گریفیتس:طالبان تضمین کننده آزادی اقدامات بشردوستانه است

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرد از طالبان تضمینی برای آزادی فعالیت‌های بشردوستانه دریافت کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در جلسه امروز (دوشنبه) سازمان ملل در خصوص بررسی تحولات افغانستان گفت: ما نامه‌ای از طالبان دریافت کردیم که تضمین کننده آزادی اقدامات بشردوستانه و احترام به حقوق بشر است.

در همین جلسه «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل افزود: من از مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری خواستم هفته گذشته برای دیدار با مقامات طالبان به کابل سفر کند، او توانست برای ارائه کمک‌ها و حمایت‌های بشردوستانه و مستقل برای میلیون‌ها نفر از مردم که نیازمند کمک هستند، مسیری را باز کند.

گوترش اضافه کرد: معاون گریفیتس بر نقش مهم زنان در ارائه کمک‌ها تأکید کرد و از همه طرف‌ها خواست حقوق، ایمنی و رفاه مردم را تضمین کنند. او در این سفر خواستار محافظت از همه غیرنظامیان به ویژه زنان، دختران و اقلیت‌ها در هر زمان شد.

گوترش در پایان نیز گفت: مقامات طالبان عملاً متعهد شدند به گریفیتس برای اطمینان از ارائه کمک به مردم افغانستان، همکاری خواهند کرد.

پیش از این به گفته رسانه‌های خبری در پی توقف کمکرسانی سازمان‌های بین المللی به افغانستان حدود ۹۳ درصد مردم این کشور در دو ماه اخیر میلادی غذای کافی مصرف نکرده اند و دسترسی به پول نقد برای آن‌ها با مشکلات زیادی مواجه بوده است.

سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرد به دنبال جمع آوری کمک‌های بین المللی برای تقویت و احیای مراکز و تاسیسات بهداشتی و درمانی در افغانستان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 2
    آنچه سکولارها حقوق بشر می دانند منظورشان تامین امنیت برای زنا و لواط و فرقه های ضاله است.
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 1
    طالبان! ما نه از تو خوشمون میاد نه از پنجشیر. اما یا دولت فراگیر از همه ی گروه ها تشکیل بده یا با مخ میخوری زمین. و افغانستان هم به سمت تجزیه میره.
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      0 0
      تو نگران نباش. احمد شاه مسعود و ربانی حکومتی با زور اسلحه تشکیل دادند و بسیاری از اقوام افغانستان مانند هزاره ها و ازبکها را راه ندادند ولی همه دنیا آن دولت را به رسمیت شناخت. چرا؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس