ایران و آژانس برای ادامه مذاکرات فنی توافق کردند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همه دسترسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی به سایت‌های هسته‌ای ایران، طبق قانون«لغو تحریم‌ها» است.

به گزارش مشرق، محمود عباس زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دیدار «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: با توجه به روی کار آمدن دولت سیزدهم و شکل گیری اراده‌ها و تاکتیک‌های جدید «گروسی» برای همکاری توأم با درک و منافع مشترک به ایران سفر کرد.

وی افزود: اهم توافقات ایران و آژانس در بیانیه مشترک منتشر شده است، امیدواریم در نشست آینده شورای حکام بیانیه شورا منطبق بر واقعیات و به دور از سیاسی کاری در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران تنظیم شود.

بیشتر بخوانید:

آمریکا: قطعنامه‌ای علیه ایران در نشست شورای حکام صادر نمی‌کنیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه باید استقلال و اعتبار آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای حفظ شود، تاکید کرد: سفر «گروسی» در راستای تقویت فضای تفاهم و گفتگو بین آژانس و سازمان انرژی اتمی بود و مقرر شد وی سفر دیگری نیز به زودی به ایران داشته باشد.

مشکینی در واکنش به برخی فضاسازی‌ها مبنی بر اینکه بیانیه آژانس و سازمان انرژی اتمی، دور زدن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بوده است، تصریح کرد: بیانیه آژانس در راستای دور زدن قانون مجلس نبود مگر آنکه غربی‌ها استنباط‌های خلق الساعه‌ای را مطرح کنند.

وی با تاکید بر اینکه بیانیه ایران و آژانس طبق قانون اقدام راهبردی تدوین شده است، گفت: همه دسترسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی به سایت‌های هسته‌ای ایران طبق قانون مجلس و پادمان‌ها و پروتکل‌ها است. در بیانیه مشترک نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: طبق بیانیه، اطلاعات ثبت شده در فایل‌ها در ایران می‌ماند. مجلس با دقت بر اجرای قانون اقدام راهبردی نظارت دارد.

مشکینی با بیان اینکه دولت سیزدهم حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها خواهد کرد، افزود: هنوز گوشه و کنایه‌های رئیس دولت تدبیر به این قانون را فراموش نکرده‌ایم، دولت دوازدهم نیز موظف به اجرای این قانون بود.

وی گفت: قانون اقدام راهبردی راه را برای مذاکره فرسایشی، ابزاری و مذاکره برای مذاکره می‌بندد، اما راه مذاکره عزتمندانه را هموار می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گزارشی به کمیسیون اعلام کرد، قانون اقدام راهبردی فرصت ارزشمندی برای رشد و توسعه صنعت هسته‌ای ایران فراهم کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 1
    ماده ۶- دولت جمهوری اسلامی ایران مؤظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد از جمله کشورهای ۴+۱ (آلمان، فرانسه، انگلستان، چین و روسیه) در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده‌های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون در مجلس شورای اسلامی، نظارت‌های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه سند (پروتکل) الحاقی را متوقف کند... این ماده 6 قانون اقدام راهبردی..هنوز دو ماه نشده؟؟؟؟کدوم تعهد رو اجرا کردن؟؟؟؟بیاین واقعیت رو به مردم بگین و بگین مردم ما برای درست کردن اوضاع اقتصادیمون مجبوریم حتی اگه دو ماه که سهل،200 ماه هم بشه با آژانس همکاری کنیم و باهاشون راه بیایم ..مخالفتمون هم با دولت قبل سیاسی بود و حزبی..
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 1
    دسترسی آژانس به سایت ها فقط بخاطر اینه که از امریکا و شورای حکام ترسیدین.همین و بس.
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه امروز -۲۳ شهریورماه- مجلس طی تذکر شفاهی بر اساس بند ۸ ماده ۲۲ آئین نامه داخلی مجلس با اشاره به سفر اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار کرد: این بند درباره تصمیم‌گیری درباره دعوت اشخاص حقیقی و حقوقی به مجلس است. آقای گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشور آمدند و برگشتند و ما هیچ اطلاعی از توافق صورت گرفته نداریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    4 0
    ر اساس قانون لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست ها از تأسیسات هسته ای است دیگر حق ندارد به تصاویر دوربین های نظارتی دسترسی داشته باشد اما متأسفانه امروز شاهد آن بودیم که پس از حضور گروسی رئیس این آژانس در ایران مقرر شده است کارت حافظه های قدیمی برداشته و کارت حافظه های جدید جایگزین گردد. با توجه به فناوری پیشرفته ای که در اختیار این جاسوسان است احتمال آن می رود که در هنگام اجرای این فرایند اطلاعات کارت های حافظه ی قدیمی را بردارند و کارت های حافظه ی جدید را هم مجهز به فرستنده ی ماهواره ای نمایند. لذا بیم آن می رود که مجددا شاهد ترور دانشمندان هسته ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته ای باشیم. به جای این عملکرد محافظه کارانه لازم است دوربین های نظارتی آژانس در اسرع وقت جمع گردد و اجازه ی حضور به این جاسوسان داده نشود.
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 0
      احسنت.فقط بمب اتم رو باید ساخت تا دیگه این پرونده و مسائل مربوط به تحریم ها تموم بشه.کره شمالی رو ببینید بمب رو ساخت یه کمی هارت و پورت کردن بعدهم ماستاشون رو کیسه کردند و کاری به کارش ندارند.اینکه کره شمالی دیگه بیشتر از این نمیتونه در مناسبات اقتصادی دنیا عرض اندام کنه به موقعیت جغرافیایی و اینکه تنها صادراتش چوب میباشد،برمیگرده.اما ایران هم از حیث جغرافیایی و قرار گرفتن در منطقه ای که منبع انرژی دنیاست و هم اینکه خودش از لحاظ معادن و جمعیت بالا و ظرفیت بازار ایران و حوزه نفوذ منطقه ای ، و امثال ذلک، با کره شمالی فرق میکنه.پس بمب رو بسازید ببینید کشور چه جهشی پیدا میکنه.افسوس که نفوذی هایی که در سیستم های سیاسی و ...کشور نفوذ کردند نمیذارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس