اظهار امیدواری مقام روس برای بازشدن مرز به روی تجار و دانشجویان ایرانی

رییس سرویس فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رفاه انسان در روسیه در دیدار سفیر کشورمان گفت: امیدواریم با توجه به افزایش واکسیناسیون در ایران، شاهد بازشدن مرزهای روسیه به روی تجار باشیم.

به گزارش مشرق، از مسکو خانم " «آنا پاپاوا» روز دوشنبه در دیدار با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی در فدراسیون روسیه و پس از استماع گزارش سفیر در خصوص وضعیت واکسیناسیون و کنترل همه گیری گفت : در خصوص ایران با توجه به اینکه شما موج جدید را مهار کردید و با عنایت به شاخص های جدید، ما گزارش را در اسرع وقت تهیه و به ستاد کرونا ارسال خواهیم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که براساس وضعیت جدید راه برای ورود تجار، دانشجویان و همه ایرانیان باز شود.

وی با بیان اینکه همیشه احترام زیادی برای مردم ایران قائل هستیم، اظهار داشت: ایران جزو اولین کشورهایی بود که روسیه سیستم های تست کووید ۱۹ را در اختیار مردم آن قرار داد و وضعیت این بیماری را در کشورها از جمله کشور دوست ایران پیگیری می کنیم.

 رییس سرویس فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رفاه انسان در روسیه با اشاره به تولید پنج نوع واکسن در روسیه اظهار داشت : تاکنون حدود ۴۰ میلیون از مردم کشور هر دو کامپوننت واکسن را دریافت کردند و با دریافت کد QR که بیانگر واکسینه شدن فرد می باشد می توانند براحتی در مجامع و محافل عمومی از جمله ورزشگاه ها حضور یابند.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز ضمن تشکر از اقدامات و حمایت های دولت روسیه در خصوص مقابله با این بیماری اظهار داشت که روابط  دو کشور روز به روز در حال گسترش می باشد و در این راستا هفته جاری روسای محترم جمهور دو کشور در شهر دوشنبه دیدار و تبادل نظر خواهند نمود.  

وی اظهار داشت : در ماه اخیر حدود ۹۰ میلیون دوز واکسن به ایران وارد شده است و ظرف دو ماه آینده حدود ۷۰ درصد از مردم ایران واکسینه می شوند. جلالی افزود : در مقطع کنونی بسیاری از شاخص ها از بهبود وضعیت پاندومی کرونا در داخل ایران مطابقت دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت : در حال حاضر موضوع ورود دانشجویان ایرانی و تجار به روسیه یکی از دغدغه های اصلی ما می باشد زیرا با توجه به محدودیت های موجود متاسفانه این دو قشر امکان سفر به روسیه را ندارند که امیدواریم با اتخاذ روشی مناسب، ورود آنها به روسیه تسهیل گردد.  

 پاپاوا هم در پاسخ اظهار داشت : مرزهای روسیه بر روی دانشجویان و تجار کشورها باز می باشد اما اجازه ورود به روسیه بر اساس وضعیت اپیدمیولوژیک هر کشور بررسی می گردد و در صورتیکه شاخص های مورد نظر ما از جمله درصد بیماران و ضریب اشاعه بیماری در کشوری در چارچوب شاخص های قانونی ما باشد منعی برای ورود وجود ندارد.

او اظهار امیدواری کرد که با توجه به بهتر شدن وضعیت همه گیری در ایران ستاد کرونای روسیه تصمیم مناسبی برای باز شدن مرزها به روی تجار، دانشجویان و همه مردم ایران اتخاذ نماید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس