کد خبر 1271719
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
کنسرت

تا الان و بدون احتساب هزینه اقامت و خریدهای جانبی، ۲۷۰ میلیارد تومان پول از جیب ایرانیانی که برای کنسرت به استانبول رفته‌اند خارج شده است.

به گزارش مشرق، ماجرا از توئیت خبرنگار موسیقی و اعلام رقم هزینه ۱۲۰ میلیارد تومانی و فروش ۳۰ هزار بلیت برای کنسرت‌های ترکیه در شهریورماه شروع نشد. ماجرا از جایی شروع شد که عده‌ای از مردم برای زدن واکسن به کشورهای همسایه می‌رفتند. هزینه‌های میلیونی می‌کردند تا بروند آنجا و واکسن بزنند. همان دوران خبرهایی منتشر شد که قرار است برگزاری کنسرت‌ها در چند کشور همسایه از سر گرفته شود. ترکیه همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها برای برگزاری کنسرت بوده است. حالا و درحالی که واکسیناسیون در کشور خودمان روند صعودی به خود گرفته، کنسرت‌های مختلفی در استانبول درحال برگزاری است.

ظاهرا بیشتر از یک ماه است که محدودیت‌های اجتماعی در ترکیه برداشته شده و تجمع در مکان‌های بسته امکان‌پذیر است. رعایت فاصله اجتماعی در وسایل نقلیه عمومی هم الزامی نیست. تنها محدودیتی که همچنان برقرار مانده، الزام به پوشیدن ماسک، حتی در فضای باز است. در این شرایط و درحالی که گفته می‌شود عرضه کارت واکسن تزریق دو دوز یا تاییدیه کرونای منفی الزامی است اما گزارش برخی رسانه‌های غیرایرانی نشان می‌دهد که در این مورد سختگیری خاصی نمی‌شود.

فارغ از بحث کرونا که مساله بسیار مهمی است و احتمالا با بازگشت این جماعت به کشور، شاهد اثراتش خواهیم بود اما هزینه‌هایی است که در این سفر پرداخت می‌شود. هزینه‌هایی که بخش عمده‌ای از آن، سوءاستفاده از شرایط فعلی جهان و ایران است.

اصلا همان ۳۰ هزار بلیت را در نظر می‌گیریم و کنسرت‌هایی که در روزهای آینده برگزار می‌شود را هم فاکتور می‌گیریم. میانگین هزینه رفت و برگشت هر نفر به استانبول در تورهای مختلف را ۵ میلیون تومان در نظر می‌گیریم. درحالی که با توجه به نوع پرواز سیستمی یا چارتری این عدد متغیر است. آن ۳۰ هزار بلیت را ضربدر ۵ میلیون تومان میانگین خودمان می‌کنیم. به عدد ۱۵۰ میلیارد تومان فقط برای هزینه رفت و برگشت می‌رسیم. ۱۲۰ میلیارد تومان هم هزینه خرید بلیت را اضافه کنید. تا الان و بدون احتساب هزینه اقامت و خریدهای جانبی، ۲۷۰ میلیارد تومان پول از جیب ایرانیانی که برای کنسرت به استانبول رفته‌اند خارج شده است.

سود۴۰۰ میلیاردی استانبول از کنسرت‌ایرانی‌ها

حالا می‌رویم سراغ هزینه اقامت در استانبول. هتل‌های ۲ ستاره استانبول برای یک سفر کوتاه و کم‌هزینه، پیشنهاد خوبی است. امکاناتی مثل اینترنت، صبحانه، رستوران و کافی شاپ را در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌دهند. با این حال برخی دیگر امکاناتی مثل پارکینگ، سونا و ترانسفر فرودگاهی را دارند. قیمت اقامت یک شب در این هتل‌ها از ۲۴ دلار تا حدود ۱۰۶ دلار است. با توجه به قیمت ۲۶هزار تومانی دلار و میانگین فرضی ۵۰ دلار برای هر نفر در هتل دوستاره، به رقم یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسیم. عدد رسمی از تعداد ایرانیانی که به هتل دو ستاره رفته‌اند وجود ندارد اما اگر یک‌سوم آن ۳۰ هزار نفر هم به هتل دو ستاره رفته باشند به رقم ۱۳میلیارد تومان می‌رسیم. بدیهی است که برای اقامت در هتل‌های سه ستاره استانبول باید هزینه بیشتری را بپردازند.

هزینه اقامت در این هتل‌ها برای یک شب از ۳۱۱ لیر آغاز شده و تا ۶۵۶ لیر وجود دارند. اگر هر لیر را ۳ هزار و ۲۰۰ تومان در نظر بگیریم و میانگین را ۵۰۰ لیر در نظر بگیریم رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به دست می‌آید. فرض می‌گیریم که یک‌سوم هم هتل‌های سه ستاره رفته‌اند. ۱۶ میلیارد تومان هم هزینه اقامت این ۱۰ هزار نفر می‌شود. نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان را به آن ۲۷۰ میلیارد تومان قبلی اضافه کنید. هزینه رزرو اتاق در هتل‌های ۴ ستاره بین ۵۲۷ لیر تا ۱۰۰۸ لیر ترکیه است و هزینه رزرو هتل‌های پنج ستاره از مبلغ ۱۰۲ دلار تا ۴۹۸ دلار است. میانگین سطح هتل‌های چهار و پنج ستاره را هم ۳۰۰ دلار در نظر می‌گیریم. گفته بودیم که دلار را ۲۶هزار تومان محاسبه کردیم و هزینه اقامت یک فرد در هتل‌های ۴و ۵ ستاره به‌طور میانگین در حدود ۷میلیون و ۸۰۰ هزارتومان می‌شود. آن ۱۰ هزار نفر سوم که احتمالا وضع مالی خیلی خوبی هم دارند در این هتل‌ها اقامت دارند. هزینه این جماعت پولدارتر، ۷۸ میلیارد تومان می‌شود.

حالا ۷۸ میلیارد تومان را به ۳۰۰ میلیارد تومان قبلی اضافه کنید تا بدانید که هموطنان عزیزمان که احتمالا پیش از رفتن به هزینه‌های ماه محرم اعتراض کرده‌اند و استوری کمک از جامعه جهانی برای واکسن را هم گذاشته بودند چه هزینه‌ای برای سفر به ترکیه و حضور در کنسرت‌ها پرداخت کرده‌اند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    9 2
    پولش را بدهید فقرا! مکه و کربلا نروید!
  • رامین IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 6
    به نظرم دولت باید نذاره مردم برن کشورهای خارج...... پیشنهادی دارم که دولت بیاد موجودی حسابهای هرکی از 100 دلار بیشتر شد 90 دلارشون برداره و بده آقازاده ها... یا اینکه هرکی خواست دلارو یا لیر بخره همونجا سرکوچه منوچهری و یا هر صرافی خفت گیرهایی بذاره که ارزهای طرف رو بگیرن.... یعنی چی ملت برن کنسرت اونم تو یه کشور دیگه.....
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      3 4
      پس تو ایران هم میشه حسابی پولدار شد و دور دنیا را گذشت ؟ میشه در مدارس و دانشگاه ان با امنیت و امکاناتش پرفسور شد و هزار هزار از امریکا و اروپا پذیرش گرفت و رفت ای مظلوم انقلاب اسلامی ای دستت نمک نداره انقلاب اسلامی
  • محمد IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    4 3
    چه جالب که از هیچ کس صدایی در نمیاد نه سلبریتی نه از روشن فکری نه از بزرگی همگی ساکت شدن اخی که در پیشگاه خدا هم همینجوری ساکت میشن ولی اسم و نشون اقا امام حسین علیه السلام هیچ وقت و توسط هیچ کسی نه پاک میشه نه کم رنگ میشه ببینیم اقا چیکار کرده که بعد این همه قرن داره یه عده رو اتیش میزنه
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      1 15
      کربلا الان در پنجشیر است خوذتون رو خلاک بیجا نکنید
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 0
    من جای اونا بودم راه نمیدادم چنتا گدا گشنه میرن لباس مارک ارزون بخرنتازه کلی هم مواد اینجور چیزی میبرن اونجارو با دزدی خلافاشون به گند کشیدن مشرقی بچاب
  • US ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 1
    کنسرتها همین جا برگزار بشه توی فضاهای باز مشروط به جدا بودن جایگاه مجردها و متاهل ها و زوجین و ...
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 0
    اینا همه بچه های مسئولین هستن ملت بدبخت تو نون شبتون موندن
  • علی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 4
    تو اربعین هم عراق اینجوری سود میکنه
    • یکی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      1 1
      تا اسمی از ترکیه میاد بیایین و یک حرفی هم به اربعین ببندین!خوب عراق هم سود کنه مگه اشکالی داره؟مگه پارسال راهپیمایی اربعین بود؟ولی سفر ترکیه که همیشه بوده!پس میبینید که ترکیه چطوری رو هموطنهای ما حساب بازکرده،تنها هم کنسرت نیست خیلی به ظاهر جدابیتهای دیگه هم هست! مجلس باید به طریقی این وضع رو مدیریت کنه.۱۲:۵۳! اتفاقا همین مردم عادی هستن، دیدم دور وبر خودم که میگم،دروغ هم که مالیات نداره!
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 3
    نوش جونشون میزاشتین میومدن ایران اجرا میکردن
  • GB ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    3 1
    نوش جونشون مفته مفت یک هتل در پیت ت شمال چنده؟
  • علی IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    بهترین سفر به نظرم ترکیه .ارزان ،بهترین امکانات وبرخورد عالی با مسافر
  • مهندس مهدی TR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 3
    همین دویست میلیارد را می شود در ایران خرج کرد به شرطی که این کنسرت ها در ایران برگزار بشود. مردم شادی هم لازم دارند.
  • احسان IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 0
    باور کنید که بیشتر اینا فرزندان مسئولینن
  • مهران TR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    درود میدونید ارز 4200 تومانی و سواستفاده ای که ازش شد چند میلیارد هست حدود 500 هزار میلیارد تومان به گفته و نوشته سایت الف میدونید از صندوق فرهنگیان و.... چند کلاه برداری شد از معلم‌ها! حدود 8 هزار میلیارد تومان میدونید ارزش پول وارز دست آقا زاده ها در خارج از کشور چنده، ریس بانک مرکزی قبلی گفت حدود 140 میلیارد دلار یعنی از میزان ارز داخلی بیشتر.... پس لطفا حساب کتاب درست کنید. تازه به قول خود مردم1. بذارید شادی داخل کشور مردم کمتر میرن2. رفت وآمد وتوریست جزو بهترین درامداست، شما وما ودولت وحکومت هم زیرساخت ها ومخصوصا گیرها رو تو قرن 21 برداره ببین چطوری پول وارد ایران میشه حتی تو همین تحریم ها... 3.باز به قول مردم اربعین هم پول برا عراق داره و امام رضا ع و.... هم پول برا ما.... مهم فکر باز داشتن مهم همه چی رو دیدن مهم خوب بودن مهم درک کردن هست مهم استفاده بهینه از امکانات هست مهم این همه دارایی ایران هست ولی مهم محیط زیست که نابود شده مهم آب هست که داره تموم میشه مهم فرهنگ ایرانی که نابود شده. مهم فرهنگ شیعی ایرانی که اونم نابود شده مهم جوانان ومغزها هستن که دارن میرن مهم خاک که دارن میبرن و..... وهزاران مورد دیگه که متاسفانه نیست، به همین دلیل مملکت این وضعشه که هیچ چیز سر جاش نیست. اما اگر بخواهیم، همه در کنار هم از داخل وخارج نشین با هر دینی وترک و کرد و فارس و کلیمی وزرتشتی و.... نظامی وغیر نظامی فقط همه به هم می‌توانیم هم دشمنان رو سرجاشون بنشوننیم و هم ایران رو سربلند کنیم. بله می‌شود اگر بخواهیم وهمه همه به معنی واقعی ودر کنار هم باشیم.... می‌شود.... والی دیر می‌شود......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس