کد خبر 127121
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴

قائم مقام بنیاد شهید و رئیس کمیسون ماده 16 گفت: همه صورت سوانح مربوط به احراز جانبازی در حوزه یگان‌های سپاه و بسیج فقط باید از سوی معاونت نیروی انسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادر شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، دومین همایش یک روزه نمایندگان استانی کمیسیون ماده 16 بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز با حضور محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و رئیس کمیسیون ماده 16 و دیگر اعضای کمیسیون در تهران برگزار شد.

در این همایش، انصاری هدف از برگزاری همایش را وحدت بخشی در روش‌ها براساس ابلاغیه‌ها و قوانین جدید و همچنین توجیه رابطین استانی کمیسیون بر اساس قانون تسهیلات استخدامی ایثارگران مصوب سال 74 اعلام کرد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با توجه به میزان ورودی پرونده شکایت ایثارگران از دستگاه‌ها و تعداد پرونده‌هایی که منجر به رأی به ورود شکایت می‌شود، رابطین استانی باید در تشکیل پرونده و یافتن دلایل قانونی احراز مطالبات ایثارگران توجه بیشتری به عمل آورند. چرا که تشکیل و ارسال پرونده بدون مستندات قانونی ضمن ایجاد انتظار در جامعه ایثارگری باعث اتلاف وقت ایثارگران و در نهایت نارضایتی این قشر می‌شود.

رئیس کمیسون ماده 16، داشتن سعه صدر، اشرافیت کامل نسبت به قوانین، یافتن دلایل قانونی احراز مطالبات ایثارگران و داشتن دقت و سرعت در تکمیل و ارسال پرونده به مرکز را از جمله ویژگی‌های ضروری رابطین استانی کمیسیون ماده 16 بر شمرد و افزود: افضل خدمت در افضل نهادها به افضل انسان‌ها جلوگیری از تبدیل شدن مطالبات ایثارگران به نارضایتی و توجیه ایثارگر نسبت به این مهم است که تمامی پی‌گیری‌ها برای حل مشکل ایثارگر است.

انصاری اظهار داشت: بسیاری از مشکلات و شکایات ایثارگران از دیگر نهادها و دستگاه‌ها با رایزنی بنیاد شهید استان‌ها قابل حل است و در حوزه ساختار اداری فقط شکایت‌هایی که مربوط به مواد 20 گانه قانون تسهیلات است، با دلایل کافی به منظور صدور رأی به کمیسیون مرکز ارسال شود.

وی در ادامه، توجه به مطالبات و درخواست‌های قانونی فرزندان شهدا، سرعت و دقت در تکمیل و ارسال پرونده‌ها، رایزنی با دیگر دستگاه‌ها و نهادهای استانی درخصوص حل مشکلات ایثارگران شاغل در سایر نهادها و ارتباط قوی و مؤثر رابطین استانی با دبیرخانه کمیسیون را ضروری دانست و اظهار داشت: بر اساس توافقنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همه صورت سوانح مربوط به احراز جانبازی در حوزه یگان‌های سپاه و بسیج فقط باید از سوی معاونت نیروی انسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادر شود که این مهم باید در تشکیل پرونده‌های استانی مورد توجه رابطین قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیرقلی گوهری ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    0 0
    پرونده جانبازی اینجانب 6 سال است که استان تبریز بایگانی کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس