید پارازیت رادیویی و رادار هشدار و دیده بانی مورد استفاده قرار گیرند، همکاری کرده است.

بنا به ادعای وزارت دادگستری آمریکا، این سه متهم بیش از ۱۰۵ هزار قطعه با ارزشی بالغ بر ۲،۶۳۰،۸۰۰ دلار را به دست آورده و یا تلاش داشتند که به دست آورند و بدون اطلاع دهی به ۶۳ شرکت آمریکایی مبنی بر این که مقصد نهایی این قطعات ایران خواهد بود، ۵۹۹ تراکنش مالی انجام داده اند.

گفتنی است درماه مه، انصاری به توطئه و تبانی برای نقض تحریم‌ها علیه ایران متهم شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    9 0
    آمریکا فقط واسه ما شاخ شده ، عربستان در ۱۱سپتامبر ۱۱ پدرتان را در آورد و پوزتون به خاک مالید یک روزم تحریمشون نکردید....
  • ابن الرضا IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    چرا مفسدینی که زندان می شوند مخارج انهارا بیت المال متحمل است مخارج افراد مفسد شرور قاچاقچیان ادمکشان دزدان وفروشندگان مواد مخدررا از خانواده محکومین بگیرید علی (ع) مخارج این گونه ادمهارا از خودشان می گرفت.این برخلاف عداللت است که من مستضعف مخارج دزها درزندان را بپردازم.
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    الآن این متن نظرت چه ربطی به این تیتر خبری داشت.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس